Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Mayotte. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Bijzonder zeg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
@labellei Ik had vanmorgen al een email binnen met de juiste code. Ook ik plaats voortaan de code 2x op de kaart. De kaart kwam van een 16 jarige jongen. Morgen ga ik weer nieuwe versturen :D
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Had vandaag een superenthousiaste hurray op de kaart naar Canada, waar ik ook een paar krantenartikelen naar toe had gestuurd. Ze stuurde me zelfs twee hurrays, ook nog een nadat ze mijn profiel gezien had. Ik doe het niet vaak maar heb nu ook even geantwoord!

Daarnaast twee kaarten die gaan verlopen, heb beide ontvangers een berichtje gestuurd, hopelijk zit daar nog iets van beweging in.

En drie kaartjes gestuurd: Duitsland, Japan en Singapore.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Net als Deerne meld ik me hier ook maar weer eens. Ik ben weer wat fanatieker gaan postcrossen nadat ik er een tijdje een beetje genoeg van had.



Leuk om nieuwe enthousiastelingen te zien. En wat krijgen jullie een bijzondere landen. Ik blijf ondanks dat ik nu bijna 20 kaarten onderweg mag hebben, maar hangen in dezelfde landen. Ik krijg zelfs achter elkaar Rusland, Duitsland, China en Belarus driedubbel ondanks dat ik deze functie heb uitgezet. Volgens mij las ik iemand van jullie daar ook al over. Jammer, zo kom ik nooit aan bijzondere landen, hoeveel kaarten ik ook onderweg heb.



Gelukkig zijn de kaarten die ik krijg wel leuker geworden. Variërend tussen best wel leuk en heel erg leuk. Nog niet eens een mwah ertussen. Ik vind het altijd een cadeautje om te zien dat iemand zijn best voor mij heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
En ik had ook nog een Chinees in de ontkenning. Ik ontving een lege hurray en zoals altijd heb ik hier een berichtje over terug gestuurd omdat ik dat erg teleurstellend en onnodig vind. Nu schrijft deze meneer dat hij mijn kaart niet heeft gehad. Die staat toch echt op mijn en zijn postcardwall. Zal wel een taalprobleempje zijn o.i.d. of een cultuurding m.b.t. het omgaan met kritiek. Een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist twee kaartjes geschreven, eentje gaat naar Duitsland en de ander naar Zuid Korea. Die gaan morgen op de bus.



Ik ben benieuwd wanneer mijn kaartjes naar China en Rusland aankomen, ze zijn nu 3 weken onderweg. Geduld hebben.. Gaat niet altijd even makkelijk ;) Er zijn op dit moment waarschijnlijk 2 kaartjes opweeg naar mijn brievenbus.. Ik kijk er al naar uit!



Tot een maand geleden maakte ik eens per week de brievenbus leeg omdat er toch zelden wat in zat, alles gaat digitaal. Nu kijk ik elke dag, vandaag zelfs twee keer want misschien was de postbode vandaag wel aan de late kant.. Ik spoor niet, ik weet het ;)
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Jammer van die lege hurrays.. 'Thank you for your postcard' is toch wel het minste wat iemand even kan typen..
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
quote:morgana81 schreef op 31 juli 2014 @ 21:09:



Tot een maand geleden maakte ik eens per week de brievenbus leeg omdat er toch zelden wat in zat, alles gaat digitaal. Nu kijk ik elke dag, vandaag zelfs twee keer want misschien was de postbode vandaag wel aan de late kant.. Ik spoor niet, ik weet het ;)



Haha ik herken het Morgana. Je weet gewoon dat er een kans is dat er weer een kaartje in de brievenbus ligt en dan word je tóch nieuwsgierig. Ik ben vanavond ook nog naar beneden gelopen om te kijken, dat was dus ook de 2e keer vandaag. En er zat nog steeds niets in . Heb al 2 dagen geen kaartje meer gehad. Drama! Nee hoor, ik ben vorige week gewoon teveel verwend.

En wat leuk dat je nu naar Zuid- Korea een kaartje mag sturen, ook al een bijzonder land.



@Indie: een Chinees in de ontkenning, dat is inderdaad een beetje flauw en vreemd. Je kunt toch altijd wel iets opschrijven?! Hij kent toch wel een paar woordjes Engels (Thank you very much, of zo).

Ik hoop in ieder geval dat je snel een bijzonder land krijgt (dat mag ook wel met zoveel kaart en onderweg). Hoop ik trouwens ook voor mezelf, bij mij is het ook Duitsland, Oost-Europa, Finland en China. Ik ga zo nog maar een adresje aanvragen, zal het eindelijk iets exotisch zijn......???
Ik kon me niet inhouden en heb net 2 adressen aangevraagd.



De eerste van een jongen in Istanbul die het liefst iets met treinen of stations wil krijgen. Ik heb nog een kaartje liggen met een trein dus die ga ik straks nog even schrijven.



De 2e is een dame in de USA. Zij wil een apart kaartje, mag gerust het lelijkste kaartje zijn die je kunt vinden. Ze houdt verder van Heavy Metal en gitaren. Ik vind dit wel een leuke uitdaging. Ik ga zo nog even in mijn kaartencollectie duiken op zoek naar iets lelijks en anders morgen maar even shoppen (op zoek naar het lelijkste kaartje van Nederland) .



Turkije heb ik nog nooit eerder gehad. Dus is voor mijn al behoorlijk exotisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:lndie schreef op 31 juli 2014 @ 20:04:

En ik had ook nog een Chinees in de ontkenning. Ik ontving een lege hurray en zoals altijd heb ik hier een berichtje over terug gestuurd omdat ik dat erg teleurstellend en onnodig vind. Nu schrijft deze meneer dat hij mijn kaart niet heeft gehad. Die staat toch echt op mijn en zijn postcardwall. Zal wel een taalprobleempje zijn o.i.d. of een cultuurding m.b.t. het omgaan met kritiek. Een beetje vreemd.

Wel knap dat hij zonder kaart wel de ID wist



Vandaag een leeg profiel getrokken, nou ja dan kan daar mooi een oud kaartje naar toe wat alsmaar blijft liggen. Heb NL ook weer even aangezet, ben nu toch thuis gezien de vakantie dus ik vind wat meer tempo wel even leuk.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een zestigtal kaarten online uitgezocht, het aanbod aan kaarten hier in de stad valt me goed tegen en zodra mijn vakantie om is heb ik ook minder tijd om op kaartjesjacht te gaan. Nu weet ik zeker dat er deze week iets in de brievenbus ligt;-)



Ik moet wel nog even postzegels bij gaan halen.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Als,je toch online bezig bent, Morgana, zou ik de postzegels ook zo kopen.



Ik dacht geen mails en dus geen huraays te hebben gekregen op vakantie, maar dat viel mee. Heb er nog maar 4 onderweg.



Mayotte, die moet ik opzoeken! Leuk en speciaal zeg!



Ik had trouwens een kaartje naar Praag gestuurd en ga daar morgen zelf heen. Had er achterop gezet dat ik nieuwsgierig was wat sneller ging, kaart of ik. Nou, het was de kaart, die is al een week binnen. De ontvanger heeft al een keer vakantie in mijn stad gevierd en was daarover erg enthousiast
Later is nu
@Morgana: wow! Een zestigtal kaarten. Wat een héérlijke klus om zoveel moois uit te zoeken!

Ik heb er vandaag 5 gekocht, bij 2 verschillende winkels. Ik had een nieuw adres aangevraagd (Rusland) en deze vrouw had Jip en Janneke bij haar favorieten staan. Heb dus voor haar een leuke uitgezocht en ik heb ook maar weer wat andere leuke meegenomen voor mijn "basiscollectie".



@dreamer: veel plezier in Praag. Mooie stad! En daar zijn misschien ook leuke kaartenwinkels?!



Had verder nog meerdere kaarten in mijn brievenbus. 2x uit Oekraïne, met beide een kat , een kaartje uit Litouwen met lekkere koekjes, en vandaag een kaartje uit Wit-Rusland met een kaart van het land.
Alle reacties Link kopieren
Praag is mooi. Ik ga wel wat kaartjes kopen, maar niet voor postcrossing. Wel voor mezelf en mogelijk wat vrienden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo vandaag was mijn brievenbus hysterisch blij



Vijf kaartjes in een keer! Maar eerlijk gezegd vond ik er vier nogal tegenvallen. Ik heb in mijn profiel gezet dat ik 1 soort kaart niet zo leuk vind, de toeristische plaatjes. En 4 van de 5 waren dat juist wel, terwijl ik volgens mij verder geen hoge eisen stel. De vijfde kaart was wel erg leuk, een kaart met een tekening gemaakt door een psychiatrisch patiënt, van de instelling waar de verstuurder zelf werkte.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik ben terug van vakantie (iets eerder, vanwege het weer) en heb 4 kaartjes. Giraffe uit Duitsland, bootje uit China, Kasteel uit Polen en een recept uit Belarus, in het Russisch met alleen 'All the best for you' erbij. Beetje jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik heb trouwens de Praagse een berichtje gestuurd, dat wij het zeer naar ons zin hadden, in haar stad
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb in alle hurrays gezet dat het registreren mogelijk wat te lang duurde ivm vakantie. Die uit Duitsland was gelijk na het weer actief zetten verstuurd, die uit China is 98 dagen onderweg geweest. Ik denk maar zo dat die 14 dagen niet uitmaakten



Bij die van Belarus heb ik niets gezegd, want ik dacht dat ze misschien geen Engels kent. Volgens haar profiel kan ze dat dan weer wel. Jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ennnnn ben ik nog een keertje ..



In Praag was een expositie/tentoonstelling van Mucha.. ooh.. wat had ik daar graag heen gewild, maar is niets voor m'n familie en bovendien ook geen energie meer voor, na 3 dagen rondlopen. Er was daar ook veel van Mucha te koop! En gelijk werd ook weer één van mijn Muchakaartjes gefavoriet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het 25 miljoenste kaartje is verstuurd door een Nederlandse! Wat leuk zeg
Later is nu
Ik zag dit topic voorbijkomen en heb me meteen aangemeld! Wat een super leuke verslaving gaat dit worden :-D Ik zie dat jullie postzegels online kopen, heb je gewoon die van 0-20gr nodig van 1,05 internationaal? Hoeveel heb je er dan van nodig per kaart of verschilt dat per land en hoe kom je daar dan achter? Ik heb meteen 5 adressen aangevraagd: China, Oregon USA, Tsjechie, Duitsland en Rusland. Leuk om hier mee te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Hey leuk dat je je hebt aangemeld.

Het gaat zeker een verslaving worden.

Ik koop ze ( net als vele anderen) via postzegelsmetkorting.nl

idd die van 0-20gr internationaal. In principe 1 postzegel van ¤1,05 tot 20 gram. Daarboven meerdere ( net als in Nederland zeg maar).



Vaak moet je 2 tot 3 postzegels plakken om tot die ¤1,05 te komen maar als je bij PMK ( postzegels met korting) besteld krijg je er ook een briefje bij wat je precies moet plakken om tot dit bedrag te komen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Oke dankje! Maar als ik er 25 koop, kan ik dan ook 25 kaartjes daarmee sturen of niet? Is een kaartje <20gr? Google weet het niet :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Als een kaartje gewoon schrijft en er verder geen zware dingen op plakt ( stickers kan wel gewoon) dan haalt een normale kaart nooit de 20 gram.



Ik stuur soms zelfs een thee zakje en wat oude postzegels mee met een kaart in een envelop en dan kan ik er nog niet overheen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kunt er dan 25 kaartjes mee versturen. Je krijgt ze in zakjes en 'gebruiksaanwijzing', 2 uit dit zakje, 1 uit dat en je zit op de goede leges



Leuk dat je je aangemeld hebt, Mevrouw Uil
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven