Geld & Recht alle pijlers

moeder,zwanger moeten verhuizen en wajong

20-04-2014 19:38 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo kan iemand mij hier helpen.



Ik ben 22 jaar, een alleenstaande moeder en weer zwanger.

Nou is de situatie zo dat ik er sinds vorige week pas achter ben dat ik weer zwanger ben toen al 23+2 totaal niet geplant , niks gevoelt niks gemerkt gewoon ongesteld geweest en elke dag op hetzelfde tijdstip de pil ingenomen.



Ik woon momenteel bij me ex-schoonmoeder omdat ik nergens terecht kon. Hier moet ik nu ook met spoed weg omdat ik de 2e verwacht.



En Vanaf eind deze maand krijg ik een wajong uitkering, omdat ik met spoed weg moet en het liefste naar mijn oude woonplaats terugwil omdat mijn familie daar woont.



Heb ik dus de vraag hoe dit nou allemaal zit. want moet dan een eigen woning hebben met minimaal 2 slaapkamers. Heb geen spaargeld of ouders die mij financieel kunnen helpen. weet iemand misschien hier meer van. de wajong zal de eerste maand lager zijn omdat ik eerst een krantenwijk had ( hier heb ik ontslag genomen omdat mijn lichamelijk klachten erger werden, en toen wist ik nog niet dat ik zwanger was!) maar de normale norm is 849 netto.
quote:rochel schreef op 21 april 2014 @ 12:18:

lezen, ze krijgt wajong vanaf volgende maand.Oh ja. Weet ze dat er in 2015 een herkeuring volgt? Dan gaat de nieuwe wet in
Alle reacties Link kopieren
ja ik werkte fulltime echter had ik ook de indicatie dat ik tot me 23e in dat gezin zat. dus ik werkte fulltime op me 18e.



Nee toen was de regeling nog dat je vanaf je 16e van school mocht na je vmbo. nu is het wel dat ze liever hebben dat je pas van school gaat als je een startkwalificatie heb.



maar ik ben het er ook mee eens dat er veel jongeren zijn die wajong ook voor niks krijgen, ik ken mensen die wajong krijgen omdat ze een rekenachterstand hebben, autist zijn. en ken zelfs mensen die nog thuis wonen en hetzelfde krijgen als een uitwonende. gewoon 849 euro krijgen terwijl ze thuis niks hoeven te betalen en hebben ook geen sollicitatieplicht.. hebben geen kinderen maar wonen gewoon nog thuis met een rekenachterstand.
bij de meeste (zo niet alle) uitkeringen krijg je keuringen. maar denk dat onderdak nu van groter belang is.

2015 ligt nog 8 maanden verder.
ik ben de discussie niet echt aangegaan, maar als dat echt zo is vreet ik mn pruik op.
Alle reacties Link kopieren
ik zat aan de pil en me ex partner kon niet tegen condooms maar wederom zeg ik dan tuurlijk is het ook mijn schuld maar ook zijn schuld. en hij wil niet voor de gevolgen opdraaien. en hij heeft gewoon een betaalde baan en een auto en betaald en doet alles voor zichzelf. dus ook in mijn relatie moest ik alles zelf betalen en mijn vorige zwangerschap. en ik weet dat een wajong geen vetpot is. ik doe zelf ook met de boodschappen op alles letten en proberen niet teveel uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan steriliseren wel, ze zijn er niet happig op maar als jij dat wil.



Kan je wel zittend werk doen, of heb je een verstandelijke beperking. Nee dat bedoel ik niet lullig.
Alle reacties Link kopieren
ja ik heb zelf ook een keuring gehad en bij mij is vastgesteld dat ik een rugprobleem heb een kromme rug waardoor ik veel last heb, platvoeten en een scheve knie en een erge versie van artrose in me knieën. Ook heb ik problemen met me handen. en meeste mensen zeggen wel je bent 22 je kan toch nog geen artrose hebben of je lijkt gezond. tuurlijk lijk ik gezond maar de klachten die ik van dit alles heb zijn gewoon te erg om fulltime te werken vonden ze bij het uwv als het aan mezelf ligt ga ik gewoon fulltime werken naast me kinderen. in me oude woonplaats heb ik ook mensen die op kunnen passen dat heb ik hier totaal niet.
ze maken idd uitzonderingen, als je al een paar keer zwanger bent geweest en/of de zoveelste abortus.

maar dan moet je er wel zeker van zijn niet nog een kindje te willen met een partner die je later nog in je leven tegen kunt aan komen.

de operatie stelt overiens weinig voor.
Alle reacties Link kopieren
johan derksen ja ik heb er al voor gebeld ze doen het liever niet omdat je je kan bedenken en er grotere kans is dat het fout gaat.



ja ze hebben vastgesteld dat ik wel zittend kan werken tenzij ik ook af en toe kan lopen. ze waren ook aan het zoeken naar een passende baan voor me. hun dachten zelf aan koeriersdiensten , maar dit kan weer niet omdat ik ook geen rijbewijs heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor opleidingsachtergrond heb je?
Alle reacties Link kopieren
VMBO kader handel en administratie
.
Alle reacties Link kopieren
quote:mxmbrn schreef op 21 april 2014 @ 12:38:

ik zat aan de pil en me ex partner kon niet tegen condooms .Ik dacht dat ik alles al een keer gehoord had, maar nee
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Hmm opzich lijkt mij dat wel zitten werk.



Is het een optie voor je om nog een andere studie te gaan doen ipv werken? Lijkt mij zowel een investering in jezelf als in de toekomst voor jouw en je je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Laten steriliseren is mijn advies. Werkgevers zitten niet te wachten op iemand met duizend en een problemen. Waar is de vader in dit plaatje? Kunnen wippen = verantwoordelijkheden nemen. Iets zegt me dat dit erg problematisch gaat worden. Iets met kip en kaal... Ouders kennis iemand die je kan helpen/begeleiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:mxmbrn schreef op 21 april 2014 @ 12:45:



ja ze hebben vastgesteld dat ik wel zittend kan werken tenzij ik ook af en toe kan lopen. ze waren ook aan het zoeken naar een passende baan voor me.

Ook zelf zoeken. De meeste administratieve banen zijn kantoorbanen, dus zittend. Of receptiewerk. Of callcenterwerk, dan kun je ook s'avonds en in het weekend werken. Gebruik de maanden die je nu thuis zit om jezelf te ontwikkelen. Omdat ik snap dat een opleiding er nu niet in zit is het handig om bv online sollicitatietraining te doen of naar youtube filmpjes te kijken hoe je een sollicitatiegesprek voert of hoe je je moet presenteren ed.

Verder denk ik dat je de vader van je kinderen toch echt meer moet betrekken bij de opvoeding. Misschien kan je schoonmoeder daar een rol inspelen, het zijn tenslotte ook haar kleinkinderen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
dl
Alle reacties Link kopieren
ja johanderksen ik wou zelf ook weer beginnen aan een studie heb het hier ook over gehad, eventueel een thuisstudie. en als k oppas zou hebben zou ik ook gewoon naar school kunnen gaan.



en nee de vader is geen kale kip hoor. verre van maar geeft liever alles uit aan zichzelf. en heeft gedreigd dat als ik om alimentatie durf te vragen of een advocaat erop zet dat hij me kind afpakt.



ja kennisen helpen ook met het bedenken maar die wisten hier dus voorderest ook niks van daarom vraag ik het ook hier.
Alle reacties Link kopieren
dankje rochel het is echt een scheefstand van me knie.



ja me ex schoonmoeder probeert hier ook in de middelen en te helpen maar hij wil zelf niet toegeven
Alle reacties Link kopieren
quote:mxmbrn schreef op 21 april 2014 @ 12:59:

ja johanderksen ik wou zelf ook weer beginnen aan een studie heb het hier ook over gehad, eventueel een thuisstudie. en als k oppas zou hebben zou ik ook gewoon naar school kunnen gaan.



en nee de vader is geen kale kip hoor. verre van maar geeft liever alles uit aan zichzelf. en heeft gedreigd dat als ik om alimentatie durf te vragen of een advocaat erop zet dat hij me kind afpakt.



ja kennisen helpen ook met het bedenken maar die wisten hier dus voorderest ook niks van daarom vraag ik het ook hier.



Als je dat ziet zitten zou ik dat doen. En kies dan voor een reguliere opleiding en niet thuis. Thuis heb je weer allerlei dingen die je afleidingen. Daarnaast doe je op school weer nieuwe contacten op, dan ben je er even uit en doe je iets voor jezelf.



Ik loop momenteel stage en krijg mijn stage dagen de kinderopvang vergoed van de belastingdienst. Misschien krijg je dat ook voor je studiedagen, dat weet ik niet, zou je moeten navragen.
:D
quote:JohanDerksen schreef op 21 april 2014 @ 13:04:

[...]



Ik loop momenteel stage en krijg mijn stage dagen de kinderopvang vergoed van de belastingdienst. Misschien krijg je dat ook voor je studiedagen, dat weet ik niet, zou je moeten navragen.kom dr maar in katje
woont ex op zichzelf, of gaat ie bij moeder wonen als hij de kindjes heeft afgepakt?

zorg dat je een goede band houdt met die exschoonma. kan wel van pas komen
Alle reacties Link kopieren
nee want de orthopeed waar ik vroeger kwam voor me platvoeten heeft dit nooit vastgesteld maar de arts bij het uwv. de orthopeed heeft ook nooit naar me knieën gekeken zover ik me kan heugen.



en nee krijg geen enkele pijnverlichting ook geen pijnstillers of iets ik was met mijn probleem door de huisarts gewoon doorverwezen naar de fysio maar die heeft er ook niks aan kunnen doen behalve dan dat ik me kniebanden en spieren moet trainen zodat die iets van de klappen kunnen opvangen. ik vond dit ook erg vreemd dat ze er voorderest niet naar gekeken hebben. ook nooit doorverwezen naar het ziekenhuis voor eventuele foto's of iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 21 april 2014 @ 13:05:

[...]



kom dr maar in katjeJa want? Ik werk parttime en betaal mijn deeltijd HBO studie zelf. Dat neemt niet weg dat mijn kosten voor de kinderopvang meer zijn dan mijn salaris. Maar ik kies er toch voor om te werken en te studeren dan een bijstandsmamma te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven