Naar verjaardag gaan of niet?

20-08-2014 18:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie advies nodig over het volgende:



Sinds maart ken ik een jongen waar ik toen een poosje mee gedate heb. Is wegens omstandigheden toen gestopt, maar sinds vier weken zien we elkaar weer regelmatig (1x per week). Vorige week ook weer blijven slapen en seks gehad, alles erop en eraan dus.

Verder nog niet gesproken over hoe nu verder: daten we weer of is het momenteel 'just for fun' (beide vind ik prima).



Nu was hij laatst jarig en geeft hij een feestje, waar ik ook voor uitgenodigd ben. Al meteen was ik licht huiverig: ik ken zijn vrienden niet (op 1 iemand na) en hij heeft het druk op zijn feest. Bovendien verwacht ik sowieso niet dat hij gaat babysitten natuurlijk.

Ik had bedacht dat het een goede gelegenheid kon zijn om wat van zijn vrienden te leren kennen, ik ben vrij sociaal en makkelijk in de omgang dus had er alle vertrouwen in dat ik vast wel met een aantal mensen contact kan leggen.



Echter zie ik nu ook dat er een ex van hem komt waarvan ik weet dat ze hem als stront behandeld heeft (vreemdgaan + misbruiken voor onderdak en financiën). Hier heb ik natuurlijk niks mee te maken, maar ik merk dat mijn enthousiasme om naar het feestje te gaan nog minder is geworden. Ik ben bang dat het wat awkward wordt. Waarom? Misschien omdat zij wel al lekker in de vriendengroep ligt? Misschien omdat ik de jongen in kwestie in bed heb gehad? Ik weet het niet precies. Ik zit gewoon niet op ex(en) te wachten van eventuele nieuwe vlam.



Wat vinden jullie? Moet ik mezelf vermannen en toch naar het feestje gaan? Zal ik voorstellen iets samen te doen voor zijn verjaardag? Ik heb al een cadeau. Bovendien is er het risico dat ik niet meteen opgenomen wordt in de vriendenclub, het is een groep hechte mensen.



Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, dan heb ik stof tot nadenken en kan ik een beslissing maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe hij me zou voorstellen. Ik ga er vanuit als 'een' vriendin maar dan snap ik niet zo goed waarom hij me uitnodigt (uit fatsoen?) en waarom hij dan zo graag wil dat ik kom.
Maar even serieus; ik zou niet gaan. Pas als je een relatie hebt zou ik tijd investeren in zijn vriendenclub enzo. Ik zou voor zijn verjaardag hem meenemen naar een etentje ofzo. En dan proberen die tunnel te vermijden , kun je nog een extra toetje achteraf nemen.
Maar waarom nodigt hij zijn ex uit. Ik geloof er niets van dat ze dan zo erg was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha die tunnel is wel een issue :D Nee, even serieus, ik kan dat geld prima missen en vind ik ook helemaal niet erg om te betalen. Maar voor een feestje waar de kans 50/50 is dat ik het minder leuk heb, vind ik het weer wel zonde. Mocht ik inderdaad al uitgesproken zijn vriendin zijn, of ik kende een aantal van zijn vrienden, zou ik zonder twijfel gaan!
Mijn ervaring is vaak: hoe meer ik ergens tegenop zie, hoe toffer het uiteindelijk wordt ( op feestjes/verjaardagen etc gebied dan he, is nou niet zo dat een begrafenis ineens een toffe bedoening is)

En juist is dit de gelegenheid om zijn vrienden te leren kennen, ongeacht hoe hecht ze zijn. Gewoon een ongedwongen sfeer! En ja hoe erge hex is die ex als ze ook mag komen? (En wie weet moet ze ineens met haar bezem naar de bezembinder die avond en is dat ook opgelost) Kun je geen vriendin meenemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 20 augustus 2014 @ 18:52:

Maar waarom nodigt hij zijn ex uit. Ik geloof er niets van dat ze dan zo erg was geweest.Snap ik ook niet! Ik snap het niet als we niks anders zijn dan fuckbuddy's en ik snap er nog minder van als hij serieus zou zijn met me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doperwt schreef op 20 augustus 2014 @ 18:54:

Mijn ervaring is vaak: hoe meer ik ergens tegenop zie, hoe toffer het uiteindelijk wordt ( op feestjes/verjaardagen etc gebied dan he, is nou niet zo dat een begrafenis ineens een toffe bedoening is)

En juist is dit de gelegenheid om zijn vrienden te leren kennen, ongeacht hoe hecht ze zijn. Gewoon een ongedwongen sfeer! En ja hoe erge hex is die ex als ze ook mag komen? (En wie weet moet ze ineens met haar bezem naar de bezembinder die avond en is dat ook opgelost) Kun je geen vriendin meenemen?

Ik snap wat je bedoelt! Als ik geen zin heb om te stappen of in een feestje en ik ga toch, wordt het vaak inderdaad super leuk! Daarom neig ik ook naar wel gaan! Maar toch, die twijfel.... :D



Vriendin meenemen lijkt me ook awkward en om eerlijk te zijn wat onvolwassen/onzelfstandig. Hij kent mijn vrienden ook niet, dus zou er een vreemde voor hem meekomen. Daar voel ik me dan weer iets te oud voor :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan. Pas als het wat serieuzer Is.
Maar stel je zou niet gaan, wat is daar erg aan?
Waarom zijn(lijken) tegenwoordig zelfs al de simpelste verkerinkjes haast op een giga soap, laat stáán de huwelijken/relaties?

Was het nog maar 1980 en zo, de tijd waar alles nog zo simpel en vooral klip, klaar en duidelijk was

Maar echt, die topics als deze, waarom je het vuur uit de schenen lopen met zoveel "problemen"? Ik zou zeggen: de groeten en hard doorlopen. Echt......
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat hij dan hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld is, is er niks ergs aan. Ik denk dat ik morgen (vanavond ga ik wat drinken met vriendin dus komt minder goed uit voor een belletje) even vraag wat we nou zijn (exclusief of niet). Om wat duidelijkheid te scheppen.
quote:Doreia schreef op 20 augustus 2014 @ 18:13:

Zijn feestje, dus hij mag uitnodigen wie hij wil. Jullie hebben nog niets al ik het zo lees 'slechts' seks. Misschien een idee om voor die tijd even te babbelen als 'wat' jij aan de rest wordt voorgesteld.



En over die ex: lekker begroeten en verder niets. Je bent geen competitie en je kent maar 1 kant van het verhaal. Als het echt zo'n (h)ex was, zou hij haar dan uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan in dat gesprek beter niet vragen waarom hij die hex uitnodigt zeker? :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 20 augustus 2014 @ 19:01:

[...]

Dus gewoon gaan, dat zal me goed doen :D
Waarom nodigt hij die ex uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 20 augustus 2014 @ 19:03:

Waarom nodigt hij die ex uit?Vraag ik me ook af. Kan ik dat vragen aan hem of komt dat erg psycho over?
En je ziet elkaar amper maar wel meteen hóppa het bed in. Lijkt me echt een hele stabiele relatie na die paar weken.

Hij heeft een neukertje (en niet de enige blijkbaar) en jij mag de pruimen plukken. Stop er mee en hou voor ogen dat er echt wel een leukere op je pad komt waar hetvan beide kanten klikt.

Hij gebruikt je voor de neuk als je dat nog niet door hebt. Laat hem oplawapperen en ga gewoon door met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Je leert hem ook beter kennen, is het leuk prima. Is het niet leuk dan blijkt hij wellicht geen relatiemateriaal, dan weet je in 1 avond misschien ook genoeg en hoef je daar geen maanden daten aan te besteden.



Indien ik echt interesse in iemand zou hebben en die persoon slaat mijn uitnodiging af voor verjaardagfeestje dan zou ik ook wel weten, tenzij iemand met een ander leuk plan komt.



Ik zou iemand mijn interesse snel verliezen in iemand die slecht denkt over mij mijn vrienden en mijn feestje, er zou geen relatie meer in zitten bij zo een negatieve insteek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben jezelf ook een soort ex waar hij nog seks mee heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap al de moeilijkheden niet..



Zeg hem eerlijk dat je niet weet waar jullie staan in jullie ''relatie'' en je het een beetje awkward vindt om daar alleen te gaan zitten als je verder niemand kent. Misschien kun je voorstellen om een vriendin van jou mee te nemen en anders kijken wat hij zegt.



En wat betreft die ex...als je je daar druk om maakt zou ik maar gelijk stoppen met deze kerel. Grote kans dat als het meer wordt tussen jullie dat jij gaat verlangen dat hij het contact verbreekt en daar heeft hij duidelijk geen behoefte aan.
Het is wel waar dat je hem hierdoor beter leert kennen. Je ziet hem dan van een andere kant met zijn vrienden enzo. Je ziet ook zijn type vrienden.

Ik zou wel vragen naar die ex, maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan is een behoorlijk statement, als jullie wellicht bezig zijn met een hernieuwde relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die ex zal dus wel reuze meevallen
Alle reacties Link kopieren
quote:insecure92 schreef op 20 augustus 2014 @ 19:06:

[...]



Vraag ik me ook af. Kan ik dat vragen aan hem of komt dat erg psycho over?



Doreia quote haar post omdat er iets in staat om over na te denken. Hij zegt tegen jou dat zijn ex een heks is en hij nodigt haar wel uit voor zijn verjaardag. Daar moet een lampje gaan branden! Niet in de zin van: wat is de reden dat hij haar uitnodigt?? laat ik dat eens aan hem vragen! Maar juist: Raar dat hij zo over haar praat en haar wel uitnodigt. Dan denk je bij jezelf: klopt het wel allemaal wat hij zegt en is dit wel zo'n eerlijke man?

Verder vind ik je eerlijk gezegd wel erg makkelijk overkomen in hoe jij je naar hem opstelt. Alleen seks is oké, als hij meer (wat meer?) wil is dat ook oké, hoe hij jou aan de rest voorstelt lijkt niet zo veel uit te maken, etc.

Met andere woorden hij heeft wel erg veel keus in hoe hij jou mag hebben. Wat wil je eigenlijk zelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar die verjaardag gaan. Zelfs als je geen leuke avond hebt kun je nog een hoop wijzer worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven