Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
Julia vind ik verschrikkelijk omdat het zo dertien in een dozijn is. Leonoor heel ouwelijk. Ik vind Liz het mooist, maar Ines het mooist voor een kindje met een tintje. Misschien nog een beetje in jouw richting: Laurean of Elena?



Lou-ann vind ik mooi qua klank, maar vrees dat de schrijfwijze drama wordt: louan/loean/louhan etc.



Jora, Alize en Zinzi vind ik ook mooi voor een getint kindje.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze allemaal wel leuk, behalve Leonoor. Ik zou Lea trouwens met h doen denk ik? En Inez eerder dan Ines, maar het kan beiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag Lara hier voorbij komen, dat vind ik wel een mooie naam! En wat denken jullie van Lauren?

Lea zou ik met een h doen, dus Leah. Ook wel een leuke naam.
Alle reacties Link kopieren
Lauren vind ik ook wel leuk!



Grappig dat Leonoor ouwelijk overkomt, dat heb ik zelf helemaal niet.

Lou-Ann is leuk he, maar idd niet geschreven zoals je het zegt. Je moet altijd uitleggen hoe je het schrijft...

En Lea met een h erbij vind ik dus weer minder, liever zo simpel mogelijk.



Nog een vraagje; de leukste naam is de naam van mijn beste vriendin. Zouden jullie die naam aan je kind geven? Of is dat heel raar? Ik had er nog niet heel serieus over nagedacht maar bedacht me dat ik dat wel een van de mooiste meisjesnamen vind.



Jora, Alize en Zinzi zijn het niet. Ik vind de z sowieso een beetje hard in een naam.

Ines vind ik nog steeds leuk, maar afgekort als ien als verkorte naam bij roepen ofzo vind ik het niet zo leuk. Ik ga er nog even over nadenken.

Mochten jullie nog ideeen hebben dan zijn die altijd van harte welkom, ik ben heel blij dat jullie meedenken! (ook al vind ik niet zoveel mooi, sorry)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat beste vriendin heel vereerd kan zijn als je haar naam geeft. Misschien van tevoren met haar overleggen?

Ik vind ook bijna niks mooi en jongensnamen makkelijker.

Ik vind tot nu toe Lauren het leukste, alleen is het niet teveel kak/hockey?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, jongensnamen zijn veel makkelijker

Lauren vind ik stoer en toch ook lief, mooie naam! Zeker niet te kak!
Alle reacties Link kopieren
Lara vind ik super leuk, Lauren niet (meer). Erg kak en vooral erg populair tegenwoordig.
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Catooo schreef op 31 juli 2014 @ 15:03:



En wat vinden jullie van Ines? Welke associatie heb je daarmee?

Ik heb nu Lea, Liz, Julia, Leonoor en Ines bovenaan staan op mijn lijstje. Welke vinden jullie helemaal niks?



Gefeliciteerd!



Ines: nee, beetje harde klank

Lea: leuk

Lou-Ann: nee, te "country"

Liz: nee, idem Ines

Julia: leuk, maar een beetje te veel voorkomend

Leonoor: erg leuk



Ideetjes:

Milou

Lilou (Franse naam)

Anaïs

Lois

Ava

Lia

Chloe

Mila

Ella

Isa

Ida

Liora
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ines leuk, leuke variant met Nederlandse spelling van de (spaanse?) naam Inez.

Lea, heel leuk! (Zou ik ook zonder -h schrijven)

Leonoor, te oubollig.

Julia, te populaire naam.



Misschien ook nog;

Loïs

Lena

Lina

Lynn

Isis

Lilly

Ise

Iva

Leanne

Iris

Lana

Leonie

Lisanne
Alle reacties Link kopieren
He Iduna! Leuk om jou hier ook weer tegen te komen, 7 jaar later (ofzo?!)

Leuk te horen dat jij Leonoor wel leuk vindt. Julia is wel definitief afgevallen qua populariteit.

Je zit erg in de buurt met je rijtje! Ik vind leuk:

Lilou (alleen is dit niet te gemaakt/gezocht?), Ava, Lia en Ida.



@mendy Ines en Lea zijn idd de twee die nu bovenaan staan, ook in deze spelling. Ik vind Lily wel grappig, maar kan me daar geen vrouw van 60 bij voorstellen. Lina vind ik ook leuk, staat op mn lijst!



Dank allebei!
Alle reacties Link kopieren
Lina vind ik ook erg leuk Catooo! Lien vind ik zelf ook nog erg leuk, maar is dan denk ik weer niet in jouw richting...



Ik heb weinig inspiratie maar doe gewoon een wilde gok

Myra

Alies

Nanne

Sisa

Sienna

Nora

Jaline

Nila

Nine

Vera

Veere of Veerle

Mirre



Je kunt je dochter natuurlijk ook gewoon Viva noemen
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:mendy schreef op 01 augustus 2014 @ 20:03:

Ik vind ines leuk, leuke variant met Nederlandse spelling van de (spaanse?) naam Inez.

Lea, heel leuk! (Zou ik ook zonder -h schrijven)

Leonoor, te oubollig.

Julia, te populaire naam.



Misschien ook nog;

Loïs

Lena

Lina

Lynn

Isis

Lilly

Ise

Iva

Leanne

Iris

Lana

Leonie

LisanneIk ken een Spaande die Ines heet dus ik ga er vanuit dat het op zn spaans met een s is mocht iemand het zich afvragen. Leuk naam!
quote:Catooo schreef op 02 augustus 2014 @ 15:00:

He Iduna! Leuk om jou hier ook weer tegen te komen, 7 jaar later (ofzo?!)

Leuk te horen dat jij Leonoor wel leuk vindt. Julia is wel definitief afgevallen qua populariteit.

Je zit erg in de buurt met je rijtje! Ik vind leuk:

Lilou (alleen is dit niet te gemaakt/gezocht?), Ava, Lia en Ida.





Thanks! Ja, het zal inderdaad een jaar of 7 geleden zijn dat ik echt actief was op het forum.



Lilou is idd voor Nederlandse oren misschien eerst een beetje vreemd, maar dat went vast wel. Mia misschien?
Alle reacties Link kopieren
@tinkerbell haha Viva wordt het denk ik toch nét niet

Nora vind ik wel leuk uit jouw lijstje, maar volgens mij is die naam ook wel wat populair geworden de laatste paar jaar (of niet?).

Nine en Nila vind ik ook leuk, maar kunnen niet ivm bekenden.



@ iduna

Ja Mia vind ik ook leuk!

Ben jij dan in de tussenzittende 7 jaar ook niet veel op het forum geweest? Dan is het wel echt toeval dat we nu allebei weer terug zijn
Ik denk dat ik nog wel wat langer door ben gegaan met meelezen en af en toe wat posten, tot een jaar of twee geleden denk ik.



Hoe ver ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Catooo, wat vind je van Lune?
Alle reacties Link kopieren
Catoo:



En gewoon Lou voor een meisje?



Verder: Lou-Ann, Mia, Inez erg mooi. Eigenlijk vind ik al je opties mooi.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_50456 wijzigde dit bericht op 07-08-2014 20:33
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerde topic. Ik wilde dit plaatsen bij "welke naam past bij". Het lukt me zo niet mijn post te verwijderen, maar ik zal hem even kopiëren naar het andere topic zodat ik voor beide geslachten namen tips kan krijgen en dit topic niet ga vervuilen.
Alle reacties Link kopieren
@lekx Lune vind ik wel mooi, maar doet me ook denken aan Luna, Maan, Zon, Sterre. Van die te hippe namen... Maar misschien is het ook wel wennen.



@karnemelk dank, ik vind ze ook allemaal mooi Lou vind ik heel leuk, alleen ken ik ook jongens met de naam. Kennen jullie vooral jongens of meisjes met deze naam? Ik vind het niks als je aan een naam niet kunt zien of het een jongen of meisje is.

Maar ik zet Lou toch op mn lijstje!
Alle reacties Link kopieren
Catooo ik las net (bij mijn zoektocht naar een jongensnaam :-)) de naam Julot.

Ik vind 'm geweldig. Niet te gekunsteld, geen Julia of Juliet wat je wel vaak hoort, gewoon een unieke naam die je volgens mij niet verkeerd kunt schrijven of spellen. Misschien iets voor jullie???
Alle reacties Link kopieren
Ja Julot heeft wel eens op mijn lijstje gestaan

Mooie naam inderdaad, origineel en niet te ingewikkeld.

Ik had ook nog Julin erbij staan, vind ik ook wel redelijk. Maar ik denk toch dat ze het allebei net niet zijn. Maar super dank voor het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
Catoo:



Jule, Reva, Elin, Line
Alle reacties Link kopieren
Good shot @raspberry71! Ze gaan allemaal op mijn lijstje! Ik moet er even aan wennen, dus paar keer in mn lijstje teruglezen. Reva vind ik wel stoer (Eva staat ook op mn lijstje), Line/Liene? twijfel ik over, Elin - Elif vind ik ook wel leuk, Jule hmmm. Hoe spreek je dat uit, gewoon Juule? Of Sjuule? Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 28 juli 2014 @ 20:48:

Appelientje, misschien nog;

Mara

Lara

Yra

Minke

Merle

Bente

Silke

Noor

Lenka



Catooo Vajen spreek je uit als Vaajèn, die naam (danwel fajen(ne)) is bekend geworden nadat een meisje met die naam ver kwam bij een van die talenten/zang programma's op tv. Voor jou nog wat meisjesnamen;

Isis

Leela

Leane

Nika

June

Myra

Phileine

Lani

Phyllis

Felicia

Linde

Quinty

Luana

Lene

Maite

Ayla

Eva

Evi

Maddy

Suzet

Odette

Lindy



Wat een heerlijke namen



Hou van korte namen, maar vind de naam Emily heel lief/leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven