Speelt leeftijd een rol?

24-07-2014 09:26 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Gisteravond had ik een afspraak met een vriendin. We kregen het over relaties. Allebei zitten we niet helemaal top in onze relatie.

Op een gegeven moment deed ze uitspraken die maar in mijn hoofd blijven rondresoneren..



Zij is namelijk van mening dat wanneer je als vrouw 38+ bent, je geen kans meer maakt op een leuke vent. Dit is voor haar de belangrijkste reden om in haar relatie te blijven.

Haar argumenten zijn als volgt:

- Mannen van eind 30 willen een vrouw van midden 20 en die kunnen ze ook krijgen

- Vrouwen van eind 30 zijn te oud om een gezin mee te starten

- Alleen 50+ mannen zijn geinteresseerd in eind 30 vrouwen



Ik open dit topic niet om de relatie van mijn vriendin te bespreken. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Vinden jullie dat ze gelijk heeft of zijn jullie anders van mening?



Tijdens het gesprek was ik het totaal niet met haar eens. Immers, liefde (her)kent geen leeftijd. Aan de andere kant, wanneer er rationeel een partnerkeuze gemaakt wordt dan heeft ze mogelijk wel weer gelijk.



Enfin...ben benieuwd naar jullie mening!
zo heeft iedereen zijn voorkeur. Zelf vind ik vrouwen die 40 plus zijn erg aantrekkelijk. maar uiteindelijk gaat het om de uitstraling en de lach. Die lach is zo belangrijk. En hoe raar kan het lopen, ik val op ouder vrouwen maar ben getrouwd met een 21 jaar jongere vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:33:

[...]





Het is geen onzin het is de harde waarheid. Ik vind het zelf ook geen leuke waarheid maar in ontkenning leven is nog erger.Tja, ben het er simpelweg niet mee eens. Niet uit protest, maar omdat ik regelmatig oudere vrouwen mooier vind dan toen ze nog jonger waren. Die vlieger gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Maar net zo min voor jonger=mooier. Dat vind ik geen feit, maar een persoonlijke beleving.
Alle reacties Link kopieren
Man o man ( of vrouw o vrouw), wat laten hier sommigen zich op de kast jagen zeg!
Je bent zelf een theepot
quote:patchouli_, 16 uur geleden

Ik vind mannen die op 20 jaar jongere meisjes vallen per definitie niet aantrekkelijk, dus ik vind het ook geen punt dat zij niet op mij vallen.DIT dus!
quote:Bim schreef op 24 juli 2014 @ 14:38:

Maar Arjan Robben is ook kaal, Elninjo...Heb je helemaal gelijk in, maar die geweldige lach van hem maakt dat dan weer goed
Alle reacties Link kopieren
TO, gaat dit over jezelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 25 juli 2014 @ 06:27:

TO, gaat dit over jezelf?Nee Lucky82. Dit gaat niet over mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Een man die een kinderwens heeft zal in eerste instantie zoeken onder de leeftijdscategorie van vrouwen met kinderwens. Het merendeel van de vrouwen heeft met 38+ wel beslist of ze nog kinderen willen.



Daarnaast zijn mannen vanuit biologisch oogpunt getuned om zich op gezond te richten, en helaas is jong ook een teken van gezondheid, waardoor ze zeker naar jonge vrouwen zullen kijken.



Maar voor een relatie zoeken ook mannen veel meer dan een goed uiterlijk of iemand die strak in haar vel zit. Vooral de wat oudere volwassen mannen weten intussen wel dat er meer komt kijken bij een relatie dan fysieke bevrediging. Die willen een leuk persoon, waardoor uiterlijk al snel een tweede wordt. Dus uitstraling is meer van belang.



Een vrouw die zelf lekker in haar vel zit is veel aantrekkelijker dan iemand met een negatief zelfbeeld. Dus iemand die ongelukkig is in haar eigen relatie is ook niet direct aantrekkelijk voor een andere man.



Qua leeftijd is 38 nog goed te doen, zijn genoeg mannen van rond/begin 40 die zich daar mee willen settelen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 25 juli 2014 @ 10:32:

Dus iemand die ongelukkig is in haar eigen relatie is ook niet direct aantrekkelijk voor een andere man.

.Dit lijkt mij ook niet de beste basis om een nieuwe relatie te beginnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 24 juli 2014 @ 11:34:

Ik vind mannen die op 20 jaar jongere meisjes vallen per definitie niet aantrekkelijk, dus ik vind het ook geen punt dat zij niet op mij vallen.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven