Mode & Beauty alle pijlers

hoevaak draag jij het zelfde?

17-04-2014 21:43 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoevaak doen jullie andere kleren aan in de week? Ik doe twee of drie dagen de zelfde broek aan maar dan niet achter elkaar, daarna doe ik het in de was. Dan zitten er twee weken of 1,5 tussen dat ik hem uit de kast haal en weer aan trek. In blousjes en truitjes en jasjes ben ik wel anders. als ik twee dagen een truitje heb aangehad doe ik die denk drie of vier weken later weer aan. Sommige jasjes zijn ggewoon favoriet en die draag ik dan elke week wel een keer. Hoe verschillend zijn jullie met de kleren? Ik zie soms echt mensen die elke dag wat anders aan hebben.. wat vinden jullie daar van? En hoeveel jaar doe je met de kleding?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag elke dag wat anders omdat ik veel kleren heb en variatie leuk vind. Shirts, sokken en dat soort dingen gaan na een dag dragen in de was, de rest hang ik uit en berg ik na een dag of twee weer op. Ik koop niet veel kleding maar ik doe lang met wat ik heb dus ik heb inmiddels behoorlijk veel. Het komt ook voor dat ik iets een paar maanden niet draag en dan opeens weer heel veel.



Wat anderen dragen, daar let ik niet zo op. Al heeft een collega van mij een jasje waar ze blijkbaar erg dol op is, want dat draagt ze minimaal twee keer per week. Niets mis mee, ze is fris en verzorgd, en het zal me verder een zorg zijn wat ze aan heeft.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Ik draag heel vaak hetzelfde, ik heb maar 3 broeken en 3 shirtjes en twee bij huis truien en 1 bij huis broek en 2 paar schoenen. Voor mijn werk draag ik speciale werkkleding. Bij de supermarkt zien ze me dus eigenlijk altijd in hetzelfde lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde. Ook geen broek.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
En ik heb een overload aan kleren.... Volgens mij kan ik mezelf wel 120 dagen kleden zonder hetzelfde als eerder aan te moeten.

Toch heb ik favorieten die ik meer dan andere stukken draag.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik draag elke dag iets anders, gebruik dezelfde basis-kledingstukken wel in verschillende combinaties. Maar dan nog zal ik niet twee dagen achtereen bijv. hetzelfde jasje dragen, ook niet als het twee verschillende combi's zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd, is het voor die mensen die weinig kleren hebben een financiële kwestie?
quote:Frizz schreef op 18 april 2014 @ 10:55:

Ik ben benieuwd, is het voor die mensen die weinig kleren hebben een financiële kwestie?



Zo voor mij over het algemeen niet, maar voor de positiemode was mij direct heel duidelijk dat ik er niet veel geld aan wilde besteden omdat je het zo kort draagt. Dan maar 9 maanden wat minder fashionable...



Al moet ik wel zeggen: het scheelt mij veel geld nu ik niet die goedkope kleding koop, ik kocht er veel van en dan merk je wel dat er veel geld naar uit gaat.
Shirts na 1x dragen in de was, broeken na 2-3x soms ook na 1x als ik hem de dag erna niet meer aan doe. Ik gooi geen gedragen kleding weer in de kast, op de een of andere manier vind ik dat niet fris.



Ik vind zelf dat ik niet overdreven veel kleding heb, vriend vindt van wel haha.



Hoelang ik met kleding doe wisselt. Sommige dingen gaan na het seizoen weg andere pas na een paar jaar of als het stuk is.
quote:Frizz schreef op 18 april 2014 @ 10:55:

Ik ben benieuwd, is het voor die mensen die weinig kleren hebben een financiële kwestie?

Voor mij niet. Ik heb nu 2 broeken, een jurkje of 4, qua winterkleding, en dan wat vestjes, t shirts, en drie jasjes.



Ik hou niet van winkelen, ik draag alles tot het versleten is en dan koop ik nieuwe. Ik zie echt het nut niet in van een broek kopen als ik nog een broek of drie heb. Nu moet ik wel weer even, want twee broeken is te weinig, ook voor mijn werk. Maar als ik vier broeken heb liggen komt het gewoon niet in mij op om een broek te kopen, ik heb er immers vier? Dus kom ik ook niet in kledingwinkels, want daar kom ik alleen als ik iets wil kopen. Dus ik loop nooit ergens tegenaan van' oh goh, dat wil ik graag hebben' om het dan spontaan te kopen, als ik in een winkel ben is dat met een duidelijk doel en ben ik binnen een half uur weer weg. En dat is misschien 3x per jaar.



Ik zou veel meer geld aan kleding kunnen uitgeven en ik neem mij ook regelmatig voor om wat vaker kleding te kopen zodat ik niet opeens weer een lege kast heb, maar het komt er niet van. Ik zie er overigens wel altijd leuk uit, ik koop geen hele goedkope meuk van de Zeeman of aanverwante zaken, maar kleding heeft gewoon niet zoveel prioriteit. Ik kan wel jaloers zijn op vrouwen die een kast vol kleding hebben en moeten kiezen uit 12 broeken, maar dat komt er bij mij nooit van.
quote:Frizz schreef op 18 april 2014 @ 10:55:

Ik ben benieuwd, is het voor die mensen die weinig kleren hebben een financiële kwestie?Voor mij helaas wel. Als het kon zou ik ook dolgraag een inloopkast vol hebben, ik ben dol op winkelen en op kleding en schoenen. Maar helaas, het zit er niet in op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 17 april 2014 @ 22:28:

Wat doen jullie met kleding die je een keer hebt gedragen en nog een keer (of twee) aanwilt? In de kast? Op een aparte plek in de kast? Over een stoel? Ik vind dat lastig.Ja, dat heb ik ook, er zou eigenlijk standaard in huizen een kleine ruimte, nis, inloopkast voor moeten zijn. Het staat me tegen om gedragen kleding die je (nog) niet hoeft te wassen, de volgende dag of zo weer aantrekt, tussen de schone kleding in de kast te hangen. Over een stoel vind ik ook niet ideaal. Ik hang het dan maar op een hangertje aan de kast (of ja, na een avond uit gooi ik het zomaar ergens neer, dat ook weer wel). Wat ook fijn zou zijn: genoeg ruimte bij de voordeur voor schoenen, laarzen e.d., en een royale kapstok. Als je een groot huis hebt kun je lekker een kamer inrichten voor dit soort dingen + vouw- strijk- en droogruimte. En je naaimachine daar opstellen. Een vriendin van mij heeft dat, luxe hoor! OT Nu ik niet meer elke dag op mijn werk hoef te verschijnen kleed ik me zoals mijn pet staat. Of een beetje uitbundig of saai/gemakkelijk. ’s Morgens tot 11 uur scharrel ik bijna standaard rond in pyjamabroek (een aantal van ingeslagen), slobbertrui, sokken. Daar zijn geen kritische ogen op gericht als je thuis achter de pc zit. Super relaxed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylphide75 schreef op 17 april 2014 @ 23:11:

[...]

Ik betrap me er soms op dat ik het zonde vind om sommige kleren aan te trekken want dan slijten ze. Om er dan na enkele jaren achter te komen dat ik het niet meer leuk vind....dus nu ben ik mezelf aan het dwingen om gewoon alles te dragen. Geen excuses meer.ja, ik ook! of dat als ik het nu steeds draag, dat ene mooie kledingstuk op die bijzondere dagen niet meer mooi is/versleten. Vooral op de dagen dat ik niks bijzonders ga doen (en niet in de slobberbroek-stemmming ben, maar gewoon energiek) heb ik dat. Terwijl het zo fijn is om jezelf gewoon te kunnen kleden zoals je wilt. Nu mezelf vaak even zeggen, draag maar gewoon waar je zin in hebt, wat je mooi vind, vandaag ook.
Ik draag tops en jurken een dag en broeken een of twee, rokken twee of drie keer. Wat ik opnieuw aan wil doen hang ik over de stoel die ik daarvoor heb staan, terug in de kast vind ik niet fris. Ik heb best veel kleding, maar gooi ook weinig weg (dat ga ik binnenkort echt een keer doen, echt), heb mijn hele volwassen leven al dezelfde maat. Schoenen heb ik niet zoveel en gaan al jaren mee. Ik heb zelfs nog items uit het guldentijdperk, zoals een geweldige suede rok die ik nog steeds draag. Momenteel draag ik zwangerschapskleding. Ik vind het vreselijk om nu maar twee of drie broeken te hebben, krijg daar gewoon stress van, snel weer alles wassen en drogen anders zit ik zonder, dan moet de jeans soms in de droger en ziet er nu ook al aardig versleten uit. En ik heb steeds weer hetzelfde aan. Maar over een paar weken mag alles weg als ik bevallen ben



Wat ik wel herken is dat ik soms nieuwe kleding niet of weinig draag omdat ik het zonde vind, en dan na een paar jaar is het nog als nieuw. Loop ik in mijn oude broek op straat op een dag dat ik vrij ben terwijl er een nieuwe in de kast ligt... Dus dat moet ik inmiddels toch maar eens anders gaan aanpakken. Ik heb een inloopkast die ik deel met mijn vriend (mijn ruimtebeslag is beduidend groter ). Superblij mee! Maar daardoor is ruimtegebrek ook geen issue en ligt er veel in mijn kast... Ook heb ik nu nog een kamer voor de was: strijkplank, vouwen, drogen en een kast met skispullen, winterjassen in de zomer, beddengoed. Heel luxe, maar dat wordt binnenkort een slaapkamer, geen idee hoe ik dat ga oplossen. Ik moet echt gaan opruimen...
Naar mijn werk maximaal 2 dagen hetzelfde. Maar ik werk maar 3 dagen en ook nog achter elkaar. De andere 4 dagen van de week draag ik dan rustig wat ik op mijn laatste werkdag aanhad . Dat draag ik dan dus 5 dagen achter elkaar. Wel met elke dag een schone onderbroek. Als iets naar zweet ruikt, wat nog wel eens voorkomt, neem ik iets anders. Of gewoon als ik daar zin in heb. Ik heb dus niet altíjd 5 dagen achter elkaar hetzelfde aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder021 schreef op 18 april 2014 @ 13:07:

Maar over een paar weken mag alles weg als ik bevallen ben



geen idee hoe ik dat ga oplossen. Ik moet echt gaan opruimen...
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag wat anders..altijd..soms 2 x p dag wat anders..als ik 's avonds nog wegga.

Een jurkje wil ik eventueel nog wel eens laten luchten na 1 werkdag dragen, maar de rest doe ik altijd meteen in de was.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je het al zo snel in de was, van 5 uurtjes dragen is het toch niet vies?

Verder denk ik dan, wat een werk al die wassen, het moet ook weer opgevouwen enbgrstreken inbde kast, en wat een zonde van het milieu om zo vaak half ongedragen kleren te wassen...
Alle reacties Link kopieren
Ik draag kleding 2 dagen als ik niets 'speciaals of aparts' gedaan heb.. als ik flink gezweet heb of wat dan ook, dan natuurlijk niet.

Verder heb ik ook niet heel veel setjes kleding hoor, ik werk fulltime en daar draag ik werkkleding dus voor vrije tijd heb ik een paar leuke setjes dat vind ik meer dan zat..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Yoshe: ook niet kleding die ruikt? Ik heb namelijk snel last van (helaas) niet fris ruikende oksels die niet zomaar met een deo op te frissen zijn. Dus bij de oksels kan het goed ruiken aan het einde van een werkdag. En dat gaat er niet altijd standaard uit met een wastrommeldoekje.
quote:Mlle_j schreef op 17 april 2014 @ 22:28:

Wat doen jullie met kleding die je een keer hebt gedragen en nog een keer (of twee) aanwilt? In de kast? Op een aparte plek in de kast? Over een stoel? Ik vind dat lastig.



Ik heb dé tip! Een dressboy. Die kun je bij Ikea of Leenbakker makkelijk verkrijgen. Sinds ik er één heb, beland er nooit meer kleding op de grond (en geloof me, mijn moeder werd gék van me toen ik thuis woonde). Ik vouw broeken, shirts en topjes gewoon op en leg ze er over heen. Een vestje kan over het hanger gedeelte wat er bij zit. Alleen een blouse die nog een dag mee kan, hang ik aan een hanger terug in de kast.



Ikea heeft trouwens een leuk vrolijk blauw exemplaar met een bakje er bovenop:



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70246857/
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 april 2014 @ 22:27:

Oh en ik let er echt niet op of een ander dezelfde kleren aan heeft. Ik zie nu dat dit ook een vraag was. Het zou niet in me opkomen, wat brengt het me om dat vast te stellen?

Ik zou ook echt niet kunnen zeggen wat mijn collega's gisteren aanhadden hoor



Hier 2 of 3 dagen hetzelfde, daarna was, spijkerbroeken kunnen soms een paar dagen langer mee
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 april 2014 @ 21:57:

Iedere dag iets anders, wel altijd een lange broek, daarvan heb ik er zo'n 35, een broek kan wel een dag of drie mee, tenzij wit, trui twee dagen, blouses en shirts één dag. Verder heb ik veel korte jasjes, die gaan naar de stomerij als ik ze niet fris meer vind, soms was ik ze zelf maar daar heb ik niet altijd zin in.



35 lange broeken???

en die heb je 3 dagen aan



dat betekend dat je drie maanden lang geen broeken zou hoeven wassen, en dan ben je er nog niet doorheen
Wat betreft wassen gaat alles gewoon elke dag in de was, ben dol op fris gewassen kleding.



Qua afwisselen merk ik toch dat ik enkele outfits heb die ik het liefste draag, wat een ander daar van denkt zal mij een rot zorg zijn. Ik heb bvb iets van tien spijkerbroeken van hetzelfde merk, zelfde stijl in (bijna) dezelfde kleur. Zou best kunnen dat sommige mensen denken dat ik zo vaak dezelfde spijkerbroek aan heb, lig ik dus geen seconde wakker van.
Alle reacties Link kopieren
Broeken dag of 4. Meestal max 2 dagen achter elkaar.

Shirtjes e.d meestal dag of 2, na 1 dag hang ik het over een stoel om later id week nog eens te dragen. Vesten ed doe ik altijd langer mee want daar zitten altijd shirtjes onder.



Wanneer het vies is, uit de vorm etc.... Dan gooi ik het bij de was.

Let eigenlijk nooit zo op anderen, maar het gaat wel opvallen als iemand altijd hetzelfde draagt. Heb er alleen geen mening over.



Genoeg kleding id kast hangen maar draag vaak mijn faborieten.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag wat anders, meestal doe ik qua truitjes 2 maanden mee.. ligt er aan hoelang het in de 'mode' is.
Trots!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven