pijn, verdriet en teleurgesteld in mijzelf

29-07-2014 11:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee hele slechte en enige ervaringen met mannen in het verleden, heb ik na jaren de moed verzameld om toch weer een relatie aan te gaan. Open, eerlijk en vol vertrouwen (verteld van mijn verleden en mijn angsten) ben ik in deze relatie gestapt. Nu maanden later blijkt dat mijn vertrouwen misplaatst was. Ik heb te maken met een narcist. Het doet mij ontzettend veel pijn en ben teleurgesteld in mijn mensenkennis. Hoe ga ik hiermee om? Heeft iemand hier ook ervaring mee?
quote:impala schreef op 29 juli 2014 @ 11:48:

[...]





Je moet al rennen vóór hij de daad bij het woord voegt. Is ie nou helemaal gek.hhij waarschuwde en ging meteen aan de slag. TO had niet de tijd om te rennen. Nu is het klaar, mooi op tijd weg voor erger is geschied
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:16:

Na twee hele slechte en enige ervaringen met mannen in het verleden, heb ik na jaren de moed verzameld om toch weer een relatie aan te gaan. Open, eerlijk en vol vertrouwen (verteld van mijn verleden en mijn angsten) ben ik in deze relatie gestapt.



probeermoedtehouden88, je naam zegt het eigenlijk al.



Totaal heb je nu met drie mannen iets gehad. En die bleken alle drie niet de juiste match te zijn. Het kan zijn dat je onwillekeurig toch een verkeerd type man heb uitgezocht.



Maar het kan ook heel simpel zijn dat het gewoon domme pech was. En er een mis-match was. Hoeft ook niet aan jou te liggen. Misschien hadden die mannen wel een karakter wat totaal niet bij jou paste.



Maar om nu na drie mogelijkheden al moedeloos te worden en stil in een hoekje te gaan zitten........

Een goede partner vinden is ook niet eenvoudig. Daar moet iedereen moeite voor doen om die ene juiste klik te vinden. En daar horen ook gewoon missers bij.



Ik zou zeggen, kop op. Probeer voor jezelf even op een rijtje te krijgen wat je uiteindelijk toch niet aantrok en kijk of er een patroon in te vinden is.

Daar kan je dan eventueel je voordeel mee doen bij een volgende date.



Ga in ieder geval niet bij de pakken neerzitten en in een hoekje zielig gaan lopen doen.

Go-girl zet hem op. Eet desnoods een paar bonbons en pak jezelf weer op.



Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 29 juli 2014 @ 11:49:

[...]





probeermoedtehouden88, je naam zegt het eigenlijk al.



Totaal heb je nu met drie mannen iets gehad. En die bleken alle drie niet de juiste match te zijn. Het kan zijn dat je onwillekeurig toch een verkeerd type man heb uitgezocht.



Maar het kan ook heel simpel zijn dat het gewoon domme pech was. En er een mis-match was. Hoeft ook niet aan jou te liggen. Misschien hadden die mannen wel een karakter wat totaal niet bij jou paste.



Maar om nu na drie mogelijkheden al moedeloos te worden en stil in een hoekje te gaan zitten........

Een goede partner vinden is ook niet eenvoudig. Daar moet iedereen moeite voor doen om die ene juiste klik te vinden. En daar horen ook gewoon missers bij.



Ik zou zeggen, kop op. Probeer voor jezelf even op een rijtje te krijgen wat je uiteindelijk toch niet aantrok en kijk of er een patroon in te vinden is.

Daar kan je dan eventueel je voordeel mee doen bij een volgende date.



Ga in ieder geval niet bij de pakken neerzitten en in een hoekje zielig gaan lopen doen.

Go-girl zet hem op. Eet desnoods een paar bonbons en pak jezelf weer op.



Succes





Ik denk niet dat zij hen heeft uitgezocht. Zij hebben haar uitgezocht. Een makkelijke prooi. Bij vrouwen die sterk in hun schoenen staan maakt zo'n minkukel geen schijn van kans.

Je moet leren dit soort types te herkennen en te vermijden. En je dus vooral niet voor hen open te stellen.

Het is heel verstandig om reserves te hebben als je iemand net leert kennen, pas gaandeweg kom je erachter of iemand te vertrouwen is.



Maar 1 troost: je hebt nu weer een heel nuttig leermomentje gehad. Hoe vaker je met dit soort mannen te maken hebt gehad, hoe makkelijker je ze gaat herkennen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 juli 2014 @ 11:52:

[...]





Ik denk niet dat zij hen heeft uitgezocht. Zij hebben haar uitgezocht. Een makkelijke prooi. Bij vrouwen die sterk in hun schoenen staan maakt zo'n minkukel geen schijn van kans.

Je moet leren dit soort types te herkennen en te vermijden. En je dus vooral niet voor hen open te stellen.Precies! En ik vind nogmaals dat de psycholoog ze niet helemaal op een rijtje heeft met haar 'laat je muurtje zakken'. Gevaarlijk advies als achter het muurtje een onzekere, naïeve, niet sterk in haar schoenen staande vrouw staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 juli 2014 @ 11:48:

[...]





Je moet al rennen vóór hij de daad bij het woord voegt. Is ie nou helemaal gek om vooraf aan te kondigen dat hij gemeen gaat doen en jou gaat kwetsen. Je gaat toch niet zitten afwachten tot je daadwerkelijk geslagen gaat worden (letterlijk of figuurlijk) ?Ieder weldenkend mens rent weg. Iemand die van zichzelf vindt dat ze sterk, onafhankelijk en assertief is, die blijft hangen om haar kracht te meten. Nu ze erachter gekomen dat ze geen kracht heeft en al helemaal niet onafhankelijk is, kan ze het niet verkroppen dat haar zelfbeeld aan gruzelementen ligt. Enige remedie is echt een goede psychologische begeleiding en dan niet van een New Age Sugar Coating bullshit psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 juli 2014 @ 12:00:

[...]





Ieder weldenkend mens rent weg. Iemand die van zichzelf vindt dat ze sterk, onafhankelijk en assertief is, die blijft hangen om haar kracht te meten. Nu ze erachter gekomen dat ze geen kracht heeft en al helemaal niet onafhankelijk is, kan ze het niet verkroppen dat haar zelfbeeld aan gruzelementen ligt. Enige remedie is echt een goede psychologische begeleiding en dan niet van een New Age Sugar Coating bullshit psycholoog.Je hebt gelijk. Ik dacht dat ik sterker was. Op bijna alle vlakken ben ik dat ook, behalve liefde. Te onervaren en houden van maakt blind. Het is inderdaad mijn eigen fout, dat ontken ik ook niet. Maar mijn vraag was hoe hiermee om te gaan. Mij op mijn naïviteit wijzen en advies geven wat ik beter had moeten doen en wegrennen, is makkelijk achteraf. Dat weet ik nu ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 29 juli 2014 @ 11:49:

[...]





probeermoedtehouden88, je naam zegt het eigenlijk al.



Totaal heb je nu met drie mannen iets gehad. En die bleken alle drie niet de juiste match te zijn. Het kan zijn dat je onwillekeurig toch een verkeerd type man heb uitgezocht.



Maar het kan ook heel simpel zijn dat het gewoon domme pech was. En er een mis-match was. Hoeft ook niet aan jou te liggen. Misschien hadden die mannen wel een karakter wat totaal niet bij jou paste.



Maar om nu na drie mogelijkheden al moedeloos te worden en stil in een hoekje te gaan zitten........

Een goede partner vinden is ook niet eenvoudig. Daar moet iedereen moeite voor doen om die ene juiste klik te vinden. En daar horen ook gewoon missers bij.



Ik zou zeggen, kop op. Probeer voor jezelf even op een rijtje te krijgen wat je uiteindelijk toch niet aantrok en kijk of er een patroon in te vinden is.

Daar kan je dan eventueel je voordeel mee doen bij een volgende date.



Ga in ieder geval niet bij de pakken neerzitten en in een hoekje zielig gaan lopen doen.

Go-girl zet hem op. Eet desnoods een paar bonbons en pak jezelf weer op.



Succesbedankt voor je advies Rob, geen bonbons maar ik probeer hiervan te leren
Alle reacties Link kopieren
Hoe je ermee om moet gaan: Je niet met blind vertrouwen in een relatie storten, maar je verstand erbij houden en gaandeweg bekijken hoe iemand daadwerkelijk is en handelt.

Nu had jij nog het 'geluk' dat hij zelf nog aankondigde dat hij niet spoort, meestal moet je het zelf opmaken uit iemand daden. Kijk ook goed naar iemands omgeving, wat voor band heeft hij met zijn vrienden? Zijn ouders? Hoe spreekt hij over zijn ex-en? Over zijn werkgevers?

Als alles altijd aan een ander ligt, en iemand geen duurzame relaties heeft met wie dan ook klopt er al iets niet.
.
Alle reacties Link kopieren
ik denk ook dat je niet alle shit uit voorgaande relaties op tafel moet gooien.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 29 juli 2014 @ 12:20:

ik denk ook dat je niet alle shit uit voorgaande relaties op tafel moet gooien.Dat is een vette alarmbel ja, als iemand voortdurend zit af te geven op zijn ex die van geen kant zou deugen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 12:13:

[...]





Je hebt gelijk. Ik dacht dat ik sterker was. Op bijna alle vlakken ben ik dat ook, behalve liefde. Te onervaren en houden van maakt blind. Het is inderdaad mijn eigen fout, dat ontken ik ook niet. Maar mijn vraag was hoe hiermee om te gaan. Mij op mijn naïviteit wijzen en advies geven wat ik beter had moeten doen en wegrennen, is makkelijk achteraf. Dat weet ik nu ook.Lieverd, dit is geen schuldvraag. Fout is niet wat hier aan de hand is. Blind is het juiste woord. Ik kan je niet vanaf dit schermpje helpen met wat je moet doen. Je moet niets dóen, je moet iets beseffen, iets zien van jezelf wat je hiervoor niet zag. Begin bij jezelf en eindig bij jezelf. Wat je "moet" doen is relaties even links laten liggen en zorgen dat de relatie met jezelf staat als een huis. Dát is het enige wat jou gelukkig kan maken en als er dan een relatie komt dan stap je er in met volle bewustzijn van wie je bent, wat je wilt, wat je tolereert en wat je absoluut niet wilt. Gaat de relatie over dan sta jij nog steeds als een huis en hoef je niet teleurgesteld en moedeloos met hangende schouders door het leven te sjokken. Zet op een rijtje voor jezelf wat jou heeft geraakt en ga met die punten naar een goede professionele begeleider die samen met jou die punten kan ontrafelen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]impala schreef op 29 juli 2014 @ 12:19:

Hoe je ermee om moet gaan: Je niet met blind vertrouwen in een relatie storten, maar je verstand erbij houden en gaandeweg bekijken hoe iemand daadwerkelijk is en handelt.

Nu had jij nog het 'geluk' dat hij zelf nog aankondigde dat hij niet spoort, meestal moet je het zelf opmaken uit iemand daden. Kijk ook goed naar iemands omgeving, wat voor band heeft hij met zijn vrienden? Zijn ouders? Hoe spreekt hij over zijn ex-en? Over zijn werkgevers?



meerder duurzame relaties!

wat voor band heeft hij met zijn vrienden? Ken deels zijn vrienden, heeft hij al jaren.

Zijn ouders? Goede band met zijn ouders!

Hoe spreekt hij over zijn ex-en? Positief over exen, nog steeds contact/vrienden mee, ongelooflijk Over zijn werkgevers, die ken ik ook. Dus huiswerk wel gedaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 juli 2014 @ 12:22[/message]:

[...]





Dat is een vette alarmbel ja, als iemand voortdurend zit af te geven op zijn ex die van geen kant zou deugen.



jezelf neerzetten als slachtoffer is onaantrekkelijk en trekt de verkeerde personen aan.



alhoewel ik weleens denk dat je dan krijgt wat je eigenlijk zoekt.
wij slapen nooit.
Wat valt bij jou onder de noemer "2 hele slechte ervaringen"? Als de huidige, 3e ervaring dus, ook onder die noemer valt voor jou, dan zie ik dat toch anders. Het is gewoon geen goeie match, geen juiste man voor jou. Zou voor mij niet onder "slechte ervaring" vallen in ieder geval.



Ik denk dat je té graag een relatie wil, te eager bent en ja, dat zien dit soort mannen. Inderdaad een heel dom advies van deze psycholoog. Natuurlijk speelt in de liefde gevoel een heeeeele grote rol, maar gebruik zeker ook je verstand. Als jij 26 jaar bent (gezien 88 achter je naam), hoezo dan nu al een muur om je heen gebouwd? Geniet eerst even van je eigen leven en wordt eerst eens gelukkig met jezelf, pas daarna kun je gelukkig worden met iemand anders en zul je zien dat je andere mannen aantrekt. Dit, omdat je zelf dan ook meer kracht en zelfverzekerdheid uitstraalt!
Alle reacties Link kopieren
Veel van de dingen die ons overkomen doen wij ons zelf aan. Zoals bij een narcist blijven die zichzelf ook niet gemaakt heeft.



Je maakt andere dingen mee door andere keuzes te maken. Maak een ander niet verantwoordelijk voor jouw geluk, problemen en verleden. Je bent geen kind meer die afhankelijk van de grillen van de ander. Neem als volwassene zelf de verantwoordelijkheid voor je keuzes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In een relatie is geen sprake van sterk moeten zijn.



Wil jij graag een ander gelukkig zien? Stel jij het geluk van de ander vóór dat van jou? Geef jij graag iets van jezelf, ten koste van jezelf? Wijzig jij plannen omwille van een ander? Maak je geen ruzie om iets wat in jouw ogen klein en futiel is, maar geef je dan liever hem zijn zin?



Allemaal zaken die je stuk voor stuk aan moet pakken. Dit gedrag in de handen van de verkeerde partner zorgt voor een relatie vol drama en ellende.



Het is sterk om, zodra je ziet dat iets niet gaat werken, je boeltje te pakken en te vertrekken. Net zo lang en net zo vaak tot je iemand tegenkomt die jou waardeert om wie je bent en wat je doet. Verpand je hart niet aan een klootzak, blijf zelfstandig, onafhankelijk, ook wanneer je zeker weet dat je met deze persoon oud wil worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 29 juli 2014 @ 12:33:

Wat valt bij jou onder de noemer "2 hele slechte ervaringen"? Als de huidige, 3e ervaring dus, ook onder die noemer valt voor jou, dan zie ik dat toch anders. Het is gewoon geen goeie match, geen juiste man voor jou. Zou voor mij niet onder "slechte ervaring" vallen in ieder geval.



Ik denk dat je té graag een relatie wil, te eager bent en ja, dat zien dit soort mannen. Inderdaad een heel dom advies van deze psycholoog. Natuurlijk speelt in de liefde gevoel een heeeeele grote rol, maar gebruik zeker ook je verstand. Als jij 26 jaar bent (gezien 88 achter je naam), hoezo dan nu al een muur om je heen gebouwd? Geniet eerst even van je eigen leven en wordt eerst eens gelukkig met jezelf, pas daarna kun je gelukkig worden met iemand anders en zul je zien dat je andere mannen aantrekt. Dit, omdat je zelf dan ook meer kracht en zelfverzekerdheid uitstraalt!Ik ben geen 26, veel ouder. Dit is de eerste man waar ik echt van hou, dat maakt het nu zo moeilijk. Het einde, was onverwacht en direct van zijn kant. Inderdaad had ik een beeld, verwachting die onrealistisch blijkt. Te graag de wens om gezinnetje te hebben. Ik heb bijna allles, had nog een wens....met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 juli 2014 @ 13:25:

In een relatie is geen sprake van sterk moeten zijn.



Wil jij graag een ander gelukkig zien? Stel jij het geluk van de ander vóór dat van jou? Geef jij graag iets van jezelf, ten koste van jezelf? Wijzig jij plannen omwille van een ander? Maak je geen ruzie om iets wat in jouw ogen klein en futiel is, maar geef je dan liever hem zijn zin?



Allemaal zaken die je stuk voor stuk aan moet pakken. Dit gedrag in de handen van de verkeerde partner zorgt voor een relatie vol drama en ellende.



Het is sterk om, zodra je ziet dat iets niet gaat werken, je boeltje te pakken en te vertrekken. Net zo lang en net zo vaak tot je iemand tegenkomt die jou waardeert om wie je bent en wat je doet. Verpand je hart niet aan een klootzak, blijf zelfstandig, onafhankelijk, ook wanneer je zeker weet dat je met deze persoon oud wil worden.Wil jij graag een ander gelukkig zien? Stel jij het geluk van de ander vóór dat van jou? Geef jij graag iets van jezelf, ten koste van jezelf? Wijzig jij plannen omwille van een ander? Maak je geen ruzie om iets wat in jouw ogen klein en futiel is, maar geef je dan liever hem zijn zin?

Inderdaad, dit heb ik gedaan. totaal normaal gesproken niet mijn karakter. resultaat een schop onder mijn kont, te lief geweest en ...
Hou er rekening mee, dat wanneer dit je karakter is (net als het mijne) je er mensen mee treft die hier op een negatieve manier misbruik van maken. Die de ruimte die jij ze geeft inpikken, en nooit meer terug willen geven. Als je merkt dat je in zo'n soort relatie zit: vertrekken. Direct. Die persoon heeft dan namelijk niet het beste met je voor.



Het kostte mij ook een aantal relaties, waarvan 1 hele nare om hier achter te komen. En nu heb ik een schat van een echtgenoot, die er op dezelfde manier als ik insta en waarbij dan de een en dan de ander weer ruimte geeft of krijgt. Zo hoort het te gaan. Niet de een alleen geven en de ander alleen nemen.



Leer die types herkennen en je bent een heel eind op streek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 juli 2014 @ 13:44:

Hou er rekening mee, dat wanneer dit je karakter is (net als het mijne) je er mensen mee treft die hier op een negatieve manier misbruik van maken. Die de ruimte die jij ze geeft inpikken, en nooit meer terug willen geven. Als je merkt dat je in zo'n soort relatie zit: vertrekken. Direct. Die persoon heeft dan namelijk niet het beste met je voor.



Het kostte mij ook een aantal relaties, waarvan 1 hele nare om hier achter te komen. En nu heb ik een schat van een echtgenoot, die er op dezelfde manier als ik insta en waarbij dan de een en dan de ander weer ruimte geeft of krijgt. Zo hoort het te gaan. Niet de een alleen geven en de ander alleen nemen.



Leer die types herkennen en je bent een heel eind op streek.Dank je voor je advies en het delen van je ervaring. Ik kom hier ook wel overheen, het is nog zo recent..dus ik zit in een emotionele achtbaan...dan boos, verdrietig, ongeloof, het niet kunnen uiten tegen hem...ect.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer iemand je vertelt dat hij onaardig is en doet dan kun je dat maar beter geloven. Waarom begin je met zo iemand een relatie, omdat je denkt het valt vast mee of omdat je denkt hij verandert voor mij. Je moet niet met elke persoon die een beetje aardig tegen je is een relatie willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 13:29:

[...]





Ik ben geen 26, veel ouder. Dit is de eerste man waar ik echt van hou, dat maakt het nu zo moeilijk. Het einde, was onverwacht en direct van zijn kant. Inderdaad had ik een beeld, verwachting die onrealistisch blijkt. Te graag de wens om gezinnetje te hebben. Ik heb bijna allles, had nog een wens....met hem.



Bedoel je dat hij het uit heeft gemaakt, of weg is gegaan?

Dan voorspel ik je: hij komt terug. Poeslief. Trap er niet in.
.
quote:probeermoedtehouden88 schreef op dinsdag 29 juli 2014 13:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="loisnvt in "pijn, verdriet en teleurgesteld in mijzelf"" class="messagelink">loisnvt schreef op 29 juli 2014 @ 12:33</a>:</b>

Wat valt bij jou onder de noemer "2 hele slechte ervaringen"? Als de huidige, 3e ervaring dus, ook onder die noemer valt voor jou, dan zie ik dat toch anders. Het is gewoon geen goeie match, geen juiste man voor jou. Zou voor mij niet onder "slechte ervaring" vallen in ieder geval.



Ik denk dat je té graag een relatie wil, te eager bent en ja, dat zien dit soort mannen. Inderdaad een heel dom advies van deze psycholoog. Natuurlijk speelt in de liefde gevoel een heeeeele grote rol, maar gebruik zeker ook je verstand. Als jij 26 jaar bent (gezien 88 achter je naam), hoezo dan nu al een muur om je heen gebouwd? Geniet eerst even van je eigen leven en wordt eerst eens gelukkig met jezelf, pas daarna kun je gelukkig worden met iemand anders en zul je zien dat je andere mannen aantrekt. Dit, omdat je zelf dan ook meer kracht en zelfverzekerdheid uitstraalt!</div></blockquote>Ik ben geen 26, veel ouder. Dit is de eerste man waar ik echt van hou, dat maakt het nu zo moeilijk. Het einde, was onverwacht en direct van zijn kant. Inderdaad had ik een beeld, verwachting die onrealistisch blijkt. Te graag de wens om gezinnetje te hebben. Ik heb bijna allles, had nog een wens....met hem. Grote woorden voor een relatie die amper van start was gegaan. Je bent dus redelijk wanhopig. wanhopige vrouwen zijn gemakkelijke prooien omdat ze liever een ma. hebben die niet deugt dan geen man
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 13:38:

[...]





Wil jij graag een ander gelukkig zien? Stel jij het geluk van de ander vóór dat van jou? Geef jij graag iets van jezelf, ten koste van jezelf? Wijzig jij plannen omwille van een ander? Maak je geen ruzie om iets wat in jouw ogen klein en futiel is, maar geef je dan liever hem zijn zin?

Inderdaad, dit heb ik gedaan. totaal normaal gesproken niet mijn karakter. resultaat een schop onder mijn kont, te lief geweest en ...Het probleem is dat hij nooit hetzelfde voor jou zal doen, mogelijk dat hij dat niet kan. Het is geen liefde. Het is een verslaving aan de verkeerde persoon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel jammer dat er zo snel gedacht wordt dat het "liefde" betreft. Dat maakt loskomen van de warrige gevoelens ook zo lastig. Het is geen liefde en zolang iemand dat blijft denken, dan gaat het de volgende keer ook weer mis. Geilheid, aantrekkingskracht, verslaving aan aandacht/goedkeuring etc.: zodra dat allemaal wegvalt, komt er een pijnlijk gemis aan de drugs en dát gemis wordt dan Liefde genoemd. Ik mis hem. Ik wil hem. Ik houd van hem. Ik kan niet zonder hem.

Je kunt prima zonder de ander, maar dat is een besef wat soms heel lang op zich kan laten wachten zolang je overtuigd bent dat het écht wel liefde is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven