Hoe kan ik een beter mens worden?

10-07-2008 15:50 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en enkele heren,

Ik zou graag een beter mens willen worden, ook op het forum. Ik heb recentelijk op een paar topics te horen gekregen dat ik dingen schreef die niet wenselijk waren, en ik was me -eerlijk waar- van geen kwaad bewust. Hoe werk ik hier aan? Misschien doe ik het ook wel in het echte leven, zal best, want ik ben hier gewoon mezelf in feite. Hoe word ik een beter mens?

PS: ik weet dat sommigen een bloedhekel aan me hebben, maar laten we alsjeblieft er geen scheldtopic van maken, ik ben oprecht geinteresseerd in ieders mening.
minny schreef op 11 juli 2008 @ 00:53:

Nou nee, ik vind dat je daar niet goed mee omgaat. Je noemt het bashen, vind alle kritiek onterecht en besluit zelf maar ff dat er weer eens een slotje op mag.
en in de eerste plaats vraag je zelf eenieders mening. En eigenlijk vind ik dat mensen die netjes verwoorden. Er is gewoon ontzettend veel aan de hand in jouw leven en functioneren, waardoor het een pijnlijke gewaarwording kan zijn. Maar desalniettemin wil je het zelf weten. Of in ieder geval, dat zei je.
Olijfje_ schreef op 11 juli 2008 @ 00:54:

Je pikt mijn tekst Minny 8-P
Nietus! Slotje!!! :-@

;-)
Ach kom nou toch, dat gezeur over borderline. Ook mensen met borderline wonen in dezelfde maatschappij als mensen zonder borderline. En het enige wat straks telt is wat je diezelfde maatschappij te bieden hebt en wat je je eigen mini-maatschappij te bieden hebt. Kan je wel blijven dooremmeren over borderline, maar zelfs een borderliner - en al helemaal een reteslimme borderliner - kan nog wel bedenken dat het leven wat Digitalis leidt daarvoor geen pre is.
Am Yisrael Chai!
Ok ok, ik kan niet zo heel goed tegen kritiek maar ik probeer het wel. Ik wil niet vanuit mijn BPS kijken omdat ik vind dat ik een persoon ben met karaktereigenschappen EN BPS, niet enkel een BPS-er. Nou ja, ik zal het met mijn psychiater (die volgens velen kennelijk niet zo goed is, maar ik geloof heilig in de vent) bespreken.
countessa schreef op 11 juli 2008 @ 00:49:

sorry Iry, ik vond het bij nader inzien een onzinnige post binnen dit topic.

Oh maakt niet uit.

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.

Het is inderdaad verder inherent aan dit topic.

En mijn schatting is waarschijnlijk wel te hoog.

Maar goed,een door emotie geleide schatting waarschijnlijk.

Case closed! :)
Het feit dat Digi zo in de verdediging schiet van alle meningen, geeft m.i. al aan dat ze dus zichzelf niet kent danwel de waarheid niet onder ogen wil zien. En dat wel goed bij de psych haar problemen kunnen benoemen? Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij dus niet in.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Precies, en jij saboteert jezelf Digi. Naar mijn mening omdat je diep van binnen niet beter wil worden, want je zou maar eens daadwerkelijk wat gaan doen met je leven.
fashionvictim schreef op 11 juli 2008 @ 00:54:

En omdat ik in een goede bui ben maar even een gratis en voor niks advies:

In plaats van je druk te maken van wat mensen op een forum van je vinden, zou ik me maar eens heel erg druk gaan maken over waar je wil zijn op je 35e. Of op je 50e.

Met al die intelligentie moet je toch wel in staat zijn om op zijn minst daar een leuk scenario van te brouwen. Schrijf dat op en ga daar aan werken. Kap met die achterlijke gasten, kap met die drugs en drank, kap met dat gehoereer, kap met die pillen, kap met die zinloze studies, kap met dat genavelstaar bij allerlei shrinks en ga gewoon eens aan het werk.

Lindy heeft in een van je allereerste postings hier op het forum, jaren geleden al tegen je gezegd dat je zo'n typisch mooi meisje was dat nergens hard voor wilde werken. Daar is niks mis mee, dat willen de meeste mooie meisjes niet. Maar op een gegeven moment zal je dat toch echt moeten gaan doen.

Je hebt nu al honderdduizend dingen gedaan die je met goed fatsoen niet aan een leuke man zou kunnen vertellen, die je van ze lang zal ze leven niet aan je kinderen zou kunnen vertellen zonder je rot te schamen, en je bent nog zo jong. Als het goed is heb je nog heeeeeeeeeeeel wat jaren voor de boeg, dus ik zou maar eens beginnen met gewoon echt wat gaan doen. Schoon schip maken, normaal leven gaan leiden en dan door heel hard werken dusdanig leuk worden dat men over 10 jaar de puinhoop die jouw leven nu is met de mantel der liefde wil bedekken.

Met zwelgen gaat dat niet gebeuren. En jij hebt, zo jong als je bent, nu al heel veel te compenseren. Dus er zit maar 1 ding op: van je kont af komen en gaan met die banaan.
Op zich kan ik me helemaal vinden in je post, maar als er iets in haar persoonlijkheidstructuur zit wat haar nu nog verhinderd om dit doel te bereiken, dan zal ze toch eerst daar aan moeten werken. Om dat in ieder geval beheersbaar te maken.
Doe je ook wel eens iets, Digitalis? Of bespreek je alleen maar dingen?
Am Yisrael Chai!
Wat let je om eens een keer met een ander te praten Digi? Al was het maar voor een second opinion, daar is niemand slechter van geworden.
Aandacht, aandacht, aandacht; dat wil je, lieve schat. Ben je dol op.
fashionvictim schreef op 11 juli 2008 @ 01:00:

Doe je ook wel eens iets, Digitalis? Of bespreek je alleen maar dingen?
Dingen die ik DOE, zijn niet gerelateerd aan mijn therapie. Nog niet. Wel heb ik hulp op de uni wat betreft faalangst en studeren. Ik sport, ik zoek mensen op en ik eet gezond. Maar bij de psychiater bespreken we enkel zaken.
FritsvanEgters schreef op 11 juli 2008 @ 01:01:

Bodemloze put, je kunt er alle aandacht en liefde in gooien die je in je hebt, maar het is nooit genoeg....
Ja maar wat als die andere psych haar dan niet als interessant studiemateriaal ziet en dus wél tot de kern van de problemen wil doordringen? Dan heb je de poppen aan het dansen Minny..
FritsvanEgters schreef op 11 juli 2008 @ 01:01:

Psst...op Brummetje haar topic is weer iets nieuws. Kun je daar gaan bashen. Sorry, maar jij hebt altijd enkel kritiek op mensen.
Digitalis schreef op 11 juli 2008 @ 01:02:

[...]

Dingen die ik DOE, zijn niet gerelateerd aan mijn therapie. Nog niet. Wel heb ik hulp op de uni wat betreft faalangst en studeren. Ik sport, ik zoek mensen op en ik eet gezond. Maar bij de psychiater bespreken we enkel zaken.
Ledigheid is des duivels oorkussen. Je lanterfant maar een beetje aan, vind je het gek dat je gek wordt?
Am Yisrael Chai!
Kan aan mij liggen hoor, maar gezien het feit dat je nogal graag over jezelf praat....is die zogenaamde therapie niet gewoon nog een plek waar je dat ongestraft kan doen?
Sorry Digi, maar dit is geen bashen van FvE...het is de keiharde waarheid.
Ik weet weinig van therapie, maar als jij precies kan vertellen aan de psychiater wat er aan de hand is, waarom zit je daar dan nog? Wat voegt deze man toe, wat brengt hij in, waarmee helpt hij je een stap verder, behalve met medicatie?
Olijfje_ schreef op 11 juli 2008 @ 01:03:

Ja maar wat als die andere psych haar dan niet als interessant studiemateriaal ziet en dus wél tot de kern van de problemen wil doordringen? Dan heb je de poppen aan het dansen Minny..
Waarom nu weer zo'n rotopmerking? Ik probeer de hele tijd te luisteren, vriendelijk te doen en weetikveelwat, maar het wordt weer grappen en grollen. Dat doe je niet met iemand die zich kwetsbaar opstelt. Ik geloof in mijn psychiater, heb ook een life coach benaderd en ga ook weleens naar de studentenpsycholoog. Moet het nog meer zijn?
Olijfje_ schreef op 11 juli 2008 @ 01:03:

Zolang die poppen naar Digi's pijpen dansen is er nog steeds niks aan de hand hoor ;-)
countessa schreef op 11 juli 2008 @ 01:04:

Ik weet weinig van therapie, maar als jij precies kan vertellen aan de psychiater wat er aan de hand is, waarom zit je daar dan nog? Wat voegt deze man toe, wat brengt hij in, waarmee helpt hij je een stap verder, behalve met medicatie?
Hij zegt dat het eerste deel van de therapie vooral spuien is, en dat daarna pas de daadwerkelijke echte psychotherapie komt. Dus je negatieve gedachten omtoveren tot positieve gedachten.
Frits stelt enkel een feit vast, niet meer en niet minder. Of wou je het soms ontkennen?!
Hoelang duurt dat eerste deel al Digi?
Digi, laat dit topic gewoon bestaan. Jij hebt behoefte aan een eigen topic. Of open een topic onder je eigen naam. Het Digitalis-topic. Ik volg je al lange tijd en bewonder je zeer, alhoewel ik je bij tijd en wijle ook niet begrijp en het jammer vind dat je zo vecht tegen de bierkaai, die je vaak zelf ontketend hebt.

Maar jouw grootste makke nu is (voorzoverre je van ''makke'' kan spreken), is je jonge leeftijd en je gebrek aan levenservaring en dan bedoel ik, meer inzicht in jezelf krijgen, wat is belangrijk in jouw leven, waar vaar jij wel bij, wie zijn belangrijk voor jou, waar voel jij je goed bij etc. Zeg maar levenswijsheid. Ook al heb je in het ''leven'' gezeten, ook al heb je al heel veel meegemaakt, dat ontbreekt nog bij jou (schiet niet steeds weer in de verdediging).

Geloof me meisje, dat komt vanzelf. Je bent een goed mens, je doet het goed, je wilt jezelf verbeteren, je denkt na. Twijfel niet zo. Ik vind je echt een mooi persoon en dat is louter gebaseerd op je posts hier.

Probeer je te bedenken (en ik weet, dat is heel moeilijk) de enige waarvan je voor het grootste deel van op aan kan, ben jijzelf. Mannen of liefdes zullen komen .. en waarschijnlijk ook weer gaan. Laat het altijd iets toevoegen, niets afnemen, dan is het goed. Accepteer jezelf, maar niet zonder te willen leren en groeien. En dat doe je al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven