Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3

24-07-2014 21:04 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wij vandaan,



Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.





En hier praten wij verder over deze ramp.













Voor Star........















Vorige delen zijn hier te vinden;



Deel 1



Deel 2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare tekst. Ik heb hele mooie gelezen maar hier trek ik mijn wenkbrauw van op
.
Ik maak bewust een deling tussen de rebellen en terroristen. Rebellen zijn in dit geval imo mensen die in Oekraine zijn opgegroeid en vaak de Russische afkomst hebben en zich op de een of andere manier benadeeld voelen door de Oekrainse staat of de bevolking. Misschien werden ze gediscrimineerd etc.

Terroristen zijn Russen van buitenaf die zich bewust inmengen: Borodai, Girkin en de rest van de bandietentroep.

Vooral Girkin. De grootste moordenaar. Wordt niet voor niets Igor Grozhny genoemd.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... mmende_onzekerheid__.html



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... 17__te_gevaarlijk___.html



Dat schiet toch niet op. Ik ben bang dat ze het uiteindelijk opgeven ofzo hoop het niet voor de nabestaande.
.
Alle reacties Link kopieren
Opvallend is dat Rutte zei dat er een deadline is voor de repatriëringsmissie. Na drie weken zal het kabinet de pogingen om slachtoffers en hun bezittingen terug te halen staken.





Vind ik ergens wel raar eigenlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen de rest van de lichamen / spullen toch niet achterlaten wat gaan ze zeggen tegen de nabestaanden: Solly, maar het lukt niet



Erg hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn weer omgekeerd, te gevaarlijk. Er wordt flink gevochten in de omgeving. Wat een treurnis allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Of dit daadwerkelijk gaat gebeuren is de vraag, maar helaas moeten er ook afwegingen gemaakt worden. Het is daar oorlogsgebied, het is er niet veilig, welke risico's zijn het waard. En wegen de voordelen van langer verblijf op tegen het eventuele gevaar en de kans op nog succesvol bergen van (onderdelen van) lichamen en bezittingen van de slachtoffers.



Verschrikkelijk voor de nabestaanden, echter op nog meer doden ziet ook niemand te wachten.



Een duivels dilemma voor Rutte en de internationale gemeenschap.
quote:Phoolan schreef op 28 juli 2014 @ 12:24:

Ze zijn weer omgekeerd, te gevaarlijk. Er wordt flink gevochten in de omgeving. Wat een treurnis allemaal.Zijn de journalisten ook allemaal vertrokken?
quote:isa__88 schreef op 28 juli 2014 @ 12:20:

Ze kunnen de rest van de lichamen / spullen toch niet achterlaten wat gaan ze zeggen tegen de nabestaanden: Solly, maar het lukt niet



Erg hoor.



Ik zie die deadline van 3 weken meer als een evaluatie van wat er tot dan is gebeurd en of er daarna verdere actie moet worden ondernomen om de spullen en lichamen terug kunnen krijgen.



Ik vind het te schofterig voor woorden. Kunnen ze uit respect niet de wapens even neerleggen of een andere plaats uitzoeken om elkaar te vrrmoorden. Waarschijnlijk te simpel gedacht van mij...



En op deze manier wordt Nederland ook gedwongen om zich in een oorlog te mengen terwijl wij dit helemaal niet willen. Maar wat moet je op een gegeven moment: je wil de nabestaanden toch ook tegemoet komen.



Ook ik wens Rutte en de zijnen veel wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 28 juli 2014 @ 02:03:

het is geschreven door een radio presentator.

is, vlgns mij, geen nabestaande.Dus voor de "leuk" er een romannetje van willen maken?.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
In onze krant stond: De junta is in paniek. Kiev's acties staan haaks op president Porosjenko zijn beslissing een staakt-het-vuren in acht te nemen. Aldus Rebellenleider Aleksandr Borodai
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 28 juli 2014 @ 13:30:

[...]





Ik zie die deadline van 3 weken meer als een evaluatie van wat er tot dan is gebeurd en of er daarna verdere actie moet worden ondernomen om de spullen en lichamen terug kunnen krijgen.



Ik vind het te schofterig voor woorden. Kunnen ze uit respect niet de wapens even neerleggen of een andere plaats uitzoeken om elkaar te vrrmoorden. Waarschijnlijk te simpel gedacht van mij...



En op deze manier wordt Nederland ook gedwongen om zich in een oorlog te mengen terwijl wij dit helemaal niet willen. Maar wat moet je op een gegeven moment: je wil de nabestaanden toch ook tegemoet komen.



Ook ik wens Rutte en de zijnen veel wijsheid.Ik zie het als een 'door het Oekraïns leger met opzet verhinderen van een degelijk onderzoek'.



Nederland moet zich juist niet moeien met een oorlog want dan komt Rusland op de proppen om de rebellen te ondersteunen en dan zijn de rape pas echt gaar. Dan zijn er straks nog veel en veel meer nabestaanden maar dan zonder waardig afscheid. Dus moet je zo'n risico nemen om nabestaanden tegemoet te komen?



Als ik bekijk hoe het met de ouders van Kris Kremers gaat...Triest, daar is geen oorlog en die moeten het verder zelf uitzoeken hoe of wat.



ps.Mark kan nu nog steeds overleggen met Poetin, maar als hij vijand word van Poetin dan krijgt hij niets meer voor mekaar. Dan is het afgelopen en uit. Als je het mij vraagt is Obama en Merkel al vanaf de Olympisch spelen aan het "zoeken" om Poetin onder druk te zetten.



Zelfs nu lees ik al commentaar van ene Nick Clegg, (Britse vicepremier) omdat in 2018 de WK spelen in Rusland zullen zijn. Men gaat er al vanuit dat in 2018 nog steeds niets veranderd is.
LOEP ME MAAR aub.
Mm, ik hoorde net op de radio dat er een herdenkingsconcert komt in de Gelderdome. Nou ben ik all for op je eigen manier meeleven cq rouwen, maar dit vind ik wel een beetje gek eigenlijk.
quote:missie_m schreef op 28 juli 2014 @ 14:05:

[...]





Ik zie het als een 'door het Oekraïns leger met opzet verhinderen van een degelijk onderzoek'.



Nederland moet zich juist niet moeien met een oorlog want dan komt Rusland op de proppen om de rebellen te ondersteunen en dan zijn de rape pas echt gaar. Dan zijn er straks nog veel en veel meer nabestaanden maar dan zonder waardig afscheid. Dus moet je zo'n risico nemen om nabestaanden tegemoet te komen?



Als ik bekijk hoe het met de ouders van Kris Kremers gaat...Triest, daar is geen oorlog en die moeten het verder zelf uitzoeken hoe of wat.



ps.Mark kan nu nog steeds overleggen met Poetin, maar als hij vijand word van Poetin dan krijgt hij niets meer voor mekaar. Dan is het afgelopen en uit. Als je het mij vraagt is Obama en Merkel al vanaf de Olympisch spelen aan het "zoeken" om Poetin onder druk te zetten.



Zelfs nu lees ik al commentaar van ene Nick Clegg, (Britse vicepremier) omdat in 2018 de WK spelen in Rusland zullen zijn. Men gaat er al vanuit dat in 2018 nog steeds niets veranderd is.Ja ben het met je eens hoor. Treurig vind ik het wel dat de cruciale vraag is in dit hele gebeuren is hoe ver moet je gaan om de nabestaanden tegemoet te komen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt helaas van de separatisten helaas nu niet zomaar verlangen dat zij even opzij gaan voor de onderzoekers. Het is een groot gebied wat ze 'op moeten geven' in het midden van veroverd gebied. In hun ogen werken de onderzoekers mee met Kiev dus als zij weg gaan zijn ze dat land weer kwijt.

Het opstappen van Porosjenko heeft de situatie daar helaas niet veel goeds gedaan. Hij was tenslotte voor het staakt het vuren.



Poetin heeft allang geen invloed meer op de separatisten, zoveel is wel duidelijk geworden.
quote:StoraHuntur schreef op 28 juli 2014 @ 14:23:

Mm, ik hoorde net op de radio dat er een herdenkingsconcert komt in de Gelderdome. Nou ben ik all for op je eigen manier meeleven cq rouwen, maar dit vind ik wel een beetje gek eigenlijk.In eerste instantie dacht ik: mooi gebaar! Aan de andere kant zie ik dan wel weer de Marco's, Trijntjes en al die andere BNN'ers voorbij komen die met een gevoelig liedje het collectieve verdriet van Nederland willen verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 28 juli 2014 @ 14:00[/message]:

[...]





Dus voor de "leuk" er een romannetje van willen maken?.



hij vermeldt trots op twitter hoe vaak zijn verhaal al gedeeld is.

je moet wat doen om in the picture te komen...
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
De door Nederland gestuurde onderzoekers zijn al zo dom om perse via Donesk te willen reizen. Op zich logisch aangezien dit een groot transport knooppunt is voor de Regio. Alleen heeft Kiev bewust hun aanval op Donesk en die regio opgevoerd waardoor het daarom niet meer veilig is.



Er waren via de Maleisische regering goede afspraken gemaakt met de lokale verschillende separatisten groepen in de regio en Rusland, maar Kiev accepteerde dat niet en hebben bewust een offensief gestart om het rampgebied onder hun controle te krijgen.



Net over de grens met Rusland werden er ook voorzieningen getroffen voor onderzoekers om van daaruit naar het rampgebied te trekken onder Russische bescherming, maar dat dorpje is door Kiev-Oekraïens leger met artillerie beschoten waardoor deze waarnemers moesten vluchten. Rusland heeft daarna teruggeschoten op wat breed uitgemeten is in de media.



Zoals het er nu voorstaat wijst alles er op dat het Kiev-Oekraïens bewust bezig is met het hinderen van elk onderzoek door de strijd te escaleren onder het mom van veilig stellen van het rampgebied.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 28 juli 2014 @ 14:54:

Je kunt helaas van de separatisten helaas nu niet zomaar verlangen dat zij even opzij gaan voor de onderzoekers. Het is een groot gebied wat ze 'op moeten geven' in het midden van veroverd gebied. In hun ogen werken de onderzoekers mee met Kiev dus als zij weg gaan zijn ze dat land weer kwijt.

Het opstappen van Porosjenko heeft de situatie daar helaas niet veel goeds gedaan. Hij was tenslotte voor het staakt het vuren.



Poetin heeft allang geen invloed meer op de separatisten, zoveel is wel duidelijk geworden.Ja maar het zijn niet de separatisten die de onderzoekers nu de weg blokkeren. Ik schreef het al eerder: In onze krant van vandaag stond: De junta is in paniek. Kiev's acties staan haaks op president Porosjenko zijn beslissing een staakt-het-vuren in acht te nemen. Aldus Rebellenleider Aleksandr Borodai. Aldus de rebellenleider. Als ik het goed begrijp is hij het niet eens dat er geen staakt-het-vuren is zoals afgesproken.



De separatisten overhandigde ook netjes de zwarte dozen zonder problemen terwijl er dagen van te voren zo'n heibel was van "de sepat. hebben de zwarte dozen" en ze zullen ze vast dit of dat doen. Ze zien er wel wild en bruusk uit, en er zullen vast veel onfrisse types tussen zitten, maar ik geloof niet dat ze geschoten zouden hebben als ze wisten dat hier onschuldige mensen in zaten. Ik zou niet in de schoenen willen staan van degene die geschoten heeft. Maar diegene die met opzet de MH17 in gevaar heeft gebracht vind ik vele malen erger.



Is het nu waar dat de MH17 net van te voren nog toestemming vroeg om hoger te mogen vliegen?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 28 juli 2014 @ 16:28:

[...]Is het nu waar dat de MH17 net van te voren nog toestemming vroeg om hoger te mogen vliegen? [/fgcolor]Malaysia Airlines Media Statement 4: MH17 Incident



2. Altitude



MH17 filed a flight plan requesting to fly at 35,000ft throughout Ukrainian airspace. This is close to the ‘optimum’ altitude.



However, an aircraft’s altitude in flight is determined by air traffic control on the ground. Upon entering Ukrainian airspace, MH17 was instructed by Ukrainian air traffic control to fly at 33,000ft.

http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/mh17.html
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 28 juli 2014 @ 10:38:

Repsect-rommel klappubliek ligt nog langs de wegen gevaar op te leveren.



Wie ruimt het op? Ga niet zelf je leven wagen, bel RWS! 0800-8002Wat een minachting spreekt er uit je bijdrage. Jammer hoor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 28 juli 2014 @ 12:20:

Ze kunnen de rest van de lichamen / spullen toch niet achterlaten wat gaan ze zeggen tegen de nabestaanden: Solly, maar het lukt niet



Erg hoor.



Ik vind het ook verschrikkelijk. Feit is dat deze mensen "collateral damage" zijn van een oorlog. Burgerslachtoffers in een oorlog. Helaas worden die lichamen niet altijd respectvol geborgen



Ik hoop maar dat de 189 kisten die nu in Nederland zijn de meeste slachtoffers bevatten, maar ik vrees dat er nog veel familieleden zullen zijn die hun geliefde niet zullen kunnen begraven...
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 28 juli 2014 @ 13:30:

[...]



Ik zie die deadline van 3 weken meer als een evaluatie van wat er tot dan is gebeurd en of er daarna verdere actie moet worden ondernomen om de spullen en lichamen terug kunnen krijgen.



Ik vind het te schofterig voor woorden. Kunnen ze uit respect niet de wapens even neerleggen of een andere plaats uitzoeken om elkaar te vrrmoorden. Waarschijnlijk te simpel gedacht van mij...



En op deze manier wordt Nederland ook gedwongen om zich in een oorlog te mengen terwijl wij dit helemaal niet willen. Maar wat moet je op een gegeven moment: je wil de nabestaanden toch ook tegemoet komen.



Ook ik wens Rutte en de zijnen veel wijsheid.



Op het moment dat het vliegtuig werd neergeschoten, raakte Nederland in die oorlog betrokken. Een van de partijen is daar schuldig aan en de crash site is ook een crime scene. Op zijn minst een van de beide partijen heeft er dus belang bij a) de onderzoekers weg te houden van de crash site en b) het bewijsmateriaal op de crash site te verknoeien door andere gevechtshandelingen. De partij die de macht heeft over dat gebied, heeft feitelijk ook de meeste invloed op de uitkomsten van het onderzoek. Het is dus een dubbele machtsstrijd nu daar.



Ik ben dan ook bang dat onafhankelijk onderzoek in deze situatie niet realistisch is.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven