Oude liefde herboren?

18-08-2014 11:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE OP PAGINA 3 (klik hier om naar de update te gaan)

Hallo allemaal ,



Ik ben een man/jongen en heb een vraag die mij al enige tijd bezighoudt. Ik heb een tijdje geleden via social media contact gehad met een meisje dat ik al anderhalf jaar niet meer heb gezien. Gesprek liep lekker en we konden het 'vroeger' al goed met elkaar vinden. Ik realiseerde mij door terug te denken dat ik jaren geleden echter alle signalen heb gemist die zij mij destijds gaf. Ik was toen erg onzeker en wist niet wat ik moest doen.



Na wat berichtjes heen en weer heb ik haar gevraagd om weer eens af te spreken. We gaan nu binnenkort 's avonds wat drinken. Nu heb ik een paar dingen die ik mij af vraag.



Denken jullie dat dit een date is of puur vriendschappelijk? Haar berichtjes op Facebook zijn enthousiaster dan normaal en ze reageert ook erg uitgebreid. Ik gok dus op het eerste, maar zoals ik al zei ben ik soms onzeker op dit gebied.



Daarnaast vraag ik mij of hoe ik haar moet begroeten? Ik heb haar lang niet gezien en gesproken maar daarvoor waren we wel goede vrienden. Bovendien wil ik haar natuurlijk de hint geven dat er meer kan ontstaan dan alleen vriendschappelijk wat drinken.



Ik heb weinig ervaring dus alle tips zijn welkom!



Alvast bedankt!

Thomas
Alle reacties Link kopieren
Ze zit deze week in het buitenland maar we hebben toch nog wel regelmatig contact. Gisteravond heb ik haar gevraagd of ze binnenkort nog een keer wat wil gaan drinken. Dat leek haar erg leuk zei ze. De datum prikken we als ze weer terug is.



Verder ben ik inderdaad 22 en is zij 20 jarig oud. Nog niet vaak gedate zou dus kunnen, al heb ik zelf ook niet heel veel ervaring.



Weer bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ze is weer terug in Nederland en vroeg meteen wanneer ik af kon spreken. Zij wilde me graag snel zien dus hebben we zaterdagavond afgesproken. Dit voelt voor mij als de eerste echte date omdat ik haar bij onze eerste ontmoeting toch pas voor het eerst zag. Ik heb er veel zin in en ben benieuwd of dé klik er zal zijn.



De gesprekken via whatsapp lopen nog steeds vloeiend en daardoor begin ik volgens mij ook wat lichte gevoelens te ontwikkelen. Dat zij mij leuk vindt weet ik bijna zeker, ik dacht dat ze wat rust wilde na haar reis maar ze wilde zo snel mogelijk afspreken. Dat zegt denk ik ook al wat!



Nog wel iets waar ik mee zit; hoe vertel ik dit mijn ouders? De eerste date had ik de smoes dat ik met vrienden wat ging doen, maar een tweede date moet ik denk ik wel eerlijk vertellen. Ik ben vooral bang voor de reacties wanneer ik vertel dat ik haar via Tinder ken. Zouden jullie nu al iets zeggen of zaterdag met een smoes de deur de deur uitgaan?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het je ouders toch niet te vertellen? Je bent een volwassen vent.

Ik zou aangeven dat je uitgaat. Punt. En het doet er toch niet toe hoe jullie elkaar hebben leren kennen? Kijk eerst eens rustig hoe deze date verloopt, je kunt je ouders altijd nog informeren.



Succes enneh...hartstikke leuk voor je!
Speechless
Alle reacties Link kopieren
quote:muzemeisje schreef op 28 augustus 2014 @ 22:58:

Je hoeft het je ouders toch niet te vertellen? Je bent een volwassen vent.

Ik zou aangeven dat je uitgaat. Punt. En het doet er toch niet toe hoe jullie elkaar hebben leren kennen? Kijk eerst eens rustig hoe deze date verloopt, je kunt je ouders altijd nog informeren.



Succes enneh...hartstikke leuk voor je!Klopt, maar ik heb wel hun auto nodig en normaal ga ik uit zonder auto. De kans is dus groot dat ze me niet geloven. Ik zal dan maar wat verzinnen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
huh? waarom kun je niet gewoon open en eerlijk met je ouders over dit soort dingen praten?



op zn minst zoveel mogelijk als dat echt zo lastig is, dus gewoon dat je de auto wil gebruiken voor een date. en dat je je date kent via een datingsite. als tinder gevoelig ligt hoef je niet te specificeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 29 augustus 2014 @ 18:24:

huh? waarom kun je niet gewoon open en eerlijk met je ouders over dit soort dingen praten?



op zn minst zoveel mogelijk als dat echt zo lastig is, dus gewoon dat je de auto wil gebruiken voor een date. en dat je je date kent via een datingsite. als tinder gevoelig ligt hoef je niet te specificeren?Klopt, maar ik ben bang voor de reactie omdat het online is. Zij zijn daar nogal voorzichtig mee. Normaal gesproken was het geen probleem het te vertellen maar omdat ik haar via online ken word het toch anders. Ik heb geen zin in een avond waarin ik moet aanhoren dat online niet veilig is et cetera.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel dus of ik het met een smoes aan mijn ouders moet verkopen of niet. Het is namelijk nog niet serieus, aan de andere kant wil ik natuurlijk niet liegen. Als ik het wil vertellen is vanavond het moment. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn ze bang voor dan?
Alle reacties Link kopieren
Zeg anders gewoon dat je haar via via hebt leren kennen. Hoeven zij morgenavond niet in de rats te zitten en als het echt wat wordt tussen jou en dat meisje, dan vertel je alsnog hoe je haar hebt leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze bang zijn dat ik word ontvoerd ofzo. Begrijp ik ook wel natuurlijk, maar ik heb haar al gezien (wat zei dus niet weten). Ik denk dat ik maar zeg dat ik haar inderdaad via via ken. Of via een van mijn sporten ofzo



Edit: Ik heb het net verteld. Ze waren enthousiast en vonden het leuk .
Je bent 21/22.... Ontvoerd, serieus? Zeg gewoon dat je met een vriend hebt afgesproken. Ik zou mijn ouders niet zo snel vertellen over een date, pas als het wat serieuzer is.

Mocht je dje behoefte wel hebben, zou ik gewoon tussen neus en lippen door vertellen dat je een date hebt. Als ze door vragen, zeg je dat je het wel een keer vertelt als het wat serieuzer is.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 29 augustus 2014 @ 21:25:

Je bent 21/22.... Ontvoerd, serieus? Zeg gewoon dat je met een vriend hebt afgesproken. Ik zou mijn ouders niet zo snel vertellen over een date, pas als het wat serieuzer is.

Mocht je dje behoefte wel hebben, zou ik gewoon tussen neus en lippen door vertellen dat je een date hebt. Als ze door vragen, zeg je dat je het wel een keer vertelt als het wat serieuzer is.

Ik zou het wel begrijpen als ze zo zouden reageren. Wie zegt jou dat je er niet wordt ingeluist? Ontvoeren is misschien idd wat overdreven ;).



Maar ze reageerden dus positief. Heb aangegeven dat het nog verre van serieus is en dat ik het er verder dus ook niet over wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ahw, ik heb het hele topic gelezen en vind het schattig, leuk om als 20jarig meisje eens te lezen hoe een jongen dit soort dingen analyseert . Als het echt type 'onervaren verlegen meisje' is wist ze misschien echt niet hoe ze met dat betalen om moest gaan.. Snap wel dat je het een afknapper vindt, hopelijk gaat dat vanavond anders.



Veeel plezier vanavond en blijf vooral relaxed, ben benieuwd naar je update!
Alle reacties Link kopieren
Update, niets bijzonders maar sommigen vinden het misschien leuk om dit te lezen!



Inmiddels begint er wel wat te ontstaan denk ik. We hebben tot nu toe een keer wat gedronken en een (slechte) film gezien. Vanavond zie ik haar voor de derde keer. Ik voelde me tot nu toe niet echt meer dan een klik maar daar lijkt verandering in te komen. Dit komt denk ik ook door dat zij mij veel zelfvertrouwen geeft.



Helaas hebben we allebei een drukke agenda en wonen niet dichtbij elkaar (vandaar de vele tijd tussen de dates), maar ook via whatsapp hebben we nog steeds continu contact.



Vanavond haal ik haar op in de stad waar ze woont, echter wel bij haar thuis, waar ook haar ouders wonen. Gaat dit nog voor awkward situaties zorgen? Ik wil aanbellen, haar begroeten en eigenlijk zo snel mogelijk weer weg. Niet omdat ik bang ben voor haar ouders, maar omdat ik nu nog geen zin heb in een kruisverhoor. Aan mijn kant is er namelijk nog niet sprake van 'een relatie'.
Alle reacties Link kopieren
Leuke update en gezellig weer een date.

Niet te veel zorgen over die ouders. Die willen gewoon graag even zien met wie hun dochter op pad gaat.

Gewoon jezelf blijven, vriendelijk voorstellen (en als je geen zin hebt in vragen, gewoon gelijk een leuk compliment geven (mooi huis/mooie tuin/mooie buurt/leuk ingericht, etc.) Grote kans dat ze daar dan gelijk over doorpraten.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:acceptieme schreef op 12 september 2014 @ 17:01:

Leuke update en gezellig weer een date.

Niet te veel zorgen over die ouders. Die willen gewoon graag even zien met wie hun dochter op pad gaat.

Gewoon jezelf blijven, vriendelijk voorstellen (en als je geen zin hebt in vragen, gewoon gelijk een leuk compliment geven (mooi huis/mooie tuin/mooie buurt/leuk ingericht, etc.) Grote kans dat ze daar dan gelijk over doorpraten.



Veel plezier!Bedankt voor de tip! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik zal binnenkort weer een update geven .
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
En alweer een update!



Zoals ik eerder al aangaf voelde onze allereerste date als ontmoeting, gisteren was dus eigenlijk onze tweede date ipv derde.



Ontmoeting met ouders ging soepel en ik kreeg positieve opmerkingen. De date zelf was ook geslaagd. We hebben na afloop dan ook kort gezoend .



Uiteraard meteen afgesproken om ook een vierde keer af te spreken. Mij leek het leuk om nu een keer buiten de stad af te spreken. Lijkt een bos- of strandwandeling jullie een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Of wij het een goed idee vinden, maakt niet uit. Vindt zij dat ook leuk?
Alle reacties Link kopieren
hallo thomas,



ik ben zelf een jonge meid van 23 jaar en ik denk dat je het moet afwachten tot op het moment zelf. het kan via fb altijd anders over komen maar wie weet zit er toch meer in. ik zou zeggen als je haar ziet, sla één arm om haar heen en geef haar 3 zoenen op haar wang. geniet er van en kijk haar regelmatig in haar ogen.. succes!
Alle reacties Link kopieren
oepsss. sorry voor mijn reactie.. zie dat dit al een eerder bericht ism

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven