zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Hier terug uit Gent. Nog voor de nipt maakten ze een extra echo en daarop konden ze meteen zien dat het niet goed was: baby heeft geen schedeldakje en zal nooit levensvatbaar zijn, ondanks kloppend hartje. Als we vandaag niet waren geweest, hadden ze dit dus pas bij 20wkn-echo ontdekt. Er hebben twee doktoren gekeken, maar er was geen twijfel over mogelijk.



Het is nog best een gedoe om het zsm weg te laten halen. Ik zit net op grens van curettage (ik ben morgen precies 13 weken en na 13+1 moeten ze de vrucht in je buik in stukjes snijden bij een abortus, met alle risico's van dien). Daarom wordt erna 13 wkn vaak voor gekozen om een bevalling te gaan inleiden (met alle moederschapshormonen van dien). Terwijl: ik wil niet bevallen, ik hoef het niet te zien (zeker niet met open schedel) en hoef ook niet te weten wat het is. En een afspraak voor ingreep is nog niet gemaakt (ze willen eerst verder onderzoek doen), dus er is zelfs een kans dat ik straks zwanger in m'n trouwjurk sta - en dan vlak erna nog moet 'bevallen'

Heb moeder van goeie vriend gebeld, die is gynaecologe in een achterstandswijk. Moet me morgen bij haar om 8 uur melden en zij gaat zorgen dat ik het dezelfde dag nog kan laten weghalen met een curettage. Het is jammer dat ik het niet via reguliere kanalen voor elkaar krijg, maar omdat ik op de grens zit, telt elke dag. En die bevalling wil ik niet.



Ik kom nog wel terug hier om afloop en nasleep te beschrijven, maar voor nu is het vrij k u t. Kan iemand me ook even uit de tabel halen?
Sorry voor het rationele bericht. De klap komt vast nog wel, maar ik wil eerst dat het zsm afgebroken wordt, dat adviseerden ze in Gent ook...
Alle reacties Link kopieren
O laura, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! Wat n verschrikkelijke schok!!! Sterkte en ook voor je partner! Sorry iedere zin die ik typ lijkt niet goed genoeg, wat n hel moet dit voor jouw zijn! Ik denk aan je
Oooo lieve laura, wat een vreselijk bericht!!! Ik ben hier helemaal stil van...Dan krijg je zulk verschrikkelijk nieuws, en heb je eigenlijk nog geen kans om het te verwerken en beseffen omdat je gelijk van alles moet gaan regelen. Wat vind ik dit erg voor je...

Meis, ik wens je morgen heel veel sterkte en succes toe. Ik hoop voor je dat het via curretage kan, want ik kan me helemaal voorstellen dat je een bevalling niet ziet zitten.



Hele dikke knuffel voor jou!
Oh my god....laura!

Ik krijg er kippenvel van! Wat afschuwelijk!

Hopelijk kunnen ze vandaag alles regelen en wordt je een 'bevalling' bespaard! Succes meid!
Jeetje Laura! Met tranen in mijn ogen lees ik net jouw verhaal. Woorden schieten te kort.

Heel veel sterkte voor jou en je partner!
Alle reacties Link kopieren
Pfff Laura! Wat een verschrikkelijk verhaal!



Ik heb het echt een paar keer moeten lezen, voordat het een beetje tot me door drong...kan me voorstellen dat het voor jou en je partner helemaal nog een waas is die niet te bevatten is.



Ik hoop voor je dat ze vandaag alles kunnen regelen, zodat je niet ook nog een bevalling mee hoeft te maken op deze manier...het is zo allemaal al erg genoeg.

Heel veel sterkte voor jullie !
Alle reacties Link kopieren
@laurabb: wat heftig van je vriendin zeg, sterkte!

O jeetje meis wat een vreselijk bericht over je kindje in je buik.. wat een schrik! Wel 'fijn' dat ze het nu al zagen ipv met de 20 weken echo pas, maar nu dus alles in sneltreinvaart regelen.

Meid ik heb er even geen woorden voor, wat verschrikkelijk voor jullie. Heel veel sterkte gewenst..



@madelief: vreemd dat je geen stilstaande smiley hebt ehad, maar zoals je zelf al zegt, misschien heb je m net gemist



@joy: spannend meis! Je bent nu toch al bijna een week overtijd toch? Knap dat je zo lang kan wachten met testen!



@julia-isa: die rook voor even kan weinig kwaad denk ik, voor de zekerheid maar ff aan de VK vragen dan

Balen dat je het hartje nog niet gehoord hebt (heb ik hier ook niet gehoord met de 7 en 9 weken echo). Maar je bent nu rond de 8 weken? En je krijgt pas over 3 weken de eerste echo? Wat laat zeg!

Hoe groot was jouw eerste dan als ik vragen mag?

O en de VK al gevraagd over de rook zie ik, gelukkig!



@Ri: voor jou dus ook de laatste week afwachten tot je NOD, ben benieuwd, ik duim voor je!



@abbeytje: spannend! Ik hoop zo voor je dat het raak is, duim duim..



@zus: knap dat jullie het meteen weer gaan proberen, ik duim voor jullie!



@niekjeelastiekje: balen meis! Misschien temperaturen ook een fijn hulpmiddel?



Ik ga hier zo voor de derde echo alweer, heb er zin in en ben zenuwachtig tegelijk! (zeker na het verhaal van Laura, dat zet je toch wel weer even stevig met beide benen op de grond.. ppfff.. :( )

Verder hier al iets minder moe, alhoewel nu wel maar heb net weer 2 nachtdiensten gewerkt. Wel nog veel kokhalzen en enorm veel buikpijn, straks maar eens aan de VK vragen wat dat kan zijn, want wordt er simpel van.

Volgende week op maandag een afspraak bij de bekkentherapeut en op woensdag intake bij de gynaecoloog.

En 30 september de geslachtsbepalingsecho
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wat vinden jullie van deze ovu testen?

Die van CB de blauwe streepjes (dubbele hormoonindicator) knipperde vanochtend nog steeds, maar heb voor de zekerheid ook even een normale gedaan die alleen LH meet. Ik heb nog nooit zulke dikke strepen gehad...



[IMG]http://i57.tinypic.com/14xhxfl.jpg[/IMG]



Zou dit mijn ovulatie kunnen zijn op dag 22? Of zit die er nog aan te komen?
Alle reacties Link kopieren
He madelief! Bij mij geeft de cb (zonder dubbele indicator, dus alleen LH) een stilstaande smiley bij zo'n streep hoor! Ik zou gewoon even doormeten, misschien krijg je dan toch nog een stilstaande smiley morgen en lekker vrijen vanavond en de aankomende dagen dan kun je je eisprong in ieder geval niet gemist hebben! Ik had 2 mnd terug precies hetzelfde... Aan de streepjes te zien leek het er rond dag 13/14 aan te komen en toen zwakten ze weer af en rond dag 22 werden ze weer duidelijker en uiteindelijk kreeg ik toch mn smiley! Hopelijk jij ook! Ik hoop voor je dat je lichaam dan niet bedenkt om gewoon rond dag 28 ongesteld te worden want dan kan je luteale fase aan de korte kant zijn! Keep us posted! Ik duim voor je meis!!
Alle reacties Link kopieren
@abbey: ik had inderdaad ook rond de tijd dat ik mijn eisprong verwacht had wat duidelijker strepen die weer afzwakten. Die waren Alleen niet zo duidelijk als deze. Heb normaal een cyclus van 31 dagen. Heb dus nog even maar wordt idd wel aan de krapoe kant! Ben iig blij dat ik wel een eisprong heb, want maakte me daar wel zorgen om... nu idd hopen dat het lukt en dat mijn menstruatie lang genoeg op zich laat wachten!!

Hebben tot nu toe iig braaf om de dag ons best gedaan en gisterenavond ook nog. Zullen we de komende dagen dus nog even doorgaan. Dat is gelukkig geen straf!
Alle reacties Link kopieren
@Laura Geen woorden voor
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Laura, hoe is het gegaan vanmorgen?? Ik denk aan je!



Hier voelt mijn buik momenteel alsof ik ieder moment ongesteld kan worden. Wat op zich een goed teken zou zijn, omdat ik dan een prima cyclus zou hebben. We wachten af...



@madelief, ik heb geen enkele ervaring met ovultietesten dus ik kan je helaas niet helpen!
Alle reacties Link kopieren
Jee laura,

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen..

Wat een verschrikking!! Ik wens jullie heel veel sterkte om dit super verdrietige nieuws te kunnen verwerken

... dikke knuffel
egopost, maar dat zal iedereen wel begrijpen:



vanochtend eerst naar moeder van goede vriend geweest, die is ook gynaecologe. die heeft meteen met de hoofd gynaecologie gebeld van het ziekenhuis waar ik een afspraak had en in feite gewoon mijn wens er doorheen gedrukt. die wilde me eigenlijk vijf dagen bedenktijd geven, maar alles in mij zei dat het vruchtje er zsm uit moest. een heel gesteggel en hij leek nog niet helemaal om, dus ze had voor de zekerheid morgen ook alvast een afspraak bij de abortuskliniek voor me gemaakt, dan kon ik daar ook nog eventueel heen.



in ziekenhuis kregen we een royale behandeling. we kregen meteen een kamertje voor onszelf, en konden direct door naar echo, ook al waren we een half uur te vroeg. daar werd het nog eens bevestigd: geen schedeldak, dus geen kans om te leven. hoofd gynaecologie heeft ook niet meer geprobeerd of ik nog een bevalling wilde, maar plande voor morgen meteen een afspraak in voor een curettage. ik zit op grens van 13 weken, dus dat kan nog net.



ik kreeg pillen om de baarmoedermond zachter en rekbaarder te maken, en om de abortus op te wekken. die moest ik in het ziekenhuis al innemen / inbrengen. heb nog in tranen gefluisterd: 'sorry spruit', maar ik zie gewoon geen andere optie. het is overduidelijk, dit kind heeft nul kans.



ik heb bij thuiskomst nog net m'n trouwjurk naar de coupeuse kunnen brengen met mijn moeder, al moest ik onderweg (500 meter lopen) 4x overgeven in de bosjes. in die winkel in m'n jurk voelde ik de spanning van me afglijden. ik voelde me heel eventjes mooi en gewoon Laura, en niet een mislukte moederschoot.



daarna ben ik thuis op bank gaan liggen. ik kreeg steeds hevigere menstruatiekrampen en raakte steeds meer in mezelf gekeerd. ik viel in slaap, en werd na kwartiertje wakker met enorme buikpijn en m'n bovenbenen onder het bloed. ik denk dat de pillen een miskraam hebben opgewekt en volgens mij ben ik het vruchtje al verloren bij de eerste keer naar de wc rennen. het is net alsof ik heel erg ongesteld ben, en er komen nu nog restjes weefsel in fases naar buiten.



ik heb net het ziekenhuis gebeld en wacht even tot ik zo word teruggebeld hoe nu verder. ben in ieder geval wel ontzettend blij dat ik niet 5-10 dagen heb hoeven wachten, ik wilde echt niet zwanger of net-bevallen in m'n trouwjurk staan. mijn verloofde is ongelofelijk lief en begripvol, en zegt dat ik hem niet hoef te bedanken voor iedere tissue die hij aangeeft. ook krijg ik erg lieve reacties van mensen uit mijn omgeving die hun persoonlijke verhalen met me delen. het is nog steeds verschrikkelijk. maar als het dan toch moet, dan liever zo...
Alle reacties Link kopieren
Och lieve Laura wat heb ik met je te doen, wat een verschrikking en onbegrijpelijk oneerlijk..

Nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel! (wanneer is je trouwdag ook alweer?)
Ach lieve Laura toch! Wat vreselijk allemaal wat jij hebt moeten doorstaan en nog steeds doorstaat. Wat fijn dat je partner er voor je is.

Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Laura, ik lees je berichten nu pas en jeetje, wat schrik ik. Ik zit al minuten naar mijn scherm te staren en word er helemaal misselijk van. Ik weet niks te zeggen behalve jullie heel veel kracht te wensen hiermee. En wat ben je sterk!! Echt meis, ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat! Sterkte de komende dagen en weet dat je hier altijd je hart kan luchten. Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Oh Laura wat verschrikkelijk.... En wat knap dat je er zo rationeel over kan praten, heb ik veel respect voor, je lijkt me een hele sterke vrouw!



Ik denk aan je....





En de klap gaat vast nog komen maar ik hoop dat je gevoel juist is en dat je het vruchtje nu al 'kwijt' bent.

Heel veel sterkte de komende tijd
De pillen die ik meekreeg voor de ingreep hebben een miskraam veroorzaakt. Ik ben net nog voor controle in zh geweest en baarmoeder is leeg, op een enkele stolsel na. Hoef dus morgen niet te komen, ik ga eerst even tien uur bijslapen. Thnx voor de support!
Pffff, wat een vreselijk verhaal Laura! Ik vind je ontzettend sterk. Ik hoop dat jullie dit samen goed kunnen verwerken en je vanaf nu de rust hebt om het te beseffen en het een plekje kan gaan geven.

Uiteraard zijn wij hier een luisterend oor wanneer je daar behoefte aan hebt. Sterkte lieverd, zorg goed voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat ontzettend heftig! Ik vind dat je een ontzettend moeilijk maar moedige beslissing hebt gemaakt. Jullie kindje was sterk genoeg in jouw buik. Maar inderdaadnooit sterk genoeg om geboren teworden. heel veel sterkte voor jou en je familie om dit verlies een plek te geven.
Alle reacties Link kopieren
Laura, ik denk veel aan je! Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen! Fijn dat je verloofde zo lief voor je is. Hoe is hij er zelf onder? Ik hoop dat jullie je sterk en verbonden voelen samen! En ik wens voor jullie een fantastisch geweldige bruiloft! En uiteraard goed nieuws voor jou zieke vriendin. Jullie hebben wel even genoeg ellende meegemaakt denk ik zo, vanaf nu alleen maar moois en goeds voor jullie! Dikke knuffel en sterkte!



Julia, hoe gaat het met jou meis?



Krullie!! Hoe was de echo??? en wat superrrr leuk dat je een datum hebt voor de geslachtsbepaling!! Wat spannend!!!



Madelief, en?? vanochtend een stilstaande smiley?? ik hoop t zo!!



Niekje, oooo :( wat balen zeg! Denk wel slim dat je de CB ovutesten gaat gebruiken, die zijn erg prettig. Inderdaad wat prijziger, maar wel het geld waard! Succes ermee in de volgende ronde! Hopelijk horen we soms even hoe het gaat!!



Ri, hoe gaat het met jou? Inmiddels wel al merkwaardige kwaaltjes kunnen ontdekken? nog 3 dagen en dan wil je gaan testen toch? Denken jullie er nog steeds zo over? en heb je al testen in huis? en zo ja welke? Spannend!! Ik ken dat 'wat als' fantaseer-gevoel helemaal!! Heerlijk wegdromen over namen, de babykamer en het goede nieuws delen met je dierbaren! Hopelijk is het je snel gegund meis! En idd, mijn partner is ook nuchterder als ik hierin!



Hier: Werd vannacht rond 4u wakker door hevige zeurende en stekende pijn links onderin mn buik, de pijn trok helemaal door in mijn lies en bovenbeen. Moest steeds gaan verliggen. Duurde ongeveer een uur denk ik, maar heb niet constant op de klok gekeken. Op gegeven moment weer in slaap gevallen en vanochtend sinds het wakker worden nog steeds zeurende pijn, vooral in mn lies en trekt door in bovenbeen. Maar veel minder dan vannacht. Innesteling of vroege bandenpijn? Van een aankomende menstruatie kan het niet zijn, want ik moet op zn vroegst zondag ongesteld worden (dag 28) en dat zou al vroeg zijn voor mijn cyclus. En daarnaast is het ook geen pijn die ik herken van tijdens of voor een menstruatie. Ben ook misselijk nu en heb sinds gister constant honger, soms hoofdpijn en soms last van maagzuur. Krijg nu zoveel hoop... En ik wil helemaal niet die hoop zo sterk hebben omdat het dan zo'n teleurstelling kan gaan worden over een paar dagen maar het is niet echt een gevoel waar ik wel of niet voor kan kiezen. Ik duim maar gewoon heel hard dat mijn gevoel juist is!!
Godver. Nu weer in ziekenhuis voor controle. Werd vanochtend gebeld dat ik toch moest komen, blijkt er nog wel degelijk iets in baarmoeder te zitten dat eruit moet. Maar ja, ik heb al ontbeten omdat ze gisteren zeiden dat ik pas maandag terug hoefde te komen. Arts-assistent van gisteravond heeft prutswerk verricht. Ik ben nu opgenomen en moet zo alsnog ingreep ondergaan... Niemand heeft enig idee hoe laat, dus wacht al 3 uur
Alle reacties Link kopieren
Hè wat naar, je krijgt ook wel alle ellende in één keer zeg! Weet je inmiddels al wat meer? Heel veel succes, we leven met je mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven