Waar blijft mijn cyclus????!! :(

15-02-2014 20:19 897 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal..



ik heb hier en daar gekeken welk topic het beste bij mijn verhaal aansluit.. maar bij alles wat ik vind waren de laatste reacties 5 maanden terug.. dus ik dacht laat ik mijn eigen 1e beginnen..



Ben zelf 23 jaar.. vorig jaar juli afgestudeerd en gelijk een baan gekregen als analist in het ziekenhuis (lucky me in deze tijd).. wilde altijd al jong moeder worden en op mijn werk kom ik regelmatig in contact met pasgeboren babys en ook daardoor begon het steeds meer te kriebelen.. gelukkig was mijn vriend er ook klaar voor, dus in juli mijn laatste pil geslikt en toen 'ongesteld' geworden.. nu ongeveer 7 maanden later.. nog niet ongesteld geworden..



ben 3 weken geleden bij de huisarts geweest.. (heb 6 maanden gewacht omdat ik dacht dat het nog normaal was en de huisarts me hoogstwaarschijnlijk zou zeggen dat ik nog ff moet wachten)ze vond het wel vreemd en ze zei me dat ik het beste mijn temperatuur kon meten en kijken hoe mijn cerfixslijm er uitziet.. iedere dag. I did.. maar er klopt niet zoveel van, logisch zonder cyclus.. nu moet ik maandag weer naar de huisarts.. hopelijk gaan we dan iets anders proberen., ik heb nu het idee dat ik niks opschiet.. en hoe langer het duurt, hoe verdrietiger ik word.. hopelijk (nouja hopelijk.. klinkt zo lullig) ik zou graag willen praten met anderen die zich net zo voelen als mij...
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Even snel want ik moet uit huis.. tussen 5 en 6 april is mijn eisprong geweest.. dus de duidelijkere testen zijn daarna geweest..



Beterschap voor je zoontje lieve saintje!! Wat zielig :(
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Sorry, daar las ik over heen.



Maar die van dag 7 vond ik ook wel dikker dan de rest. En dan moet je je even voorstellen dat ik met de laptop in mijn hand zit en die aan het kantelen ben om mee te turen.



En dank je wel Koemelk. Lief van je. Volgens mij ligt hij nu lekker te slapen.



Hier trouwens mijn lijstje weer:





1: 36.5 (ongesteld)

2: 36.5 (ongesteld)

3: 36.5 (ongesteld)

4: 36.2

5: 36.2

6: 36.2

7: 36.4 (al uit bed geweest)

8: 36.2

9: 36.5

10: 36.4 (al uit bed geweest)

11: 36.2

12: 36.2

13: 36.2

14: 36.5 (al uit bed geweest)

15: 36.3

16: 36.2

17: 36.3

18: 36.3

19: 36.4

20: 36.3

21: 36.3

22: 36.6 ( pas om 02.00 uur slapen, uitgeslapen, uit bed geweest)

23 36.3

24: 36.4

25: 36.4 (al uit bed geweest)

26 36.3

27: 36.4 (ziek, start antibiotica)

28: 36.3

29: 36.3 (positieve ovulatietest )

30: 36.3

31: 36.4 ( opnieuw positieve ovulatietest )

32: 36.3

33: 36.5

34: 36.7

35: 36.5

36: 36.6

37: 36.7
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt niet helemaal wakker hoor! Ik lees dus arm musje! Ik maar knipperen met mijn ogen. Het is dus een muis...



Goedemorgen Saintje. Ik ben er weer hoor!
Alle reacties Link kopieren
Whahaha Saintje ga je lekker? Hihi zo pittig kennen we je helemaal niet!



Zeg, wat vervelend van je zoontje. Ontzettend zielig zeg. Heel veel beterschap voor het arme menneke! En sterkte voor jou & je man.



Koemelk, ik zou zeggen dat op 07-04 en 11-04 het streepje op je ovulatietesten het duidelijkst is...

Wat goed dat het je gelukt is foto's toe te voegen trouwens. Maar het kan dus alleen door links naar een fotosite te plaatsen? Foto's direct in een bericht plakken kan niet, toch?



Saintje, ook jij bedankt voor je reactie op onze financiële issue. Ah dus jij en je man gooien ook alles op 1 hoop. Ja zoals ik al zei doen heel veel stellen het zo. Absoluut wel zo makkelijk. Maar hebben jullie (koemelk ook) dan nooit discussies over bepaalde uitgaven? Ik zou er dus echt geen zin in hebben te praten over ieder paar schoenen en ieder concertkaartje en iedere gadget... mijn god nee. Als mij man drie dagen naar een festival wil, moet-ie dat lekker doen, maar daar wil ik (financieel) niets mee te maken hebben haha. En als ik schoenen wil kopen van over de 100 euro heb ik daar echt geen commentaar van hem op nodig...

Maar goed, over onze financiële huishouding gaat het nu niet ;).



We hebben er net nog kort (kalm deze keer :P) over gepraat en gaan dit weekend nog eens een uitgebreide spaarplanning maken, voor de reis en voor daarna. Over de reisduur inkorten wil manlief nog steeds niets horen in ieder geval. Over voor goedkopere opties kiezen wellicht wel. Hij had zelf ook nog een bespaaroptie: nachttreinen nemen i.p.v. binnenlandse vluchten. Dat zie ik dan weer wat minder zitten... (luxepopje?)



Saintje, het enige wat ik niet begrijp is dat je zegt dat de kwestie anders ligt aangezien we een kindje willen (dat je me anders adviseerde bij mijn standpunt te blijven). Wat bedoel je daar precies mee?



Ik zit nu overigens op dag 27 van mijn cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er wel goed uit!! Mooie hoge temp! volhouden he !



Gelukkig slaapt hij, hopelijk morgen beter!!



En ik heb geen medicijnen gekregen om mijn menstruatie op te wekken hoor dit is mijn 1e echte eigen menstruatie heb ook veel meer last helaas.. ik moet weer clomid slikken van dag 5 tm dag 9 om weer een eisprong te creëren!



Liefs
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Dus je eisprong komt er alweer bijna aan koemelk! Over een paar dagen al weer als het goed is! Dat schiet toch lekker op zo he.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!



Arm muisje, dat doet onze kat ook vaak. Als we geluk hebben leven ze nog. Paar weken geleden had de poes 's avonds een dode muis op het gras achter gelaten en was de hond er de volgende ochtend lekker in gaan rollen



Koemelk: samen op naar de volgende ronde. Saintje: volgens mij heeft Koemelk een nieuwe voorraad Clomid voor de komende cyclus en niet om menstruatie op te wekken? Of ik begrijp het verkeerd.



Eva: wij zijn nu in gemeenschap van goederen getrouwd, dus nu is het sowieso één pot nat, maar vanaf dat wij samenwonen hebben we alles op een hoop gegooid. Wij hebben een beetje hetzelfde uitgavenpatroon, maar anders had ik dat toen denk ik nog niet gedaan (hoewel mijn man meer verdiend).. Wel had mijn man toen veel meer spaargeld (hij werkte al een paar jaar fulltime, ik net een week) wat we toen in het huis hebben gestopt. In ons samenlevingscontract hebben we toen opgenomen dat mochten we uit elkaar gaan, hij dat geld terug zou krijgen. Nu geldt dat door ons huwelijk niet meer. Wat de reis betreft hebben wij 1x in de twee jaar een grote reis gemaakt, om tussendoor te sparen. Afgelopen jaar op huwelijksreis naar West-Amerika geweest en dat zal voorlopig de laatste verre reis zijn geweest. Misschien kunnen jullie een plan maken om in de komende maanden extra gezamelijk te sparen door minder andere leuke dure dingen of dure boodschappen?
Alle reacties Link kopieren
Saintje: was het maar zo, maar ook de test van paar dagen geleden stelde me teleur. Maar komt goed, daar blijf ik voor nu in geloven ;).

Betetschapjes voor je knuffeltje, er is niks zo erg sls een ziek kind. Mijn kleintje is zelfs al zo ziek geweest dat hij in 1 winter 9 antobiotica kuren moest hebben, nou je hart breekt dan :(. Hoop echt dat hij er snel weer bovenop is.



koemelk: mijn vingers zitten nu in de knoop, zo bezig met duimen dat deze ronde het voor je gaat worden.



eva: jullie komen er vast samen uit. Beide wensen gewoon duidelijk bespreken en compromissen maken.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, nee Eva. Zo wil ik ook helemaal niet zijn. Maar ben ook een beetje uit mijn humeur vandaag. En moe. Zal daardoor wel komen. Maar buiten dat. Wat een kanslose post van haar kant af zeg. Alsof onze mobieltjes zorgen dat we allemaal nu zo een cyclus hebben en misschien zelfs niet zwanger kunnen worden. Lekker steuntje in onze rug. Onzin.



Lieve berichtjes van jullie trouwens. Dank jullie wel.



Oh nu begrijp ik het Koemelk en Mayolijn. Er word hier ook zoveel geschreven, soms niet meer bij te houden. Maar zo leuk! Het is net wat Koemelk schreef. Het werkt wel een beetje verslavend. Leuk verslavend trouwens! En dat betekent ook echt dat je al weer heel snel een eisprong zult hebben. Je bent nu al niet meer bij te houden Koemelk. Spannend!



Meilady: Wat jammer. En wat onzeker lijkt me dat trouwens. Doe je veel testjes? Met zo een lange cyclus weet je nooit waar je aan toe bent. Ik duim echt dat je menstruatie door gaat zetten!

En wat zielig voor je kindje. Zoveel antibiotica. Dan moet hij wel goed ziek zijn geweest. Zo sneu is dat. Dan komt het oer-moeder gevoel echt wel naar boven. Alles willen overnemen en hem met zoveel liefde, rust blijven verzorgen. Ondanks dat je eigenlijk zelf niet meer kan door de vermoeidheid. Het gaat gewoon vanzelf.



Wauw Mayolijn! West Amerika! Wat lijkt me dat ontzettend mooi. Zijn jullie lang op reis geweest?



Eva: Het waren ook eigenlijk twee dezelfde posten. Het kwam, toen ik het terug las, op hetzelfde neer. Lekker handig. Het komt er op neer dat ik in dat geval zou vinden dat hij best een stapje terug kan doen. Met de duur van de reis of anders met de dingen die jullie van plan zijn. Jullie zijn samen, hebben vele leuke plannen, dus ook met iets minder word het vast die droom vakantie. Dit om te voorkomen dat jouw buffer moet worden aangeraakt.



De andere optie zou dan zijn om hem die reis te gunnen op basis van zijn gevoel. Dus echt omdat hij het gevoel heeft dat het zijn laatste verre reis is voor er een baby op komst is. Maar anderzijds, jullie kiezen samen voor een baby. Jullie willen dat allebei graag. Dus dan zou hij zich ook zo verantwoordelijk kunnen opstellen dat het een hele mooie reis zal zijn, maar best wat minder kan. Zodat jou spaargeld niet aangeraakt hoeft te worden. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze..



Wel fijn dat jullie nu een rustiger gesprek hebben gehad.En dat hij in ieder geval open staat voor wat goedkopere optie's.



Wij hebben dit financieel eigenlijk altijd zo gedaan en nooit problemen gehad. Ik heb ook nooit het gevoel gehad om me te verantwoorden tegenover hem, en hij gelukkig ook niet tegen over mij. We weten beide wat er op de rekening/spaaarrekening staat dus allebei wanneer we er het geld wel of niet voor hebben.



Liefs,



saintje
Alle reacties Link kopieren
Ik doe eigenlijk bijna wekelijks testjes, Action is niet duur :D. Vind het gewoon raar dat het op gang was en nu ineens weer niet en dat ha mij dan niet door wil verwijzen. Nja, nog even aanzien en anders heel boos gasn kijken bij de ha.

Ja steeds luchtweginfecties e.d. koorts oplopend tot boven 42 graden. Was toen alleenstaande en was pittig, maar alles voor je kleintje.
Alle reacties Link kopieren
36.8



Reageer later meer!
Alle reacties Link kopieren
@meilady Jeetje heftig zeg, als je kindje zo (veel) ziek is :(.

Saintje, hoe gaat het nu met jouw kleine? Hopelijk hebben jullie het niet het hele Paasweekend een zieke in huis.



Ik begrijp je verhaal over de financiën Saintje . Gisteren gaf mijn man aan dat hij zich er eigenlijk ook niet zo prettig bij voelt als ik meer spaargeld in ga leggen. Dus hij gaat er ook nog eens even over nadenken hoe en wat! Wordt vervolgd. Komt inderdaad wel goed hoor, op de een of andere manier (meidlady). We zijn altijd creatief met oplossingen bedenken .

Mayolijn, de optie om de komende maanden minder geld uit te geven is inderdaad ook al besproken. Wij zijn trouwens ook in West-USA geweest. Mooi he!



Maar nog eens voor de dames die alles op één hoop hebben/in gemeenschap van goederen getrouwd zijn (wij dus op huwelijkse voorwaarden): fijn dat jullie blijkbaar nooit discussies hebben, maar voelt het dan nooit raar als de één bijv. alleen op vakantie gaat of een duur kledingstuk koopt of iets anders voor veel geld aanschaft? Ik zou er wel moeite mee hebben als mijn man meebetaalt als ik een weekend met vriendinnen weg ga of zo. Of als ik moet meebetalen aan zijn dure sportfiets...



Enne Saintje, je mag best af en toe pittig reageren hoor, waarom niet. Helemaal als je al moe bent is dat heel begrijpelijk. En het wàs ook een domme post van die persoon ;).
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Eerst maar weer even mijn lijstje. Ben zo blij dat mijn temperatuur zo mooi stijgt. Langzaam en niet in 1 keer, maar heel duidelijk en groot verschil nu. Hij kan natuurlijk morgen weer wat lager zijn. Maar dat geeft niet. Het is me heel duidelijk dat mijn eisprong echt is geweest. Dus best een beetje trots hier.



1: 36.5 (ongesteld)

2: 36.5 (ongesteld)

3: 36.5 (ongesteld)

4: 36.2

5: 36.2

6: 36.2

7: 36.4 (al uit bed geweest)

8: 36.2

9: 36.5

10: 36.4 (al uit bed geweest)

11: 36.2

12: 36.2

13: 36.2

14: 36.5 (al uit bed geweest)

15: 36.3

16: 36.2

17: 36.3

18: 36.3

19: 36.4

20: 36.3

21: 36.3

22: 36.6 ( pas om 02.00 uur slapen, uitgeslapen, uit bed geweest)

23 36.3

24: 36.4

25: 36.4 (al uit bed geweest)

26 36.3

27: 36.4 (ziek, start antibiotica)

28: 36.3

29: 36.3 (positieve ovulatietest )

30: 36.3

31: 36.4 ( opnieuw positieve ovulatietest )

32: 36.3

33: 36.5

34: 36.7

35: 36.5

36: 36.6

37: 36.7

38: 36.8



Lief dat je het vraagt Eva.

*...*Belangrijkste is dat hij opknapt nu. En hopelijk valt morgen dan niet alles in het water want er word mooi weer verwacht!



Hebben jullie nog leuke plannen?



Meilody: Wat vervelend. Continu een luchtweginfectie. Kreeg hij ook pufjes? Wat zal dat mannetje het dan ook soms benauwd hebben gehad. Zo sneu. Ik kan me ook voorstellen dat het als alleenstaande moeder dan pittig is. Mag ik vragen of je lang alleen bent geweest? En hoe oud je zoontje toen was? Als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor.

En ik vind het ook heel erg vreemd dat je na een cyclus van 100 dagen (+) niet word doorgestuurd. Wellicht kan je een nieuwe afspraak maken bij een vervanger? En het die nog eens goed uitleggen?



Ik vind het spannend worden nu meiden! Ik weet niet wat ik kan verwachten, maar de dagen lijken erg langzaam te gaan.



En Eva, eigenlijk niet nee . Als ik een meidenweekend weg ga voelt het ook niet alsof mijn man daar aan me betaalt. Ons salaris word op dezelfde rekening gestort dus het in onze ogen gewoon ons geld. Dus als ik een weekend weg wil, dan ga ik een weekend weg. Hij is onlangs nog een weekend weggegaan. Ook geen probleem. Eigenlijk is dat vanaf het begin van onze relatie zo gelopen en altijd prima gegaan.



Mag ik vragen of jullie tijdens de vakantie al proberen om zwanger te worden, Eva? Of wachten jullie lekker tot jullie, bruin en vol verhalen, weer terug zijn? Dat is in september dan weer toch?



Hopelijk alles goed met iedereen!



Geniet van de mooie dag.



Liefs,



Saintje
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf me trouwens steeds afvragen of ik nou moet uitgaan van de eerste positieve ovulatietest of de tweede. De eerste was een stuk paarser, de tweede was positief alleen doordat ik de eerste al had gezien wist ik dat het minder positief was. Anders had ik hem bestempeld als DE streep.



Nou ja, ik wacht maar tot die 14 dagen na de tweede positieve ovulatietest. Dat is over zes dagen. Of zeven als ik tel vanaf de dag er na. Ik zou niet weten of ik dat juist bereken trouwens. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
En als ik vanaf de eerste ovulatietest tel is het over vier dagen. Of vijf als ik daar weer vanaf de dag daarna reken. Confused!!



Nou ja, moet gewoon afwachten. Geduld hebben. Niet echt mijn ding overigens
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allemaal getrouwd!!! Ik loop achter.. hihi..



Saintje het is niet altijd standaard 14 dagen hoor.. bij mij ook niet.. bij mij 12 dagen na de ovulatie.. in ieder geval duurt het niet lang meer voor je! En je temp ziet er goed uit!! Ik ben zo aan het duimen voor je hopelijk wordt je gewoon niet ongesteld!!!



Hoegaat het met je mannetje?? Hopelijk geen koorts meer en kunnen jullie morgen fijn paaseitjes zoeken



Ja eva!! Hoe zit dat?? Stop je al met de pil voor de vakantie of daarna?? Ik vind ook fijn te horen dat jullie goed gepraat hebben! Jullie komen er vast uit! wij hebben nooit issues over geld.. ik ben wel degene die vaak de knoop doorhakt bij grote aankopen.. mijn vriend is soms iets te makkelijk.. en wij hebben wel een aparte rekening verder dus als we wat doen met onze vrienden betalen we dat meestal gewoon zelf.. en als we gaan winkelen betaald degene die het meeste nog op zijn rekening heeft staan.. het is gewoon van ons maar we houden het in balans!



Ja mayolein wij lopen een beetje gelijk he! Wanneer had jij je ovulatie nu meestal?? Ik zit nu op dag 2..



temperatuurlijstje:

Dag 1: 36.5

Dag 2: 36.5



Lekker stabiel.. hoe is jou temperatuur?



Leuk he.. die muisjes.. lekker als je hond er doorheen rolt haha.. wel beter dan dat je er zelf per ongeluk op gaat staan ^^



Meilady wat zielig voor je zoontje.. heeft hij dat nog steeds regelmatig of was het iets eenmaligs?? Ik vind je zo lief! Dankje voor het duimen! Je mag toch ook gewoon tegen de huisarts zeggen dat je je zorgen maakt en toch graag doorverwezen wil worden? Daar heb je toch gewoon recht op? Ik duim ook voor jou!



Veel liefssss.. geniet van het weer he meisjes!!
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Saintje, succes met afwachten tot je ongesteld wordt, of niet natuurlijk!

Het lijkt me nu wel overduidelijk dat je ovulatie is geweest inderdaad. Heerlijk idee toch? Je bent nu zo'n voorbeeldvrouw uit het boekje joh! Positieve ovulatietest èn perfecte temperatuurstijging om het aan te tonen!

In dat andere topic dacht ook iedereen dat je ovulatie is geweest, toch?



Geen idee of je moet uitgaan van je 1e of 2e positieve ovulatietest. Je zegt: ik wacht wel 14 dagen, maar je weet toch ook dat het niet bij iedere vrouw exact 14 dagen duurt he... Dus ik vrees toch dat je gewoon moet afwachten. Ik snap dat je ongeduldig bent en graag zekerheid hebt, maar maakt één dagje echt uit??



Sneu dat je zoontje nog ziekjes is Saintje, en dat jullie Paasplannen nu misschien niet door kunnen gaan. Hopelijk kunnen jullie toch nog wat leuks gaan doen. Wat grappig dat je ouders zo dichtbij jullie wonen trouwens! Is dat een bewuste keuze geweest?



Ik ben al heel lang met de pil gestopt, we gebruiken nu condooms. Die gaan NIET mee op vakantie :D. Zodra ik hier de deur uit stap met mijn backpack, geht's los! We gaan absoluut al op reis proberen! Iedere dag wachten is me te lang hoor haha. Manlief heeft al helemaal romantische fantasieën dat het kind verwekt zal worden op een of andere tropische bestemming hihi. Helemaal als het dan 'spontaan' zou lukken, aangezien ik natuurlijk geen ovulatietesten en thermometer ga meenemen op reis. Ik laat het dan lekker op zijn beloop. Als we terug zijn ga ik het wel weer systematisch benaderen ;).

We zouden trouwens eerst in augustus op reis gaan, maar op het werk van mijn man hebben ze liever dat hij in september vrij pakt. Dus we gaan in september, 3 weken, en dan zijn we eind september weer terug.



Fijn dat jullie nooit discussies hebben over jullie financiën. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen .
Alle reacties Link kopieren
Oja shit. Ik wist dat je gestopt was met de pil! Stomme vraag.. maar wat ontzettend leuk dat jullie de condooms thuis laten hihi.. wie weet! later meer . Ik slaap nog half hihi
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Ook goeiemorgen koemelk
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Allemaal een fijne paasweekend? Wij hebben gistermiddag de tuin gedaan, vanochtebd alkebei de auto's gewassen en met de hond naar het bos geweest. Klinkt best productief Vanmiddag lekker op de bank Amstel Goldrace kijken!



Vandaag cyclusdag 5 Koemelk. Temperatuur: 36,6; 36,3; 36,1; 36,3; 35,8. Geen peil op te trekken dus. Wanneer ovulatie is weet ik nog niet. Vorige keer was het op dag 21, dat zou 6 mei zijn en laat ik nou net 5 mei in het buitenland zijn voor werk Hopelijk komt het nu dus weer vroeger. Van mij mag mijn cyclus sowieso wel nog een weekje korter worden (was nu sinds stoppen met pil: 100 - 38 - 35 dagen). Ik begin weer op dag 10 met ovulatietesten, dat is vrijdag volgens mij. Gisteren weer bij de action testen in geslagen.



Saintje: is je zoontje al weer wat beter? Zou jammer zijn als het hele feest nu niet door kan gaan. Bij mij zat er 15 dagen tussen positieve ovulatietest en menstruatie. Geduld is moeilijk he! Ik duim voor je!



West-USA was echt heel gaaf. Wij hadden een kleine camper (kampeerbusje), heerlijk knus en lekker makkelijk te manouvreren. Helaas waren wij er tijdens de shutdown en waren toen de nationale parken dicht. Bryce hebben we niet kunnen zien en Zion en Grand Canyon alleen vanaf de weg, dus we moeten ooit nog een keer terug In 2011 zijn we in West-Canada geweest met een klein tentje, ook heel gaaf! Azië trekt ons allebei niet zo, ik zou graag wel nog een keer naar Nieuw-Zeeland gaan, ooit. Maar dit jaar lekker naar Toscane, ook al heel veel zin in!

Gaan jullie echt met een backpack rondtrekken? Ik hou toch wel van de luxe van een auto tot je beschikking. Zou wel heel speciaal zijn als je op vakantie zwanger wordt! Ik hoop het voor je! Wij hebben tijdens onze reis in USA besloten om te stoppen met anti-conceptie, ook heel speciaal moment!



Oja wat ik jullie nog wilde vertellen. Ik hoorde laatst van iemand dat haar eisprong heel laat in de cylcus is. Gewoon vrij regelmatige cyclus van rond de 28 dagen, maar eisprong pas op dag 20 ofzo, waardoor ze ook pas 1,5 week na NOD positief testte. Inmiddels zwanger van de tweede. Eerste was binnen 3 maanden en de tweede na 6 maanden proberen, best snel dus. Zo zie je maar weer dat er allerlei vreemde uitzonderingen zijn op de standaardcyclus!
Alle reacties Link kopieren
Saintje: je vraagt maar raak hoor ;). Wil ik er geen antwoord op geven dan zeg ik het wel. Hoe is het nu trouwens met je trotsje?

Mijn kleine was jaar en 4 maand tot ik de knoop door gehakt had (voor het welzijn van de kleine vond ik niet dat wij bij elkaar moesten blijven, dagelijks heftige ruzies en dat maakt een kindje ook niet gelukkig) Nu we elk onze eigen weg zijn gegaan is het afspraken maken ook beter geworden en is de kleine heerlijk tevreden.



Hij had het eerste jaar de meeste kuren, winter erop 6, winter daarop 4. Idd ook aan de pufjes, maar blij om dat hij erover heen is gegroeit. Nu geen pufjes niks meer :D.



Koemelk: ik ben ook niet getrouwd hoor.

We zouden beide nog wel willen trouwen, maar dan gaat bij ons ook met huwelijkse voorwaarden.



eva: ben ik nu ook achter (deed voorheen niet echt) praten is toch wel heel belangrijk in dit soort dingen. Loopt de gemoederen op, dan praten we dag of 2 later nog een x en dan hebben we er beide even rustig over na kunnen denken. Werkt voor ons heel goed.



ohw ja, ben vandaag echt weer ongesteld geworden :D (wist niet dat ik daar nog echt een x heel blij om zou worden)
Alle reacties Link kopieren
@meilady 'Fijn' dat je ongesteld bent geworden ;). Hoeveel dagen heeft je cyclus nu geduurd dan?

Inderdaad goed om een onderwerp soms even te laten rusten voor je er over verder praat met je man/vriend als er irritaties zijn. Vinden wij soms ook moeilijk omdat het ons dan hoog zit natuurlijk. Maar is wel beter.



@mayolijn Ah, jij en je man zijn ook wielrenliefhebbers? Wij zijn gisteren zelfs live naar de Amstel Gold Race gaan kijken . Erg leuk.



Ja we gaan echt met een backpack op reis maar niet 'op de bonnefooi rondtrekken'. We leggen wel al de route en de overnachtingen vast, maar een backpack is wel handiger dan een koffer in het OV daar. Wij hebben al allerlei soorten reizen gedaan: met een huurauto, met OV, alles op de bonnefooi, alles vastgelegd, met z'n tweeën, met een groep... Alles heeft z'n voor- en nadelen. Met een eigen huurauto is zeker ideaal (luxe, vrijheid, makkelijk). Hebben we bijv. gedaan in de USA en Zuid-Afrika. Maar in China/Japan/Vietnam zie ik het niet zo zitten om te gaan autorijden. Daar kun je dan weer heel makkelijk reizen met lange-afstandstreinen of binnenlandse vluchtjes.



Klinkt super jullie reis toen met zo'n campertje. Lijkt me ook wel wat met een camper, hopelijk ooit in Nieuw-Zeeland, Australië of Canada.

Wel ontzettend balen dat jullie toen niet in alle nationale parken konden zeg! Wat een pech! :(

Mooi dat jullie op reis hadden besloten voor een kindje te willen gaan . Wij hebben daar vorig jaar tijdens onze vakantie ook goede gesprekken over gehad hihi. En het zou zeker superleuk zijn als ik al op onze reis zwanger zou worden maar daar ga ik absoluut niet van uit hoor. Zou wel erg snel/toevallig zijn.



En nuttig om te weten dat een eisprong ook laat in een cyclus kan plaatsvinden...!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wat klinkt het als een heerlijk paasweekend Mayolijn. Het was ook zo genieten met het weer van gisteren. Heerlijk! Krijg helemaal zin in de zomer.



Ik vind je temperatuur trouwens helemaal niet zo gek. Eerste dag duidelijk nog wat hoger, en nu is hij wat aan het zakken. Straks zie je er vast weer een duidelijke stijging in. En hopelijk is je cyclus dan ook niet zo lang. Zou fijn zijn. Mooi idee ook dat jullie tijdens die reis hebben besloten om met de pil te stoppen. Ik kan het even niet terug vinden, maar hoe lang was je ook alweer met de pil gestopt?

De reizen van jou en Eva klinken trouwens beide geweldig! Heerlijk avontuurlijk. Het klinkt beide leuk, al ben ik zelf ook meer van de landen als Canada. Het lijkt me geweldig om daar met eem camper rond te kunnen reizen. Dat is nog altijd een grote droom van ons! Maar we zijn dan ook echte natuur liefhebbers en hebben wat minder met cultuur. Zo staan Nieuw- Zeeland, Australie en Alaska ook nog eens op ons verlang lijstje. Dat lijken ons echt prachtige landen.

Inderdaad wel balen trouwens dat nou net die parken gesloten waren. Maar een betere reden om terug te gaan is er inderdaad natuurlijk niet



Eva, zoals ik hier boven ook al schreef, klinkt jullie reis heerlijk avontuurlijk. En het zou geweldig zijn als je tijdens die mooie reis nou net zwanger raakt. Misschien lukt dat niet,misschien ook wel. Maar dromen mag altijd toch? Ik vind wel dat je dan voor een Japanse naam moet gaan. Quang de Vries vind ik erg leuk klinken.

En uiteraard is dat ene dagje wachten niet heel erg. Ik vroeg me alleen af vanaf welke datum ik moest rekenen. Dit omdat ik op de 29e en de 31e dag een positieve test had. Ik denk dat ik van de eerste uit moet gaan. Ook omdat deze de dikste was. Ik ga trouwens uit van 15 dagen vanaf de dag van de ovulatietest. Dus dat zou betekenen op dag 44. Dus vrijdag. Dit aangezien dit de vorige keer ook het geval was. Maar dat kan deze maand natuurlijk ook anders zijn.

Overigens vind ik de dagen wel langer duren als ik mijn test eenmaal in handen heb gehad. De rest van de maand heb ik alle geduld van de wereld. Maar als ik eenmaal weet dat ik mijn eisprong heb gehad vind ik het echt heel spannend worden. Dus dat ene dagje kan soms wel eens een dagje te lang zijn misschien.



8....*



*.....*



*....*



Meilody, heftige keuze als je kleintje nog zo klein is. Het lijkt me dan ook wel heel zwaar om je kleintje zo ziek te zien en er alleen voor te staan. Ziet hij zijn vader nog wel?

Wat 'fijn'trouwens dat je ongesteld bent geworden! Ik kan me hel goed voorstellen dat je daar blij om bent hoor. Je hebt er zo lang op moeten wachten. Op naar een kortere cyclus!



Ik krijg lichte menstruatiekrampen dus verwacht mijn menstruatie toch ook wel over een paar dagen. Al zijn het niet echt krampen. Het is een licht weeeig gevoel. Maar goed. Afgelopen twee dagen 36.7 precies. Dus hier weer mijn lijstje.



1: 36.5 (ongesteld)

2: 36.5 (ongesteld)

3: 36.5 (ongesteld)

4: 36.2

5: 36.2

6: 36.2

7: 36.4 (al uit bed geweest)

8: 36.2

9: 36.5

10: 36.4 (al uit bed geweest)

11: 36.2

12: 36.2

13: 36.2

14: 36.5 (al uit bed geweest)

15: 36.3

16: 36.2

17: 36.3

18: 36.3

19: 36.4

20: 36.3

21: 36.3

22: 36.6 ( pas om 02.00 uur slapen, uitgeslapen, uit bed geweest)

23 36.3

24: 36.4

25: 36.4 (al uit bed geweest)

26 36.3

27: 36.4 (ziek, start antibiotica)

28: 36.3

29: 36.3 (positieve ovulatietest )

30: 36.3

31: 36.4 ( opnieuw positieve ovulatietest )

32: 36.3

33: 36.5

34: 36.7

35: 36.5

36: 36.6

37: 36.7

38: 36.8

39: 36.7

40: 36.7



Fijne dag meiden!



Liefs,



Saintje
Alle reacties Link kopieren
Saintje, ik begrijp goed dat iedere dag wachten lastig is hoor, en dat je je zo grondig mogelijk wilt voorbereiden haha. Maar goed, zoals we inmiddels wel achter zijn: het is geen wiskunde... het vrouwelijk lichaam werkt bij iedereen anders. Het aantal dagen van eisprong tot menstruatie kan variëren. Zit dus niks anders op dan gewoon een onbekend aantal dagen te wachten :P.



Ik zou zelf denk ik wachten tot een dag of 16 na de vermoedelijke eisprong dag en dan een zwangerschapstest doen. Of wat ben jij van plan? Er vanuit gaande dat je niet ongesteld gaat worden .

Je buikkrampen kunnen tenslotte van alles of helemaal niets zijn. Ik heb ook zo vaak buik/rugpijntjes of krampjes maar dan gebeurt er helemaal niks (qua eisprong of menstruatie haha)....



Heb je al zwangerschapstesten in huis? ;)



Nogmaals beterschap voor je zoontje. Jammer dat jullie weekend een beetje in het water gevallen is zo, maar daar doe je helaas niks aan. Toch gezellig bij de familie geweest lees ik. Wat apart om zo dicht bij je ouders te wonen, fijn dat dat jullie zo goed bevalt! Gelukkig houden jullie elkaar wel vrij. Ik zou inderdaad bang zijn voor iedere dag ouders over de vloer.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken in mijn geboortedorp te wonen. Maar wij wonen op een uurtje rijden van zowel ouders als schoonouders en dat is eigenlijk net te ver. Je gaat niet even langs voor een kopje koffie of een doordeweeks etentje. Hoewel, dat laatste doen we wel af en toe. Moet je alleen nog zo ver terugrijden 's avonds . Ach, het went .



Ja ik droom zeker van zwanger worden op reis ;). Zou geweldig zijn haha. Over een Japanse babynaam zal ik nog eens nadenken . Celebrities doen dat wel vaak he, hun kinderen vernoemen naar de stad van verwekking (Paris, London...). Wat denken jullie van de babynaam Tokio of Bejing?



Canada lijkt me trouwens ook top hoor. Lijkt me ook best te doen met een (wellicht wat ouder) kind, in een camper, niet?
Alle reacties Link kopieren
Ja, jammer hoor! Niet precies kunnen weten waar we aan toe zijn. Zou zo fijn zijn! Ik heb ook geen zwangerschapstesten in huis. Eigenlijk ben ik die ook niet van plan om te halen. Tenminste, nu nog niet. Ik hou vrijdag aan en als ik dan nog niet ongesteld ben dan halen we zaterdag een test. Deze kan ik dan zondag doen. En dat is dag 17. Genoeg speling lijkt me zo



Mijn vorige twee zwangerschappen voelde ik juist helemaal niks. Geen zere borsten, geen krampen, ik was (nog) niet misselijk. Niks! En juist toen ik trots riep dat ik echt he-le-maal niks voelde en dit een droom zwangerschap was, sloeg de misselijkheid de volgende dag in als een bom. En ging de hele zwangerschap niet meer weg. Echt karma is a bitch!b Dit zeg ik dus ook nooit meer.

En ik weet dat ik mijn vorige zwangerschappen niet moet vergelijken met een eventuele volgende zwangerschap. Maar toch gaat dat vanzelf. Ik ben al twee dagen misselijk, maar in mijn ogen veel te vroeg. Dus een griepje zeg ik zo. En menstruatiepijn had ik de vorige zwangerschap ook niet. Dus ik word ongesteld.

Het is misschien wel de omgekeerde wereld bij mij. Waar een ander bij ieder kwaaltje hoopt dat ze zwanger is, denk ik bij ieder kwaaltje zeker te weten dat mijn lichaam me voor de gek houd en ik het niet ben. Ik was dan ook heel blij dat de afgelopen dagen mijn *pijn* af nam en ik niks aan klachten had behalve de vlagen misselijkheid. Goed teken dacht ik gisteren nog. Tot de menstruatiekrampen van vandaag. Ben er meteen van overtuigd dat die test dan ook niet nodig is.



Maar goed. Kan er de hele dag mijn filosofie over uit laten gaan. Aan het einde van de dag is het toch niets meer en niets minder dan afwachten. Dus dat zal ik gewoon moeten doen.



*....*



Ik vind verre reizen persoonlijk het makkelijkste met kleine kinderen. Het liefst als ze echt nog heel jong zijn. Ze zijn nog niet leerplichtig (dus je hoeft niet te kiezen voor een bepaald seizoen en het is goedkoper), ze reizen makkelijker mee in vliegtuig/camper en gaan zich daarnaast niet vervelen. Rond hun zevende jaar willen ze toch liever met leeftijdsgenootjes zijn. Drie weken in de natuur rondreizen vinden de meeste kinderen, op uitzonderingen na, niet heel leuk.

Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk hoe je je reis indeelt. Drie weken met een camper door Canada heen lijkt me geen aanrader. Maar ga je naar Thailand en wissel je dagen bij het hotel waar hij/zij zich kan vermaken met andere kinderen en lekker kan zwemmen, af met een leuke dag rond reizen dan is dat ook met oudere kinderen goed te doen is.



Mallorca buggy eiland en allemaal naar friettent Fred met Nederlandse frikandellen zal ook nooit mijn ding worden Maar als je relaxed omgaat met de veranderingen in je leven die een kindje mee kunnen brengen, en daar dan je keuzes naar maakt dan is er veel meer mogelijk dan de meeste ouders denken.

Wat vind jij Meilody?



Hmmh, Tokio. Even denken.... Nee. Even een omweg via London? Die naam is heel hip geloof ik tegenwoordig. En anders inderdaad Parijs.



Hebben jullie allemaal een bepaalde naam in jullie gedachten? Wij hebben echt voor een bepaalde naam gekozen. *...*. Ik haal hem zo weer weg dus typ maar niet over.



Liefs,



Saintje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven