Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie vrouw. Ervaringen en welke methode?

28-06-2014 18:30 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 41. Dik 11 jaar samen met mijn vriend en beiden geen kinderwens. Nooit gehad ook. Al die tijd vrijen we met condoom. Ik word heel naar van de pil/spiaal zit me niet lekker, wordt agressief van de implanon etc etc. Condoom vinden we beiden niet erg. We houden het bed zo lekker schoon en ik 'loop niet leeg' de dag erna. Actief sexleven, zonder condoom kan ik meermaals per week mijn bed verschonen. En toch elke maand de; 'shit!!! Wat als er iets mis is gegaan?'



Kortom, ik wil me laten sterilliseren en ben op zoek naar ervaringsverhalen over diverse methodes. Viel het mee, viel het tegen? Etc.etc. Wie kan me helpen met de verschillende inzichten?
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Een vraag aan degenen die gesteriliseerd zijn: welke zorgverzekering hadden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Essure geprobeerd ik ging door het plafond van de pijn, misschien omdat mijn kinderen dmv keizersnede ter wereld zijn gekomen?

Er zat teveel slijmvlies waardoor ze niks konden zien. Mij is niet verteld voordat ik die essure plande dat ik aan de hormonen moest, dat moet om een menstruatie op te wekken, en dan heb je dus minder slijmvlies waardoor ze wel genoeg kunnen zien. Die kuur sloeg dus niet aan. Dus vanwege de pijn en vanwege het feit dat ik dan nog eens 10 dagen (nadat ik al 5 dagen hormonen had gehad) hormonen moest slikken niet gedaan.

Gekozen voor een "ouderwetse" sterilisatie, zo gezegd zo gedaan, alles is goed gegaan maar de wond bij mijn navel is gaan ontsteken en is open geknapt waardoor ik nu al 3 weken met een open wond loop. Ok het heelt wel weer en komt wel goed maar ik zal nooit meer een mooie navel hebben omdat het nooit een mooi litteken zou worden.

Verder is het afwachten, als de wond dicht gebleven was dan was het peanuts. Je hebt wel ff goede 2 weken last van een opgeblazen buik als je pech hebt.

Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Zilveren kruis
Alle reacties Link kopieren
Nou das fijn, ik allemaal uitzoeken, hele forums lezen over sterilisatie, wordt het niet vergoed door de verzekering.

Volgens mij kost het zo een 1669 euro!

Zucht
Alle reacties Link kopieren
Nanoe2, ik heb ook de Essure methode en beide kids ook met de ks geboren, maar hoefde echt niets aan hormonen te slikken. Maakte ook niet uit wanneer in mijn cyclus ik kwam. Heb het in 2007 laten doen en nog steeds heel blij ermee. Was in 6 minuten gepiept inclusief poliep weghalen die ze per toeval tegenkwam. Moest alleen voordat ik daar kwam, 500 mg naproxen oid slikken tegen de pijn



Ik zit overigens bij ONVZ en werd volledig vergoed. Alleen eigen risico moest ik voldoen. Had toch al bevalling in ziekenhuis gehad, dus was eigen risico toch al kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Essure! Appeltje eitje; echt waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:nak schreef op 28 juni 2014 @ 20:21:

Prima bevallen hier!Leuke woordspeling
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven