Mijn man heeft sex gehad met man

09-07-2008 16:53 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Tijdens een vrijpartij waar je elkaar erotische fantasieen verteld is eruit gekomen dat mijn man sex heeft gehad met een man in het verleden, hij had wel veel op maar was er wel gewoon bewust bij.

Het is zelfs zo dat hij dit best wel nog een keer zou willen, ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, is hij nou bi ofzo? Hij beweerd van niet.

Groetjes Mary
Ligt er maar net aan wat je onder bi - zijn verstaat en hoe erg je het vindt ergens onder te vallen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dit lijkt me eerlijk gezegd een voorbeeld van net iets te veel openheid in een relatie.

Ik denk dat vrijwel iedereen op sexueel gebied wel een stukje geschiedenis heeft waar je liever niet meer te veel bij stil staat. Denk aan dronken one-night-stands, overspel, sex met meerdere mensen en in dit rijtje passen misschien ook uitstapjes naar de andere sexe. Ik zie niet echt het voordeel ervan om dit soort diep weggestopte persoonlijke ervaringen te gaan delen met je partner.

Maar goed, dat is nu toch gebeurd. Mijn simpele advies zou zijn om er verder maar niet te veel bij stil te staan. Als het bij een eenmalig 'uitstapje' is gebleven denk ik dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken.
anoniem_68552 wijzigde dit bericht op 10-07-2008 15:43
Reden: eerdere bericht was te vroeg verzonden
% gewijzigd
Hoe bedoel je wat je er van moet denken? Vindt je het raar / vies / etc? Of in de trant van: kunnen wij dan nog wel verder?

Ik denk dat je moet onthouden dat het voor jouw tijd is gebeurd en dus niets met jou te maken heeft. Hij heeft toen sex gehad met een man. Jij zult misschien ook wel eens wat hebben ondernomen in het verleden waar hij niet zo blij mee is nu. Als hij nu echt sex wil hebben met een man, moet je bedenken of je daarmee akkoord kan gaan en of er misschien mogelijkheden zijn om daar samen mee te experimenteren.

Stempeltjes als bi zijn toch helemaal niet nodig? Hij houdt van jou (neem ik voor het gemak even aan) en wil misschien ook een keer sex met een man. Maakt hem dat bi? Geen idee, dat hangt van meerdere dingen af denk ik.
Fortis et liber
ik heb ook weleens sex met een meid gehad hoor,maakr mij geen bi... ben 100% hetero.

tjsa je vriend wil nog een keer? misschien wil die het nog eens ervaren mwr jou er bij....
Ik weet niet of je vriend echt bi is. Kan zijn dat hij zich zo niet wil noemen omdat hij zich er voor schaamt of het niet stoer vind.

kan zijn dat het voor hem een experiment was dat niet is tegengevallen en dat hij verder wil ontdekken zonder dat hij er verder gevoelens bij heeft.

kan zijn dat hij onder bi iets specifieks verstaat dat hij niet voelt

Ik merk zelf dat iedereen onder bi zijn iets anders verstaat en als je je daar zelf niet in herkend noem je je zelf ook niet bi.

Voorbeeld, ik doe alles met vrouwen ben er niet bang voor maar noem me niet bi om reden dat ik niet verliefd zal worden op een vrouw, nooit fantaseer over vrouwen en geiler wordt van een man. In mijn ogen doet een echte bi vrouw dat wel. Dus vind ik zelf niet dat ik bi ben.

andere vinden daarentegen echt bi als je ook echt met een vrouw kunt samen leven en een relatie kunt aangaan.

Weer andere vinden zichzelf niet bi omdat ze alleen sexen met een vrouw maar er geen gevoelens bij hebben. Dus lust.

Om te weten waarom hij niet echt bi is zal je dus moeten weten wat hij onder echt bi verstaat. Is dat ook jouw referentiekader? Valt wat hij doet voor jou wel onder bi?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
doddie schreef op 09 juli 2008 @ 18:03:

Voorbeeld, ik doe alles met vrouwen ben er niet bang voor maar noem me niet bi om reden dat ik niet verliefd zal worden op een vrouw, nooit fantaseer over vrouwen en geiler wordt van een man. In mijn ogen doet een echte bi vrouw dat wel. Dus vind ik zelf niet dat ik bi ben.

Hier ben ik het mee eens. Ik doe dan wel niet alles bij vrouwen, dat vind ik een brug te ver, maar een vrouw mag wel alles bij mij doen. Ik wordt ook niet echt geil van een vrouw, en noe mezelf geen bi.

Ik kan knuffelen, zoenen en evt meer met een vrouw, omdat ik haar lief, mooi of wat dan ook vind. Maar niet omdat ik verliefd word op ze.

Wat ik me afvraag: maakt het uit in welk hokje je je man zet? Of is het eerder het idee, en dan misschien wel dat hij toegeeft het nog eens te willen met een man wat je lastig vind? Ik kan me voorstellen dat dit even een plekje bij je moet krijgen, omdat je er nooit eerder ook maar iets mee te maken hebt gehad, of het er over hebt gehad met hem.

Ben je bang dat hij misschien bij je weggaat vanwege sex met een man?

Maakt het je onzeker?

Ik denk dat het voor jou belangrijk is uit te zoeken waar je gevoel vandaan komt, en dit dan te bespreken met je man.

Hij is eerlijk en open naar je geweest, dat is in elk geval echt heel fijn! (hij had het ook achter je rug om kunnen doen bijv.)

Veel sterkte hiermee.
Soms doe je dingen.. Hoef je echt geen bi voor te zijn, je moet alles een keer geprobeerd hebben in het leven, kom je er vanzelf achter wat er het beste bij je past..

Zou je het echt vervelend vinden ALS hij bi zou zijn??
tum ik snap je post niet zo erg. Ik vertel dat ik echt bi zie als dat je bv ook verliefd kan worden op een vrouw, ik gaf dat om aan te geven dat iedereen zijn eigen idee heeft bij wat hij of zij bi noemt.

In feite zie ik dus niet zo erg wat er anders is aan hoe jij het verwoord. Mijn voorbeelden diende om aan te geven wat IK onder bi versta en hoe iedereen dat inderdaad weer anders invult.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
@ TO:

Bi of niet, dat doet niet terzake.

Wat terzake doet is of hij zijn verlangens wil bevredigen in jou relatie. Je kan hem niet verbieden die verlangens te hebben.

Je kan hem wel verbieden iets ermee te gaan doen.

Probeer geen nee te roepen uit angst.

Zorg dat je inzicht krijgt in zijn gevoelens, en van daaruit kan jij jou gevoel laten spreken.

Je hoeft niet meteen te roepen dat hij er niks mee mag doen, dat kan je ook nog over een week roepen, of over een maand...

Probeer het samen te beslissen, en niet alleen jij.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 10-07-2008 09:31
Reden: beledigen, schelden
% gewijzigd
En dit is voor jouw tijd geweest neem ik aan? Of tijdens? Met voor mijn tijd zou ik er niet veel problemen mee hebben. Maar als het tijdens was dan zie ik dat toch echt als vreemdgaan...
Zo gezellig hier zeg.

Wat maakt het nou uit dat hij sex heeft gehad met een man? En wat maakt het uit of hij wel/niet bi is?? Ik snap het hele punt niet hoor.

Ik zou het ook weleens met een vrouw willen proberen en heb aan mijn man gevraagd of hij het ook niet eens met een man wil doen. Hij moet er niet aan denken, maar ik zou dat best als aanvulling kunnen zien. Hij wil ook overigens ook niet dat ik het met een vrouw doe, hij wil de sex tussen ons 2en houden en dat vind ik prima, ik maak er geen punt van. Maar als hij er op een dag mee aan zou komen het met een man te willen proberen, nou prima. En dat maakt iemand echt niet gelijk bi of homo/lesbienne. Het is meer nieuwsgierigheid.
Meiden, heel erg bedankt voor jullie reacties, ik moet inderdaad gewoon wennen aan het idee, voor sommige hier zoals the Empress, is het misschien de gewoonste zaak van de wereld, maar voor mij niet, ik had het gewoon niet verwacht maar ben niet zo dat ik niet voor dingen opensta.
[quote]TheEmpress schreef op 09 juli 2008 @ 22:07:

Wat maakt het nou uit dat hij sex heeft gehad met een man? En wat maakt het uit of hij wel/niet bi is?? Ik snap het hele punt niet hoor.

Sorry hoor, vind dit wel een beetje een lompe reactie. Het maakt TO blijkbaar wel wat uit anders zou ze het topic niet geopend hebben. Ze moet zich niet aanstellen en zeuren ofzo??!!

Persoonlijk zou ik er echt niet vrolijk van worden als mijn vriend dit vertelde en ook nog dat hij het nog wel een keer zou willen...
[quote]doddie schreef op 09 juli 2008 @ 21:04:

tum ik snap je post niet zo erg.

In feite zie ik dus niet zo erg wat er anders is aan hoe jij het verwoord. [quote]

Ik schrijf toch ook dat ik het met je eens ben? En daarachter wat voorbeelden van mezelf.
Ik heb het Van Dale woordenboek erop nageslagen wat er nou precies onder biseksueel wordt verstaan omdat de meningen hierover uiteen lopen.

bi·sek·su·eel (bijvoeglijk naamwoord; biseksualiteit)

1 seksueel gericht zijnd op beide geslachten
TheEmpress schreef op 09 juli 2008 @ 22:07:

Zo gezellig hier zeg.

.
Wat maakt het uit? Nou, het zou mij behoorlijk wat uitmaken als mijn vriend dit zou vertellen. Ik ben allesbehalve kortzichtig en short-minded, maar ik vind dit niet iets onbelangrijks. Ergens vind ik het een onaantrekkelijk idee als ik eraan denk dat mijn vriend sex heeft gehad met een andere man. En als hij zou vertellen dat hij het nog weleens zou willen. Ik zou er niet zo vrolijk van worden in ieder geval.
Ik zou er ook niet vrolijk van worden. 't Zou in ons geval zelfs nog een hoop verklaren, man heeft namelijk een libido van zero! :-( Volgens mij zou ik er in ieder geval heel onzeker van worden en ik zou zelfs serieus overwegen de relatie te verbreken. (als 'ie zou zeggen dat hij het nog weleens wilde hè)
We zijn 5 jaar getrouwd en hebben een zoontje van 3 jaar. Ikzelf was dus in eerste instantie ook wel geschokt en verbaasd maar ik hou veel van hem, en we hebben een goed huwelijk, het zit me inderdaad alleen niet lekker dat hij het nog een keer zou willen, hij heeft daar dus ook fantasieen over om naar een 1 of andere (homo)club ofzo te gaan, ik krijg daar toch een naar gevoel bij en ben mijn man anders gaan zien.
Marypoppins: Ik kan me dat heel erg goed voorstellen. Ik zou mijn vriend ook in een ander licht zien geloof ik. Als ik heel eerlijk ben vind ik het een beetje een afknapper, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Ik vind het in ieder geval allesbehalve een turn-on. En helemaal dat je man nog speelt met de gedachte om het nog eens te doen maakt het lastig. Want nu is het ineens niet meer iets dat 'geweest' is en tot de geschiedenis behoort. Een eenmalig probeersel van vroeger. Nee, het kan zijn dat het nogmaals gebeurt. Je moet voor jezelf denk ik heel goed bepalen of je daar iets mee kunt, of je zoiets kunt of wilt accepteren.

En nogmaals; ik ben echt geen homo-bi-of wat dan ook hater. Ik sta overal voor open en ben zo ruimdenkend als de pest, maar als je denkt in een monogame, hetero-relatie te zitten, dan is dit wel even een behoorlijk heftige mededeling. Althans, dat zou het voor mij wel zijn.
Waarom is 'not-done' als een man sex heeft, wil of heeft gehad met een ander man, maar als een vrouw dit met een andere vrouw heeft gedaan, wil of doet, is het wel oke? Waarom is dat?

Wat is er zo anders aan?
Pilous: Dat vind ik zelf ook raar hoor. Mannen vinden het over het algemeen alleen maar hartstikke geil als hun vrouw of vriendin het met een andere vrouw doet of heeft gedaan. Andersom werkt dat bij velen (of sommigen?) toch anders denk ik. Ik zeg zelf trouwens niet dat ik het not-done vind hoor, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft. Alleen ik persoonlijk vind 2 sexende mannen allesbehalve opwindend..
Pilous schreef op 10 juli 2008 @ 17:36:

Waarom is 'not-done' als een man sex heeft, wil of heeft gehad met een ander man, maar als een vrouw dit met een andere vrouw heeft gedaan, wil of doet, is het wel oke? Waarom is dat?

Wat is er zo anders aan?

Wie zegt dat?

Volgens mij gaat het er om wat ok is voor TO. Voor mij zou dit een megaschok zijn. Het idee al... Maar dat zou andersom ook zo zijn. Als ik mijn partner zou vertellen dat ik het met een andere vrouw gedaan had of zou willen doen zou hij daar ook niet blij van worden. In de eerste plaats is een ander in een monogame relatie meestal een bedreiging (stellen die daar andere afspraken over hebben daar gelaten) maar voor mij zou de schok alleen maar groter zijn wanneer het iemand van hetzelfde geslacht betreft. Ik zou er in ieder geval erg onzeker van worden. (En mijn partner in een omgekeerde situatie ook).

Ik kan me de schrik van TO dus heel goed voorstellen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
marypoppins schreef op 10 juli 2008 @ 15:49:

het zit me inderdaad alleen niet lekker dat hij het nog een keer zou willen, hij heeft daar dus ook fantasieen over om naar een 1 of andere (homo)club ofzo te gaan, ik krijg daar toch een naar gevoel bij en ben mijn man anders gaan zien.
Dat zou me ook niet lekker zitten. Je weet dus nu dat hij verlangt naar iets wat jij hem nooit kan geven en da's best een onaangename constatering, als je er van uit gaat dat jullie ja-woord ging over een monogaam hetero-huwelijk.
@ Winterdip: Het is niet zo zeer dat iemand dat zegt hier, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die geil wordt van het idee dat 2 mannen sex hebben. Maar als je aan een man vraagt of hij het geil vindt om 2 vrouwen te zien vrijen, zal dat vaak wel het geval zijn.

Ik zelf word niet per definitie geil van het idee dat mijn vriend met een andere man vrijt, maar het feit dat hij ergens van geniet, is voor mij wel een turn-on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven