Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 21:32:

[...]





Ik doelde op openheid en geen intriges meer nu de lichamen veilig zijn. Maar ik snap je punt: ik ben moe en overvoedt met alle info, ik ga even afstand nemen.
quote:Sorcha_ schreef op 22 juli 2014 @ 21:29:

[...]





Sommige van die kritiek vind ik ook weer 'makkelijk'. Het rampgebied is 25 vierkante kilometer. Dat is gigantisch. Om dat systematisch uit te kammen arm aan arm is een enorme klus. Stel dat ieder mens 1 meter beslaat, en je hebt 200 vrijwilligers/hulpverleners zij aan zij. Dan moeten al die mensen 125km lopen om dat hele gebied uitgekamt te hebben! En dan is er ook nog kritiek dat de brokstukken niet worden beveiligd. Ik weet niet hoeveel hulpverleners en rebellen er in die regio zitten...Ja, eens, maar als je lichaamsdelen verzamelt, en ze in een tas stopt, kun je die tas ook in de trein zetten ipv. hem in het veld achter te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 21:32:

Hebben jullie trouwens de video gezien van die vechtende parlementariers? Zag het vanmiddag al, maar miste van welk land ze waren. Oekraine dus....te zot voor woorden, die zijn nog lang niet klaar voor de EU.



http://nos.nl/video/67796 ... ist-na-minuut-stilte.html

Och als dat het criterium is



Frankrijk

Italië

Griekenland



Maar verder eens hoor. Misschien moeten we gewoon heethoofden weren?
quote:Star schreef op 22 juli 2014 @ 21:34:

[...]





Da's lief Star.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 21:35:

[...]





Ja, eens, maar als je lichaamsdelen verzamelt, en ze in een tas stopt, kun je die tas ook in de trein zetten ipv. hem in het veld achter te laten.Ja dat ben ik met je eens hoor.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog meer nieuws over de informatie die nog moet komen vanuit EEUU?
quote:elein schreef op 22 juli 2014 @ 21:38:

[...]



Och als dat het criterium is



Frankrijk

Italië

Griekenland



Maar verder eens hoor. Misschien moeten we gewoon heethoofden weren?



Oh, haha, ken dat soort beelden alleen van landen als Zuid-Korea en zo

Wat zijn wij dan braaf met onze "doe eens ff normaal joh" relletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 22 juli 2014 @ 21:14:

[...]



Ik heb de neiging om hulptroepen mee te nemen en daar het hele gebied uit te kammen.

Ik wil de mensen terug krijgen naar hun thuis.

Kan hier zo verdrietig van worden.*meldt zich aan * Lieverd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Ikhierhuh schreef op 22 juli 2014 @ 21:39:

Iemand nog meer nieuws over de informatie die nog moet komen vanuit EEUU?Nee, helaas. Ook geen idee wanneer vanavond de VS bewijs laat zien.
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 21:35:

[...]





Ja, eens, maar als je lichaamsdelen verzamelt, en ze in een tas stopt, kun je die tas ook in de trein zetten ipv. hem in het veld achter te laten.

Er waren op dat veld waar die (grote) zwarte zakken laggen ook kleinere groene plastic zakken waar volgens journalisten ook lichaamsdelen in zaten. De ellende.

Heb even geen link want weet niet meer waar ik dat zag.
Eens met Sorcha. Soms wordt net gedaan of alle resten van toestel en lichamen op een gebied van een paar honderd vierkante meter liggen. 25 vierkante kilometer is een groot gebied, en het is het platteland. Een hand van iemand is niet zomaar gevonden in 25km2 weilanden met allemaal begroeiing er op. Als je alles zou willen vinden zou je idd echt moeten gaan kammen. Nogal wiedes dat dat nog niet gebeurd is. Het zou best kunnen dat in de komende jaren regelmatig nog een stuk van het toestel, een bezitting van het slachtoffer of een botje oid gevonden gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 22 juli 2014 @ 21:48:

[...]





*meldt zich aan * Lieverd
quote:matroesjka_ schreef op 22 juli 2014 @ 21:51:

Eens met Sorcha. Soms wordt net gedaan of alle resten van toestel en lichamen op een gebied van een paar honderd vierkante meter liggen. 25 vierkante kilometer is een groot gebied, en het is het platteland. Een hand van iemand is niet zomaar gevonden in 25km2 weilanden met allemaal begroeiing er op. Als je alles zou willen vinden zou je idd echt moeten gaan kammen. Nogal wiedes dat dat nog niet gebeurd is. Het zou best kunnen dat in de komende jaren regelmatig nog een stuk van het toestel, een bezitting van het slachtoffer of een botje oid gevonden gaat worden.Ze zóuden natuurlijk het Oekraiense leger in kunnen zetten hè, om de boel uit te kammen en de lichaamsdelen te verzamelen. Maar ja, oorlog is net iets belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 22 juli 2014 @ 21:58:

Ze zóuden natuurlijk het Oekraiense leger in kunnen zetten hè, om de boel uit te kammen en de lichaamsdelen te verzamelen. Maar ja, oorlog is net iets belangrijker.Als oorlog al belangrijker is dan mensenlevens, is het zeker belangrijker dan lichaamsdelen
quote:StoraHuntur schreef op 22 juli 2014 @ 21:58:

[...]





Ze zóuden natuurlijk het Oekraiense leger in kunnen zetten hè, om de boel uit te kammen en de lichaamsdelen te verzamelen. Maar ja, oorlog is net iets belangrijker.Eens!
quote:elein schreef op 22 juli 2014 @ 21:59:

[...]



Als oorlog al belangrijker is dan mensenlevens, is het zeker belangrijker dan lichaamsdelen Ook eens, helaas.
Nou ik snap die separatisten dan wel weer dat ze het Oekraïense leger daar niet voor gaan inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook.



Het is oorlog. Dan ga je toch niet alles opgeven waar je voor gevochten hebt voor 300 lichamen.
Alle reacties Link kopieren
Dat staat een beetje lullig.



Maar zo denk ik dat ze redeneren.
Ze moeten ook echt snel met (zware) sancties tegen Rusland gaan komen. Het is heel cru maar volgende week is het gros van de wereld alweer met andere dingen bezig. Momentum enzo.
quote:Sorcha_ schreef op 22 juli 2014 @ 22:05:

Dat staat een beetje lullig.



Maar zo denk ik dat ze redeneren.Ego is zoals altijd weer belangrijker dan de dood van onschuldige slachtoffers.
quote:StoraHuntur schreef op 22 juli 2014 @ 22:06:

Ze moeten ook echt snel met (zware) sancties tegen Rusland gaan komen. Het is heel cru maar volgende week is het gros van de wereld alweer met andere dingen bezig. Momentum enzo.De VS pakt gelukkig stevig door. Maatregelen tegen tientallen! Russische banken en oliebedrijven. Dat is een flinke speldeprik die Poetin wel zal gaan merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 22:08:

[...]





De VS pakt gelukkig stevig door. Maatregelen tegen tientallen! Russische banken en oliebedrijven. Dat is een flinke speldeprik die Poetin wel zal gaan merken.Ook de Britten zijn druk bezig. Ze praten al 3 dagen over niks anders.
Alle reacties Link kopieren
VK EN FRANKRIJK STEGGELEN OVER RUSLAND

Op de achtergrond van de diplomatieke en politieke inspanningen om de lichamen van slachtoffers te borgen, veilige toegang tot het rampgebied te verzekeren en de schuldigen voor de vliegramp te achterhalen en te berechten, blijven Europese landen onderling ook met elkaar harrewarren.





Na de aankondiging dat Frankrijk gewoon van plan is oorlogsschepen te blijven verkopen aan Rusland, reageerde de Britse premier Cameron dat dit in Groot-Brittannië "ondenkbaar" zou zijn. Waarop de Franse minister van Buitenlandse Zaken Laurent Fabius op TF1 reageerde: "De Engelsen zeiden wel leuk dat zij zoiets nooit zouden doen, maar ik heb tegen mijn beste Britse vrienden gezegd 'laten we praten over jullie financiële sector'" . In Groot-Brittannië wonen veel Russische oligarchen, die onder meer kranten en voetbalclubs bezitten.
Maar handelsembargo's gaat niet gebeuren vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven