Psyche
alle pijlers
Hoe kan ik een beter mens worden?
donderdag 10 juli 2008 om 15:50
Hallo dames en enkele heren,
Ik zou graag een beter mens willen worden, ook op het forum. Ik heb recentelijk op een paar topics te horen gekregen dat ik dingen schreef die niet wenselijk waren, en ik was me -eerlijk waar- van geen kwaad bewust. Hoe werk ik hier aan? Misschien doe ik het ook wel in het echte leven, zal best, want ik ben hier gewoon mezelf in feite. Hoe word ik een beter mens?
PS: ik weet dat sommigen een bloedhekel aan me hebben, maar laten we alsjeblieft er geen scheldtopic van maken, ik ben oprecht geinteresseerd in ieders mening.
Ik zou graag een beter mens willen worden, ook op het forum. Ik heb recentelijk op een paar topics te horen gekregen dat ik dingen schreef die niet wenselijk waren, en ik was me -eerlijk waar- van geen kwaad bewust. Hoe werk ik hier aan? Misschien doe ik het ook wel in het echte leven, zal best, want ik ben hier gewoon mezelf in feite. Hoe word ik een beter mens?
PS: ik weet dat sommigen een bloedhekel aan me hebben, maar laten we alsjeblieft er geen scheldtopic van maken, ik ben oprecht geinteresseerd in ieders mening.
vrijdag 11 juli 2008 om 00:56
en in de eerste plaats vraag je zelf eenieders mening. En eigenlijk vind ik dat mensen die netjes verwoorden. Er is gewoon ontzettend veel aan de hand in jouw leven en functioneren, waardoor het een pijnlijke gewaarwording kan zijn. Maar desalniettemin wil je het zelf weten. Of in ieder geval, dat zei je.
vrijdag 11 juli 2008 om 00:58
Ach kom nou toch, dat gezeur over borderline. Ook mensen met borderline wonen in dezelfde maatschappij als mensen zonder borderline. En het enige wat straks telt is wat je diezelfde maatschappij te bieden hebt en wat je je eigen mini-maatschappij te bieden hebt. Kan je wel blijven dooremmeren over borderline, maar zelfs een borderliner - en al helemaal een reteslimme borderliner - kan nog wel bedenken dat het leven wat Digitalis leidt daarvoor geen pre is.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 11 juli 2008 om 00:59
Ok ok, ik kan niet zo heel goed tegen kritiek maar ik probeer het wel. Ik wil niet vanuit mijn BPS kijken omdat ik vind dat ik een persoon ben met karaktereigenschappen EN BPS, niet enkel een BPS-er. Nou ja, ik zal het met mijn psychiater (die volgens velen kennelijk niet zo goed is, maar ik geloof heilig in de vent) bespreken.
vrijdag 11 juli 2008 om 01:00
vrijdag 11 juli 2008 om 01:05
Waarom nu weer zo'n rotopmerking? Ik probeer de hele tijd te luisteren, vriendelijk te doen en weetikveelwat, maar het wordt weer grappen en grollen. Dat doe je niet met iemand die zich kwetsbaar opstelt. Ik geloof in mijn psychiater, heb ook een life coach benaderd en ga ook weleens naar de studentenpsycholoog. Moet het nog meer zijn?
vrijdag 11 juli 2008 om 01:07
Digi, laat dit topic gewoon bestaan. Jij hebt behoefte aan een eigen topic. Of open een topic onder je eigen naam. Het Digitalis-topic. Ik volg je al lange tijd en bewonder je zeer, alhoewel ik je bij tijd en wijle ook niet begrijp en het jammer vind dat je zo vecht tegen de bierkaai, die je vaak zelf ontketend hebt.
Maar jouw grootste makke nu is (voorzoverre je van ''makke'' kan spreken), is je jonge leeftijd en je gebrek aan levenservaring en dan bedoel ik, meer inzicht in jezelf krijgen, wat is belangrijk in jouw leven, waar vaar jij wel bij, wie zijn belangrijk voor jou, waar voel jij je goed bij etc. Zeg maar levenswijsheid. Ook al heb je in het ''leven'' gezeten, ook al heb je al heel veel meegemaakt, dat ontbreekt nog bij jou (schiet niet steeds weer in de verdediging).
Geloof me meisje, dat komt vanzelf. Je bent een goed mens, je doet het goed, je wilt jezelf verbeteren, je denkt na. Twijfel niet zo. Ik vind je echt een mooi persoon en dat is louter gebaseerd op je posts hier.
Probeer je te bedenken (en ik weet, dat is heel moeilijk) de enige waarvan je voor het grootste deel van op aan kan, ben jijzelf. Mannen of liefdes zullen komen .. en waarschijnlijk ook weer gaan. Laat het altijd iets toevoegen, niets afnemen, dan is het goed. Accepteer jezelf, maar niet zonder te willen leren en groeien. En dat doe je al.
Maar jouw grootste makke nu is (voorzoverre je van ''makke'' kan spreken), is je jonge leeftijd en je gebrek aan levenservaring en dan bedoel ik, meer inzicht in jezelf krijgen, wat is belangrijk in jouw leven, waar vaar jij wel bij, wie zijn belangrijk voor jou, waar voel jij je goed bij etc. Zeg maar levenswijsheid. Ook al heb je in het ''leven'' gezeten, ook al heb je al heel veel meegemaakt, dat ontbreekt nog bij jou (schiet niet steeds weer in de verdediging).
Geloof me meisje, dat komt vanzelf. Je bent een goed mens, je doet het goed, je wilt jezelf verbeteren, je denkt na. Twijfel niet zo. Ik vind je echt een mooi persoon en dat is louter gebaseerd op je posts hier.
Probeer je te bedenken (en ik weet, dat is heel moeilijk) de enige waarvan je voor het grootste deel van op aan kan, ben jijzelf. Mannen of liefdes zullen komen .. en waarschijnlijk ook weer gaan. Laat het altijd iets toevoegen, niets afnemen, dan is het goed. Accepteer jezelf, maar niet zonder te willen leren en groeien. En dat doe je al.