Kletsen over Geocaching?

21-02-2013 23:03 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames hier die aan Geocaching doen?



Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.



Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.



Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Wij cachen ook. Probeer maar eens in het frans aan de beveiliging uit te leggen wat je aan het doen bent als je woordenschat niet verder gaat dan pain, vin et bonjour. Erg leuk



We hebben ook zelf een cach in beheer. Zo leuk om alle reacties te lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een Afrikaans land samen met de manager en het hoofd beveiliging van het Hilton naar een cache gezocht die daar op het parkeerterrein zou moeten liggen. Ze kenden het spelletje niet maar vonden het wel leuk
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mapressa, in welke regio woon jè? Misschien dat iemand van hier je op weg kan helpen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh himalaya ik lees je nu pas sorry... Ik woon in omgeving van rotterdam, drechtsteden zeg maar.



Vanmiddag mijn aller aller eerste poging gedaan! De globale locatie makkelijk gevonden, maar ter plekke in het bosje zoeken was geen succes. Volgens de reacties van anderen was hij makkelijk en snel te vinden en een echte beginnerscache... Nou, ik heb dus helemaal niks gevonden denk dat ik een minuut of twintig heb gezocht op een klein oppervlak. Heel irritant, ik ga binnenkort nog eens een keer terug om het opnieuw te proberen!
Mapressa : welke app heb je? Vaak is je telefoon niet zo nauwkeurig als een gps-apparaat. Mijn broer doet het ook via zijn telefoon, maar ik vind dat niet prettig. En het ligt ook heel erg aan de omgeving of je nauwkeurig bent of niet. In het bos is hij minder nauwkeurig vaak. Dan kan het helpen om even een paar minuten stil te gaan staan, zodat hij wat beter kan bepalen waar je precies staat.
Nog een leuke die mijn man laatst gedaan heeft. Het mysterie van de ontvoerde prijskoe! Je moet je aanmelden hiervoor en dan krijg je een paar data waarop je hem kan doen. Dan moet je een datum kiezen en die avond ga je op pad. Het is een nachtcache, dus in het donker. En er zit een heel team achter dat vanalles doet onderweg. Je word meegenomen in een auto enz. Echt een hele leuke cache! Ik ga hem nog een keer met wat vrienden doen. Met een groepje is het het leukst



En wij hadden laatst ineens 2 hitchhikers te pakken haha! Iemand op de snelweg zag onze tb op de auto en seinde naar ons. Gestopt op een parkeerplaats om de tb's te loggen en ze hadden ook 2 hitchhikers bij! Toch leuk, die kom je niet zo vaak tegen
Nee ik gebruik een app, maar ik zat zeker weten in het goede bosje in het g oede parkje, ik heb achteraf foto's bekeken bij de reacties van mensen. En het is echt de goede locatie...



Ik wijt het maar aan het feit dat ik niet wist waar ik precies naar zocht
Alle reacties Link kopieren
Echt super leuk en vooral ook verslavend. Helaas willen de kinderen niet altijd mee en kan de jongste nog niet zover lopen
Alle reacties Link kopieren
Vorige week weer een lekkere wandeling door het duin gemaakt en een paar caches gevonden. Ik was samen met een vriendin die pas 1x is meegeweest, en dan blijkt toch wel dat ik anders kijk dan haar. Ik zie snel of er iets vreemds ligt: een steen op een ongewone plek, of en platgelopen paadje.

Dus Mapresa, het komt echt wel goed hoor!

Ik zou echt proberen om een keer met een meer ervaren cacher mee te gaan en wat tips en trics te krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Die ontvoerde prijskoe klinkt leuk zeg! Ik ga hem zo opzoeken. Was hij wel te doen, zo in het donker?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat hebben jullie als gereedschap bij je? Ik zag vanmiddag iemand met een hele verzameling: spiegels, magneet, pincet.
Alle reacties Link kopieren
Hey Leuk! Had dit topic nog niet eerder voorbij zien komen ;)



Wij cachen nu zo'n anderhalf / twee jaar en we zijn wel mooi weer cachers ;) In de winter niet zo vaak, dan ook weinig tijd (werk in het onderwijs en groot gezin). Ook schoonouders aangestoken en die hebben er inmiddels een stuk meer dan wij, maar die hebben ook veel meer vrije tijd.

Gisteren nr 300 binnengehaald. Nu nog een cache die hier vlak bij ligt. Maar je moet ervoor in een bootje of zwemmen en ik wilde die afgelopen zomer doen maar toen was het daar geen weer voor en toen dat het wel was, was ik net geopereerd en mocht ik 6wk niet zwemmen... De cache heet Alcatraz hopelijk een dezer dagen in de meivakantie...



Tools, wij niet zoveel, een zwitsers zakmes (zitten veel tooltjes in) en in de auto vaak wel een lege petfles. Mijn SO hebben een boel tooltjes als telescoopmagneetjes ed ;). Gewoon goed de logs lezen weet je ook wat je nodig hebt. Vorig jaar zijn we een keer onderweg langs een cache gekomen in een pomphuisje, daar stond bij.dat je wel een lange plank oid mee moest nemen. Hadden we dus niet. Maar man is 2m en kon door een halve spagaat.er echt net bij ;) staat ie weer op de wal zegt ie: oh ja mijn telefoon zat ook nog in mijn zak...



Wij cachen met c:geo app op de telefoon en met offline kaarten. Mijn schoonvader heeft een garmin, maar persoonlijk vind ik tot dusver de telefoon handiger.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mapresa, in het begin bakten wij er ook niet zoveel van hoor. Man heeft zelfs gepresteerd een cache niet te vinden terwijl hij er bovenop stond...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zakje met wat cache spullen: pincet, spiegeltje, klein flesje handenmeuk (als ik wetens in heb gegraaid) en wat plastic handschoenen van het tankstation. Die pak ik soms als ik ga cachen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook standaard uitgerust met pincet, telescoopmagneet en spiegel, diverse pennen, ijzerdraad, een haakje, goodies etc. We hebben een geocaching tas waar al die meuk inzit en die gaat mee als we op pad gaan.

Klinkt best fanatiek, maar ook voor ons is het wel echt een hobby en geen obsessie. Het moet leuk blijven, caches waarvoor je hoog in een boom moet klimmen, moet duiken of andere gekke capriolen voor moet uithalen laten we dus mooi aan ons voorbij gaan. Net als voortuincaches, daarbij voelen we ons zo ongemakkelijk dat we die ook niet doen.

Wij cachen sinds mei 2012, hebben nu 270 caches gevonden en hebben er inmiddels zelf ook eentje geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een cache geplaatst en hij is ook al gepubliceerd :D



GC53R6B
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Tenminste niet zo'n achterlijk moeilijke mysterie waarbij je je afvraagt hoe de maker aan zo'n rare hersenkronkel komt..



En hou er rekening mee dat je zeikers krijgt die niet van voortuincaches houden, maar ze toch maar doen. Mopper de mopper. Maar alles voor de punten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Leuk Suzy, meteen al een favoriet én 2 enthousiaste logjes te pakken!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Up voor een meelezer.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 08 juni 2014 @ 12:10:

Up voor een meelezer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu caches aan het pocket-querie'en voor op vakantie. Vriend zag het overzicht en schrok zich rot: 'we gaan toch ook nog wel wat anders doen dan cachen?!'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



al een tijdje ben ik een "af en toe meelezer" op dit forum en vandaag toch maar eens account aangemaakt om hier te kunnen reageren.

Ik cache nu al enkele jaren ( in wisselende samenstelling met o.a. familie, goede vriendin, en in mijn uppie). Niet extreem vaak maar soms voor mijn gevoel te weinig maar dan komt het er gewoon niet van met de planning :(



@ Himalaya, ik vind het ook leuk om in voorbereiding van de vakantie van te voren rond te kijken wat er op cache gebied te doen is, ik heb nu alweer diverse puzzels uit mijn vakantie gebied gemaakt zodat ze klaar liggen voor als we er komen. En ook kijk ik vooraf welke caches er in die regio veel favorieten hebben. PQ's draai ik pas kort van te voren zodat alles wat niet beschikbaar is er ook niet in komt.



@ Bankje, bedankt voor de Up
Gewoon omdat het kan.......
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook volgende week op vakantie toe-kan

We gaan zeker niet alleen maar cachen maar s we ergens zijn voor een uitstapje wil ik wel kijken of er toevallig een cache om de hoek ligt.

En ik ben ook al door het cachen op heel veel leuke plekken gekomen, waar je anders niet was gekomen. Dat maakt het ook zo leuk!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken ook altijd voordat we ergens heen gaan of er veel caches zijn. Vaak zegt het ook wel iets over of er veel te doen is in de omgeving.



Ga meteen ff checken voor onze volgende bestemming, al duurt dat nog even
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wij kiezen tegenwoordig zelfs onze vakantiebestemming adhv veel caches in de omgeving ;) We gaan dit jaar naar de Moezel, genoeg te cachen :D
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven