Kind in rokersruimte???

03-07-2008 11:11 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1 juli is er een rookverbod in de horeca. De Ikea heeft dit opgelost door een rokersruimte te creëren bij het restaurant. Er staan alleen statafels en je mag er niet eten.

Nu zaten we net bij de Ikea en tot mijn stomme verbijstering neemt een moeder haar kindje, ik schat een jaar of anderhalf, mee die rokersruimte in. Volgens moeder en de Ikea is dat eigen keuze van de ouders.

Maar die antirookwet is er toch juist om ongewenst meeroken te voorkomen? Ik dacht dat kinderen in dit soort rokersruimtes niet toegestaan waren, maar blijkbaar dus wel. Ik kan online niets vinden en ook postbus 51 wist niet of kinderen geweerd dienen te worden uit de rokersruimtes.

Wie weet dit?

Het staat natuurlijk buiten kijf dat het belachelijk is om een kind mee te nemen in die ruimtes.
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 03-07-2008 11:14
Reden: tikfoutjes verbeterd...
% gewijzigd
.
Van mij mogen rokers roken zoveel als ze willen. Zolang zij maar de enigen zijn die van hun sigaret 'genieten' en er dus geen andere mensen gedwongen meeroken.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Nee rokers mogen niks meer en terecht. En dronken rijden mag ook niet meer, en illegaal vuurwerk ook niet meer en...en...en weet je ook WAAROM????

Omdat het GEVAARLIJK en DODELIJK is niet alleen voor jezelf (want dat interesseert me geen reet wat jij met je leven doet) maar voor onschuldige ANDEREN. De mens kan blijkbaar zelfregulering niet aan en dus zijn deze regeltjes nodigt. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
eve76 schreef op 03 juli 2008 @ 12:25:

jaaa laten we al die onverantwoordelijke ouders publiekelijk (het liefst) wijzen op hun fouten en ze dan vertellen hoe het wel moet!!!

Wie zonder zonde is.........
werpe de eerste asbak.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Int schreef op 03 juli 2008 @ 12:30:

Mijn vriendin rookt. Maar alleen op het balkon of onder de afzuigkap. Daar staan we allebei achter.
Gezellig dat je haar gezelschap houdt, alleen is ook maar zo alleen he? :-p
Chica34 schreef op 03 juli 2008 @ 12:37:

Nee rokers mogen niks meer en terecht. En dronken rijden mag ook niet meer, en illegaal vuurwerk ook niet meer en...en...en weet je ook WAAROM????

Omdat het GEVAARLIJK en DODELIJK is niet alleen voor jezelf (want dat interesseert me geen reet wat jij met je leven doet) maar voor onschuldige ANDEREN. De mens kan blijkbaar zelfregulering niet aan en dus zijn deze regeltjes nodigt. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Schaf alcohol in de kroeg dan ook maar af, want al die BOB campagnes halen niks uit. Genoeg debielen die toch met drank op in de auto stappen.
Jahaaaa, drank maakt meer lief dan je kapot is.
Star schreef op 03 juli 2008 @ 12:40:

[...]

Schaf alcohol in de kroeg dan ook maar af, want al die BOB campagnes halen niks uit. Genoeg debielen die toch met drank op in de auto stappen.
persoonlijk vind ik dat auto's afgeschaft moeten worden, die uitlaatgassen.. gatverdamme, slecht voor het millieu en dus ook slecht voor de mensch.
Ben zeker niet zonder zonde, maar mijn zondes hebben geen schadelijke gevolgen voor anderen. Dus dat is ook een onzin argument.
Zeg ik het wéér fout.

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Dus.
borodini schreef op 03 juli 2008 @ 12:41:

[...]

persoonlijk vind ik dat auto's afgeschaft moeten worden, die uitlaatgassen.. gatverdamme, slecht voor het millieu en dus ook slecht voor de mensch.
En Olvaritpotjes.
fleurtje schreef op 03 juli 2008 @ 12:41:

Zeg ik het wéér fout.

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Dus.
Korsakoff?
Alcohol verbod gaat ook gebeuren hoor, let maar op, ik schat nog een jaartje of 10. Maar eerst is waarschijnlijk het vet en de suikers aan de beurt.

En zolang er nogs steeds idioten dronken in de auto stappen (en door niemand tegengehouden worden) en mensen doodrijden hoop ik dat ze dat ook gaan doen.

Nogmaals, wij als mens kunnen zelfregulering dus niet handelen en helaas, helaas, moet het dus met van die domme regeltjes.
Marels schreef op 03 juli 2008 @ 11:47:

[...]

Ikke wel in elk geval. En ik wijt ook alle ellende in mijn leven aan het feit dat mijn ouders vroeger rookten waar ik bij was ;-)
Oh dat is wel een goeie... nog niet aan gedacht X-D
Chica34 schreef op 03 juli 2008 @ 12:41:

Ben zeker niet zonder zonde, maar mijn zondes hebben geen schadelijke gevolgen voor anderen. Dus dat is ook een onzin argument.
Mwa, dat durf ik te betwijfelen. Er zijn zoveel dingen slecht voor je medemens, dat je er bijna niet omheen kunt.
Star schreef op 03 juli 2008 @ 12:44:

[...]

En Olvaritpotjes.
En flesvoeding.
Persoonlijk heb ik heel erg veel last van mensen die het nodig vinden om op me te letten en vervolgens het nodig vinden om die mening te ventileren. Hier krijg ik stress van en stress blijkt uit onderzoek ziekmakend en zelfs dodelijk dus pffffffffffffffff
Ja. Door de flesvoeding dus.
Chica34 schreef op 03 juli 2008 @ 12:45:

Alcohol verbod gaat ook gebeuren hoor, let maar op, ik schat nog een jaartje of 10. Maar eerst is waarschijnlijk het vet en de suikers aan de beurt.

En zolang er nogs steeds idioten dronken in de auto stappen (en door niemand tegengehouden worden) en mensen doodrijden hoop ik dat ze dat ook gaan doen.

Nogmaals, wij als mens kunnen zelfregulering dus niet handelen en helaas, helaas, moet het dus met van die domme regeltjes.

Die domme regels waren niet nodig geweest als we zelf wat slimmer waren.

Alcohol verbieden is geprobeerd. Werkte niet. Google maar eens op 'drooglegging'. Niettemin zijn alle gevolgen van alcohol die anderen overlast bezorgen al verboden en strafbaar gesteld. Dat is met sigaretten wat moeilijker, omdat het moment dat jij je sigaret opsteekt en het moment dat iemand anders aan de gevolgen daarvan overlijdt wat verder uit elkaar ligt. Net als de plaats.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
@fluff: NL ligt vrij hopeloos achter de rest van de wereld met anti-rookwetgeving. Dit heeft veel te maken met de erg sterk georganiseerde horeca. Hier in Zuid-Afrika hebben we al een paar jaar verplicht afgezonderde rookruimten voor rokers in de horeca. Binnenkort wordt nog strengere wetgeving doorgevoerd die het o.a. verbiedt om te roken in het bijzijn van kinderen. Dit geldt ook voor de privesfeer, dus bijvoorbeeld auto, huis etc. Hoe hierop zal worden toegezien is vervolgens weer een heel andere vraag.....
Paddy64 schreef op 03 juli 2008 @ 12:51:

Hier in Zuid-Afrika hebben we al een paar jaar verplicht afgezonderde rookruimten voor rokers in de horeca.
Hé, doen ze daar weer aan afgezonderde ruimtes?
fleurtje schreef op 03 juli 2008 @ 12:52:

[...]

Hé, doen ze daar weer aan afgezonderde ruimtes?
:)
ach ik heb flesvoeding gehad ben een kind van rokende ouders en ik heb zelf ook gerookt (alleen nu even niet ben zwanger nml) en ik woon midden in de stad dus uitlaatgassen. Ik eet ook regelmatig iets anders dan biologisch dynamisch voedsel van de groene winkel dus ik zal wel niet oud worden ha ha
eve76 schreef op 03 juli 2008 @ 12:53:

ach ik heb flesvoeding gehad ben een kind van rokende ouders en ik heb zelf ook gerookt (alleen nu even niet ben zwanger nml) en ik woon midden in de stad dus uitlaatgassen. Ik eet ook regelmatig iets anders dan biologisch dynamisch voedsel van de groene winkel dus ik zal wel niet oud worden ha ha
Jahaaaaaa, live your life to the max!!!
Ik ga even met asbakken gooien wordt een beetje kriegel van al die mensen die weer beter weten hoe het moet!

Liefs,

eve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven