Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
Soms.. marktplaats kan geweldig zijn.. maar nu ik wat zoek..



Ik zoek dus een vriezer.. tafelmodel, 3/4 lades, A+ energie klasse en rond de 90 liter of meer.. Zoek al ruimer qua afstand..



vind je er een paar.. staat de prijs me aan, ben ik enige bieder.. bied ik vraagprijs.. en vervolgens.. stil.. niet 1 keer maar wel bij 3 aanbieders..



Wat wil je ? Ik bied toch vraagprijs..



zucht..
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2014 @ 10:21:

Ik vind het altijd irritant als je iets verkocht hebt en ze komen langs maar hebben dan geen gepast geld bij zich. Ik vind dat je er niet vanuit kan gaan dat de verkoper wisselgeld heeft. Laatst kwam iemand iets voor 7,50 halen maar had alleen een briefje van 50, daar kon ik helemaal niks mee.



Dat is heel simpel te voorkomen door, aan te geven dat ze gepast geld mee moeten nemen.

Zelf zeg ik dat altijd al tijdens het telefoongesprek, bij het afspreken van het tijdstip (heb dan uit voorzorg wel 2,50 bij de hand, maar dat zeg ik uiteraard niet)

Zou men met groot geld komen, dan wisselen het maar bij één van de winkels in de buurt of pinnen maar klein.



Eens had ik ook iets van 7,50 en ondanks dat ik het van gepast betalen gezegd had, wilden ze met 50,00 betalen. Op mijn "daar heb ik niet van terug" was er ineens toch wel die gepaste 7,50.



Ken je de wisseltruc.

Men betaald met vals groot geld.

Verkoper krijgt dan een vals biljet van bijv. 50 euro. Verkoper is het product kwijt, maar ook nog het wisselgeld.



Ik heb enkele keren iets van rond de 100 euro verkocht. Dan geef ik uit voorzorg ook aan, het geld in briefjes van 10 en 20 te willen.



Van het marktplaatsforum (wat er ooit was)

Een opa en oma kwamen voor een schommel van 5 euro. Ze zeiden dat de portemonnee nog in de auto lag en zouden die wel even pakken. Het stel liep met de schommel in de hand naar de auto en reden weg
quote:poldervrouw schreef op 23 april 2014 @ 13:44:

Soms.. marktplaats kan geweldig zijn.. maar nu ik wat zoek..



Ik zoek dus een vriezer.. tafelmodel, 3/4 lades, A+ energie klasse en rond de 90 liter of meer.. Zoek al ruimer qua afstand..



vind je er een paar.. staat de prijs me aan, ben ik enige bieder.. bied ik vraagprijs.. en vervolgens.. stil.. niet 1 keer maar wel bij 3 aanbieders..



Wat wil je ? Ik bied toch vraagprijs..



zucht..



Ik had laatst iets gevonden wat ik graag wilde hebben (de advertentie was net geplaatst)

Dat ik stuurde snel een nette mail, dat ik het wel voor die vraagprijs wilde overnemen.

Na zo'n twee uren besloot ik toch te bellen, om eventuele concurrentie voor te willen zijn.

Ik gaf aan dat ik al gemaild had, maar tijdens ons gesprek gaf hij aan mijn mail niet in z'n inbox te hebben (waarmee ik wil aangeven, dat de mail soms echt niet aankomt)

Het product kon ik trouwens van hem overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een stoel erop staan, kreeg ik een mailtje dat of hij even mocht komen proefzitten. Was ook nieuw voor me, dus ik zei dat dat alleen kon als hij serieus was geïnteresseerd, nooit meer wat gehoord.
Een shirt gekocht, 9 euro Inc verzenden. Is niet veel geld, maar gaat me op t principe. Netjes overgemaakt, kreeg een mail met hij gaat op de bus... Week later nog niets, dus ik mailen, krijg ik terug ja was ziek stuur m nu op. En twee dagen later, inderdaad een pakje. Ik blij, zit er een heel ander shirt in. Oud ding, niet wat ik wilde, dus ik mailen. Nou ze ging echt m'n geld niet teruggeven want ik had nu een shirt was zeker uit op 2 shirts gratis. Kan ik hier nog wat mee verder? Ben iig wel ff klaar met MP
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 22 april 2014 @ 22:42:

Hilarisch, vandaag vertelde een vriendin dat ze een boek had gekocht via mp. Nieuw in folie....



Was alleen in huishoudfolie...

We hebben er maar om gelachen, maar wat kunnen mensen liegen zeg. Eigenlijk heel triest maar hoe komen ze op het idee vraag ik mij af.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik had onlangs een onwijs leuke zomerjas gekocht via marktplaats. Wel ruim 60 euro maar goed voor een keertje. Was maat Xl-XXL precies wat ik nodig heb dus ik blij.

Hij kwam binnen en helaas het was gewoon een maat XL en die pas ik dus net niet. Grrr



Heb nog wel een mail gestuurd waarin ik mijn teleurstelling netjes uitsprak maar daar kreeg ik geen reactie meer op.



Vandaag trouwens wel leuk contact gehad met iemand. Ik had wat verkocht en ik wilde het verzenden. Bleek het op het dure tarief te vallen omdat het groter was dan 1 meter. Dus ik de koper mailen en ook aangeboden om het bedrag terug te storten maar ze betaald de extra verzendkosten en reageerde erg vriendelijk, zo kan het ook.
quote:sofietje83 schreef op 24 april 2014 @ 20:16:

Een shirt gekocht, 9 euro Inc verzenden. Is niet veel geld, maar gaat me op t principe. Netjes overgemaakt, kreeg een mail met hij gaat op de bus... Week later nog niets, dus ik mailen, krijg ik terug ja was ziek stuur m nu op. En twee dagen later, inderdaad een pakje. Ik blij, zit er een heel ander shirt in. Oud ding, niet wat ik wilde, dus ik mailen. Nou ze ging echt m'n geld niet teruggeven want ik had nu een shirt was zeker uit op 2 shirts gratis. Kan ik hier nog wat mee verder? Ben iig wel ff klaar met MP



Wat vervelend, ik denk dat je wel een melding hiervan kan maken bij marktplaats zelf maar zal je probleem niet direct oplossen.

Wat kunnen mensen toch raar zijn he?
Denk dat ik er idd nix mee kan verder... Jammer dat zulke mensen het marktplaatsplezier verpesten... Zo'n melding zal ik eens naar kijken... Gelukkig nog nooit hoeven gebruiken! Het gaat maar om een paar euro dus echt veel moeite wil ik er niet insteken, maarja...
Alle reacties Link kopieren
quote:sofietje83 schreef op 24 april 2014 @ 21:28:

Denk dat ik er idd nix mee kan verder... Jammer dat zulke mensen het marktplaatsplezier verpesten... Zo'n melding zal ik eens naar kijken... Gelukkig nog nooit hoeven gebruiken! Het gaat maar om een paar euro dus echt veel moeite wil ik er niet insteken, maarja...Als ze het bij jou doet kan ze ook in de toekomst andere benadelen. Dus wel gewoon melden al is het maar voor een ander
Alle reacties Link kopieren
Laatst wilde ik een keyboard kopen als cadeau voor de verjaardag van mijn vader. Zag een mooie advertentie, gemaild of ik hem voor xx bedrag mocht hebben en de verkoper ging akkoord. Afgesproken dat ik hem het weekend erna zou ophalen en hij vroeg ik dan nog wel even belde om te laten weten hoe laat ik er zou zijn. Prima.



Vier dagen later, een dag voor het weekend, bel ik hem dus op met dat ik graag een tijdstip af wil spreken voor de volgende dag. Vertelt hij doodleuk dat het keyboard al weg is, want ik had hem toch niet gebeld . Had hij dus verwacht dat ik ter plekke, direct na dat andere mailtje, al hem had gebeld.

Pfff.

Echt balen, want mijn hele cadeau liep dus mis.

Maar wat ik jammer vind is dat je bij zo'n miscommunicatie toch ook de koper even kan vragen waarom er nog niet gebeld is, want dan kwam hij er achter dat ik toch echt dacht dat hij het anders bedoelde. Overigens denk ik dat het maar een smoes was, want hij deed behoorlijk bot, vond niet dat wij al een overeenkomst hadden, etc. Bij echte miscommunicatie verwacht ik op zijn minst dat hij laat blijken het ook jammer te vinden dat het zo is gelopen.
Ik krijg nu ook weer een mail binnen:



Beste 200 euro



Al was het die prijs waard geweest dan nog gooi ik je zo de prullenbak in.
Alle reacties Link kopieren
Theia: als verkoper zou ik eigenlijk ook waar voor m'n geld hebben gekozen. 1 dag van tevoren bellen hoe laat je komt vind ik zelfs bijna asociaal. Ik snap dat je het absoluut niet zo hebt bedoeld en vind het ook erg rot voor je, maar je kunt niet verwachten dat iemand geen plannen maakt tot jij besluit te bellen hoe laat je komt.. Of niet.



In zijn geval had ik je overigens wel nog gemaild.
Alle reacties Link kopieren
@pangea Er staat ten minste nog "beste" en "euro" in de mail, ik heb ook wel emails gehad van verkopers met alleen "100" in de tekst. Daar reageer ik ook niet op.
Alle reacties Link kopieren
@Modus: Als je mailt via marktplaats staat er standaard 'beste'.
Alle reacties Link kopieren
Fiets van dochter op Marktplaats gezet. Niet meer nieuw, wat kleine beschadigingen en koplamp hangt los. Verder echt nog prima fiets. Uiteraard de gebreken vermeld. Krijg ik per mail een vraag, die ik beantwoord en afsluit met: doe maar een leuk bod, maar wel graag bieden via Marktplaats en niet via mail. Vervolgens krijg ik een mail met: wat is een goed bod?

Ja, 3000 euro is een goed bod, maar dat krijg ik er niet voor... Nog netjes terug gemaild wat hij ervoor over heeft.

Krijg ik weer per mail: 5 euro..

5 euro voor een fiets, wat denk je zelf?
@modus, nemesis: staat er ook niet altijd 'beste [naam]'?



Dus dan halen ze dat al weg om het natuurlijk nog persoonlijker te maken
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats.... Zucht!

Heb ook hele goede ervaringen maar ook echt erge! Iemand die ergens 5 euro incl. Porto bood.... Porto is 6,75..... Huh? Dus gratis met fooi?

Of iets wat nieuw erg duur is... Wil er een kwartprijs voor hebben minimaal (minimum prijs staat in advertentie) en dan nog biedingen van 5 euro! Als je nou dure spullen wilt maar het niet kan betalen zoek het dan niet! Iets wat zgan is en nieuw 250 kost waar 50 euro voor gevraagd word en dan mailen dat je een 10tje bied.... Han daar zo verdrietig van worden...



Ook ooit gehad dat iemand een boek aanbood op marktplaats en geen prijs indicatie aangaf en waarop ik voor de proef 5 euro op bood terwijl ik wist dat het een collectors item was! En warempel ik mocht hem overnemen! Alles ging goed maakte geld over en kreeg het boek! Week later bericht van de verkoper dat ik hem erin had geluisd en dat het boek xxx waard was en ik direct het rest bedrag diende over te maken anders deed hij aangifte... Huh? Veel plezier op het bureau!
Alle reacties Link kopieren
O en een keer wat te kleine kleertjes verkocht op mp en toen kwam ik nog wat tegen in een bepaalde maat wat er nog super uitzag. Iemand had ergens de vraagprijs voor betaald dus dacht "och stuur ik dat ook mee scheelt advertentie plaatsen! Krijg ik boos mailtje dat het extra stukje kleding niet gestreken was.... Echt? Serieus? Had je daarvoor betaald dan? Dat doe ik dus niet zo snel meer.... Dacht ook eens aardig te wezen door wat extra te sturen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat een vreemde verhalen allemaal; wat sommige mensen wel niet uithalen op marktplaats

Ik vraag me altijd wat voor mensen dat zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst via MP een gouden ketting verkocht voor 150 euro.

Wilde de koper het per enveloppe verstuurd hebben.

Ik zou dat dus nooit willen.Heb het wel met een enveloppe verstuurd waarbij je een track and trace code krijgt voor 3,85.
Ik zou dat als verkoper ook niet doen, een duur artikel zonder t&t-code, omdat je dan helemaal geen bewijs meer hebt dat je het hebt opgestuurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:tiesjes schreef op 25 april 2014 @ 10:51:

Marktplaats.... Zucht!

Heb ook hele goede ervaringen maar ook echt erge! Iemand die ergens 5 euro incl. Porto bood.... Porto is 6,75..... Huh? Dus gratis met fooi?

Of iets wat nieuw erg duur is... Wil er een kwartprijs voor hebben minimaal (minimum prijs staat in advertentie) en dan nog biedingen van 5 euro! Als je nou dure spullen wilt maar het niet kan betalen zoek het dan niet! Iets wat zgan is en nieuw 250 kost waar 50 euro voor gevraagd word en dan mailen dat je een 10tje bied.... Han daar zo verdrietig van worden...



Ook ooit gehad dat iemand een boek aanbood op marktplaats en geen prijs indicatie aangaf en waarop ik voor de proef 5 euro op bood terwijl ik wist dat het een collectors item was! En warempel ik mocht hem overnemen! Alles ging goed maakte geld over en kreeg het boek! Week later bericht van de verkoper dat ik hem erin had geluisd en dat het boek xxx waard was en ik direct het rest bedrag diende over te maken anders deed hij aangifte... Huh? Veel plezier op het bureau! oh wat sneu.
Alle reacties Link kopieren
quote:merel73 schreef op 25 april 2014 @ 09:13:

Fiets van dochter op Marktplaats gezet. Niet meer nieuw, wat kleine beschadigingen en koplamp hangt los. Verder echt nog prima fiets. Uiteraard de gebreken vermeld. Krijg ik per mail een vraag, die ik beantwoord en afsluit met: doe maar een leuk bod, maar wel graag bieden via Marktplaats en niet via mail. Vervolgens krijg ik een mail met: wat is een goed bod?

Ja, 3000 euro is een goed bod, maar dat krijg ik er niet voor... Nog netjes terug gemaild wat hij ervoor over heeft.

Krijg ik weer per mail: 5 euro..

5 euro voor een fiets, wat denk je zelf?



Heb je er nog op gereageerd?



Ik heb ook weleens "bieden vanaf" gebruikt en dan krijg je veel lagere biedingen want "ze hebben niet meer te besteden". Jammer dan
Maar Tiesjes, je schrijft dat je verdrietig wordt van mensen die een veel te laag bod doen voor iets wat duur is. En vervolgens blijkt dat je zelf 5 euro bied voor een boek waarvan je weet dat het een collectors item is. Dat vind ik wel hypocriet. Als je het zelf erg vindt dat mensen zo bij jou doen en je doet hetzelfde bij een ander. Tuurlijk is het mazzel voor jou maar klaag dan ook niet over anderen die hetzelfde proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven