Het jaar 2012

10-06-2008 13:54 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er mensen zijn, die bezig zijn met het jaar 2012 !

2012 is berekend door meerdere volken in verschillende tijden

Allerlei heilige geschriften door de eeuwen heen hebben de gong voor de laatste ronde gehoord. Opvallend vaak wordt het jaartal 2012 genoemd, zoals bij de Pueblo-indianen, de Zulu's en de Maya's. De Maya's deden hun voorspellende uitspraken over het moment waarop de gong zal klinken op basis van berekeningen die vandaagdedag nog steeds standhouden.

Als je googled op 2012, dan krijg je ontzettend veel hits.
Jammer, weer een leuk onderwerp naar zn mallemoer.

Ik vind wat er over 2012 gezegd wordt totaal niets te maken hebben met wat o.a. de Jehova's destijds beweerden: dat de wereld zou vergaan. Met zulke dooddoeners trap je weer die open deur in en maakt dat dergelijke reacties dit topic naar zn mallemoer helpen dus.

Vind ik eeuwig zonde.
Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 09:52:

Flauwe reactie Metatron. Ik kom toch met hele duidelijke uitspraken van gezaghebbende wetenschappelijke bladen, en aan dat "weer" doe jij alsof ik in herhaling val, terwijl het de eerste keer is dat ik wat zeg over homeopathie.

Maar ik zal me aan jouw advies houden en kijken wat dat Utrechtse onderzoek zegt.

Ik heb trouwens allerminst de indruk dat jij naar de films die ik je presenteer, kijkt. Het lijkt op een tunnelvisie die jij hebt. homeopathie=goed, en als iemand wat andrs zegt, moet de discussie afgekapt worden.

Ja sorry, met 'weer' bedoelde ik niet dat jij daar weer mee aan komt maar dat ik het zelf gewoon weer hoor. Ik gaf namelijk eerder al ergens aan dat ik deze discussie vaker gehad heb en het komt altijd weer op hetzelfde neer. Vandaar.

Ik heb dat filmpje van die goochelaar trouwens wel bekeken hoor... Hij legt de principes heel goed uit! Niet helemaal compleet maar wat hij wel zegt klopt zo ongeveer. Dat is gewoon het enige wat hij doet, principes uitleggen wat bij hem al voldoende staat voor het 'niet kunnen'. Tja. En we zijn weer bij af.
Volgens mij sla ik de spijker op zijn kop: het zijn weer gewoon de achterlijke oergevoelens en de praatjes voor de vaak die weer brutaal de voordeur binnenlopen. Ik herinner me dus een geval van mensen die de apocalyps voorspelden, maar er zijn velen geweest die wel wisten dat de weredl dan-en-dan zou vergaan, ik meen ook iets met een vloedgolf die Nederland zou overspelen voorspeld door een gek. Eigenlijk zou je een lijst moeten maken wat allerlei gekken heben beweerd. Een hele recente dan nog: op 1 januari 2000 zouden alle computers op hol slaan en de wereld in een technologische crisis terecht komen. Is ook niet gebeurd, toch?
En dertig jaar geleden verscheen het rapport aan de Club van Rome, waarin ons grenzen aan de groei in het vooruitzicht werden gesteld, die omstreeks het jaar 2000 tot allerlei catastrofes zouden leiden. De ontvankelijkheid van het publiek voor dit doemdenken werd nog versterkt door het bij velen aanwezige religieuze zondebesef en schuldgevoel, alsmede de afkeer van hedonisme met zijn materialisme en consumentisme en de tegenstelling tussen arm en rijk in de wereld.

Zowaar weer een onheilsprofetie, uit 1972 dit keer.
Metatron schreef op 08 juli 2008 @ 12:07:

Ja sorry, met 'weer' bedoelde ik niet dat jij daar weer mee aan komt maar dat ik het zelf gewoon weer hoor. Ik gaf namelijk eerder al ergens aan dat ik deze discussie vaker gehad heb en het komt altijd weer op hetzelfde neer. Vandaar.

Ik heb deze discussies ook al vaker gevoerd en het is verloren moeite. Vandaar dat ik er mij tegenwoordig toe beperk de "symptomen" bij de believers te herkennen en er dan, de aanbevelingen van The Lancet in acht nemend, geen tijd meer aan te verspillen.

Ik heb dat filmpje van die goochelaar trouwens wel bekeken hoor... Hij legt de principes heel goed uit! Niet helemaal compleet maar wat hij wel zegt klopt zo ongeveer. Dat is gewoon het enige wat hij doet, principes uitleggen wat bij hem al voldoende staat voor het 'niet kunnen'. Tja. En we zijn weer bij af.
Nee, we zijn niet "weer" bij af: de discussie is gesloten. Homeopathie heeft een dikke 200 jaar de kans gekregen om zich te bewijzen. Niet alleen op basis van de theorie is gebleken dat homeopathie niet werkt, ook de praktijk komt tot dezelfde conclusie: na meta-ondrzoeken blijkt dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo, wat dus betekent dat de toegevoegde waarde van homeopathie nul komma nul is. Einde verhaal. Tenzij er nieuwe fundamentele redenen zouden zijn om het onderzoek te heropenen zal geen enkel onderzoekje, waarvan nog maar moet blijken of het aselectief werd uitgevoerd, die conclusie weer op losse schroeven zetten.

Dus kunnen de alternatieve genezers en hun aanhang niets anders meer dan toenadering zoeken tot het "regulier" circuit dat ze altijd zo fel bestreden hebben, in de hoop dat een eventuele toenadering de al zo lang nagestreefde erkenning zou kunnen opleveren, iets wat door het misleiden van de publieke opinie en door het politiek lobbywerk niet gelukt is. Maar de weg naar wetenschappelijke erkenning is lang, héél lang en wanneer je elke wetenschappelijke basis mist zelfs oneindig lang. \\:-)//
Ach ja, als jij al niet de moeite neemt de meta-analysen die er al gedaan zijn met hoofdzakelijk positief resultaat erop na te slaan waar hebben we het dan nog over. Geen zin in in moddergooien zoals ik al eerder zei. En nu ben ik ECHT weg hier.
[quote]Antonio schreef op 08 juli 2008 @ 12:11:

Eigenlijk zou je een lijst moeten maken wat allerlei gekken heben beweerd. /quote]

Ach Antonio, zo'n lijst is onmogelijk, je kent het gezegde toch?

1 gek kan meer vragen dan 5 wijzen kunnen beantwoorden

En wat metatron betreft, ze kan het niet laten.......
Wat voor een ander 'waarheid' (lees berusting en interesse) is, heeft voor de ander totaal geen betekenis, so be it.

Maar om elkaar in de waarde te laten..........

Ik hou het hier ook voor gezien.
Ja Sandra, precies.

Het elkaar in de waarde laten hebben een aantal hier niet erg begrepen.

ALs je een andere mening hebt is dat heel oké maar ga een topic niet vervuilen met persoonlijk mensen aan te vallen omdat die een andere mening hebben dan jij.

Op die manier een dicussie voeren heb ik ook geen trek in.
Ik heb nergens met modder gegooid. Ik vind iemand "gek" als hij onrust gaat stoken en vele mensen bang maakt, voor niets.
Hoi Toon, knus hé zo met zijn tweetjes.
A wap la belobab a wap bam boom......
Deze astrale compositie kreeg ik vannacht doorgeseind, het is een strofe uit een oude Aztekendans, die, zo is mij vannacht in mijn droom verteld, als je die op 21 dember 2012 doet bij volle maan, en je houdt je vinder omhoog, dat de schaduw de plek aanwijst waar het tweede deel van de Aztekenkalender ligt, namelijk van 2013 tot 4024. De kalenderontwerper had hem mee naar huis genomen om de plaatjes in te kleuren, maar bij thuiskomst was zijn Aztekenvrouw er met een Inca vandaar, en uit nijd dacht hij "en die kalender steken ze ook maar in hun reet, ik begraaf hem in de tuin". Maar op 21 december 2012 zal het 2e deel zich openbaren en kunnen we allemaal weer rustig slapen gaan.
In 1956 las psycholoog Leon Festinger dat een sekte uit Chicago geloofde dat op 21 december de wereld zou vergaan. De sekteleden verkochten al hun bezittingen, zegden hun baan op en verscholen zich in het huis van hun leider Marion Keech, die geloofde boodschappen van de planeet Clarion te ontvangen over de naderende ramp. Festinger besloot hen in de gaten te houden, benieuwd als hij was naar hun reactie als de aarde op 22 december nog steeds zou bestaan.

De Dag des Oordeels brak aan de verwoestende vloedgolf bleef uit. Ook het ruimteschip dat de groep zou komen redden kwam niet. Maar toen, net voor het voorspelde tijdstip van de ramp, kwam het verlossende bericht: de wereld werd gespaard dankzij de inspanningen van de sekte. De leden van de groep waren zo euforisch dat zij na hun overleving nog veel fanatieker werdenin het uitdragen van hun boodschap. Dat de voorspelling waarop hun geloof was gebaseerd niet was uitgekomen deerde hen niet; ze hadden een perfect excuus gevonden om vast te houden aan hun overtuiging.

Festinger ontwikkelde naar aanleiding van dit verhaal de dissonante reductietheorie, waarin hij stelt dat als de feiten niet overeenkomen met je overtuiging of je wens, je op zoek gaat naar een manier om deze tegenstrijdigheid te verminderen.
Mir38 schreef op 10 juni 2008 @ 14:17:

Maar als je regelmatig naar NGC kijkt, dan voorspelt men door opwarming van de aarde, dat de zeespiegel weleens 6 meter kan stijgen binnen nu en een paar jaar. En als die ijsbergen smelten schijnt er weer metaan vrij tekomen, waardoor de opwarming nog sneller gaat.

Pff, National Geographic doet niets liever dan rampen voorspellen en gebeurde rampen eindeloos uitmelken ("Seconds from disaster" al eens gezien?). Als het aan NGC lag waren we al lang verzopen/verbrand/weggewaaid/bevroren/vul maar aan... 8-P

Maar de rest van de discussie heb ik nog niet gelezen, sorry...
Antonio schreef op 10 juli 2008 @ 14:42:

In 1956 las psycholoog Leon Festinger dat een sekte uit Chicago geloofde dat op 21 december de wereld zou vergaan. De sekteleden verkochten al hun bezittingen, zegden hun baan op en verscholen zich in het huis van hun leider Marion Keech, die geloofde boodschappen van de planeet Clarion te ontvangen over de naderende ramp. Festinger besloot hen in de gaten te houden, benieuwd als hij was naar hun reactie als de aarde op 22 december nog steeds zou bestaan.

De Dag des Oordeels brak aan de verwoestende vloedgolf bleef uit. Ook het ruimteschip dat de groep zou komen redden kwam niet. Maar toen, net voor het voorspelde tijdstip van de ramp, kwam het verlossende bericht: de wereld werd gespaard dankzij de inspanningen van de sekte. De leden van de groep waren zo euforisch dat zij na hun overleving nog veel fanatieker werdenin het uitdragen van hun boodschap. Dat de voorspelling waarop hun geloof was gebaseerd niet was uitgekomen deerde hen niet; ze hadden een perfect excuus gevonden om vast te houden aan hun overtuiging.

.
X-D Je hebt me toch een flinke partij gekken rondlopen zeg. Ach ja, hebben we in ieder geval weer wat te lachen.
En dan...?(ik houd me even buiten de discussie, want ik ben niet van alles op de hoogte), maar stel dat...

Dan houd het toch op, wat je ook doet, dus leef met de dag en geniet.

Me lijkt dat ik (we) beter ons best kunnen doen voor het milieu en de aarde en te zorgen dat als er een toekomst is (en dat geloof ik echt wel) we die zo mooi en schoon mogelijk maken. Eerst eens aan vrede en respect werken en dan kunnen we eens verder kijken, lijkt me zo.

Dusssssssss
Antonio schreef op 10 juli 2008 @ 14:27:

A wap la belobab a wap bam boom......
:rofl: Hahaha, geinig, en dat zie ik nu pas!
Nellebelletje schreef op 10 juli 2008 @ 15:23:

En dan...?(ik houd me even buiten de discussie, want ik ben niet van alles op de hoogte), maar stel dat...

Dan houd het toch op, wat je ook doet, dus leef met de dag en geniet.

Me lijkt dat ik (we) beter ons best kunnen doen voor het milieu en de aarde en te zorgen dat als er een toekomst is (en dat geloof ik echt wel) we die zo mooi en schoon mogelijk maken. Eerst eens aan vrede en respect werken en dan kunnen we eens verder kijken, lijkt me zo.

Dusssssssss

Oke, dan gaan we met de dag leven......

Dus die moeilijke studie doen we dan maar niet meer?

We kopen maar geen huis, krijgen we toch niet meer afbetaald.....Plannen dus maar geen kinderen....Betalen onze schulden niet meer af......

Want de wereld vergaat toch over een paar jaar dus leven we gewoon voor de dag van vandaag?
toetyfroety schreef op 10 juli 2008 @ 23:35:

Oke, dan gaan we met de dag leven......

Dus die moeilijke studie doen we dan maar niet meer?

We kopen maar geen huis, krijgen we toch niet meer afbetaald.....Plannen dus maar geen kinderen....Betalen onze schulden niet meer af......

Want de wereld vergaat toch over een paar jaar dus leven we gewoon voor de dag van vandaag?

Wat ben jij braaf zeg!

Als het einde écht nabij zou zijn dan maken we een gigantisch buurtfeest, neuken ons een beroerte met alle mannen/vrouwen die in ons gezichtsveld komen, met of zonder toestemming en vooral zonder condoom want wat maakt het nog uit of je zwanger wordt of besmet met een smerige SOA, we betalen geen facturen en geen belastingen meer, rijden 200 km/u zonder ons te bekommeren over eventuele bonnen, kopen de meest onzinnige dingen want geld heeft geen waarde meer etc etc.

Ik zie dit soort excessen niet gebeuren rondom mij, zelfs niet door diegenen die nog maar eens het einde van de wereld aankondigen, dus kunnen we ons afvragen of ze het zélf wel geloven... Natuurlijk geloven ze het niet zelf maar door het aankondigen van de apocalyps komt hun fanatieke geloofsovertuiging (van welke aard dan ook) nog maar eens onder de aandacht, misschien zijn er nog andere idioten die het willen geloven en dààr is het hen om te doen. X-D
geve schreef op 11 juli 2008 @ 09:05:

[...]

Wat ben jij braaf zeg!

Maar wist je dat dan niet?

Als het einde écht nabij zou zijn dan maken we een gigantisch buurtfeest, neuken ons een beroerte met alle mannen/vrouwen die in ons gezichtsveld komen, met of zonder toestemming en vooral zonder condoom want wat maakt het nog uit of je zwanger wordt of besmet met een smerige SOA, we betalen geen facturen en geen belastingen meer, rijden 200 km/u zonder ons te bekommeren over eventuele bonnen, kopen de meest onzinnige dingen want geld heeft geen waarde meer etc etc.

Ik zie dit soort excessen niet gebeuren rondom mij, zelfs niet door diegenen die nog maar eens het einde van de wereld aankondigen, dus kunnen we ons afvragen of ze het zélf wel geloven... Natuurlijk geloven ze het niet zelf maar door het aankondigen van de apocalyps komt hun fanatieke geloofsovertuiging (van welke aard dan ook) nog maar eens onder de aandacht, misschien zijn er nog andere idioten die het willen geloven en dààr is het hen om te doen. X-D
Ja, gelukkig waren er maar weinig Viva-forummers die het serieus namen.
geve schreef op 11 juli 2008 @ 09:05:

[...]

Wat ben jij braaf zeg!

.

.

Strak plan zeg!! Wanneer is dat precies?

.

.

.
Bronny schreef op 15 juli 2008 @ 20:41:

Strak plan zeg!! Wanneer is dat precies?

Voor het einde van de wereld moeten we helaas nog een paar jaar wachten naar het schijnt, maar 200 km/u kan je meteen als je dat wil en afhankelijk waar je dan terecht komt word je gezegend met een bolle Bronny-buik en/of jeuk aan je yoni. :lmao:

Business as usual dus. :-P
Als de wereld vergaat heeft hamsteren geen zin...
Totaal nutteloos om hier mee bezig te zijn, het is iets waar geen zekerheid over kan zijn tot het moment dat het 2012 is. Net zoals toen het het jaar 2000 werd, dacht ook iedereen dat er rampen zouden gebeuren. En we leven nog steeds. Ik vind het vooral bangmakerij waar niemand iets aan heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven