Niet eens met doorverwijzing gynaecoloog

20-08-2014 14:48 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel heb dat in veel gevallen slechts de titel en openingspost worden gelezen, die niet echt goed weergeven wat ik voelde en bedoelde, sterker nog: een onjuist beeld geven (ja komt door mezelf, weet ik). Vandaar dat ik besloten heb, de openingspost te wissen. Ik weet en heb ook al meerdere malen al gezegd dat ik ook fout zat en heb mijn echte gevoelens beter geprobeerd uit te leggen.



Nogmaals bedankt voor de reacties!
quote:mootje6 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:42:

[...]





3 maal automatisch, maar dat mislukte alle keren. Daarna nog een mislukte handmatige poging, en de poging daarna was gelukt (ook handmatig dus).



Aha, zodoende....dan kan ik wel begrijpen dat het vijf keer moest. Apparaten haperen namelijk nog wel eens bij het bloeddruk meten. Ik zou er op rekenen dat je verloskundige erg goed geluisterd heeft de laatste meting en dat ze je niet zonder reden door stuurt.



En ookal blijkt het achteraf 'voor niks' te zijn geweest: better safe than sorry in dit geval!
Het is natuurlijk belangrijk hoe hoog je bloeddruk is. Ligt verhoogd of echt te hoog? Is het je onderdruk of ook je bovendruk.



Stress heeft voornamelijk effect op de bovendruk en niet op de onderdruk
Weet je hoe hoog je bloeddruk was?
quote:mootje6 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:05:

Misschien heb ik mij in eerste instantie verkeerd verwoord, het is niet dat ik naar een gynaecoloog wordt doorverwezen, maar meer dat ik me totaal niet serieus genomen voel door de verloskundige en me afvroeg of dat nu aan mij ligt. Maar waarschijnlijk wel aan sommige reacties te lezen



Zijn het niet gewoon je hormonen ?



Ik vind het namelijk wel een beetje overdreven. Ik zou denken liever zo dan andersom.



In het ziekenhuis vond ik het zelf veel fijner. En geloof mij, als de gynaecoloog geen reden ziet om me daar te houden, mag je gewoon weer terug naar de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
quote:mallebeppie schreef op 20 augustus 2014 @ 15:48:

Weet je hoe hoog je bloeddruk was?146/96
Anders ga je idd morgen of overmorgen even langs je huisarts voor een bloeddrukmeting. Als deze echt te hoog is kun je dit voorval wellicht makkelijke naast je neerleggen omdat ze toch gelijk had. En als deze laag/goed is kun je dat volgende keer bij de gyn gelijk aangeven en je alvast orienteren op een andere verloskundige praktijk.
Wat een gezeur van jou zeg..

Gewoon heen gaan, ze meten daar je bloeddruk ook nog eens. En is er geen reden om bij de gyn te blijven kan je gewoon weer terug naar je verloskundige.
Hoog dus, ik heb 96 als bovendruk ja ook in de zwangerschap niet boven de 105 gekomen.



105/70 was in het midden van de zwangerschap, dan is het het hoogst.



Ben je slank of heb je overgewicht?
quote:mootje6 schreef op 20 augustus 2014 @ 15:55:

[...]





146/96Dan is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je bent doorverwezen.
Dat is erg hoog Mootje. Ik vind de verwijzing dan zeker terecht.
Ja dat is wel erg hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 20 augustus 2014 @ 15:58:

Hoog dus, ik heb 96 als bovendruk ja ook in de zwangerschap niet boven de 105 gekomen.



105/70 was in het midden van de zwangerschap, dan is het het hoogst.



Ben je slank of heb je overgewicht?Heb een BMI van 24, gezond gewicht dus.
quote:Annapalona schreef op 20 augustus 2014 @ 15:58:

Hoog dus, ik heb 96 als bovendruk ja ook in de zwangerschap niet boven de 105 gekomen.



105/70 was in het midden van de zwangerschap, dan is het het hoogst.



Ben je slank of heb je overgewicht?



Midden van je zwangerschap is de bloeddruk niet het hoogst.

De bloedddruk zakt vanaf drie maanden en komt volgens mij in het midden weer op het oude niveau. Volgens mij kan hij vanaf dan ook te hoog worden.



Maar goed je kan natuurlijk ook vanaf het begin al een te hoge bloeddruk hebben, goed dat je bent doorverwezen. Wanneer moet je langskomen?
quote:mootje6 schreef op 20 augustus 2014 @ 16:02:

[...]





Heb een BMI van 24, gezond gewicht dus.



Nou dan nog zou ik de Gyn zien als een extra controle, zeker bij zo'n hoge bloeddruk.

Waar is het probleem precies?
Alle reacties Link kopieren
Je mag maar blij zijn met die doorverwijzing. Waarom vond je het ook alweer kort door de bocht van de verloskundige?
quote:dobbey schreef op 20 augustus 2014 @ 15:06:

Ik vind een hoge bloeddruk etiket bij 8 weken met doorverwijzing naar de gyn met een klungel van een VK wél raar.



Ze had je over een week weer moeten zien met een goede meting. 5 keer meten met daar maar 1 meting uit is geen goede uitslag.



Maar gewoon naar de gyn gaan, wordt je terug verwezen gewoon een andere vk zoekenTja, ik werd met de eerste echo ook meteen doorverwezen naar een gyn. Het resulteerde wel degelijk in Hellp. Dus je kunt net doen alsof er niets aan de hand is, of het allemaal een stukje serieuzer nemen en aannemen dat de vk weet waar ze mee bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Hoog dus, zelfs als het wat verhoogd zou zijn door de spanning etc van de mislukte pogingen. Goed, gelukkig ben ik doorverwezen en hopelijk komt alles goed en verloopt de zwangerschap verder goed.



Iemand misschien ervaringen met hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap die mij wat kan vertellen over haar ervaringen?
Dat is te hoog.



En meestal gaat door stress de bovendruk omhoog en niet zozeer de onderdruk.



Jouw doorverwijzing is op basis van de veel te hoge onderdruk.



Ik zou niet twijfelen aan je verloskundige
Je bloeddruk is wel hoog. Bovendruk komt door spanning, onderdruk niet. En dan is 96 wel hoog. 146 trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 20 augustus 2014 @ 16:03:

[...]





Midden van je zwangerschap is de bloeddruk niet het hoogst.

De bloedddruk zakt vanaf drie maanden en komt volgens mij in het midden weer op het oude niveau. Volgens mij kan hij vanaf dan ook te hoog worden.



Maar goed je kan natuurlijk ook vanaf het begin al een te hoge bloeddruk hebben, goed dat je bent doorverwezen. Wanneer moet je langskomen?Volgende week vrijdag.
quote:mootje6 schreef op 20 augustus 2014 @ 16:07:

Bedankt voor alle reacties. Hoog dus, zelfs als het wat verhoogd zou zijn door de spanning etc van de mislukte pogingen. Goed, gelukkig ben ik doorverwezen en hopelijk komt alles goed en verloopt de zwangerschap verder goed.



Iemand misschien ervaringen met hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap die mij wat kan vertellen over haar ervaringen?Ja schat, maar dat wil je niet weten. Kop op. Je bent nu in goede handen als de bloeddruk zo hoog is. Wanneer is voor het laatst (toen je nog niet zwanger was) je bloeddruk gemeten? Hij is nooit te hoog geweest?
Onderdruk boven de 90 word gezien als hoog en een risico tijdens de zwangerschap, dus misschien morgen even naar de HA om nog eens te meten. Misschien kan je dan wat berusten in de juiste beslissing van de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
quote:canoodle schreef op 20 augustus 2014 @ 16:04:

Je mag maar blij zijn met die doorverwijzing. Waarom vond je het ook alweer kort door de bocht van de verloskundige?Inderdaad, wees blij. Ze neemt jou (en je hoge bloeddruk) juist wel serieus. Ze had het ook niet kunnen doen en zelf door blijven aanmodderen. Met een hoge bloeddruk horen ze je regelmatig in het ziekenhuis te checken. Google maar eens.Ik hoop dat je bloeddruk weer gaat zakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:canoodle schreef op 20 augustus 2014 @ 16:04:

Je mag maar blij zijn met die doorverwijzing. Waarom vond je het ook alweer kort door de bocht van de verloskundige?Meteen achter elkaar 5 bloeddrukmetingen, waarvan alleen de laatste gelukt was, ik stond onder spanning en werd onrustig, mocht mijn onderarm ook niet meer vlak houden wat ik daarvoor wel moest. En ze was er eigenlijk "zo" klaar mee, gaf geen uitleg, alleen een conclusie en toen ik wilde doorvragen hoe dat dan zat met die waardes, zoals ik nu zelfs op het forum van wildvreemden uitleg krijg over de waardes, wilde ze daar niets van weten en de hoogte van bloeddrukwaardes had helemaal niets te maken met spanning. Ik heb er gewoon geen fijn gevoel aan overgehouden, is misschien aanstellerig en kort door de bocht van mij, maar ik heb het niet goed begrepen, maar ook geen uitleg gekregen hoe dat dan zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 20 augustus 2014 @ 16:09:

[...]

Ja schat, maar dat wil je niet weten. Kop op. Je bent nu in goede handen als de bloeddruk zo hoog is. Wanneer is voor het laatst (toen je nog niet zwanger was) je bloeddruk gemeten? Hij is nooit te hoog geweest?Nou zo erg hoeft het nou ook weer niet te zijn hoor weet ik uit ervaring. Maar het moet wel in de gaten gehouden worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven