Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
Catooo, misschien is meava dan ook nog wat voor je; uitgesproken als mee-vaa.

Of livvy, nila, nika, yuna, nola, liva/livia, vera, elvi, liz, minte, lore
Alle reacties Link kopieren
Catoo: Julijn? Julijne?
Alle reacties Link kopieren
Ben even op vakantie geweest dus ben er een beetje uit.

Catooo,jij bent er nog niet uit begrijp ik?

een wilde gok....ben een beetje kwijt waar je naar op zoek bent



Elva

Ziva

Mileine

Jolien

Marin

Tamar

Sifra

Rivka

Diede

Jente
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben er nog niet uit maar ik heb dan ook nog wel even!

Mijn lijstje wordt wel steeds langer, wil binnenkort mijn lijstje eens naast die van man leggen en dan beginnen met strepen. Weet nog niet of dè naam er bij zit. Als we er samen naar hebben gekeken kom ik hier nog wel even terug voor meer tips en reacties. Dan kan ik ook het (hopelijk een stuk kortere!) lijstje hier neerzetten.

Allemaal bedankt zover!
Alle reacties Link kopieren
Waarom altijd van die korte namen?



Spaanse/ zuidamerikaanse namen zijn erg mooi vind ik zelf;



Araceli

Marisol

Mercedes

Penelopé

Lucía

Mirka

Melania

Oriana

Milagros
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van Jula Lilly? Juist wel leuk of bekt het niet zo lekker samen? Ik twijfel over de tweede naam: Jula Lilly of Jula Maria? Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Als Lola Lily en Kiki Kate kunnen dan kan Jula Lilly best hoor.

Echt lekker loopt het niet,dan zou Jula Maria beter zijn.

Of Juna ipv Jula.....Juna Lily? Ook mooi!
Alle reacties Link kopieren
Jula lilly bekt inderdaad niet super, maar het zijn wel twee hele mooie namen. Maria bekt makkelijker maar is qua stijl wel heel wat anders dan lilly. Maria klinkt meer als een doopnaam. Wil je persè 1 van deze twee combi's of zulen we meedenken over een tweede naam?
Catoo, wist niet dat jullie al weten dat het een meisje wordt bij jullie! Super leuk! Succes met namen wegstrepen! Xx
Alle reacties Link kopieren
Nee dat weten we ook nog niet! De namen wegstrepen geldt voor twee lijstjes... We moeten nog meer dan 10 weken wachten totdat we weten wat het wordt



@vannie123

Jula Mara vind ik goed klinken of Julia Lilly / Julia Maria.

Als je de namen vaak achter elkaar uitspreekt (dus als het deel van de voornaam wordt of in ieder geval vaak gebruikt) dan zou ik gaan voor een prettig uitspreekbare combi, maar als het meer een 'doopnaam' ofwel een naam is die eigenlijk vooral op het geboortekaartje staat dan vind ik Jula Lilly ook best kunnen! Leuke namen vind ik het allebei in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! We willen sowieso Jula als eerste naam. De tweede naam zullen we niet echt uitspreken, wordt niet echt deel van de voornaam zeg maar. Zowel Lilly als Maria zijn vernoemingen. Ik vind zelf Lilly leuker dan Maria, en inderdaad als

je het niet dagelijks gebruikt klinkt het zo te lezen best prima :-)
Alle reacties Link kopieren
Vannie, misschien kun je er ook nog een leike combinatie van maken. Jula malia/ jula millie/jula lilia bijv
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 18 weken zwanger en volgens de NUB theorie krijgen wij een meisje! Hartstikke leuk maar een meisjes naam verzinnen vinden we toch best lastig. We zitten nu te twijfelen tussen:



Doutzen Daniëlla

Vienna Daniëlle



De tweede naam is een vernoeming. Wat vinden jullie leuker?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Doutzen niet echt een naam, zou ik nooit kiezen.

Ik vind Vienna Daniella (zou met a op het einde doen) het mooist!
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik ook voor Vienna gaan. Doutzen heb ik altijd een rare naam gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Vienna Daniëlle het mooiste.....Viënne Daniëlla nog mooier.

Doutzen vind ik niet zo leuk en zeker niet met de 2de naam Daniëlle/a.....2x D....





Ik zal wel niet helemaal bij de tijd zijn hoor maar wat is de NUB theorie??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kiezen voor Vienna, vind ik een mooiere naam dan doutzen en beter passen bij de tweede naam
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de rest: Vienne Daniëlle/a. Persoonlijk vind ik Daniëlla mooier klinken, maar als degene waarnaar je wil vernoemen Daniëlle heet zou ik dat aanhouden. Bij vernoemingen is het het mooist om de oorspronkelijke naam aan te houden, aldus mijn bescheiden mening
Life is far too important a thing ever to talk seriously about
Alle reacties Link kopieren
quote:Linaisa schreef op 09 augustus 2014 @ 19:30:

Waarom altijd van die korte namen?



Spaanse/ zuidamerikaanse namen zijn erg mooi vind ik zelf;



Araceli

Marisol

Mercedes

Penelopé

Lucía

Mirka

Melania

Oriana

Milagros



Mijn oma en nog een paar in de familie heten Araceli

Prachtige naam, maar gaat hier verkeerd worden uitgesproken. Dat is de reden dat ik hem niet zou gebruiken voor een eventuele dochter.
Alle reacties Link kopieren
@Cejo



Nub theorie, nub betekent bobbel. Bij babies groeit van af week 11 een bobbel waaruit uiteindelijk het geslachtsdeel zich vormt. Op een echo kan je bij een meisje een horizontaal streepje verwachten, bij een jongen is dit verticaal. Zo kan je met twaalf weken zien wat het word. 12 weken 75% kans en bij 13 weken 95% kans. Ik heb toen een combinatie test gehad en toen zag de vk/echoschopiste een duidelijke horizontale streep, een meisje zoals het nu lijkt. Moet nog wel voor de 20 weken echo hoor.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Alle reacties Link kopieren
Daniëlle is afgeleid van Daniël, van de Mannelijke vorm, iets vrouwelijks gemaakt dus. Wij wonen in Friesland en daar komt de naam Doutzen vaker voor omdat het een friese naam is.



Vind het super lastig, is toch iets waar ons meisje haar hele leven naar moet luisteren. Gelukkig hebben we nog even.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Alle reacties Link kopieren
Thanks....weer wat geleerd hahaha
Alle reacties Link kopieren
Man en ik komen er maar niet uit, voor een meisje hebben we de eerste naam Ella gekozen, we willen haar ook een tweede naam geven. Mijn voorkeur gaat uit naar stoer en één lettergreep, man heeft er een minder uitgesproken mening over maar zijn voorstellen vind ik weer niks. We zijn het er over eens dat de naam niet met een A moet beginnen of eindigen.



Ik zou dus bijvoorbeeld zoiets willen

Ella Sam

Ella Kate

Ella Chris

Ella Juul



Man heeft als meisjesnamen bijvoorbeeld

Nienke, Riva, Suzan, Babs of Noa voorgesteld. (Vind ik allemaal vreselijk)



Noor of Roos vinden we allebei mooi, maar dat wil man niet als tweede naam omdat we die al in onze omgeving hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lestatte, ik vind van jouw opties Ella Juul het mooist, maar vind de stoere 'uniseks' namen achter ella misschien net wat te veel een tegensteling met de vrouwelijke naam ella. Waar ik aan denk qua korte, tweede namen;

Ella Saar

Ella Floor

Ella Lizz

Ella Vicky

Ella Sofie

Ella Lize

Ella Fien

Ella Marit
Alle reacties Link kopieren
Ella Kate vind ik mooi!!

anders misschien



Ella Mae

Ella Rose

Ella Nova

Ella Danée

Ella Inez

Ella Jade

Ella Loïs

Ella Livia

Ella Malu

Ella Maud

Ella Nikée

Ella Reza/Resa

Ella Jolie

Ella Felia

Ella Flore

Ella Florien

Ella Marin

Ella Madée

Ella Renée

Ella Vajèn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven