Boeken over bindingsangst

19-05-2014 09:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve viva forummers,



Ik zoek een goed boek, zelfhulpboek of een goed informatief boek wat over bindingsangst gaat. Ik weet dat er in de relatiepijler soms speciale boeken worden geadviseerd, dus misschien kan iemand mij hierbij helpen? Dankjewel:)
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om jezelf of om een ander die dat heeft?
Alle reacties Link kopieren
Maakt dat uit?
Ik hoop niet dat je het wilt lezen, omdat iemand anders die jij leuk vindt dit zegt te hebben.

Bindingsangst bestaat namelijk niet.
Wat Sinnombre zegt. Bindingsangst is een excuus voor het feit dat hij of zij niet volledig voor je wilt gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 19 mei 2014 @ 10:35:

Ik hoop niet dat je het wilt lezen, omdat iemand anders die jij leuk vindt dit zegt te hebben.

Bindingsangst bestaat namelijk niet.



Dat veel mannen en vrouwen dit als excuus gebruiken omdat ze de ander gewoon niet leuk genoeg vinden, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.



Bindingsangst bestaat wel degelijk.

Sorry to ik weet geen goed boek hierover.
OT, Ik vond het boekje Omgaan met hechtingsproblemen van Pieternel Dijkstra erg verhelderend.

Boeken van Ed Nissink kan ik ook aanraden (ik heb je lief)
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst is het nieuwe "het ligt niet aan jou, maar aan mij".



Oftewel kul.
Bindingsangst bestaat wel degelijk maar veel mensen gebruiken het als excuus omdat ze niet rechtstreeks durven te zeggen dat ze jou niet leuk genoeg vinden..

Maar goed die hebben dus geen échte bindingsangst want die angst verdwijnt altijd als sneeuw voor de zon als ze iemand tegenkomen die ze wél leuk genoeg vinden om een relatie mee aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 19 mei 2014 @ 10:35:



Bindingsangst bestaat namelijk niet.Zucht. En hoe kom je aan die wijsheid ?
...
anoniem_195397 wijzigde dit bericht op 02-07-2015 19:11
Reden: ...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen, TO vraagt om een boektip, niet jullie mening over of bindingsangst nu wel of niet bestaat
Alle reacties Link kopieren
Liefdesbang van Hannah Cuppen
Alle reacties Link kopieren
Hello Sammie,



Als je ene boek zoekt hierover..of in elk geval een gedeelte:

LEVEN IN JE LEVEN van Jeffrey Young en Janet Klosko



Gaat over je valkuilen leren herkennen in je leven. Goed en leuk boek...



Succes Jorg
Confusion is the only suffering in this World!!
Alle reacties Link kopieren
He's scared, she's scared van steven carter en julia sokol vond ik erg verhelderend.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips, en voor allen die serieus reageerden. Ik geloof ook écht in d aanwezigheid van bindingsangst.
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst bestaat zeker... Ik heb er jaren geleden enorm last van gehad.

Hoe graag ik ook een relatie wilde en hoe verliefd ik was ik durfde het gewoon niet aan... Te bang om gekwetst te worden en liet daarom niemand echt dichtbij.



Nu gelukkig helemaal overheen... Alleen nog wat onzekerheid
Save the earth, it's the only planet with chocolate
Alle reacties Link kopieren
de duivelsdriehoek van carolien roodvoets gaat overigens ook voornamelijk over bindingsangst, maar dan in relatie tot buiten de pot piesen. maar op zich wel een interessant boek.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt vall. Je mag ook antwoorden in een pb hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist over dat onderwerp een zeer verhelderend boek gelezen, Het Monsterverbond van Carolien Roodvoets. Ze beschrijft helder en gedetailleerd welke vormen van bindingsangst er zijn, wat de oorzaak kan zijn, hoe het zich uit.



Zag in eerdere reactie de Duivelsdriehoek van haar genoemd, maar dat gaat dacht ik meer over buitenechtelijke verhoudingen.

Dit boek gaat specifiek over mensen met bindingsproblemen.



Ze legt duidelijk uit waarom sommige vrouwen telkens weer op mannen met bindingsproblemen vallen en vooral wat je kunt doen om dat patroon te doorbreken.



Ik heb er enorm veel baat bij gehad, hoop dat je er iets mee kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven