Gezondheid alle pijlers

Hongergevoel en vermoeidheid

23-08-2014 15:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nou niet of dit thuis hoort bij de rubriek eten of hier. Maar komtie:



Ik heb laatste tijd al snel weer honger nadat ik heb gegeten en snel vermoeid. Kennen jullie dit? En hebben jullie bepaalde voedingsupplementen of andere voeding hiervoor? Ik eet geen bijzondere dingen, gewoon in de ochtend brood en ook als lunch.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Wat bij mij hielp was even een tijdje geen gewoon brood eten (dus geen wit, tarwe maar ook geen volkoren) en dat vervangen door spelt- en roggebrood. Havermout was ook een goede vervanging.

Ook gewone pasta heb ik een tijd vervangen door spelt, witte rijst door zilvervlies.

Van teveel tarwe/volkoren producten en witte rijst verander ik in een hol vat. Ik kan blijven (vr) eten. Dat is nu heel veel minder omdat ik eea heb aangepast, maar ik moet er wel mee uit blijven kijken.

Ik ben absoluut niet anti-koolhydraten, want ik geloof niet in het uitbannen van voedingsstoffen, ik ben alleen andere Kh gaan eten.

Ook zo min mogelijk suiker eten, juist suiker maakt dat je trek bllijft houden.

Probeer het eens, baat het niet dan schaadt het niet.

Het kan ook zomaar zijn dat het voor jou niet werkt
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wat eet je dan? Gewoon brood kan namelijk van alles zijn. Krijg je genoeg voedingsstoffen binnen?
Eens met Hatsetats. Al die suikerspiegelwisselingen maken je moe dus eet wat minder koolhydraten en denk dan vooral aan frisdranken, vruchtensappen, ontbijtkoek, jam, hagelslag, koek en dat soort dingen. Er zit veel teveel suiker in.

Wel koolhydraten uit groenten, noten en denk aan de juiste vetten.

Vetten verzadigen en je hebt ze nodig.



http://mens-en-gezondheid ... e-bloedsuikerspiegel.html

http://jessevandervelde.c ... et-gezonder-dan-je-denkt/
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik ben wel gek op brood, maar speltbrood is juist erg lekker. Ik denk dat ik vooral mijn ontbijt eens aan ga passen. Havermout is een goed idee.



AsoTut, je linkje van bloedsuikerspieger is ook interessant. Ik begin snel te trillen, als ik niet op tijd eet.



Wat eten jullie eigenlijk als gezonde tussendoortjes? Naast noten bedoel ik dan.
Ik pak graag een tortilla met avocado, tomaat, kaas, zout en peper. Even onder de grill en smullen maar. Of banaan-ei pannekoekjes, tosti met tonijn en Hüttenkäse en peterselie, een wortel-banaan-spinazie-selderij-sapje. Gebakken harinkje met paprika en ui. Wat er maar voorhanden is eigenlijk. Als het maar echt eten is. Dus geen kant en klare worstenbroodjes of zo.
gekookt ei is 'n verzadigend caloriearm tussendoortje



verder dus matig met graanproducten en suikers (ook fruit zit bomvol suikers en is 'n hongeropwekker!), eet kip, vis, kaas, ei en dus matig met aardappelen en brood
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het vooral andersom. Als ik erg moe ben, schreeuwt mijn lichaam de hele dag om eten. Als ik me fit voel, is dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 23 augustus 2014 @ 16:40:

Bij mij werkt het vooral andersom. Als ik erg moe ben, schreeuwt mijn lichaam de hele dag om eten. Als ik me fit voel, is dat niet zo.En de kunst is dan om de gezonde keuzes te maken En eens te beginnen met extra water drinken, dat doet t 'm meestal al.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je gewicht? Over-, ondergewicht?
Ik heb dat vooral bij suikerrijke voeding.



Suikervrij in 30 dagen (boek) is een aanrader om je in 30 dagen van de suiker af te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Minderen met suikers en koolhydraten (brood, aardappel, rijst, pasta)
Havermout wordt een stuk lekkerder wanneer je er fruit doorheen doet. Eigenlijk kan alles wel, dus net waar je zin in hebt.

Je kunt het verder opleuken met een wolkje kaneel, anijsblokje meekoken met de havermout of wat vanillesuiker.

Qua melk zou ik geen magere melk nemen, daarmee krijg je midden op de ochtend juist een hongergevoel. Je kunt ook eens sojamelk, havermelk of amandelmelk proberen.
Verveling misschien?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:inglein schreef op 23 augustus 2014 @ 20:53:

Van trainen val ik af en heb ik ook minder trek. Als mijn lichaam zegt: ik lust wel een hapje van dit of dat, dan eet ik maar niet meer dan genoeg is om die honger kwijt te raken.Dat ligt er vast aan hoeveel je traint. Ik herken het wel, maar toen ik halve marathons ging lopen kon ik de hele dag door bunkeren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven