Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie vrouw. Ervaringen en welke methode?

28-06-2014 18:30 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 41. Dik 11 jaar samen met mijn vriend en beiden geen kinderwens. Nooit gehad ook. Al die tijd vrijen we met condoom. Ik word heel naar van de pil/spiaal zit me niet lekker, wordt agressief van de implanon etc etc. Condoom vinden we beiden niet erg. We houden het bed zo lekker schoon en ik 'loop niet leeg' de dag erna. Actief sexleven, zonder condoom kan ik meermaals per week mijn bed verschonen. En toch elke maand de; 'shit!!! Wat als er iets mis is gegaan?'



Kortom, ik wil me laten sterilliseren en ben op zoek naar ervaringsverhalen over diverse methodes. Viel het mee, viel het tegen? Etc.etc. Wie kan me helpen met de verschillende inzichten?
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Ik hoor alleen maar goede verhalen over de Essure methode. Dus tegen de tijd dat ik er klaar voor ben, ga ik voor die.



http://www.isala.nl/patie ... ssure-sterilisatiemethode
Waarom is jouw vriend nog niet gesteriliseerd eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Hier eileiders doorgebrand, met plaatselijke verdoving gedaan, nooit weer.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor je man, zijn (bijna) hele leven vrijen met condoom.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat is toch z'n eigen schuld, hij had er gewoon 'n knoopje bij hemzelf in moeten laten leggen ipv op condooms te vertrouwen. Voor 't zelfde geld had ie geen bewust kindvrije vrouw gehad en was ie er 'n keer ingeluisd.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 juni 2014 @ 19:55:

Dat is toch z'n eigen schuld, hij had er gewoon 'n knoopje bij hemzelf in moeten laten leggen ipv op condooms te vertrouwen. Voor 't zelfde geld had ie geen bewust kindvrije vrouw gehad en was ie er 'n keer ingeluisd.



Sommige mannen durven dat niet.



Nou ja, dan maar je hele leven met een plu lopen, ook als het niet regent, brrrrrr
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als condooms goed bevallen, waarom wil je je dan laten steriliseren? Voor een man veel makkelijker trouwens. Kan hij geen "knupke" leggen?
quote:fleur1988 schreef op 28 juni 2014 @ 20:05:

Als condooms goed bevallen, waarom wil je je dan laten steriliseren? Voor een man veel makkelijker trouwens. Kan hij geen "knupke" leggen?30 jaar geleden ja. Vrouw is nu binenn tien minuten klaar.
Alle reacties Link kopieren
Essure is een hele gemakkelijke methode.

Nog veel minder kans op complicaties dan een sterilisatie bij de man. Binnen 15 minuten gebeurd. Prima bevallen hier!
quote:Star schreef op zaterdag 28 juni 2014 20:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="fleur1988 in "Sterilisatie vrouw. Ervaringen en welke ..."" class="messagelink">fleur1988 schreef op 28 juni 2014 @ 20:05</a>:</b>

Als condooms goed bevallen, waarom wil je je dan laten steriliseren? <b>Voor een man veel makkelijker trouwens</b>. Kan hij geen "knupke" leggen?</div></blockquote>30 jaar geleden ja. Vrouw is nu binenn tien minuten klaar. Maar dan blijf je ongesteld toch?
quote:fleur1988 schreef op 28 juni 2014 @ 20:24:

[...]





Maar dan blijf je ongesteld toch?Ja maar dat heeft toch niks met makkelijk of niet te maken? Als je man zich laat helpen, blijf je ook ongesteld
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft geen enkel probleem met condooms. Die vlieger gaat dus niet op
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik elke maand nog steeds een soort van in 'de piepzak' zit of er niks is misgegaan
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last van mijn menstruaties verder. Dat die blijven boeit me dus niet zo
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Alle reacties Link kopieren
Geen belangrijke napijn bij de Essure

Methode!?
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Ik ben eind twintig en bewust kindvrij. Al ruim vijftien jaar aan de pil en iedere maand toch weer druk maken om mijn aller, allergrootste angst: een zwangerschap.



Ik heb me vorige maand dus laten steriliseren via de Essure-methode. Ben er erg tevreden over en eind augustus op echo bij de gynaecoloog, dan krijg ik als het goed is ook groen licht om eventueel met de pil te stoppen.



Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet eerder heb laten doen. Want iedere maand die zorgen... Ik ben zo blij dat ik gesteriliseerd ben.
Alle reacties Link kopieren
En ik wil me laten steriliseren omdat ik echt nooit zwanger wil worden. Vriend wil zich niet laten opereren. Iets van niet snijden in een gezond lijf. Zijn keuze. Mijn keuze is dat ik echt geen risico op een zwangerschap wil lopen, immers, IK zit met het gedoe (abortus) dan
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Precies. Het is jouw lijf en jij zit hoe dan ook met de gebakken peren als er iets mis gaat. Want een abortus schijnt lichamelijk ook geen pretje te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik Hillary. Vriend wil ook echt geen kinderen (is inmiddels ook al bijna 50). Maar ik wil gewoon van dat gedoe elke maand af.
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Alle reacties Link kopieren
quote:massems schreef op zaterdag 28 juni 2014 20:57 Geen belangrijke napijn bij de Essure

Methode!? Nee, geen napijn. Hooguit een beetje menstruatie-achtige pijn. Niet noemenswaardig in elk geval. Het heeft me in niet belemmerd.
Alle reacties Link kopieren
Geen zware nabloedingen verder?
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
quote:massems schreef op 28 juni 2014 @ 20:57:

Geen belangrijke napijn bij de Essure

Methode!?Niets noemenswaardigs. Het is wel verstandig om iemand mee te nemen zodat je niet zelf naar huis hoeft te rijden (vond ik) want was na de ingreep wat duizelig en heb thuis een uur op bed liggen kronkelen. Had hevige menstruatie-achtige pijn. Na dat uurtje ben ik opgestaan en stapte ik weer vrolijk rond.
quote:massems schreef op 28 juni 2014 @ 21:03:

Dat bedoel ik Hillary. Vriend wil ook echt geen kinderen (is inmiddels ook al bijna 50). Maar ik wil gewoon van dat gedoe elke maand af.Groot gelijk heb je. Ik ben heel trouw met de pil, altijd geweest. Maar toch iedere maand die stress... Hier zitten vriend en ik gelukkig ook helemaal op 1 lijn, we willen gewoon echt absoluut geen kinderen. En aangezien het mijn lichaam is en ik met de shitzooi zit als het mis gaat was ik degene die zich per se wilde laten steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
De Essure wordt niet in alle ziekenhuizen gedaan. Ik heb de enige eileider die ik nog had na een BBZ met de traditionele methode laten dichtmaken met een clipje. Is dan ook meteen klaar, je hoeft niet te wachten en geen controle. Prima bevallen wel helemaal onder narcose.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven