Zwanger worden vanaf najaar 2014 - Nieuw

03-07-2014 11:07 2543 berichten
TABEL IS VOL :-)



Een topic voor de dames met een zwangerschapswens die zijn gestart in het najaar van 2014.



Gezelligheid ten top!

(angel, winterteen, boulu, dootjenootje; je bent uit de tabel, mocht je er weer in willen staan, laat maar weten)



NaamLeeftijdBegonnen? NOD? BijzonderhedenFreexx25 / 27 2 mrt 1e kindje, 6e/7e ronde ourea 31 / 34 +- 18-2 4e ronde; 1e kind, 38-34-32-31-44 Deni308 25 / 28 - 22-02 gezondheid man nu even op plaats 1.



Zwanger

NaamLeeftijdEcho / Uitgerekend?Bijzonderheden? Ponny 26 / 27Uitgerekend 2 april '15 Eerste kindje, dochter EvaViva32 Uitgerekend 28 mei 2015 Eerste kindje, zoon bibi86 28 / 31 Uitgerekend 14 juni 2015 / 13 november klopt, 11 december afspraak VK, 20 december geslachtsecho Eerste kindje, zoon Saraa 28 /31 Uitgerekend 27 juni 2015 / 11 november 1e echo Tweede kindje Sofietje8331 / 30 Uitgerekend 23 juli Eerste kindje Pien198727 / 29 27 september 2015 positief in ronde 6; eerste kindje Winterteen 27/31 23 september 2015 Eerste kindje! Woehoee! Myrna1504 22 / 23 10-2015 6-9 een MK gehad Zomermeiske 25 / 33 22-10-2015 positief in ronde 9, eerste kindje! Deb84 31 / 34 04-11-2015 positief in ronde 1, eerste kindje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Ponny en Mamaloub, gefeliciteerd!!!!



De dag dat ik en kipmans zowaar "raak" kunnen gaan schieten nadert... Merk dat ik t toch echt wel heel spannend vind! Het is onze 1e poging... Natuurlijk ben ik me er uitermate van bewust dat het wrs niet raak zal zijn bij zo'n 1e keer, maar het idee dat de kans er wèl is zorgt toch stiekem voor enige zenuwen :-) Mijn ovulatie is precies rondom onze trouwdag (a.s vrijdag), hoe tof zou t zijn als we ons kuiken op de huwelijksnacht verwekken hahahaha!
@kippelingetje: wat spannend, nu gaat t echt beginnen! Snap je zenuwen hoor! En zou erg speciaal zijn op huwelijksdag

Succes met oefenen. ^.^
Hee meiden, alles goed hier?



Ik denk dat ik komende tijd niet meer actief zal meeschrijven. Ik merk dat ik het allemaal niet zo goed meer kan bijhouden.

Ik begin nl ook wel wat later dan de meeste hier.

Zag ook dat er nu al een augustus forum is opgestart dus denk dat er straks ook wel een club komt die meer richting de winter begint.

Ik vind het nl wel leuk jullie af en aan te volgen maar jullie mogen mij uit de tabel halen hoor zodat iemand anders dat plekje in kan nemen.



Heel veel succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@deb jammer! Wanneer ga jij beginnen?



@kippelingetje Dat zou wel heel romantisch zijn inderdaad, op jullie huwelijksdag! :-)
Alle reacties Link kopieren
@ponny en mamaloub: van harte gefeliciteerd!



@zomermeiske: Gezien je leeftijd zou binnen een halfjaar moeten lukken, de beste leeftijd voor een vrouw zou liggen tussen de 22 en 26 jaar. ( ik mag wel opschieten ik zit al aan het randje ) Over 2 maanden een nieuw paleisje zou natuurlijk helemaal geweldig zijn. Sterkte met je scriptie! Inderdaad Aleve is ook mijn BFF tijdens de maandelijkse party, al komt Ibuprofen op een goede 2e plaats, alleen schijnt dat weer niet goed te zijn als je zwanger bent.



@ikkean: Spannend de eerste poging, kan me goed voorstellen dat het meer beladen is. nieuw huis/appartement is altijd goede afleiding, denk ik.... Zelf merk ik wel dat ik met mijn nieuwe huis al stiekem de babykamer aan het inrichten ben



@83angel: Trouwen leek mij ook de makkelijkste optie, maar goed je hebt er 2 nodig die ja zeggen. Ik heb gewoon zoiets van ik wil dezelfde achternaam als mijn kind, Lekker makkelijk, geen gezeur. Huis te koop zetten is ook spannend, het kan binnen 1 week verkocht zijn maar het kan ook zo maar 1 jaar duren.



@niekie85: strenge vorst, dan zou het wel heel raar moeten lopen bij ons haha...



@kippelingetje: Spannend hoor en natuurlijk zou het enorm leuk zijn als er exact 9 maanden na de bruiloft een kuiken zou zijn. Veel sterkte met de bijbehorende zenuwen!



@deb84: Jammer maar begrijpelijk, veel succes en ik hoop dat je hier nog wel eens even binnen komt waaien!



@ hier: Rond de 30e je eerste krijgen schijnt inderdaad normaal te zijn in NL, dus ik wijk af. In mijn omgeving zijn er veel mensen die tussen de 25 en 28 hun eerste kind krijgen. Nu moet ik bekennen dat de meesten ook al eeuwen bij elkaar zijn. Vriend en ik zijn in september 'pas' 4 jaar samen, maar goed we woonden al wel na 2,5 maand samen ( vriend had het pas door na 4 maanden toen ik mijn servies bij mijn ouders ging ophalen )
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik schrijf ook mee met beginnen in augustus aangezien wij al begonnen zijn en de meeste hier pas later. Jullie mogen mij dus ook uit de tabel halen.



Ik kom af en toe ook nog even lezen hier
Alle reacties Link kopieren
@ri Haha leuk verhaal van dat samenwonen :D. Je ging je servies ophalen hahaha! Was hij het er wel mee eens?



Zegge houd eens op met dat begin twintig de beste leeftijd is om een kind te krijgen ;) (30+er hier...)
He dames dankjulliewel voor alle lieve reacties!

Mamaloub van harte gefeliciteerd!



De dag na thuiskomst meteen bij de verloskundige geweest om in te schrijven; opzich fijn want nu heb ik een nummer waarnaar ik kan bellen als er iets mis is (dat te weten stelt me al gerust ) Het is allemaal een beetje raar want de test zegt dat ik zwanger ben, maar eigenlijk voel ik niks (behalve heel veel blijdschap en onzekerheid dan). Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes, alleen soms kleine krampjes zoals ongesteldheidspijn. En ik ben wel vaak moe midden op de dag. Geen gevoelige borsten, misselijkheid, reukvermogen enz.

De verloskundige legde uit dat ongeveer 1 op de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam en hoewel dat klinkt als een grote kans dat het goed gaat, hebben vriend en ik toch besloten het pas na de eerste echo te vertellen aan de familie. Die is pas op 19 augustus!!! Vet lang nog wachten



Hoe is het met de andere dames die al begonnen zijn? En hebben jullie ook nog vakantie?
Haha grappig, ik dacht eerst kan het allemaal niet bijhouden met de reacties van iedereen en liijkt het nu super rustig



@eva: Wij willen in ieder geval dit jaar gaan starten maar hebben nog niet een precieze datum in gedachten. Maar het kan dus best oktober worden . Ben in ieder geval wel al aan het foliumzuur en condooms.



@ponny: 19 augustus klinkt nog zoo ver weg he! Maar ik snap je gedachten dat je de eerste echo zou willen afwachten. Zou dat zelf ook denk ik doen. Ook leuk om de echo dan aan familie te laten zien toch!



@beste leeftijd om een kindje te krijgen: Ach ja ik was er begin 20 zeker nog niet klaar voor dus denk dat dat heel persoonlijk is.

Ook hier een 30 plusser hoor eef!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet de enige Deb! Doe ook mijn best om alles bij te houden! Ik ben ook druk aan het bijlezen.



@nijntje1984 goed idee, ik ben naar de Kruidvat gegaan, bij de Action waar de testen gewoon op!! Maar ik heb er nog geen test gedaan, wacht liever nog even een weekje of twee..



@ikkean: wanneer ga je testen?

@kippelingetje: geniet van je dag vandaag!



@Ponny, spannend hoor, hoe heb je eigenlijk een keuze gemaakt voor een praktijk? Gewoon op internet kijken naar verschillende praktijken in de buurt? Of toch op gevoel?



@deb84: Wat jammer, maar wel te begrijpen hoor. Heel veel succes én plezier in oktober!



@Trouwen mijn vriend/man en ik zijn geregistreerd partnerschap aangegaan en ik heb de naam van mijn vriend/man ook aangenomen samen met mijn eigen achternaam; ik wil ook dezelfde achternaam als mijn kind, dat voelt gewoon beter.. En het is sinds 1 april precies zo geregeld als bij trouwen, dus de ouders zijn meteen ouders van het kind.



@hier: dus toch testen gekocht. Nog geen test gedaan, heb niet echt gevoel dat nodig is. Of dat ik zwanger zou kunnen zijn… ik wacht liever nog even een weekje of twee...



Alvast een goed weekend! X
@Deb84 jij gaat toch niet ineens stoppen met schrijven hier? :-) Blijf! Gezellig! En ik kan het soms ook even niet bijhouden met alle berichtjes, en met veel nieuwe deelnemers op het topic moet je je ook weer even inlezen in wie iedereen is en wat de situatie is he (fijn dat we daarvoor een tabel hebben). Misschien kan je gewoon af en toe even langswippen anders? :-)



@leeftijd: de beste leeftijd is die waarop je er klaar voor bent de een heeft dat wat eerder dan de ander en het hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer je je partner leert kennen, als je op je 16e al verkering hebt is dat anders dan wanneer je elkaar op je 28ste tegenkomt natuurlijk.



@Pien dat je dat kan joh wachten... ik heb een test gedaan met 3 dagen overtijd en ben wel blij dat ik het weet. Gezien het in de vakantie was was het een beetje zo'n "elke-dag-wijn-bbq-en-een-sigaretje-erbij"-periode. Dat is dus gestopt vanaf het moment dat ik het wist.



@vertellen: ik lieg me een eind in de rondte ik houd van een wijntje en iedereen weet dat, nu houdt ik vol dat ik obstipatie heb sinds de vakantie (door het vette en onregelmatige eten...) en daarom geen wijn hoef. Ook stak ik bijna een ongepasteuriseerd kaasje in mijn mond waarbij mijn vriend onder de tafel m'n been fijnkneep (zo van: niet doen!!!!!) Ik heb ook obstipatie, maar niet daardoor! Vriend vind het vreselijk en zou het liefst willen vertellen, maar ik kan het zelf nog niet geloven en dat maakt het raar om het te delen :-s



@verloskundige: ik woon in een dorp en je hebt hier de keuze uit 2 (dat maakt het al minder moeilijk om te kiezen), de een is dichterbij en daarom heb ik voor die gekozen. Ik heb vanuit het standpunt gedacht dat ik het niet kan vergelijken omdat het de eerste is, en dat ze in principe in de basis allemaal hun werk goed moeten doen. Verder is het natuurlijk een gevoelskwestie; als ik geen goed gevoel heb bij deze ga ik alsnog naar die andere.



Ik wou dat het 19 augustus was :-)
Alle reacties Link kopieren
@ponny Poe, moeilijk hoor! Lijkt mij ook heel lastig om het nog niet te vertellen en zo te moeten liegen hier en daar. Dat je vriend door had dat dat kaasje niet mocht joh! Knap van 'm. Mijn man weet volgens mij niet eens wat je allemaal wel/niet mag hebben tijdens een zwangerschap. Maarre ik dacht dat zo'n ongepasteuriseerde kazen nog zelden worden verkocht in de supermarkt in NL?



Je verloskundige zal vast prima zijn .



@pien Hoe lang ben je nu overtijd dan? Inderdaad knap dat je kan wachten.



@deb Typisch he, 'aan de condooms en foliumzuur'. Hier precies hetzelfde :D.

Leeftijd om aan kinderen toe te zijn is inderdaad persoonlijk. Begin 20 was ik vast nog geen goede moeder geweest ;). Wij worden gewoon lekker 30(+)-mama's.
Alle reacties Link kopieren
hier ook een 30 plusser. De voornaamste rede hiervoor was toch wel het missen van een relatie. Al is het wel zo als ik achteraf kijk dat dit de perfecte tijd is.



Mijn vriend word ondertussen volgens mij al een beetje gek over mijn baby praat. Ik kan echt niet wachten tot we mogen beginnen. Zo gauw als we terug zijn vakantie afspraak maken bij de huisarts zodat die eruit mag. We zijn al overeen gekomen dat ik op vakantie ga beginnen met foliumzuur. Mijn vriend had alleen geen idee wat dit was :P heb het hem maar even uitgelegd.



Deb gewoon gezellig blijven. Ik ga ook pas in de winter beginnen ben ik teminste niet de enigste die later begint.



Ik heb nu al moeite om soms mijn mond te houden dat wij wel een keer willen beginnen. Laat staan als het dadelijk zover is. Maar ik vind het ook wel weer lekker om het even voor ons tweetjes te houden zodat we er eerst samen aan kunnen wennen.
Alle reacties Link kopieren
@angel Ja toch dat heeft ook wel wat, er lekker met z'n tweetjes over babbelen. Ik vind het wel een romantisch idee dat alleen wij tweeën er van af weten en eigenlijk is het ook een privé onderwerp wat niemand anders aangaat, toch?



Mijn man wist ook niet wat foliumzuur was .



Wanneer gaan jullie op vakantie?
@Evaviva: klopt, er worden bijna geen ongepasteuriseerde kazen verkocht in Nederlandse supermarkten; mijn moeder had echter een kaasje gekocht bij een of andere boer, en het was niet echt duidelijk wat het precies was. 1 ding hebben we wel afgesproken; als t niet zeker is, dan maar niet opeten. Ik zeg dus inderdaad dat die kaas ongepasteuriseerd was, omdat ik dat denk; weet het niet 100% zeker. M'n vriend werkt in de zuivelbranche dus dit soort dingen weet hij wat beter dan ik misschien dat hij daarom zo hard kneep...



Verder valt het allemaal wel mee hoor, met wat je niet "mag". Alcohol en roken natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Vlees goed opletten dat het doorbakken is (soms wel lastig met alle bbq's...) en ongepasteuriseerde kaas dus. Verder probeer ik veel vezels te eten zodat mijn stofwisseling wat meer op gang komt.



Ik denk dat het tegenwoordig best wel sociaal geaccepteerd is dat je na je 30ste pas aan kinderen begint, hebben jullie dat gevoel niet in jullie omgeving?
Alle reacties Link kopieren
@ponny Ok, vandaar (die kaas) ;). Inderdaad bij twijfelgevallen maar niet doen. Al hoop ik er niet in door te slaan. Een zwangere vriendin van me durfde niet eens meer te bbq-en, waste alle sla (uit zakjes) 3 keer en zelfs in een restaurant waar ze zeiden dat de chocomousse echt niet met rauwe eieren was, durfde ze die niet te eten. Zo hoop ik niet te worden .



Jawel hoor, het is zeker wel 'geaccepteerd' om pas na je 30e aan kinderen te beginnen. Ook in mijn omgeving begonnen de meesten pas eind 20. Maar nu zijn we dus 32 en zijn letterlijk al onze vrienden en kennissen al ouders (of zwanger). Dus langzaam voel je je wel een uitzondering...
Alle reacties Link kopieren
@Eva/Ponny, nou het probleem is dat ik dus niet weet of ik wel of niet overtijd ben. Dit omdat het spiraaltje op 11 juli eruit is gegaan, en ik sinds toen nog niet ongesteld ben geworden of iets van een bloeding heb gehad. En ik heb geen idee hoe mijn cyclus eruit ziet... dus. tja, ik wacht nog ff, denk ik.. ooh wat een gedoe
Alle reacties Link kopieren
@pien Oh zo, ik snap het. Misschien heb je nog helemaal geen eisprong gehad natuurlijk, je weet het niet. Dan zou ik ook nog even wachten inderdaad.

Succes met afwachten!!!



(Of was je al aan het temperaturen ofzo, waardoor je weet dat je al een ovulatie hebt gehad?)
Alle reacties Link kopieren
@eva, nee niet temperaturen geweest. Omdat nu meteen te gaan doen vond ik ook zo wat. Rustig aan beginnen zeg maar, zo went het idee ook prettiger (ook bij vriend)..



Ik denk dat ik over een kleine twee weken ga testen (of ik wordt ongesteld). Dan nog geen duidelijkheid, dan eens kijken of ik erachter kan komen hoe mijn cyclus eruit ziet door temperaturen, goede tip!
Alle reacties Link kopieren
@pien Nee, meteen beginnen met temperaturen lijkt me ook niet echt nodig. Wie weet duurt het gewoon een tijdje voordat je cyclus weer op gang is en wordt je pas over een poos voor het eerst ongesteld. maar misschien ook niet en is je 1e eisprong al geweest en heel misschien was het zelfs al meteen raak! Oehhh die onzekerheid he! Spannend joh!

Ik zou ook pas na een eventuele eerste menstruatie beginnen met temperaturen en/of ovulatietesten.
Alle reacties Link kopieren
met een spiraaltje ben je meteen vruchtbaar dus het kan zomaar pien. Maar het kan ook zijn dat de menstruatie langer op zich laat wachten. ik ben voor zoiets echt te ongeduldig en ga meteen testen.



Begint iedereen met temperaturen waneer ovulatie is? Ik moet daar echt nog niet aan denken. Ik ga mijn vriend gewoon vaak verleiden hahaha. Als het na een paar maanden neit lukt dan pas beginnen met temperaturen.
@Evaviva; heel herkenbaar ik wil zo dus ook echt niet worden! Let natuurlijk op met de belangrijkste dingen zoals rauw vlees e.d. maar verder probeer ik gewoon realistisch te blijven; het is echt niet zo dat je van 1 keer slecht gewassen groenten wat krijgt denk ik dan maar. Bij inschrijving bij de verloskundige heb ik meteen 2 boekjes met informatie gekregen en vriend heeft ze ook gelezen. Daar staat een lijst in met waar je op moet letten en tips (zoals 2 x per week vette vis, vitamine D en natuurlijk foliumzuur). Ik denk dan na het lezen; wat stond er nou ook alweer; mocht ik dit niet of dat niet? haha het zal allemaal wel loslopen denk ik dan :-) In ieder geval veel met mate, en gezond eten.



Kan me voorstellen dat je ook een beetje het gevoel krijgt dat alle ogen op je gericht zijn als je "al" 32 bent... voor je het weet is het zover. Ik heb een week of 2 geleden met vriend zelfs een gesprek gehad over "wat nou als het niet lukt" en nu hebben we het alleen maar over "wat is enger; dat het misgaat, of dat we werkelijk een baby krijgen?!" beiden kunnen we het nog niet geloven. Maar jij gaat eerst lekker op reis toch?



@Zomermeiske hoe gaat het met je scriptie?

@Free nog over nagedacht wel/niet beginnen ivm je nieuwe baan? Hoe bevalt het?

@Pien wat spannend! Het zou wat zijn als het in de eerste ronde meteen raak is!



Is iemand hier eigenlijk wel al bezig met temperaturen of ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me best wel jong hier hoor!



Eigenlijk moest ik dinsdag/woensdag ongesteld worden na een maandje geen pil meer te hebben geslikt...tja moet mijn lichaam nog wennen of gewoon al meteen raak? Ben eigenlijk te ongeduldig dus misschien vanavond meteen maar even een testje doen
@md: Spannend maar ze raden trouwens aan met ochtendurine te testen.
Alle reacties Link kopieren
@ponny / 83angel, eerste keer raak... ooh dat zou spannend en bizar zijn. Dat geloof ik gewoon niet Ik ga er gewoon vanuit dat mijn menstruatie op zich laat wachten.



@deb, is het zo dat ochtendurine beter is, wist ik ook niet. Goed om te weten als ik besluit om toch wel te gaan testen.



@md, spannend.. morgenochtend dan testen?



misschien ga ik toch morgenochtend testen... of toch niet... oh oh ik wordt hier helemaal zenuwachtig van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven