Zwanger worden vanaf najaar 2014

13-01-2014 21:26 1464 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben voor nu besloten om niemand meer in de tabel op te nemen, meeschrijven mag natuurlijk altijd :-)



Misschien ben ik wel enorm vroeg, maar ik kan het altijd proberen . Mijn vriend en ik willen graag een baby en gaan het proberen vanaf het najaar. Zijn er hier meer vrouwen die dan willen beginnen?

Ik vind het enorm spannend allemaal en zou het leuk vinden om alvast te kletsen over wat er allemaal komen gaat en het zou natuurlijk leuk zijn als het topic tegen die tijd nog loopt



NaamLeeftijdReden wachtenAC?Ms.muggles26Voorbereiden/sparenPil, tot augustusDeb8430VriendPil, tot aprilDeni30824OpleidingGeenFreexx24Sparen/Vast contractGeenMarloes8528Trouwen/reis N-ZSpiraal, tot decChocolatechip28Pil, tot februariSealight25SparenTot septemberPrulletje28Trouwen en verbouwenPil, tot septemberEvaViva32Man/verre reisCondoomsShift28Vriend/reisPil, tot mei/juniFaye8825Stabiliteit/manImplanon/pilLiselotte-324voorbereiden/sparenCondoomZomermeiske24Opleiding/sparenCondoomSofietje8331Vakantie/wens manDjubbles23Verkoop huisSpiraalPonny26Wennen aan idee/Nuvaring voorraad tot meiNuvaringSaraaa--27Wachten tot 1e 10/11 maanden isCondooms
Alle reacties Link kopieren
@Marloes... Succes de met de laatste dingen die je nog moet regelen... Ook ik wens jullie een prachtige dag toe om nooit te vergeten met veel liefde en geluk !!!



@eva.. ja deze cyclus duurde inderdaad 41 dagen.. Om gek van te worden er is geen pijl op te trekken !
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
@eva, en deni, dank jullie! Het zou idd heel erg leuk zijn als we een beetje gelijk zwanger kunnen worden maar ik ben ook wel huiverig als dat helemaal niet lukt. Heb nog altijd dat onderbuik gevoel dat het bij mij niet snel gaat lukken (kan ik natuurlijk ook helemaal mis hebben). We gaan het tzt vanzelf merken.



@eten, van chocolade kan ik goed afblijven maar lekker avondeten daarentegen... Ik kan soms makkelijk drie porties in mijn eentje wegwerken
Alle reacties Link kopieren
@Marloes Hihi, zo heeft ieder z'n 'zwakte' qua eten. Ik eet soms juist bewust weinig avondeten om daarna nog wat chocolade te kunnen eten



Zou inderdaad pijnlijk zijn als de een snel zwanger is en de ander niet (met je vriendin). Maar goed, daar doe je niets aan... en dan kan de een het wel van heel dichtbij meemaken en afkijken vij de ander... ook erg leuk toch?



@deni Frustrerend he die gekke cyclussen. Bij mij is het ook iedere keer weer een volledige verrassing, wanneer ik weer eens ongesteld zal worden. Zit nu bijna richting de 30 dagen van mijn cyclus dus ik hoop dat er snel weer iets komt. Maar kan ook gerust nog dagen/weken duren . Ik voel het helaas ook nooit aankomen, jij wel?
Alle reacties Link kopieren
@eva .. het is zeker frustrerend.. soms vraag ik me af.. werkt het wel allemaal goed van binnen als het zolang duurt..

Ik voel het ook nooit aankomen.. het zet bij mij ook altijd midden op de dag door..

Ik hoop met je mee dat het snel komt !
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Hallo allemaal :-) wat is er weer een hoop geschreven! Ik kom maar even kort inspringen;

moet even melden dat ik nu toch echt denk dat ik de diëtiste ga afzeggen. Weet nog niet helemaal hoe ik het moet brengen, maar heb het boek "het geheim van slanke mensen" gelezen, werkelijk; een eyeopener.

Positieve benadering (je mag alles) ipv negatief (je mag niks) van de diëtiste.

Afvallen lukt voor geen meter tot op heden, maar kijk er nu weer wat positiever naar.

Mocht ik over een tijdje in verwachting zijn dan mag je toch niet aan de lijn doen dus nu echt focus op gezond eten. Merk nog niet echt ont-ring verschijnselen en ben benieuwd of ik wel een keer ongesteld wordt over week of 3.



Die paar maandjes zijn zo voorbij en misschien ben ik wel de laatste van deze topic die in verwachting is... ik hou jullie op de hoogte :-)
Alle reacties Link kopieren
@ponny Als het nog steeds niet verbeterd is bij je diëtiste inmiddels lijkt het me inderdaad een goed idee daar maar te stoppen. Oh ja ik vond dat boek Het geheim van slanke mensen ook echt een eye-opener!

Succes verder .



Hoezo zou jij de laatste zijn die zwanger is? Tot welke maand ga jij nog wachten eigenlijk?



@deni Stom he, dat we het helemaal niet voelen aankomen. Ik zou ook zo graag willen dat ik alles 'natuurlijk aanvoel' aan mijn eigen lichaam. Sommige vrouwen voelen hun eisprong, wanneer hun menstruatie komt... voor mij allemaal een raadsel .



Ook de zorgen over "of alles wel in orde is van binnen" herken ik. Volgens mij heb ik het al verteld hier: ben met mijn zorgen naar de huisarts geweest laatst. Zij zei dat er geen reden tot ongerustheid was en dat het helemaal niet vreemd is onregelmatige cyclussen te hebben...



Laten we samen in ieder geval hopen op korte cyclussen!
Alle reacties Link kopieren
@Marloes, alvast een hele fijne bruiloft gewenst, geniet er lekker van!

@Eva, kan gelukkig goed van de chocolade afblijven, vind s avonds op de bank veel erger!

@Ponny, volgens mij heb ik dat boek ook gelezen. Maar ligt alweer ergens op zolder ;) heel veel succes iig! En misschien ben jij wel de eerste die zwanger is!

@Cyclus, gelukkig heb ik al heel lang (al gauw genoeg na dat ik gestopt was) een regelmatige cyclus, ben ik eerlijk gezegd wel blij mee. Hou het ook goed bij op een app en het klopt altijd heel goed.



@hier;



Zooooooo blij!!! Via via gehoord dat er een vacature vrij was gekomen in een hele leuke zaak! Dus meteen een hele persoonlijke brief geschreven en deze per post (!!) verzonden. Kreeg ik gister een hele leuke mail terug met een uitnodiging voor een gesprek. Ben na vandaag 4 dagen vrij dus dan wil ik me goed voorbereiden (heb dinsdag of woensdag gesprek). Hebben jullie nog goede tips of vragen die ik kan/moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
@ Freee... ohhh super zeg !! Hoop dat het gesprek je veel goeds brengt.. en dat je straks een leuke andere baan heb..

Ohh het is voor mij alweer 4 jaar geleden dat ik gesolliciteerd heb. (als 19 jarige een behoorlijke flapuit, haha) ik heb nu niet echt tips voor je. Ja 1, blijf jezelf





@Eva : Het heeft zo zn voor en nadelen inderdaad om het niet te voelen aankomen.. Mijn moeder had altijd klachten rond en tijdens haar menstruatie.. ik daarintegen helemaal niet !



ik heb besloten pas naar de HA te gaan als we actief bezig zijn met zwanger worden en het niet lukt met een half jaar.

Ik heb inderdaad via mn baas ook gehoord dat een onregelmatigecyclus vaker voorkomt en dat er niet altijd een reden achter zit.



Maar inderdaad een korte cyclus zou ook fijn zijn.. Het rottigste vind ik straks met de vakantie.. kan er geen peil op trekken of ik dan ook mijn menstruatie heb..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
@deni: Wat vervelend joh dat je zo lang op je ongesteldheid hebt moeten wachten. Maar goed, ik ken iig al 2 mensen die geen regelmatige cyclus hadden en toch erg snel zwanger raakten dus op zich zegt het nl helemaal niks:-)



@Marloes: Jeetje zeg, wat gaat dat ineens snel die bruiloft van jou. Nou heel veel succes en geniet van jullie dag! En wat leuk dat je een van je beste vriendinnen ook in december wil gaan proberen. Heb je ook gezegd dat jij rond die tijd zou willen beginnen?



@ponny: Kan mij goed voorstellen dat je met het dieet wil stoppen. Als je zo je best doet en je er bijna niks van merkt. Maar inderdaad gezond eten en positief blijven lijken mij een goede stap en als je daarna nog gewoon goed in beweging blijft.Probeer speltbrood te eten, raak je sneller en langer vol van. Ik drink sinds tijdje smoothies met groente, fruit en noten. Iig veel succes er mee:-)



@freexx: Dat is goed om te horen zeg, gaaf hoor. Hopelijk heb je een goed gesprek. Ja tips, moeilijk. Maar blijf inderdaad jezelf en vraag veel. Heel vaak wordt je overdonderd met vragen maar stel zelf ook vragen . Jij moet het uiteindelijk ook naar je zin hebben daar.



@eten: Tsja ik moet zeggen dat ik vaak alleen 1x per maand moeite heb, dan eet ik serieus alles wat los en vast zit. Op vakantie nl elke dag uit eten haha dus dat is wel even wennen hier. Ben nu wel weer gezond aan het koken.
@free: superspannend! is het een baan die past bij wat je wil? wat ik altijd doe ter voorbereiding is wat vragen opschrijven die ik wil stellen (die dus nog niet beantwoord worden in de vacature) bijvoorbeeld; hoe is de werksfeer? hoe is deze vacature ontstaan? hoe wordt je ingewerkt?



@Deb: jij bent op vakantie geweest toch? was het fijn? Je hebt er inmiddels alweer een week opzitten natuurlijk, maar toch



@Marloes: heb jij ook aan je vriendin verteld dat jullie het gaan proberen? Ik heb het zelf nog aan niemand verteld, al vind ik dat soms heeeel moeilijk!



@Cyclus: nog geen idee; schijnt na de nuvaring wel anders te zijn dan na de pil "ontpillen" is natuurlijk niet echt van toepassing. Toen ik een paar jaar geleden stopte met de pil was mn cyclus echt een puinhoop. Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik niet meer ongesteld wordt, heb er wel een app voor gedownload zodat ik het in ieder geval een beetje bij kan houden en het niet helemaal onverwacht komt. Die app geeft ook aan wanneer je vruchtbare dagen zijn (ik voel geen eisprongen zoals sommige andere vrouwen wel doen) dus dat is een mooie bonus Al moet ik zeggen dat dat ons niets uitmaakt, we hebben nog nooit zo vaak gesekst! haha



@eten: ik heb de diëtist afgezegd! Voelde me heel lullig, durfde niet te bellen dus heb een mail gemaakt met dat ik afzeg, en waarom.

De afgelopen dagen gaat het al erg goed, nog niet zichtbaar op de weegschaal.

Vanavond weer lekker sporten :-)
Alle reacties Link kopieren
@ponny Goed gedaan, dat je afgezegd hebt. Succes verder!

Wat bedoel je met "ik hoop dat ik niet meer ongesteld word"? Oh dat je meteen al zwanger bent natuurlijk! Tja, dat zou ideaal zijn maar misschien wel erg snel haha. Geef je eitjes even de tijd .



@deni Dat is waar, het is wel fijn dat wij niet zo'n last hebben van buikpijn of andere dingetjes. Ik heb meestal 1 of 2 daagjes buik/rugpijn, pas als ik eenmaal ongesteld ben geworden.



Ik herken wat je zegt over de ergernis over wel/niet weten of je ongesteld bent op vakanties. Vroeger was dat zo ideaal, met de pil kon ik fijn timen dat ik dan niet ongesteld werd...

Of de duvel er mee speelt ben ik mijn afgelopen 2 vakanties natuurlijk JUIST ongesteld geworden. Sjonge jonge, liep ik daar door de tropische jungle met tampons en maandverband te zeulen .



Je zegt dat het bij jou altijd midden op de dag doorkomt (je menstruatie). Bij mij ook wel eens, maar ook wel eens midden in de nacht geweest. Werd ik wakker in een rood bed
Alle reacties Link kopieren
@free Succes met je sollicitatie trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Nou gister (dag 39) dacht ik dat mijn menstruatie eindelijk was doorgezet. Maar tot op heden alleen nog maar oud bloed. Hebben jullie dit ook wel eens? Raar hoor. Ik hoop toch echt dat er straks meer regelmaat in gaat komen.



@Free: succes met je sollicitatie!



@Ponny: Ik geef je groot gelijk dat je stopt met die dietiste. Kijk eens op weightwatchers.nl. Missschien is dat iets voor je?!



Groetjes Sara!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:saraaa-- schreef op 19 april 2014 @ 14:57:

Hi meiden,



Nou gister (dag 39) dacht ik dat mijn menstruatie eindelijk was doorgezet. Maar tot op heden alleen nog maar oud bloed. Hebben jullie dit ook wel eens? Raar hoor. Ik hoop toch echt dat er straks meer regelmaat in gaat komen.



@Free: succes met je sollicitatie!



@Ponny: Ik geef je groot gelijk dat je stopt met die dietiste. Kijk eens op weightwatchers.nl. Missschien is dat iets voor je?!



Groetjes Sara!Laat maar. Ineens breekt het echt goed door.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden voor de reacties!



Het is een baan die ik indd heeeeel erg graag wil! Sluit helemaal aan bij wat ik zoek, dus zou echt super zijn! Heb gister even gewinkeld dat ik er weer netjes opsta en heb al het een en ander voorbereid, pff word nu al zenuwachtig haha!



Fijne pasen allemaal!
Fijne pasen dames!
Ohhhh myyyy goddddd ik ben vandaag op kraamvisite geweest met vriend, en echt het ging zo ongeveer van DOING DOING DOING die eierstokken ik had het niet meer! Vriend was ook zo leuk met t babytje, heerlijk om te zien!



Ik hoop dat hij deze pasen mijn eitje mag vinden



Succes free met je gesprek komende week! Hopelijk voel je je zelfverzekerd en sterk in je nieuwe outfit!

Ik heb binnenkort ook een sollicitatie voor een interne functie stapje hoger, ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@ponny Haha herkenbaar die oorverdovende eierstokken :P. Wij gaan zo ook weer op familiebezoek waar de schattigste kindjes zullen rondkruipen/rennen, dus ik zet me al schrap hihi.

Succes met eieren zoeken



@sara Dus toch menstruatie begonnen op dag 39?
Alle reacties Link kopieren
Ook weer even nieuws van mij. Na het gesprek bij de pop-poli ook nog naar het kinderwensspreekuur van de verloskundige geweest. Super leuke praktijk, super aardige verloskundige, voelde me helemaal op mijn gemak en ze denken heel er goed mee wat voor mijn situatie het beste kan zijn.



Nu was ik er toch al wel een beetje bang voor om te wachten tot ik ongesteld moest worden omdat het bij sommige vrouwen na de implanon een tijdje duurt.



Nu hadden we dus na het kinderwensspreekuur dat de verloskundige zei dat het niet echt belangrijk is om persee de datum van je laatste menstruatie te weten.



Dus vrijdag nog lekker een avondje uit geweest. En zaterdag voor het eerst zonder iets sex gehad. Was echt een raar idee, moest er ff overheen zetten.



Maar nu zondag dus al vanaf vanochtend vage buikpijn dat ik tegen manlief zeg volgens mij word ik ongesteld ofzo. En jah hoor vandaag op een verjaardag vet ongesteld geworden. Gelukkig had mijn vriendin maandverband voor me want had niks bij me. (stom omdat ik dus wel al buikpijn had, maar dacht zal toch niet zo snel zijn na de implanon).



Ik dus vet blij want blijkbaar werkt mijn lichaam dus weer "normaal". Geen idee hoeveel dagen mijn cyclus is omdat dit weer de 1e keer was. Maar vroeger was ik echt precies om de 28 dagen.



Nu gaan we er dus echt voor na deze ongesteldheid. Ooooh ik vind het zoooooo spannned en heb er zo zin in!!!.



Laatst nog bij mijn nichtjes geweest en dat was ook zo super leuk. Ons oudste nichtje is 4 en die is net naar de basis school en al zo wijs maar ook eigenwijs. Ze kreeg ff flink op der donder van haar vader omdat ze aan het zeuren was. Dat was toch wel ff schrikken, maja dat hoort er natuurlijk ook bij je moet ook streng kunnen zijn. Maar het schrok me nog niet af.



Denk wel dat mijn man strenger voor de kinderen zal zijn dan ik. Ik geloof meer in een wat zachtere aanpak. Maar dat wordt dus voor ons alletwee een middenweg vinden. Hebben jullie dat ook? Of denk je dat jullie op 1 lijn zitten kwa opvoeding?



Was dus vandaag op die verjaardag van mijn vriendin en die is 32 weken zwanger. Super mooie buik al, helemaal jaloers!! En ze heeft al een dochtertje van bijna 5 en die is ook echt super schattig.
Alle reacties Link kopieren
@Free, heel veel succes met je sollicitatie. Ik kan ook niet echt tips geven behalve inderdaad blijf jezelf en geloof in jezelf.



@Ponny, spannend joh dat jullie er nu ook voor gaan!!
Alle reacties Link kopieren
@Faye

Ik ga voor je mee hopen dat je fijne regelmatige cyclus krijgt! Of misschien raak je wel al de 1e ronde nu zwanger en kom je er helemaal niet achter haha.

Superleuk en spannend voor je dat jullie er nu echt voor gaan. Succes ;).



Al mijn schattige neefjes en nichtjes hebben mijn rammels ook weer lekker aangewakkerd deze Paasdagen !



Qua opvoeding denk ik ook dat mijn man strenger zal zijn dan ik . Maar in grote lijnen denken we er wel hetzelfde over allemaal...
Hallo!

Iedereen leuke paasdagen gehad? Jammer he dat we weer aan de bak moeten.Hier ook weer mn babydosis gehad met neefje en kindje van een vriendin:-)



Gaaf hoor Faye en Ponny dat jullie eerder gaan beginnen.

Hoop dat het snel zal gaan voor jullie!



Qua opvoedin g denk ik dat ik juist strenger zal zijn. Volgens mij is mijn vriend heel gevoelig voor schattige kleine oogjes en pruil lipjes haha. Maar denk ook in grote lijnen dat we er wel hetzelfde over denken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier met iedereen? Iedereen de pasen overleefd?



Ik heb gister mijn sollicitatiegesprek gehad, was voor mijn gevoel heel goed gegaan! Heb er ook meer dan 2 uur gezellig zitten kletsen.. Deze week krijg ik wat te horen, pff vind het super spannend!
@freexx: Wat gaaf dat je sollicitatie zo goed is gegaan en dat je er een goed gevoel bij hebt. Ik hoop met je mee dat je de baan krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Ohh Deb ik hoop het ook zo, zou zo fijn zijn! Vandaag hadden ze nog een gesprek en dus hoop morgen meer te weten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven