Joepie, een kleurenlaser

16-07-2008 08:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik de trotse bezitter van een niet al te grote en al te dure kleurenlaser! Een Samsung CLP-310 voor 195 euro. Gek eigenlijk... de eerste kleurenlaser die ik ooit zag was ruim 15000 gulden (6818 euro) en deze printer is 35 keer zo goedkoop. Mijn vorige zwartwit-laser kostte mij 900 euro. Het is ongelooflijk.

Wie van jullie overweegt ook een kleurenlaser aan te schaffen?

Wat voor printer hebben jullie?

Totaal aantal stemmen: 13

Ik heb geen printer. (15%)
Ik heb een zwartwit-inkjet. Geen stemmen
Ik heb een kleuren-inkjet. (54%)
Ik heb een zwartwit-laser. Geen stemmen
Ik heb een kleurenlaser. (31%)
World of Warcraft: Legion
Uhh, misschien heb je hier meer kans dat er mannen/vrouwen zijn die over hun printer willen praten?
Ik heb een Konica Minolta. Grappig inderdaad hoe ontzettend de laserprinter in prijs is gedaald. Wel is het zo dat ie wbt toner niet compleet gevuld is, maar dat is een inkjetprinter ook niet. Kan er zo'n 3500 pagina's mee afdrukken, gemiddeld natuurlijk, Als dan de toner op is moet ik overwegen nieuwe toner aan te schaffen (is extreem prijzig) of weer een nieuwe printer te kopen. Ik print niet extreem veel en de garantie zal er tegen die tijd vanaf zijn. Triest eigenlijk dat het waarschijnlijk in mijn geval alles bij elkaar gunstiger is om een nieuwe printer te kopen, ik hou niet zo van die wegwerpmaatschappij, eigenlijk zouden ze moeten verbieden de na-vullingen in verhouding zo schandalig duur te maken.
O.o Voor mijn werk ben ik nog altijd beter af met een inkjet vanwege raster en kleurbereik..

Ik ga voor de epson.

http://www.epson.nl/depot/nl_NL/images/products/main_units/photo_inkjet_printer/NLD-R2880_401_374.jpg
Computer says nooooo
Ben ook een voorstander van inkjet, met dezelfde reden als Summer.

Toner vervangen van een kleurenlaser (CMYK) is ook nog eens een dure bezigheid. Daarbij moet niet vergeten worden dat de drum ook eens in de zoveel tijd vervangen moet worden.

Stervensduur dus!!!!

Inkjet kan mooiere resultaten bereiken dan een Kleurenlaser m.i.

Ik hou het daarom maar bij mijn Canon Pixma 4000 printer (geweldig apparaat!)
Wat de tonerprijzen betreft. Ik betaal 40 euro voor een toner ongeacht de kleur: zwart (toch wel meest gebruikt denk ik), cyaan (lichtblauw met groene zweem), geel en magenta (lila).
hans66 wijzigde dit bericht op 16-07-2008 09:54
Reden: Ik toch met dat Engels ook...
% gewijzigd
En wat ga jij betalen voor een drum dan?

Vergeet die niet... ;-)
Geen idee. Dat zie ik dan wel. Kan nooit erg veel zijn, als de hele printer slechts 195 euro kost.
ik wil niet vervelend zijn maar heb voor de gekkigheid even voor je gegoogled:

drum unit = 119,- , een drum cartdridge zelfs 154,-.

Ik wil je je plezier niet ontnemen, Hans, maar met een laserprinter heb je veel minder mooie resultaten als het om kleurenprints gaat, en als ik het zo bezie vind ik het nog steeds niet zo bar goedkoop..
Computer says nooooo
heb overigens geen id wat een 'drum' is ;-)
Computer says nooooo
summer73 schreef op 16 juli 2008 @ 11:36:

heb overigens geen id wat een 'drum' is ;-)

Summer, dat is een lichtgevoelige elektrisch geladen trommel. De trommel wordt met een laser beschreven en draagt dit beeld met de toner over op het papier.

Snappie? :)

Ik wil je je plezier niet ontnemen, Hans, maar met een laserprinter heb je veel minder mooie resultaten als het om kleurenprints gaat, en als ik het zo bezie vind ik het nog steeds niet zo bar goedkoop..

Helemaal met je eens Summer!

Een drum is stervensduur en vaak duurder dan de printer zelf.

Hans, als je drum versleten is....raad ik je aan deze te kopen op een computerbeurs ofzo....scheelt aanzienlijk in de aanschafprijs.

Mag ik vragen waarom je een laser hebt gekocht, en geen inkjet?
hans66 schreef op 16 juli 2008 @ 10:15:

Geen idee. Dat zie ik dan wel. Kan nooit erg veel zijn, als de hele printer slechts 195 euro kost.

Dat is dus een misvatting. De printer zelf kan dan wel goedkoop zijn, maar dat betekent niet dat dan ook de toner en drum goedkoop zijn.

En dat is nou heel slim van de fabrikant...de printer zelf goedkoop over de toonbank laten rollen en voor de bijhorende toner/inkt/drum erg veel geld vragen.

Dat tellen we eens bij elkaar op: 273 euro? Rara, hoe kan het dat ik maar 195 euro voor de printer heb betaald? Hm, dan koop ik een nieuwe laser printer, als blijkt dat de drum unit en cartridge kapot is, of aan vervang toe zou zijn. Ik spaar daar 78 euro mee uit.

Ik heb voorheen een zwart-wit-laser gekocht. Vind ik gemakkelijker dan een kleuren- of zwart-wit-inkjet. Om dezelfde reden heb ik een kleurenlaser gekocht.
Ja Hans, so be it!
Xander68 schreef op 16 juli 2008 @ 15:42:

[...]

Summer, dat is een lichtgevoelige elektrisch geladen trommel. De trommel wordt met een laser beschreven en draagt dit beeld met de toner over op het papier.

Snappie? :)
;-) Jaaahh.. helemaal! Tnx!
Computer says nooooo
Joh, Hans, zou ik ook doen als ik jou was hoor, hartstikke goed!

Zo te lezen gebruik jij je printer toch voor wat andere doeleinden en is het appels met peren vergelijken.

Alleen voor die prijs heb je nl ook fantastische inkjet printers, met dan die fabelachtige kleuren ( ;-) ) ... tja, dan valt het voordeel m.i. een beetje weg.

Maar als je veel zw/w documenten print, zit je helemaal goed! Veel plezier dan met je aankoop.
Computer says nooooo
Ik heb een HP photojet (=kleuren inktjet) ofzoiets voor het reguliere werk, snelle prints, facturen enzo, en een kleuren laser voor rapporten die er gewoon perfect uit moeten zien.

De toner van die laser is ongeveer net zo duur als de printer zelf trouwens.
Ik zie wel of de kleurenlaser een slechte koop was. Ik moet maar eens praten met een kennis die al maanden een kleurenlaser heeft.

Daarmee zeg ik niet dat jullie je vergissen. :)
Hans, er is hier geen "goed" of "slecht".. ligt er echt an waarvoor j ej printer nodig hebt, en ik weet zeker dat dat niet voor foto's of gecalibreerde kleuren is, want dan had je uit jezelf nooit een/deze laser gekocht... Net zomin als je voor documenten een inkjet koopt.
Computer says nooooo
summer73 schreef op 17 juli 2008 @ 22:42:

Hans, er is hier geen "goed" of "slecht".. ligt er echt an waarvoor j ej printer nodig hebt, en ik weet zeker dat dat niet voor foto's of gecalibreerde kleuren is, want dan had je uit jezelf nooit een/deze laser gekocht... Net zomin als je voor documenten een inkjet koopt.
Jij bent vast vormgever :) Klopt dat?
summer73 schreef op 16 juli 2008 @ 09:02:

O.o Voor mijn werk ben ik nog altijd beter af met een inkjet vanwege raster en kleurbereik..

Ik ga voor de epson.
Welke type epson heb jij? Heb vroeger 2 epson inkjets gehad, 1voor kleur en 1 voor zwartwit, wel een prima merk. Gebruik nu een gekregen laser voor zwartwit maar denk al een tijd over de aanschaf van een kleurenlaser. Voor proefdrukjes in kleur dus van/voor mijn dtpwerk. Maar ben nu aan het twijfelen geslagen. hm lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven