Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Hoe manipulatief van je Enn.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik kom niet bekeren! Ik heb geen kritiek op geloof en wel op hoe sommige mensen met hun geloof omgaan en het zo naar hun hand zetten dat zij moord en haat voor zichzelf kunnen goed praten Want hoe en wat dan ook, het gaat uiteindelijk wel om jezelf en je eigen gedrag/keuzes. En ieder moet denken wat zij wil dat lijkt me wel duidelijk niet? Dat doe ik dus ook



En Haha...Tekenis lightenup zeg, ik benoem je nergens en voel je dus vooral niet aangesproken door wat ik schrijf want dat mag echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:31:

[...]



Dankjewel voor jouw vriendelijke woorden terug.

Ik reageer inhoudelijk op jouw post. Jij reageert niet inhoudelijk terug. Nu neem je me kwalijk dat ik daarin niet meega?

Je komt hier moraalprediken, op basis van onjuiste informatie, die je niet wilt onderbouwen. Da's niet fair. Laat dat moraalprediken dan ook maar zitten. Hand in eigen boezem.
Alle reacties Link kopieren
quote:seringetje schreef op 23 augustus 2014 @ 10:34:

Hoe manipulatief van je Enn.





Nou daar heb je gelijk in hoor. Helemaal.

Heb ik al gezegd dat je gelijk hebt? Mooi.

Ook veel liefs voor jou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het is geen ramp om ergens echt op terug te komen als je door hebt dat je fout bezig bent. Doet iedereen wel eens. Maar ga dan niet verder zitten rellen om jezelf te verdedigen, maar kom er op terug. Daar krijg je veel respect mee over het algemeen. Niet met dit. Want waarom zou ik nu nog je eerste goed bedoelde woorden serieus nemen? Ik snap heus wel dat je liever vrede, dat willen we allemaal. Het is er alleen niet en dat heeft een reden. Er is een geloof met bijbehorend boek met opdrachten die mensen opzet tot haat. Ik zeg niet dat de Islam nooit een vredelievende godsdienst zou kunnen worden, maar met deze oproepen zal dat nooit lukken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, en dit topic gaat het ook niet voor je doen. Maar ergens moeten mensen toch blijven zeggen en schrijven wat basaal gezien toch echt de enige oplossing is niet waar? Ik ben samen met anderen die ik niet eens ken dus hier en daar toch echt een oproep aan het doen. En mocht jij besluiten om mij vervolgens dan maar niet serieus te nemen, dan doe je dat gewoon niet. Ik vind het echt best.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 10:27:

[...]



Dit is dus niet waar, dat IS de Koran opvolgt naar het voorbeeld van Mohammed, want het zijn momenteel zeker de Soennieten die overal ter wereld en ook in Nederland ageren tegen alles waar IS voor staat.



IS en aanhangers vinden zelf van wel. Da's hun waarheid.

Feit blijft dat ze zich baseren op de koran en Mohammed. En niet op Jezus, de Bijbel of de Thora.
Je schrijft geen oplossingen Enn, je praat poep en daar hebben we niet zoveel aan. Je kunt er wel een geurtje overheen doen, maar het blijft poep.



Jammer, want ik heb je sterker gezien over het algemeen met waardevolle bijdragen. Ik heb geen bezwaar tegen wat tegenwicht met goede argumenten. Ik ben ook bereid terug te komen op het beeld wat ik nu heb.



Hebben jullie trouwens ook zo een last van die kut Jiba reclame die door de teksten heen loopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:39:

[...]







Nou daar heb je gelijk in hoor. Helemaal.

Heb ik al gezegd dat je gelijk hebt? Mooi.

Ook veel liefs voor jou.Eerst sarcastisch doen en daarna veel liefs. Zoals ik al zei, manipulatief.
3Wieler en Tyche hebben tot nog toe een goed kritisch geluid laten horen en een wat ander beeld. Ze komen niet met veroordeling, slechts verontwaardiging (3wieler, logisch, want zij heeft heel andere ervaringen) en Tyche met stof tot nadenken. Vind ik tof en sla ik op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 23 augustus 2014 @ 10:49:

[...]



IS en aanhangers vinden zelf van wel. Da's hun waarheid.

Feit blijft dat ze zich baseren op de koran en Mohammed. En niet op Jezus, de Bijbel of de Thora.



Dat het hun waarheid is, nuanceer je nu. Dat deed je in een eerdere post niet. Nu ben ik het met je eens :-)



De échte Soennieten schamen zich de oren van het hoofd dat hun profeet zo wordt misbruikt voor de daden zoals we ze nu overal zien.



Obama zei het juist: deze groepering heeft geen enkele religie en verschuilen zich achter van alles en nog wat om datgene te bereiken dat ze willen.



en weer on topic:

Lees net dat de IS aanhangers uit de Haagse schilderswijk ondergedoken zijn en steun zoeken bij hun Belgische 'broeders' nadat ze bedreigd waren door mensen uit hun eigen moslimgemeenschap.



Er wordt dus wel degelijk door de gematigde Moslims tegengeluid gegeven.



Ik vraag me af welke kranten TO niet leest want ik zie echt zeer geregeld uitingen vanuit diverse Moslim-hoeken dat ze hier afstand van nemen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:48:



ergens moeten mensen toch blijven zeggen en schrijven wat basaal gezien toch echt de enige oplossing is

En jij bent zo'n mens, vind je. Nou, barst los. Wat is basaal gezien toch echt de enige oplossing waarvoor?
KierV, ik heb net in het andere Islam topic dat stuk genoemd uit de telegraaf. Een hoopvol en verontrustend voorbeeld. Enerzijds dat de maat echt vol lijkt te zijn naar die IS aanhangers, anderzijds dat het weer gepaard gaat met bedreigingen. Het moet eens stoppen dat bedreigingen aan de orde van de dag zijn. Maar wel goed dat het niet meer wordt gepikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:06:

[...]







Een puinhoop waarin mensen van allerlei geloven en gezindten het aan zichzelf verkopen dat ze het recht hebben om een ander om te leggen . Onder andere kinderen worden er dagelijks omgelegd in de naam van God, Allah, Jezus, Mohammed en wellicht vergeet ik er nog een paar.



Echt belachelijk gedrag en zonder ook maar één van de vier hierboven genoemd te kennen weet ik zeker dat geen van deze vier voorbeelden een mens hiervoor de opdracht hebben gegeven



Daar heb je gelijk in, de ideologieën en religies worden gebruikt/ misbruikt door MENSEN. Dat neemt echter niet weg dat de Koran nogal wat forse taal bevat. Ongetwijfeld vind je die ook in de Bijbel, maar daar hebben vrijwel de meeste christenen afstand van genomen, of milder geïnterpreteerd.



Ik geloof nog steeds dat religies "bedacht"zijn door de mens om "het volk" onder de duim te houden en volgzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:01:

KierV, ik heb net in het andere Islam topic dat stuk genoemd uit de telegraaf. Een hoopvol en verontrustend voorbeeld. Enerzijds dat de maat echt vol lijkt te zijn naar die IS aanhangers, anderzijds dat het weer gepaard gaat met bedreigingen. Het moet eens stoppen dat bedreigingen aan de orde van de dag zijn. Maar wel goed dat het niet meer wordt gepikt.



Ik heb dat andere Islam-topic niet gezien/gevonden nog! Ik ga zo zoeken.



Dat was ook mijn eerste gedachte: waarom nou weer met geweld, het geweld verjagen.....

Maar kennelijk 'werkt' dat zo en geeft het resultaat.



Het weee geleuter en praten met elkaar haalt in deze situatie niets uit, want een groepering die geweld verheerlijkt, krijg je met knuffel-sessies niet tot andere gedachten helaas
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:01:

KierV, ik heb net in het andere Islam topic dat stuk genoemd uit de telegraaf. Een hoopvol en verontrustend voorbeeld. Enerzijds dat de maat echt vol lijkt te zijn naar die IS aanhangers, anderzijds dat het weer gepaard gaat met bedreigingen. Het moet eens stoppen dat bedreigingen aan de orde van de dag zijn. Maar wel goed dat het niet meer wordt gepikt.hoe had jij die IS-aanhangers dan willen stoppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:48:

Nee, en dit topic gaat het ook niet voor je doen. Maar ergens moeten mensen toch blijven zeggen en schrijven wat basaal gezien toch echt de enige oplossing is niet waar? Tja, ik neem aan uit je onderschrift en uit je levensvisie dat je het boeddhisme genegen bent. Mag ik je er dan ook op wijzen dat deze zeer pacifistische religie, die bloeide in Centraal-Azië, compleet van de kaart geveegd is door de islamitische invasies aldaar en dat er ook niets, maar dan ook niets van overblijft nu. De Taliban hebben onlangs nog wat overblijvende boeddhabeelden gedynamiteerd en wat museu leeggeplunderd. Je kan je kop in het zand blijven steken en liefde en pacifisme blijven preken, maar als je daardoor blind wordt voor 'het kwaad' dat wel degelijk bestaat bij sommige mensen, kan jouw negationisme ook tot atrociteiten leiden.
Heb ik in dat andere topic vermeld Milna. Niet met geweld, maar met het niet tolereren van dat soort gedrag in de gemeenschap. Net als korte rokjes ook goed niet getolereerd kunnen worden en andere westerse waarden, zouden ze dat op dezelfdfe manier prima kunnen toepassen. En laat het recht over aan diegenen die daar bevoegd toe zijn.



Stel je voor zeg, krijg je daar een hetze. Het geweld moet stoppen, ook onderling.
De tijd van knuffelsessies zijn voorbij Kier, gewoon uitspreken dat het allemaal NIET ok is, als de meerderheid dat doet, volgt de minderheid vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:10:

De tijd van knuffelsessies zijn voorbij Kier, gewoon uitspreken dat het allemaal NIET ok is, als de meerderheid dat doet, volgt de minderheid vanzelf.



Dat zeg ik toch ook dat knuffelen niet helpt?!

Uitspreken dat het niet okay is, helpt ook al niet meer want demonstreren werd verboden!



Ik keur geweld absoluut niet goed, maar kan me indenken dat wanneer je alles probeert zonder resultaat en zelfs het uitspreken verboden wordt, je naar andere middelen grijpt, want je wil van het probleem af.



Wat doet de staat? NIETS



Ze staan verdemme elkaar allemaal schaapachtig aan te kijken en halen de schouders op want ze weten bij God niet wat ze hiermee aan moeten.



Dat vind ik pas triest!!
Dat is ook triest. Ik ben bang dat de overheid bang is om een standpunt in te nemen omdat we in feite al monddood zijn gemaakt uit angst iemand tegen het hoofd te stoten.



Je hebt geen goed middel om op te treden als jij wel aan je regels moet en wilt houden, maar de ander doet dit niet.
Ik beaamde overigens juist je stukje over het knuffelen
En dan komt het toch weer neer op wat er in de Koran staat. Namelijk dat alleen de Islamitische wet telt en je ongelovigen niet serieus hoeft te nemen, mag oplichten, mag beliegen. Alle netheid besproken in de Islam als het gaat over vrede en omgang met elkaar, telt alleen voor moslims. En daar gaat het toch mis. We hadden al veel eerder de grens aan moeten geven.
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:08:

Heb ik in dat andere topic vermeld Milna. Niet met geweld, maar met het niet tolereren van dat soort gedrag in de gemeenschap. Net als korte rokjes ook goed niet getolereerd kunnen worden en andere westerse waarden, zouden ze dat op dezelfdfe manier prima kunnen toepassen. En laat het recht over aan diegenen die daar bevoegd toe zijn.



Stel je voor zeg, krijg je daar een hetze. Het geweld moet stoppen, ook onderling.en hoe laat je dan blijken dat je het niet tolereert?
En als iemand dan toch probeert op te treden, staat er een hele rij mensen OOOOOOOOOOOOHHHH te roepen en zit je weer terug in je hoek, met je goeie gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven