onbekende man aanspreken via linkedin of niet?

30-07-2014 11:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers,



Toen ik op liinkedin wat aan het rondneuzen was, kwam ik het profiel van een ogenschijnlijk leuke man tegen. Heb dus zijn profiel bekeken in de hoop dat hij dit zou zien en mijn profiel ook zou bekijken maar ben erachter gekomen dat deze functie niet bij iedereen aanstaat. Ik wil in contact komen met deze man! Wou hem eerst toevoegen en als hij het accepteert een berichtje sturen, maar is dat raar? Hij had wel een indrukwekkend cv (succesvol bedrijfje vanuit de grond) dus dacht eraan daar iets over te zeggen... iemand tips/ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Wil je zakelijk met hem in contact komen? Kunnen jullie iets voor elkaar betekenen of wil je met hem in contact komen omdat het een lekker ding is?
Alle reacties Link kopieren
Linkedin is geen Relatieplanet hè.... wellicht heeft hij gewoon vrouw en kinderen dus kijk uit met wat je doet!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
LinkedIn is geen Relatieplanet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik wel een beetje raar...



maar als je het niet doet, kom je er nooit achter!



De kans dat er een geslaagd huwelijk uit voortkomt lijkt me niet groot, want waar baseer je nu op dat hij leuk is? Uiterlijk en een succesvol bedrijf. Dat zegt helemaal niets over een klik tussen jullie beiden. Daarnaast is er een kans dat hij al bezet is (vaak het geval met knappe, succesvolle mannen )



Maar nogmaals, wat verlies je ermee door het gewoon te doen... nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 30 juli 2014 @ 11:25:

Wil je zakelijk met hem in contact komen? Kunnen jullie iets voor elkaar betekenen of wil je met hem in contact komen omdat het een lekker ding is?To heeft het over een "leuke man" met 'ook een indrukwekkend cv" dus volgens mij wil ze daten
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 30 juli 2014 @ 11:28:

[...]

To heeft het over een "leuke man" met 'ook een indrukwekkend cv" dus volgens mij wil ze daten Tja dat zou ik dan oerstom vinden.
Alle reacties Link kopieren
haha ja omdat hij een lekker ding is



mensen doen het ook vaak via facebook, terwijl daar over het algemeen meer persoonlijke info opstaat en op linkedin niet. Hoorde via een vriendin dat linkedin tegenwoordig ook een dating app heeft of zo maar de kans dat ik hem daarop vind zal wel klein zijn. Ik denk dat ik 'm maar gewoon toevoeg, heb idd niks te verliezen
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik via linkedin een date aanvraag zou krijgen zou ik die persoon laten verwijderen wegens ongewenst gedrag. Linkedin is toch voor zakelijke contacten. Ga lekker naar zo'n dating site en laat die man met rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindaatje_viva schreef op 30 juli 2014 @ 11:31:

haha ja omdat hij een lekker ding is



mensen doen het ook vaak via facebook, terwijl daar over het algemeen meer persoonlijke info opstaat en op linkedin niet. Hoorde via een vriendin dat linkedin tegenwoordig ook een dating app heeft of zo maar de kans dat ik hem daarop vind zal wel klein zijn. Ik denk dat ik 'm maar gewoon toevoeg, heb idd niks te verliezen Daar zou ik dan conclusies uit trekken. Niet om onaardig te doen, maar als ik zo'n verzoek zou krijgen, zou ik het nogal hopeloos vinden...
Alle reacties Link kopieren
haha oke het is dus niet echt done om zoiets te doen! Er zullen toch vast wel mensen zijn die iemand hebben aangesproken via linkedin? Nu ik erover nadenk, het is me een keer overkomen maar dat leek me niet zo'n leuke man (op basis van zijn uiterlijk...) maar vond het nou ook niet nodig om hem te verwijderen oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poloppie schreef op 30 juli 2014 @ 11:37:

[...]





Daar zou ik dan conclusies uit trekken. Niet om onaardig te doen, maar als ik zo'n verzoek zou krijgen, zou ik het nogal hopeloos vinden...Ik weet niet of je mensen kan opzoeken op hun naam of kan filteren op bepaalde kenmerken, daarom acht ik de kans klein hem daarop te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij persoonlijk zo'n kansloze actie joh. Echt heel wanhopig komt het op mij over.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 30 juli 2014 @ 11:34:

Nou als ik via linkedin een date aanvraag zou krijgen zou ik die persoon laten verwijderen wegens ongewenst gedrag. Linkedin is toch voor zakelijke contacten. Ga lekker naar zo'n dating site en laat die man met rust.+10
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Mensen komen via zoveel uiteenlopende manieren met elkaar in contact. Ik zou het niet doen, maar als jouw vingers jeuken om deze man een berichtje te sturen, why not?
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat je nog zou kunnen doen is deze man proberen op facebook te vinden. Via facebook vind ik het net iets minder raar, via LinkedIn zou ik echt NOOIT doen.
Kun je er niet achterkomen of hij FB heeft? Kun je daar een beetje rondneuzen. LinkedIn zou ik nooit doen. Zeker niet als jullie op zakelijk terreib dingen voor elkaar kunnen betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt natuurlijk wel je zakelijke reputatie te verliezen als je via Linkedin gaat proberen te daten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet van gediend zijn. Idd, het is geen datingsite en laat dat aub zo blijven.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem natuurlijk wel uitnodigen voor een 'zakenlunch'.



Waarbij de insteek bijvoorbeeld kan zijn om zijn en jou bedrijfje met zijn bedrijfje samen te laten gaan.







Nu even serieus, ik zou het niet doen......
Ik stuur op FB ook geen berichtjes naar wildvreemden, op Linkedin nog raarder.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan de mensen die vinden dat het niet kan: op de werkvloer ontstaan ook relaties. Daar zou je toch ook van kunnen zeggen dat het zakelijke contacten zijn. Wat is dan het verschil met LinkedIn?



Ik zou het niet doen, dat vooropgesteld; maar ik ben ook niet op zoek en bij het woord 'daten' word ik spontaan levensmoe, dus mijn mening is even niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
hahah rob_uit_zeist, moest wel hartelijk lachen om jouw berichtje!



Ik heb inmiddels al een verzoek gestuurd maar er hoeft natuurlijk niet perse een berichtje achteraan.
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 12:13:

Even een vraagje aan de mensen die vinden dat het niet kan: op de werkvloer ontstaan ook relaties. Daar zou je toch ook van kunnen zeggen dat het zakelijke contacten zijn. Wat is dan het verschil met LinkedIn?



Ik vind een berichtje sturen via LinkedIn naar een man die je niet kent, vergelijkbaar met het uit vragen van een accountmanager die voor het eerst in jouw bedrijf komt.



Collega's kennen elkaar al wat langer en gaan (meestal) wat informeler met elkaar om, dat vind ik echt wel een verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven