zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier: inmiddels een week overtijd. Afgelopen dagen af en toe krampjes, nog steeds rommelende darmen en een vol gevoel in mijn maag. Gisteravond ook last van maagzuur. Vandaag ben ik moe en heb ik lichte hoofdpijn, maar de afgelopen dagen waren op mijn werk ook erg druk en spannend, dus daar kan het ook aan liggen. Ik ga vanavond of morgen (even kijken wat het beste uitkomt) maar eens een testje doen. Hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Krullie, ik ben toch wel benieuwd hoe jouw echo was!?



Abbey: jeetje, dat klinkt goed! Wel nog echt te vroeg voor bandenpijn zou ik denken, maar een innesteling kan het natuurlijk wel zijn. Ik hoop het zo!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Laura,

Dit is toch niet te geloven. Ik was (hoe raar het ook klinkt in deze situatie) blij voor je na je vorige berichtje dat het ondanks alles goed was gegaan. Dat je door de pillen vanzelf een miskraam had gekregen en dat alles er goed uitzag. Na alles wat jullie voor je kiezen hebben gekregen de laatste tijd, had je het wel verdiend om dit zo te laten gaan zoals jij het wilde (zonder ingrepen), want het is al moeilijk en vervelend genoeg. Ik vind het zo vervelend om te lezen dat er een fout is gemaakt en dat je nu alsnog een ingreep moet ondergaan! Gelukkig zijn ze er nog achter gekomen en word je geholpen vandaag, want je wil ook niet dat je over een tijdje te maken krijgt met de gevolgen hiervan, doordat en arts niet goed heeft opgelet.

Ik hoop voor je dat alles snel achter de rug is en dat je snel weer wat op knapt! Hier zijn gewoon geen woorden voor....Ik denk aan je!!



@ Niekje: ik heb ook cb ovulatietesten gebruikt. Is wel handig, want geeft je goed inzicht in je cyclus..al zou ik die met dubbele hormoonindicator niet snel adviseren, omdat deze bij mij alleen maar voor meer twijfel hebben gezorgd...



@ krullie: hoe is je echo gegaan?



@ ri: dat wachten is zo'n spannende tijd! Hoe voel je je? en weet je al wanneer je wilt gaan testen?



@ abbey:je klachten klinken heel hoopvol. Ik hoop voor je dat je gevoel juist is en dat je binnenkort goed nieuws voor ons hebt!



Hier: Na heeeeel lang testen en in twijfel zitten of ik mijn eisprong misschien gemist had, of misschien wel helemaal geen eisprong gehad had, kreeg ik gisterenochtend het verlossende antwoord: een stilstaande smiley en een knalstreep op een normale ovulatietest. Daar hebben me meteen gebruik van gemaakt. Gisterenavond kreeg ik echt enorme stekende pijn rechts onderin mijn buik (had ik nog niet eerder gevoeld), maar denk dat dat mijn eisprong was.

Ben zo blij dat we ovulatietesten zijn gaan gebruiken, want nu herken ik dus de klachten van een naderende eisprong...ik heb dan namelijk echt giga pijn in mijn onderrug en rommelende darmen. Had ik de laatste 2 maanden ook rond deze tijd, maar dacht dat dit misschien klachten konden zijn die pasten bij mogelijke zwangerschap...nou dat blijkt dus mijn eisprong te zijn! Had ik zonder de ovulatietesten niet geweten en dat betekent ook dat we al 2 maanden totaal verkeerd aan het klussen waren! Toch wel handig dus die dingen!

Nu hopen dat ze ook goed hun werk hebben gedaan en dat er, omdat mijn eisprong dus laat is (dag 22 in cyclus van ongeveer 31 dagen), toch voldoende tijd is voor een mogelijke innesteling als het eitje bevrucht zou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Pff laura, het houdt niet op hè meid!! Sterkte!!



Joy, oeh spannend!! Test maar vanavond, ik ben veel te benieuwd!!! ;) hoor het graag!!



Hier nog steeds steekjes en zeurtjes in onderbuik! En lage rugpijn! Vin t zo spannend nu
Alle reacties Link kopieren
@ joy: zie net je berichtje...een week overtijd al...de klachten die je beschrijft klinken hoopvol! Ga duimen voor positief bericht vanuit jou een dezer dagen!
Alle reacties Link kopieren
Madelief, lees nu pas je bericht! Wat super dat je je eisprong hebt gevonden! Die dubbele indicator is dus misschien toch niet zo handig nee... Jouw cyclus lijkt erg op die van mij! Late eisprong terwijl je lichaam al wel rond dag 14 naar de eisprong heen gaat werken en dan idd maar hopen dat je luteale fase lang genoeg is! Ik duim voor je meis!!!
Lig er nog steeds. Schema schijnt wel vast te staan, maar geen verpleegster die durft te bellen hoe laat ik moet...
Alle reacties Link kopieren
De test was negatief durfde er niet op te hopen maar ben toch teleurgesteld. Snap er helemaal niks van - ik zit vandaag weer op dag 56. Afwachten dus maar weer...
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames dat ik nog niet over mn echo heb verteld, maar voelt niet zo passend bij alle ellende die Laura moet ondergaan :(



Dus maar ff kort: Echo was goed, perfect op termijn en al vingertjes kunnen tellen zelfs.



Joy balen dat je test negatief is, dag 56, ppfff dat is lang!



@abbeytje: ik duim voor je meid!



@madelief: whoehoeee een stilstaande smiley, hopelijk goed geklust en straks een positieve test!



@laura: jemig meid, hoe komen ze er nu ineens achter dan dat er toch nog wel wat in je baarmoeder zat? Ze zeiden eerst toch dat alles leeg en schoon was? Hopelijk heb je de ingreep nu achter de rug zodat je echt toe kan komen aan herstellen en verwerken. Nogmaals dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
In de tabel mag: 3/9 gyn
Alle reacties Link kopieren
Laura, hoe is t nu met je meis? Sterkte!!!



Krullie, fijn om te horen meis!



Joy, wat balen... Hoe kan dat nou... Pfff das toch om niet goed van te worden zo'n lange cyclus! :( Morgen met ochtendurine testen misschien?
Het is gebeurd. Ik ben ook weer thuis, en het viel alleszins mee.



ik heb vandaag een juiste beslissing gemaakt. vanochtend zei gynaecoloog nog: 'je kunt wachten tot moeder natuur het oplost, oooooof je neemt een curettage maar dan riskeer je wel verklevingen en een gat in je baarmoeder. ik zeg niet dat het vaak gebeurt, maar het kan.'



ik alweer van streek (heb echt wat afgejankt afgelopen drie dagen). maar uiteindelijk toch besloten om die stomme ingreep te doen. lig ik daar in operatiekamer (met ruggenprik, ik wilde niet onder narcose), zegt de gynaecoloog doodleuk: 'jeetje, wees maar blij dat je het gedaan hebt hoor, want ik zie nog een heel stuk placenta. als je hiermee door was blijven lopen, dan had je een flinke ontsteking opgelopen en was je verder van huis geweest...'



ik hoop nu gewoon dat het klaar is. over twee weken weer controle. heb net gegoogle'd dat ik voorlopig niet in bad mag ivm infectiegevaar en meer van dat soort dingen. is me echt niks verteld in ziekenhuis. ik ben echt verbaasd over gebrek aan communicatie in de NLse zorg.



heb erover nagedacht en blijf hier wel meeschrijven. verloofde en ik wachten eerst tot we weer een menstruatie achter de rug hebben en willen het dan weer proberen, voor we ons bedenken. dus zet bij mij maar in de tabel bij 'Bijzonderheden': Op 27/8 na 13 wkn een prachtig sterretje verloren
(oja, en ik ga snel weer op jullie allemaal reageren hoor!) dank voor alle lieve berichten, ik heb ze allemaal gelezen!
Alle reacties Link kopieren
Laurabb sprakenloos.. Verdrietig... Verschrikkelijk nieuws! Met tranen over mijn gezicht lees ik je bericht..:-( Wat erg voor je ( en je verloofde). Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verschrikkelijke nieuws... Een hele dikke knuffel voor jou meis..
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik er deze week minder was ( vlgde week op vakantie dus ook minder hier). Hele drukke week zo.voor de vakantie. Iedereen hier weet nu van onze zw.. Ik ging woensdagavond naar school en de docent zei meteen bij binnekomst: ben jij zwanger?. Ook een klasgenoot zei het en toen heb ik het daar ook maar gezegd.

Verder veel moeten overgeven deze week.



@abbeytje hoe is nu? Zo spannend!!



@joy wat balen, en kan me voorstellen dat het lastig is je cyclus te begrijpen... Kan het zijn dat je ei heel laat kwam en t nu nog te vroeg is om te testen?



@krullie oooh wat fijn! Goed om te horen



@ madelief yes! Veeel succes met klussen!



@ri88 hoe is het? Ooow spannend hopelijk is het raak
Alle reacties Link kopieren
@laura, wat een rotzooi inderdaad in dat ziekenhuis!! Daar kun je echt kwaad om worden. Belangrijkste is dat jullie nu alles achter de rug hebben en dat je je rustig op je bruiloft kunt gaan richten. Fijn dat je hier blijft schrijven! Ik vind het trouwens wel ontzettend dapper van jullie dat jullie meteen weer opnieuw gaan proberen!



@krullie, wat fijn! Je mag hartstikke trots zijn hoor!



@julia, balen dat je zo misselijk bent. Misschien maar goed dat je lekker op vakantie gaat, dan kun je heerlijk even tot rust komen. Veel plezier!



@abbey en julia, ik weet het echt niet! Waarschijnlijk heb ik met zo'n lange cyclus niet eens een ei gehad. Kan niks anders dan wachten. Je moet je cyclus een jaar geven om op gang te komen na de pil. Daarvan zijn er nu 8 maanden voorbij. Ach ja... We zijn vrij nuchter dus we hadden ook niet verwacht dat het snel zou lukken.
nou, eerst even zes weken de eerste menstruatie afwachten hoor.



Voor de rest kan ik iedereen aanraden: als je twijfelt, ga eens voor tussentijdse controle naar UZ Gent. Ik dacht diep van binnen steeds: Wat als het niet goed is, en ik daar pas vlak voor de bruiloft achterkom?

Wij hebben er voor 135 euro een echo en consult gehad (vooraf betalen) en ze zijn daar zoveel verder dan hier. Kreeg ook drie reacties van kennissen die (om verschillende redenen) ook eenmalig voor echo naar UZ Gent waren uitgeweken, ze zijn daar nu eenmaal verder en iedereen was er positief over (hoe kl*te de uitslag voor ons ook was).



Als ze het daar niet hadden opgemerkt, was ik er hier met 20 weken pas achtergekomen - en dan was het nog veel heftiger geweest



Dank voor al jullie lieve woorden! Het was te zwaar en te emotioneel om op iedereen te reageren, maar ik heb alles gelezen - ook met smartphone in ziekenhuisbed
Alle reacties Link kopieren
@laura Heel veel sterkte met de verwerking!



@krullie fijn dat de echo goed was!



@madelief, fijn dat je je eisprong toch nog hebt ontdekt!



@joy, wat vervelend zeg die onzekerheid...



Hier: ik werd vanmorgen wakker en had gebloed (oud bruin bloed), hield even aan na het opstaan. Onderweg naar werk nog een keer onderweg gestopt om naar het toilet te gaan, daar ook best veel helderrood bloed verloren..... Ik heb de verloskundige gebeld en het kan wijzen op een miskraam. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, het is nog te vroeg om een echo te maken. Ik moet dus afwachten vandaag.... Momenteel heb ik alleen bij het afvegen wat roze bloed, en soms een druppel met het plassen (sorry voor de details, maar voelt wel goed om even van me af te typen). Verloskundige gaf aan dat het het beste is om even rustig aan te doen en het af te wachten. Mocht het dan toch echt een miskraam zijn, dan ben ik in ieder geval thuis, ze gaf aan dat het namelijk wel behoorlijk pijn zou kunnen doen en dat ze dan ook veel bloed verwachtte. Het vele bloed blijft tot nu toe dus uit, ik voel wel veel druk op mijn buik, maar niet zoals wanneer ik ongesteld wordt dat ik mijn baarmoeder voel samentrekken.... Ik heb dus echt geen idee wat het is.... Verloskundige was echt ontzettend lief, ze belt me vanmiddag weer om te controleren hoe het gaat. Man werkt thuis vandaag en zorgt de hele dag al goed voor me. Hij heeft zelfs kaarsjes aangestoken omdat ik dat altijd zo ontspannend en gezellig vind Heel lief. Ik ben nu alleen nog op zoek naar de ultieme film die ik kan gaan kijken om me lekker af te leiden....
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Alle reacties Link kopieren
O Teapot wat eng! Ik ga heel hard voor je duimen! Laat goed voor je zorgen en probeer lekker te rusten.
ik duim ook voor je lieve teapot, wat ellendig allemaal!
Pfff,Laura, wat een verhaal zeg.. ik vind het echt ongelooflijk wat er allemaal gebeurd is. Zorg goed voor jezelf de komende tijd en doe het lekker rustig aan! Wij zijn uiteraard een luisterend oor wanneer je je hart wil luchten! Sterkte!



O jeetje, Teapot wat spannend zeg... Ik duim héél hard dat het allemaal meevalt!



Hier vandaag NOD, nog geen menstruatie en ook geen kwaaltjes. We blijven afwachten..
Alle reacties Link kopieren
Onee teapot!! Hoe is t nu? Ik hoop zo dat t bloeden gestopt is!!! Ik duim voor je!!! Dikke knuffel en lekker je rust pakken!
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend ri! Wel nog steeds t gevoel dat je ongesteld gaat worden of is dat nu weg?



Laura, fijn om te horen dat we je hier blijven zien!



Hier is alles rustig. Wel wat dingetjes die zouden kunnen wijzen op een zwangerschap maar ja, niks is zeker tot een positieve test of een menstruatie. Ik moet nog even geduld hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Bedankt voor jullie berichtjes!

Het heeft vooralsnog niet doorgezet. De druk die ik ervaar in mn buik kan ook een teken zijn van een normale zwangerschap. Ik bloed momenteel alleen als ik naar het toilet ga om te plassen, dan komt er ook wat helderrood bloed mee. Volgens de verloskundige is er dus nog hoop en klinkt dit niet als een miskraam. Echter kan het zijn dat die toch alsnog op gang komt. We hebben maandag weer contact, mocht er dan nog geen volledige miskraam zijn geweest, gaan we een afspraak inplannen om te kijken of er een hartje klopt. Ze schatte in dat we dat dan op 11 september zouden kunnen doen.
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Alle reacties Link kopieren
Oh teapot wat heftig!!! Ik hoop dat het goedkomt! Denk aan jezelf en rust goed uit! Hoeveel weken zwanger ben je nu? Bij mij was met 7 weken al een hartje te horen dus kan je eht niet eerder dan 11sept?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven