Speelt leeftijd een rol?

24-07-2014 09:26 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Gisteravond had ik een afspraak met een vriendin. We kregen het over relaties. Allebei zitten we niet helemaal top in onze relatie.

Op een gegeven moment deed ze uitspraken die maar in mijn hoofd blijven rondresoneren..



Zij is namelijk van mening dat wanneer je als vrouw 38+ bent, je geen kans meer maakt op een leuke vent. Dit is voor haar de belangrijkste reden om in haar relatie te blijven.

Haar argumenten zijn als volgt:

- Mannen van eind 30 willen een vrouw van midden 20 en die kunnen ze ook krijgen

- Vrouwen van eind 30 zijn te oud om een gezin mee te starten

- Alleen 50+ mannen zijn geinteresseerd in eind 30 vrouwen



Ik open dit topic niet om de relatie van mijn vriendin te bespreken. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Vinden jullie dat ze gelijk heeft of zijn jullie anders van mening?



Tijdens het gesprek was ik het totaal niet met haar eens. Immers, liefde (her)kent geen leeftijd. Aan de andere kant, wanneer er rationeel een partnerkeuze gemaakt wordt dan heeft ze mogelijk wel weer gelijk.



Enfin...ben benieuwd naar jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit er toch een verschil in tussen een jong meisje dat ze enkel aantrekkelijk vinden en een vrouw waar ze een relatie mee willen. Ik zou toch liever die vrouw zijn want dat zit dieper.

Ik ken verschillende mannen die een relatie met een vrouw hebben die 5 a 10 jaar ouder is dan hen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:33:

[...]





Het is geen onzin het is de harde waarheid. Ik vind het zelf ook geen leuke waarheid maar in ontkenning leven is nog erger.





Het is jóúw waarheid.

Niet de mijne.



Enne...als jij dat nou zoooo erg vindt voor jezelf, dan zul je er voor je 36e een eind aan moeten maken.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Haley schreef op 24 juli 2014 @ 10:43:

[...]





Ik zou het juist heel anders stellen. Als die mannen van eind 30 gescheiden zijn en al een gezin met een ander hebben, dan willen ze juist géén vrouw van midden 20 want die wil dat allemaal nog. En een man vindt doorgaans één gezin wel voldoende. En die vrouwen van eind 30 zijn meestal óók gescheiden en hebben al kinderen met een ander. Die willen geen gezin meer starten.



Zou het kunnen dat jouw vriendin nog kinderloos is? En ook redeneert vanuit de situatie dat het gezin nog gestart moet worden? Dan kan ik haar redenering begrijpen. Maar ik denk dat eind-dertigers meestal al kinderen hebben.Mijn vriend vond wel dat eind 30-ers heel agressief flirten, want moeten op de valreep nog kinderen, hij wilde toch het liefst iemand zonder kinderen. Dat was zijn reden om als 35-jarige liever voor 32-jarigen te gaan, die zijn niet zo wanhopig (en dus niet voor 20ers want blijkbaar zijn die toch niet zo aantrekkelijk).
quote:rianne2013 schreef op 24 juli 2014 @ 10:47:



Wat me daarin wel opvalt is dat de mensen die de meeste tijd van hun leven een relatie hebben gehad over het algemeen sneller een (nieuwe) relatie vinden dan de singles. Als ik mijn vrienden/kennissenkring van de afgelopen 10 jaar bekijk dan moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat de singles nog steeds single zijn en dat de mensen met een partner nog steeds in een relatie zitten. Al dan niet met dezelfde partner..Dat zijn volgens mij vaak mensen die niet goed zonder iemand kunnen en dus concessies doen om maar weer iemand te hebben. Als je gelukkig bent als single, moet de potentiele partner aan hele hoge standaards voldoen wil je er je single leventje voor opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin blijft dus liever ongelukkig in een relatie dan gelukkig alleen? Is ook een keuze.



Dat leeftijdsverhaal is een rare redenatie, kennelijk is voor haar een relatie heel belangrijk en ziet zij het zo.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 24 juli 2014 @ 10:49:

[...]

Het is jóúw waarheid.

Niet de mijne.



Enne...als jij dat nou zoooo erg vindt voor jezelf, dan zul je er voor je 36e een eind aan moeten maken. ik dacht het, jij schrijft het
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2014 @ 10:52:

[...]



Dat zijn volgens mij vaak mensen die niet goed zonder iemand kunnen en dus concessies doen om maar weer iemand te hebben. Als je gelukkig bent als single, moet de potentiele partner aan hele hoge standaards voldoen wil je er je single leventje voor opgeven.Dat denk ik ook, je geeft je gelukkige single leven niet zomaar op. Ik zie bijvoorbeeld ook om mij heen dat mensen die lang single zijn eerder voor een LAT relatie kiezen dan samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 24 juli 2014 @ 10:50:

[...]





Mijn vriend vond wel dat eind 30-ers heel agressief flirten, want moeten op de valreep nog kinderen, hij wilde toch het liefst iemand zonder kinderen. Dat was zijn reden om als 35-jarige liever voor 32-jarigen te gaan, die zijn niet zo wanhopig (en dus niet voor 20ers want blijkbaar zijn die toch niet zo aantrekkelijk).



Deze situatie ken ik inderdaad ook! Dat is de vrouw die nog een gezin wil starten en de klok voelt tikken. Ik kan me voorstellen dat dat menig man op afstand houdt.

Maar als die eind-30er vrouw al kinderen heeft (uit mijn voorbeeld), zal die agressieve benadering er waarschijnlijk niet zijn.



PS nwdesie, jij bent 20, in jouw ogen is iedereen boven de 35 stokoud en over the hill. Ik ben er van overtuigd dat een ontwikkelde 40-er een vrouw van 35 áltijd zal verkiezen boven een meisje van 20 (voor een relatie, een nachtje sex is wat anders).
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26. Daar denkt mijn man toch heel anders over hoor, die vindt vrouwen rond die leeftijd nog maar kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 24 juli 2014 @ 10:49:

[...]

Enne...als jij dat nou zoooo erg vindt voor jezelf, dan zul je er voor je 36e een eind aan moeten maken.Bella we zitten weer op één lijn! Ik dacht exact hetzelfde :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk als enige dat er wel een kern van waarheid in zit Rianne, al zul je hier in de reacties alleen maar de uitzonderingen op die regel lezen.

In mijn ogen is het ook zo dat sommige singles om welke reden dan ook , zo onaantrekkelijk zijn voor een relatie, dat ze voorlopig wel single zullen blijven.
Het is misschien een beetje off-topic, maar waar haal ik zo'n jong blaadje als man van uhhh.. eind 30?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 24 juli 2014 @ 11:12:

Ik denk als enige dat er wel een kern van waarheid in zit Rianne, al zul je hier in de reacties alleen maar de uitzonderingen op die regel lezen.

In mijn ogen is het ook zo dat sommige singles om welke reden dan ook , zo onaantrekkelijk zijn voor een relatie, dat ze voorlopig wel single zullen blijven.Hi Miedo, wellicht ben je in de minderheid maar dat is niet erg. Naar mijn idee is een forum het ideale platform om een stelling van alle kanten te bekijken. Om die reden wil ik je vragen waarom je van mening bent dat er een kern van waarheid inzit. Is dit jouw eigen bevinding of zie je dit om je heen gebeuren?
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.Onzin. Aantrekkelijkheid is niet leeftijdsgebonden!!
Ik weet zeker dat ik persoonlijk nu aantrekkelijker ben dan ik op mijn 22e was. Omdat ik veel zekerder van mezelf ben, omdat ik meer te bieden heb qua zekerheden, financiën, en plannen, en omdat ik seksueel veel 'beter' ben.

Voor sommige mannen ben ik juist aantrekkelijker omdat ik geen kinderen en geen kinderwens (meer) heb. En ik vind 40+mannen die alleen kijken naar vrouwen van onder de 25 engerds.



Denk dat je dit pas ervaart als je zelf 35+ bent. Als twintiger vind je iedereen boven de 35 natuurlijk stokoud.
Alle reacties Link kopieren
quote:dymo9 schreef op 24 juli 2014 @ 11:23:

Ik weet zeker dat ik persoonlijk nu aantrekkelijker ben dan ik op mijn 22e was. Omdat ik veel zekerder van mezelf ben, omdat ik meer te bieden heb qua zekerheden, financiën, en plannen, en omdat ik seksueel veel 'beter' ben..



Dat herken ik. Ook qua uiterlijk vind ik mij als eind dertiger mooier dan in mijn twintiger jaren.



Even voor de beeldvorming: Hoe oud/jong ben jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 24 juli 2014 @ 10:49:

[...]



Het is jóúw waarheid.

Niet de mijne.



Enne...als jij dat nou zoooo erg vindt voor jezelf, dan zul je er voor je 36e een eind aan moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne2013 schreef op 24 juli 2014 @ 11:16:

[...]





Hi Miedo, wellicht ben je in de minderheid maar dat is niet erg. Naar mijn idee is een forum het ideale platform om een stelling van alle kanten te bekijken. Om die reden wil ik je vragen waarom je van mening bent dat er een kern van waarheid inzit. Is dit jouw eigen bevinding of zie je dit om je heen gebeuren?Het is mijn eigen ervaring op datingsites.En ook zie ik het in mijn sociale omgeving gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mannen die op 20 jaar jongere meisjes vallen per definitie niet aantrekkelijk, dus ik vind het ook geen punt dat zij niet op mij vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 juli 2014 @ 09:38:

Verbitterde vrouwen zijn op geen enkele leeftijd aantrekkelijk.Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.





Het komt goed nwdesie, het komt goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Haha jullie maken me bang met sommige reacties die ik hier lees! Ben blij dat ik 20 ben, maar zo te lezen moet ik hier extra van genieten aangezien ik nog maar 6 jaar aantrekkelijk ben :D
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:34:

[...]





Dat kan jij wel vinden we hebben het over mannen en wat bewezen is wat ze aantrekkelijk vinden. Het zijn gewoon feiten en zware ontkenning hier op het viva forum.

Jij was diegene van 20 die een relatie had met een getrouwde man van 39? Als je in zee gaat met mannen die op veel jonger vallen, zal dat jouw wereldbeeld wel beïnvloeden.



Natuurlijk bestaan er mannen die graag een relatie aangaan met iemand die veel jonger is (vaak is dat dan geen volwaardige relatie, maar iemand voor ernaast). Maar er zijn genoeg mannen die liever een vrouw van hun eigen leeftijd hebben. Een glad huidje is mooi, maar blijkbaar niet het belangrijkste.
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:34:

[...]





Dat kan jij wel vinden we hebben het over mannen en wat bewezen is wat ze aantrekkelijk vinden. Het zijn gewoon feiten en zware ontkenning hier op het viva forum.

Heb jij even een linkje naar het wetenschappelijk onderzoek waar dit wordt aangetoond?



En als ik jou loep, begrijp ik heel goed waar jouw gedachte vandaan komt, maar een slechte ervaring met een kansloze rukker van een vent maakt nog niet dat alle mannen zo zijn he.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 24 juli 2014 @ 11:42:

Haha jullie maken me bang met sommige reacties die ik hier lees! Ben blij dat ik 20 ben, maar zo te lezen moet ik hier extra van genieten aangezien ik nog maar 6 jaar aantrekkelijk ben :DJuist niet, ik ben juist mooier geworden naar mate ik ouder werd. Mijn 14 jaar jongere exman zou niet op een meisje van zijn leeftijd of jonger vallen omdat hij vrouwen boven hun 35e ook mooier vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven