Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 31 maart 2014 @ 12:59:

Ik heb een paar ongedragen merkschoenen op marktplaats gezet voor een schijntje. Mijn fout dat ik 'bieden' aan had staan in plaats van 'bieden vanaf' wellicht. Maar mensen die dan de helft gaan bieden vind ik dan toch echt wel reuze knieperig hoor..



Ik heb de boden verwijderd en de advertentie aangepast.



Ben ik nu een zeur? Geen zeur maar je kunt het de mensen die geboden hebben het ook niet kwalijk nemen zij willen voor een zo goedkoop mogelijke prijs iets hebben en als de verkoper er dan geen vraagprijs of bieden vanaf bij zet, zal ik ook goedkoop bieden, wijze les en succes met verkopen
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 31 maart 2014 @ 12:59:

Ik heb een paar ongedragen merkschoenen op marktplaats gezet voor een schijntje. Mijn fout dat ik 'bieden' aan had staan in plaats van 'bieden vanaf' wellicht. Maar mensen die dan de helft gaan bieden vind ik dan toch echt wel reuze knieperig hoor..



Ik heb de boden verwijderd en de advertentie aangepast.



Ben ik nu een zeur? Ik vind van wel, biedingen weghalen vind ik not done. Dat een artikel een bepaalde prijs heeft gekost daar heb ik als bieder niets mee te maken, ik bied wat ik het waard vind. En ook al zijn ze ongedragen, het blijft tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik had er wel een vraagprijs bij staan dus en ik moest de boden wel verwijderen om het te kunnen aanpassen naar 'bieden vanaf'.



Maar ik heb nu een koper voor de vraagprijs. Eind goed, al goed.



Bedankt voor jullie feedback
Alle reacties Link kopieren
Of bieders die gaan mailen"ik bied x euro"

Of mailtjes met wil je extra foto's sturen/maken van voor/achterkant

Of na 2 dagen. " heb je het al gepost"

Als ik akkoord ga met een bod en ik krijg niet binnen24u een reactie, verwijder ik het bod.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een bijzondere twee stukken meisjeskleding op marktplaats staan op een foto/aanbieding. Krijg een bod op een van de artikelen, akkoord gegaan gewogen en klaarliggen voor de post. Krijg ik vandaag een mail dat ze toch het andere artikel wil, dit is een merkartikel dat ik voor meer wil verkopen maar zij zegt ik heb het geld al gestort.... Ik wil niet en toeleggen op de verzendkosten en de zelfde prijs hanteren. Heb dat ook in een mail terug gezegd en als ze beide niet wil dan stort ik haar geld wel terug. Vaag verhaal.... Dat vraag je toch eerst voordat je geld overmaakt als je van gedachten veranderd.....
Ik zou die vrouw mailen dat ze of binnen 1 dag het resterende bedrag overmaakt, of dat je het bedrag meteen terugstort als ze dat niet wil. Onbeschoft die vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag een hele aardige mevrouw. Gelukkig kan het ook gewoon leuk
Waar zit de any-key?
quote:sandy1974 schreef op maandag 31 maart 2014 19:17 Of bieders die gaan mailen"ik bied x euro"

Of mailtjes met wil je extra foto's sturen/maken van voor/achterkant

Of na 2 dagen. " heb je het al gepost"

Als ik akkoord ga met een bod en ik krijg niet binnen24u een reactie, verwijder ik het bod. Ik vind de vraag voor extra foto's niet zo gek. Heb vorig jaar een paar overhemden en truien voor zoon via mp gekocht. Dat doe ik niet weer, de stof was vaal en in de mouwen zaten gaatjes, dan denk ik, had ik maar meerdere foto's gevraagt.
Alle reacties Link kopieren
Via mijn telefoon kan ik op MP nooit de vraagprijs bieden dus ik moet altijd 25,01 bieden want 25,00 pakt hij niet.
Ik kocht laatst een aantal delen van een oud servies dat ik weer compleet probeer te maken. Ik zou ze gaan ophalen, want opsturen leek me te riskant, en ik mailde de verkoper om een afspraak te maken. Ik gaf aan dat ik op een bepaalde dag tijd had, en vroeg of zij die dag thuis zou zijn. Toen mailde ze me terug dat ze het servies in de schuur zou zetten, en dat ik het geld maar in de brievenbus moest doen. Daar werd ik echt heel blij van, dat er mensen zijn die nog vertrouwen in anderen hebben.

De spullen stonden inderdaad netjes in een doosje met mijn naam erop in de schuur, naast een doosje met een andere naam erop, dus ik heb mijn spullen gepakt en het geld door de brievenbus gegooid. Zo kan het dus ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een andere telefoon omdat m'n andere op is. Ik heb zeker wel al 10 mensen gemaild waarbij je niet kan bieden, maar due moet mailen. Ik hoor gewoon niks terug!

En een waar ik antwoord van kreeg heb ik gemaild dat ik akkoord ging met het bedrag en er om kon komen omdat ik in de regio woon.

Niks meer gehoord en advertentie is inmiddels verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vorige week een kinderzitje ophalen. De verkoper had geen wisselgeld in huis, ik mocht het zitje meenemen en het bedrag overmaken. Kreeg ik daarna ook nog een aardig sms'je met bedankt voor het storten.



Ik was totaal perplex en mijn vertrouwen in de mensheid is weer enigszins hersteld.



Verder nooit gezeur met kopen of verkopen. Sterker nog, ik maak alleen maar mooie en leuke dingen mee.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:sandy1974 schreef op 31 maart 2014 @ 19:17:

Of mailtjes met wil je extra foto's sturen/maken van voor/achterkant

Of na 2 dagen. " heb je het al gepost"



Dit vind ik dus helemaal geen gekke mailtjes. De eerste opmerking betekent dat je meer foto's had moeten plaatsen.



De tweede opmerking krijg ik nooit, maar als ik een deal heb met iemand, zeg ik duidelijk wanneer 'ie op de post gaat, en zeg ik ook duidelijk dat ik nog een mail stuur wanneer ik 'm echt op de post heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van mijn vorige post moet ik zeggen dat koper en ik er toch uit zijn gekomen, het kan dus ook meevallen
Alle reacties Link kopieren
Intussen het een en ander verkocht via Marktplaats en vrijwel alleen maar goede ervaringen gehad tot nu toe. Het valt me alleen op dat er maar weinig mensen nog een mailtje sturen als ze het pakketje hebben ontvangen. Daarom vind ik het ook leuk als ik wat hoor als het ontvangen is. Is natuurlijk geen verplichting maar wel zo aardig.



Ik ben juist heel erg van de openheid, dus ik mail als ik het geld heb ontvangen en ook als ik het pakket op de post heb gedaan met de track and trace code er in. Lijkt me prettig voor de ontvanger.



Ik kreeg zojuist een email dat de koper erg blij was daarmee. Het is toch een ding he, dat geld overmaken naar een vreemde.
Ik heb een hekel aan nepbieders. Dan ga je akkoord met een bod, heb je een paar contact, maar uiteindelijk gebeurt er niks. Grr...
Even over die eurocent biedingen, ik dacht serieus dat ik met een lolbroek te maken had. Maar dankzij het Vivaforum weet ik dus nu dat ze gewoon de vraagprijs willen betalen
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu al van meerdere bieders de vraag wat de maat van oksel tot oksel is van een trui/top/blouse. Ik vind dit zo'n vreemde vraag? Maat S, M, of L en de winkel (H&M/Zara/elke andere confectiewinkel) voldoet in principe toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat verschilt dus per merk en model. Met de maat van oksel tot oksel voorkom je dat.



Zo vraag ik bij broeken altijd om de lengte van de pijpen vanaf het kruis. Veel Nederlandse dames hebben namelijk de neiging hun broeken in te nemen en dit niet te melden in hun advertentie.
Alle reacties Link kopieren
Oh op die manier. Ik vond het zoiets vreemds
Om afmetingen vragen snap ik wel.

Bij goedkope winkels als Zara en H&M is vaak bijvoorbeeld de ene S de andere S niet.

En de lengtematen verschillen nogal.



Maten vind ik überhaupt niet veel zeggen.

Een S bij de Hema valt zo ontzettend groot, terwijl je een S van een andere winkel niet eens verder dan je knieën krijgt.

Ze moeten de maten eens kloppend maken.
Ik laatst een bod gedaan op een boek, ging ze mee akkoord dus ik blij.



Vraagt ze veel voor verzenden, daar baal ik dus van. Ik wil echt de verzendkosten vergoeden maar zodra mensen op die manier willen verdienen, laat dan maar.



Dus ik mail haar dat ik ervanaf zie, krijg ik een mail terug met, voor niks gaat de zon op 0-o





Wat een raar mens, wees blij dat ik nog een mail stuur om te annuleren....de meesten nemen die moeite niet eens...
Alle reacties Link kopieren
Verzendkosten via post NL zijn altijd ¤6,75 toch? Ik vraag ook of de koper die kosten vergoed, als verkoper zijnde.
Ook wel eens gehad idd. Dat ze ¤8 vragen voor verzenden.

Ja daag. Via PostNL is het ¤6,75 via DHLforyou ¤5,50. Dus geen ¤8.



Terug gemailt dat ik dus geen ¤8 verzendkosten ga betalen.

Krijg je terug: de rest is voor de doos en plakband.



Nou sorry maar bij de supermarkt is een doos gratis en zoveel kost plakband niet.
Verzendkosten zijn geen portokosten.

Een doos en plakband kost inderdaad niets, een goede bubbel enveloppe vind ik een ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven