Vragen over de Stena Line (nacht-) boot

28-07-2014 18:44 34 berichten
Wij gaan binnenkort met de boot naar Zweden. Op de website van Stena Line zag ik dat de hutten eigenlijk een soort hotelkamers zijn en dat er handdoeken en shampoo e.d. aanwezig zijn. Wat zou ik verder nog mee moeten nemen? Kun je tijdens de overtocht nog bij je auto?

Verder hebben we geen maaltijden vooraf geboekt maar ik wil wel 's avonds en 's morgens op de boot eten. Kun je dat nog makkelijk na het inschepen reserveren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist 1 minpuntje ontdekt. De boot trilt ( logisch met die motoren) en dus is slapen voor mij een onmogelijke missie gebleken. Sta nu even op het dek en dat is dan wel weer best gaaf in het pikdonker. Helemaal niets te zien behalve overal op het water rode knipperlichten.
Ik vermoed dat ik dan ook wel even een kijkje neem op het dek 's nachts Brittle. Prinses op de erwt enzo
Alle reacties Link kopieren
hej leuk, wij gaan morgenavond met de boot naar Zweden! ik zie er als een berg tegenop, ben zo snel zeeziek. Ook toen we eens van Newcastle naar Ijmuiden gingen met zo'n groot gevaarte, ik kon niet anders dan liggen.



Vandaag de onderwegtas inpakken, morgen man voor de kinderen laten zorgen en slaappilletjes mee. hopelijk is de nacht dan snel voorbij.



overigens hebben we op de terugweg een 'sardientjes'hut, maar op de heenweg was er weinig meer beschikbaar dus moesten we een skylight de luxe hut boeken. ben benieuwd!



wij zijn van plan om van te voren wat in Kiel te gaan eten, de boot gaat pas om 19.00 uur en we moeten er een uur van te voren zijn. weet iemand of je daar iets leuks in de buurt hebt?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Je kan al vanaf 15.00 inchecken op de boot en er zit een Mac in Kiel las ik ergens.
Voor de autoreis naar kiel is het soms slimmer om via Groningen en Bremen te rijden in plaats van in Gelderland de grens over te gaan.



De hutten vind ik netjes, warm eten deden wij niet aan boord, maar als lunch onderweg en dan een broodje mee.

Op de boot kon ik twee jaar geleden met euro's betalen en ook euro's voor kronen wisselen.



Als je iets vergeten bent in de auto wat je echt perse nodig hebt (medicijnen of zo) dan is het mogelijk om op bepaalde momenten met een medewerker naar het autodek te gaan, mensen met honden mogen namelijk onder begeleiding drie keer naar hun hond toe en dan kun je daarmee mee. Bij het informatiepunt aan boord weten ze welke tijden dit zijn en wanneer je je daarvoor moet melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op maandag 28 juli 2014 20:14 Ah, we hebben ervaring met overnachtingshotels, dus pakken altijd al een 'onderwegtas' met kleding, toiletartikelen en alles wat je normaal in je handbagage meeneemt (medicijnen, opladers, speelgoed). Ik zal wel moeten pinnen of met cc betalen, tenzij ze ook euro's accepteren, want Zweeds geld pin ik pas als we daar zijn.Edit, verkeerde
Geniet van elke dag!
quote:Star schreef op 29 juli 2014 @ 10:35:

Je kan al vanaf 15.00 inchecken op de boot en er zit een Mac in Kiel las ik ergens.

Je kunt inderdaad vanaf 15.00 inchecken maar alles gaat pas om 17.00 open aan boord.



Voor de mensen die via Oslo teruggaan. Zorg dat je kleingeld aan Noorse kronen hebt. DE parkeerplaats bij de boot kun je alleen daarmee betalen en het is echt de moeite waard om de stad in te gaan, zeker omdat je daar pas vanaf 16.30 in de rij kunt gaan staan en de boot kwam bij ons pas om 18.30 aan dus dan hang je daar maar de hele tijd rond op de parkeerplaats.
Leuk hoor die overtocht.

Eten kan je aan boord, ook ter plekke. Wat je maar wilt
quote:brittle schreef op 29 juli 2014 @ 01:36:

Ik heb zojuist 1 minpuntje ontdekt. De boot trilt ( logisch met die motoren) en dus is slapen voor mij een onmogelijke missie gebleken. Sta nu even op het dek en dat is dan wel weer best gaaf in het pikdonker. Helemaal niets te zien behalve overal op het water rode knipperlichten.Ik kon ook niet slapen, heb de halve nacht buiten gezeten, lekker frisse lucht. Wij gingen toen van Oslo naar Frederikshaven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven