Hulp in huis af en toe iets extra geven?

19-07-2014 21:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij hebben sinds een jaar hulp in de huishouding. Ze doet haar werk erg goed en ze is betrouwbaar. Ben dus erg blij met haar.



Nu komt mijn vraag: leggen jullie buiten het geld om, ook iets extra's neer? een doosje bonbons, of een briefje dat ze wisselgeld mag houden? Natuurlijk niet iedere keer iets geven, maar zo af en toe.



Ik ben benieuwd!
Ja, met kerst en oud en nieuw.
Gewoon een bonus dus. Tussendoor cadeautjes ga ik niet aan beginnen.
Ik wist dat mijn schoonmaakster een bepaald drankje (geen alcohol) erg lekker vond en dat ze soms van het geld wat ze bij mij verdiende ook dat kocht. Soms kocht ik daar een half liter flesje van om op de terugweg op te drinken.



Met kerst een klein pakketje en met pasen zo'n grote paashaas.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen hulp, maar mijn moeder geeft de hare altijd iets met kerst en voor haar verjaardag, cadeau speciaal voor haar uitgezocht, of boekenbon ofzo. Mijn oma gaf haar hulp altijd 50 euro ofzo mee als ze op vakantie ging, dat vond ik ook zo lief Natuurlijk wel beetje afhankelijk van de hulp. Als ze 4x per jaar gaat loopt het aardig in de papieren, kan me voorstellen als je aan zoiets eenmaal begint, dat er misschien na een keer of 3 ook soort van verwachtingen ontstaan...
Ja, met kerst en haar verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven met kerst een cadeautje en met pasen iets lekkers. Als we toevallig iets gebakken hebben (brownies, taart) laat ik altijd een stuk voor haar achter.

In de zomer betalen we haar altijd door als ze met vakantie is, als een soort vakantiegeld. Soms gaat zij niet weg maar wij wel, en dan betalen we ook een of twee weken door.
Uiteraard. Verjaardag, Kerst, zo maar eens. Zeker als je tevreden bent een goed idee.
Ik ben er trouwens wel van om mensen die aan huis voor mij werken goed te verzorgen. Aannemers en schilders, altijd een fijne lunch of een snack en voldoende te drinken. Koekje bij de koffie.
Denk dat mijn hulp meer geld te besteden heeft dan ik! Zo is ze laatst op cruise geweest in Zuid-Amerika en gaat regelmatig op vakantie..



Om het feest compleet te maken: ze neemt wel eens iets mee voor ons!



Ze heeft een moestuin ,dus daar iets uit. Krijgt van familie uit het buitenland een bepaald soort koekjes; die zijn dan voor mijn kinderen..



Maar om het goed te maken.. Ze heeft een kinderfiets geleend, voor haar bezoek. Blij met haar...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ze is toevallig volgende maand jarig, laat ik iets extra's achter op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen hulp in de huishouding, maar ik vind zulke gebaren wel leuk.



De kraamhulp had het niet heel breed, die hebben we een envelopje gegeven.

De minder leuke kraamhulp een bosje bloemen.

De glaszetter kreeg een kratje bier.

De man die het nieuwe kozijn kwam plaatsen en zich uit de naad werkte, kreeg wat extra's en een kratje bier.



Ja het is hun werk, ja ze krijgen betaald.

En toch vind ik het leuk om soms wat extra's te doen/geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze dat wel kan waarderen. Wij deden het ook (nu even geen hulp meer). Nu ik erover nadenk zou ik denk ik kiezen voor doorbetalen tijdens de vakantie en op onregelmatige basis een kleinigheidje (misschien niet financieel), dit laatste om te voorkomen dat het "verwachting" wordt en je dus eigenlijk genoodzaakt bent om dit standaard te blijven doen.

Andere kant is dat ik ook in mijn werk een kerstpakket en 13 e maand krijg, dus waarom de hulp eigenlijk niet....



P.s. Gelukkigleven: waarom geef je de minder leuke kraamhulp een bos bloemen eigenlijk? Ik zou denk ik een kaartje met bedankje lid wel genoeg vinden.. En mag de leuke kraamhulp eigenlijk wel geld aannemen in een envelopje? (Zelfde met 'groter cadeautjes'? In de zorg geldt toch algemeen dat er geen giften mogen worden gedaan?
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
P.s. Ik ben ook van het verwennen, hoor. Maar vroeg me opeens af wat wel en wat niet (vakmensen bv wel veel koffie & lekkers, lunch e.d.)
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte zelf als huishoudelijke hulp en regelmatig vond ik wat leuks met m'n naam erop op tafel naast m'n centjes. Variërend van chocolaatjes of ander lekkers tot voor alledrie de kinderen een sinterklaaskadootje..

Ook als ik met vakantie ging kreeg ik eigenlijk bij iedereen wel een extra'tje financieel voor de vakantie..



Moet zeggen dat het het werken leuker maakt , je voelt je dan toch gewaardeerd waardoor je nog meer je best gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op zaterdag 19 juli 2014 23:59 Ik denk dat ze dat wel kan waarderen. Wij deden het ook (nu even geen hulp meer). Nu ik erover nadenk zou ik denk ik kiezen voor doorbetalen tijdens de vakantie en op onregelmatige basis een kleinigheidje (misschien niet financieel), dit laatste om te voorkomen dat het "verwachting" wordt en je dus eigenlijk genoodzaakt bent om dit standaard te blijven doen.

Andere kant is dat ik ook in mijn werk een kerstpakket en 13 e maand krijg, dus waarom de hulp eigenlijk niet....



P.s. Gelukkigleven: waarom geef je de minder leuke kraamhulp een bos bloemen eigenlijk? Ik zou denk ik een kaartje met bedankje lid wel genoeg vinden.. En mag de leuke kraamhulp eigenlijk wel geld aannemen in een envelopje? (Zelfde met 'groter cadeautjes'? In de zorg geldt toch algemeen dat er geen giften mogen worden gedaan?



Omdat mijn vriend weg attent is en haar toch wilde bedanken voor haar hulp.

Geen idee of het envelopje mocht eigenlijk. Ook niet heel opzichtig gedaan. Denk dat ze het thuis pas zag, de envelop zat in de doos merci.
quote:gelukkigleven schreef op 20 juli 2014 @ 00:18:

[...]





Omdat mijn vriend weg attent is en haar toch wilde bedanken voor haar hulp.

Geen idee of het envelopje mocht eigenlijk. Ook niet heel opzichtig gedaan. Denk dat ze het thuis pas zag, de envelop zat in de doos merci.Dan is het maar te hopen dat ze van merci houdt en het dus zelf heeft opgegeten. Ik lust het niet en geef zo'n doosje vaak weer door.
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 20 juli 2014 @ 00:41:

[...]



Dan is het maar te hopen dat ze van merci houdt en het dus zelf heeft opgegeten. Ik lust het niet en geef zo'n doosje vaak weer door.



Gaat om het gebaar toch?



Ik heb jaren als bijbaan huishoudelijk werk gedaan. Vroeger kreeg ik regelmatig wel iets, reepje chocolade oid. Soms een cadeaubon.

Tegenwoordig vinden mensen huishoudelijke hulp een "recht" en krijg ik van "inval"adressen eigenlijk niks meer.

Eigen clienten denken vaak wel aan mijn verjaardag oid. De een vind het leuk om wat te geven, de ander denkt er niet eens aan.

Maar eigenlijk maakt me dat ook niks uit, heeft verder geen invloed op mijn werk....
Nee An dre a....de mensen hebben geen geld meer voor iets extrra's
Alle reacties Link kopieren
quote:an_dre_a schreef op 20 juli 2014 @ 01:22:

[...]





Gaat om het gebaar toch?



ja, maar ook het geld weggeven is dan weer een beetje jammer

Ik heb jaren als bijbaan huishoudelijk werk gedaan. Vroeger kreeg ik regelmatig wel iets, reepje chocolade oid. Soms een cadeaubon.

Tegenwoordig vinden mensen huishoudelijke hulp een "recht" en krijg ik van "inval"adressen eigenlijk niks meer.

Eigen clienten denken vaak wel aan mijn verjaardag oid. De een vind het leuk om wat te geven, de ander denkt er niet eens aan.

Maar eigenlijk maakt me dat ook niks uit, heeft verder geen invloed op mijn werk....
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Met Kerst krijgt de hulp altijd en extraatje en ik betaal haar vakantie (2 of 3 weken per jaar) gewoon door. Ik geef haar het geld voor de weken dat ze weg zal zijn, dan op haar laatste werkdag voor de vakantie, als een soort vakantiegeld.



En heel soms een klein extraatje. Kan me een keer herinneren dat ze een bepaald bloeiend plantje wat ik op tafel had staan erg mooi vond, ik heb toen bij het boodschappen doen ook even zo'n plantje voor haar gehaald, kostte geloof ik 3 euro, maar ze was er zielsgelukkig mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven