Oude liefde herboren?

18-08-2014 11:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE OP PAGINA 3 (klik hier om naar de update te gaan)

Hallo allemaal ,



Ik ben een man/jongen en heb een vraag die mij al enige tijd bezighoudt. Ik heb een tijdje geleden via social media contact gehad met een meisje dat ik al anderhalf jaar niet meer heb gezien. Gesprek liep lekker en we konden het 'vroeger' al goed met elkaar vinden. Ik realiseerde mij door terug te denken dat ik jaren geleden echter alle signalen heb gemist die zij mij destijds gaf. Ik was toen erg onzeker en wist niet wat ik moest doen.



Na wat berichtjes heen en weer heb ik haar gevraagd om weer eens af te spreken. We gaan nu binnenkort 's avonds wat drinken. Nu heb ik een paar dingen die ik mij af vraag.



Denken jullie dat dit een date is of puur vriendschappelijk? Haar berichtjes op Facebook zijn enthousiaster dan normaal en ze reageert ook erg uitgebreid. Ik gok dus op het eerste, maar zoals ik al zei ben ik soms onzeker op dit gebied.



Daarnaast vraag ik mij of hoe ik haar moet begroeten? Ik heb haar lang niet gezien en gesproken maar daarvoor waren we wel goede vrienden. Bovendien wil ik haar natuurlijk de hint geven dat er meer kan ontstaan dan alleen vriendschappelijk wat drinken.



Ik heb weinig ervaring dus alle tips zijn welkom!



Alvast bedankt!

Thomas
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 21 augustus 2014 @ 15:18:

He wat jammer nou, dat het afspraakje op niets is uitgelopen!



Ik had me al zo verheugd op een verslag van de avond.



Het komt er vast nog wel een keer van Thomas, met haar of met een ander meisje.Bedankt voor je reactie! Ik voel me er niet eens meer echt klote door, vraag me alleen af wat haar heeft beslissen het af te kappen. Ik heb haar volgens mij gewoon met respect en leuk behandeld.
Alle reacties Link kopieren
Dat leuke gesprek op Tinder is ondertussen een date geworden. Als ik haar vergelijk met de gesprekken met de oude date loopt het eigenlijk veel soepeler en hebben we elkaar veel meer te vertellen. Of ik haar ook echt leuk vind kan ik niet zeggen, daarvoor wil ik haar toch echt eerst zien en spreken. Maar er is in ieder geval van beide kanten interesse.



Eigenlijk zou ik het meisje dat niet meer wilde dus moeten bedanken, want als zij het niet had afgezegd, had ik Tinder nooit geïnstalleerd. Ik zal jullie in ieder geval laten weten hoe de date verloopt!
Alle reacties Link kopieren
UPDATE

Vrijdagavond een date gehad met het Tinder meisje. Voor diegene die het nog niet wisten, mijn 'originele date' is uiteindelijk niet doorgegaan. We zijn wat gaan drinken, daarna naar de bios en daarna nog een keer wat gaan drinken.



Omdat we elkaar niet kenden vonden we het in het begin allebei lastig om een leuk gesprek op gang te houden. Maar hoe langer we aan het praten waren hoe gezelliger het werd. Verder is er niet veel spannends of intiems gebeurd maar dat is denk ik wel logisch als je elkaar voor het eerst ziet?!



Ik kreeg gisternacht verder nog een berichtje dat ze het erg naar haar zin had gehad. Kortom een leuke avond, met maar 2 dingen waardoor ik twijfel;

- Ze heeft geen een keer gevraagd of zij het zou betalen, het eerste drankje niet, de bios niet en het afsluitende drankje niet. Nu wil ik best betalen als man, maar ik had het gewaardeerd als zij er op had gestaan het laatste drankje te betalen.

- Verder is het een leuke meid maar voel ik me (nog) niet seksueel aangetrokken. Maar misschien is dat iets wat nog kan groeien.



Dus ik heb vrijdag een leuke avond gehad en dat geldt ook voor haar. Toch heb ik nog wel mijn twijfels, maar misschien dat ik haar daarvoor nog wat vaker moet zien. Wat denken jullie?
misschien was de date zo leuk dat ze er niet aan gedacht heeft om mee te betalen. Doe de volgende keer niet meer dan ergens koffie drinken. Als ze dan weer niet meebetaalt, dan ben je minder geld aan haar kwijt dan met een bios erbij of uit eten in een restaurant. Je vindt haar een leuke meid, dus je kunt het nog minstens één goedkope date de tijd geven om te zien of het wat kan worden. De eerste date als je de ander nooit eerder gezien hebt, is altijd zo'n zenuwachtig gedoe en dan is het moeilijker om vlinders te voelen.
Sommige vrouwen vinden gewoon dat man dat hoort te doen. Wel ouderwets. Maar goed, ze bestaan nog wel. Bedankte ze wel voor eten en drinken? Dat vind ik dan weer storender. Je kan de volgende keer voorstellen om de rekening te delen... Kijk je hoe ze reageert.



Bij mij komt die chemie nooit later. Het is er of niet. Maar ik hoor wel van andere dat het kan. Dus kijk gewoon even aan. Heb je hoe dan ook een leuke avond toch? Misschien iets meer loslaten. Je lijkt te graag een relatie te willen. Dat is niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat de meeste vrouwen vinden dat de man dat hoort te betalen. Geld is het probleem ook niet, het gaat mij meer om het principe dat zij het niet aanbood om haar deel te betalen, wat ik dan uiteraard had afgewezen. Ze bedankte me via whatsapp voor de leuke avond en zei dat ze het meer dan gezellig vond maar echt bedankt voor de drankjes heeft ze me niet. Ik krijg nu een licht golddigger gevoel wat volgens mij volkomen onterecht is.



En ik ben niet geforceerd op zoek naar een relatie, maar apps als Tinder download je natuurlijk ook niet als je absoluut geen relatie wilt. Ik ging er dan ook zonder verwachtingen naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Nog een toevoeging: Ik voelde wel een lichte klik al was het in het begin wat wennen voor allebei. Ze vindt mij volgens mij wel echt leuk want ze zoekt steeds een excuus om een gesprek te starten op whatsapp. Ook na de date. Tijdens de date ving ik ook wel signalen op en trok ze haar arm niet weg wanneer ik haar 'perongeluk' licht aanraakte.



Het voelde dus wel gezellig en ik krijg ook nog wel kriebels als ik aan haar denk, maar toch doen de eerder 2 genoemde zaken me wel twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet eerst nog een date? De tweede ontmoeting vertelt je al weer meer. Zijn die kriebels er weer als je haar ziet? Dat is een goed teken.



Wat hierboven al genoemd wordt, houdt het goedkoop met alleen koffie en een wandeling of vraag gewoon of jullie de rekening kunnen delen (zeg anders iets dat je een beetje krap zit deze maand, weet je meteen hoe storend ze dat vindt).



En hebben jullie al wat verder gepraat over wat jullie zoeken op Tinder? Seks, of echt een relatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 24 augustus 2014 @ 12:49:

Waarom niet eerst nog een date? De tweede ontmoeting vertelt je al weer meer. Zijn die kriebels er weer als je haar ziet? Dat is een goed teken.



Wat hierboven al genoemd wordt, houdt het goedkoop met alleen koffie en een wandeling of vraag gewoon of jullie de rekening kunnen delen (zeg anders iets dat je een beetje krap zit deze maand, weet je meteen hoe storend ze dat vindt).



En hebben jullie al wat verder gepraat over wat jullie zoeken op Tinder? Seks, of echt een relatie?

Ik ga haar ook nog wel vragen om nog een keer wat te drinken hoor . Ik had gewoon aan wat mensen hier beloofd om een tussentijdse update te geven.



En ik heb idd gevraagd of ze al eerder had afgesproken via Tinder. Ik was de eerste maar ze zei eerlijk te willen zijn en gaf aan ook met een andere jongen te chatten. Hij wilde ook afspreken maar was volgens haar alleen op zoek naar seks en daar had ze geen zin in.



Verder heeft onze date uiteindelijk twee keer zolang geduurd dan dat we van te voren hadden afgesproken. Zegt natuurlijk niet veel maar wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Goed teken dat zij na de date je een sms stuurde dat het leuk was.



Over de kostenverdeling. Het maakt wel uit hoe je je gedraagd als er betaald moet worden. Klinkt stom, maar als ze pas voor het eerst date, en verlegen was, was ze misschien ook verlegen om het initiatief tot betalen te nemen. Of als jij 10x meer verdient dat ze niet ziet dat het om het idee gaat dat je gewoon eerlijk deelt.



De man met wie ik date had, maakte echt wel duidelijk dat hij de entree betaalde en ik daarna de drankjes. Hij had vaker gedated, en ik denk dat hij het zat was elke keer te betalen.

Hij gaf het misschien wat te duidelijk aan, maar wel duidelijk in elk geval.

vb ook dat ik de 2e date smste dat ik 10 min later kwam en hij zei, dat kost je wel een drankje! Maar met een grapje kan je wel wat duidelijk maken.

Ik vind het wel charmant als de man 5x meer verdient dat hij ook iets vaker trakteert, maar zoals jij het beschrijft klinkt het uit helemaal evenwicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 24 augustus 2014 @ 15:00:

Goed teken dat zij na de date je een sms stuurde dat het leuk was.



Over de kostenverdeling. Het maakt wel uit hoe je je gedraagd als er betaald moet worden. Klinkt stom, maar als ze pas voor het eerst date, en verlegen was, was ze misschien ook verlegen om het initiatief tot betalen te nemen. Of als jij 10x meer verdient dat ze niet ziet dat het om het idee gaat dat je gewoon eerlijk deelt.



De man met wie ik date had, maakte echt wel duidelijk dat hij de entree betaalde en ik daarna de drankjes. Hij had vaker gedated, en ik denk dat hij het zat was elke keer te betalen.

Hij gaf het misschien wat te duidelijk aan, maar wel duidelijk in elk geval.

vb ook dat ik de 2e date smste dat ik 10 min later kwam en hij zei, dat kost je wel een drankje! Maar met een grapje kan je wel wat duidelijk maken.

Ik vind het wel charmant als de man 5x meer verdient dat hij ook iets vaker trakteert, maar zoals jij het beschrijft klinkt het uit helemaal evenwicht.We zijn beide studenten en ons inkomen zal dus niet veel verschillen. Ik heb voor haar 5 drankjes en de bios betaald. Zij niet voor mijn 5 drankjes of bios. Nu maakt me dat niet uit zoals ik zei, maar ik had wel graag een bedankje gehoord of een aanbod gekregen dat zij het laatste drankje betaald.
Alle reacties Link kopieren
Het meisje waarmee ik vrijdagavond de date had zoekt nu echt de hele dag contact, zelfs tijdens haar werk krijg ik elk uur wel een bericht. Ik krijg dus echt het ene na het andere bericht, soms elk kwartier wel een.



Ik vind het nogal verwarrend. Tijdens de date had ik niet het idee dat ze me heel leuk vond, maar wel wat interesse. Ze is vanaf vrijdagavond ook niet meer op Tinder geweest, terwijl ze aangaf ook actief met een andere jongen te praten.



Betekent dit iets, behalve dat ze interesse in me heeft? Ik ben bang dat ze zich nu helemaal op mij richt terwijl ik nog helemaal niet zo ver ben.
Alle reacties Link kopieren
Je zei zelf al eerder vandaag' volgens mij vind ze mij wel leuk want ze zoekt steeds een excuus om een gesprek te beginnen op de App;



Neem aan dat jij ook wat terug stuurt naar haar,of niet?

Zo ja: omdat je haar echt leuk vind?

Of omdat je uit beleefdheid wat terug stuurt naar haar....

Als je geen intresse meer in haar heb zou ik haar dat zeggen dan is het voor allebei de partijen duidelijk en hoeft er geen tweede date plaats te vinden.



Ze vind je iniedergeval wel leuk genoeg om berichtjes mee te sturen , vergeet dat niet :-) :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:summerdress schreef op 24 augustus 2014 @ 21:55:

Je zei zelf al eerder vandaag' volgens mij vind ze mij wel leuk want ze zoekt steeds een excuus om een gesprek te beginnen op de App;



Neem aan dat jij ook wat terug stuurt naar haar,of niet?

Zo ja: omdat je haar echt leuk vind?

Of omdat je uit beleefdheid wat terug stuurt naar haar....

Als je geen intresse meer in haar heb zou ik haar dat zeggen dan is het voor allebei de partijen duidelijk en hoeft er geen tweede date plaats te vinden.



Ze vind je iniedergeval wel leuk genoeg om berichtjes mee te sturen , vergeet dat niet :-) :-)

Ik stuur wat terug ja, omdat ze gezellig is. Begrijp me niet verkeerd, als het niet gezellig was had onze date vrijdag geen 5,5 (!) uur geduurd in plaats van de geplande 2,5 tot 3 uur. Ze was leuk gezelschap en ik denk dat ze mij ook zo zag. Er was ook echt duidelijk een klik doordat het zo gezellig was. Die klik is er nog steeds, al voelt het voor mij nu meer vriendschappelijk.



Ik voelde me namelijk niet echt tot haar aangetrokken. Nu was het voor mij de eerste keer dat ik via het internet een date had en dat speelde daar zeker in mee. Misschien dat dit kan groeien maar dat weet ik niet. Ik wil over een paar dagen dus best een tweede date plannen, om te kijken wat het wordt. Al denk ik dat zij er dan te veel verwachtingen bij krijgt.



Als antwoord op jouw vraag kan ik dus zeggen dat het antwoord tussen de beleefdheid en het leuk vinden in ligt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je dan inderdaad iets rustiger aan doen.

Je kan ook niet gelijk verliefd zijn op iemand en dat zal zij ook waarschijnlijk nog niet op jouw zijn,denk ik, omdat je elkaar nog maar één keer in real life gezien hebt. Ze is je nu aan het ontdekken of zij zelf wel verliefd op je kan worden..

En wees gewoon eerlijk,ook naar jezelf toe, als zij vraagt naar een tweede date..
Alle reacties Link kopieren
quote:summerdress schreef op 24 augustus 2014 @ 23:09:

Misschien moet je dan inderdaad iets rustiger aan doen.

Je kan ook niet gelijk verliefd zijn op iemand en dat zal zij ook waarschijnlijk nog niet op jouw zijn,denk ik, omdat je elkaar nog maar één keer in real life gezien hebt. Ze is je nu aan het ontdekken of zij zelf wel verliefd op je kan worden..

En wees gewoon eerlijk,ook naar jezelf toe, als zij vraagt naar een tweede date..Naar mezelf ben ik eerlijk. Een lichte klik is er maar meer nog niet. Als ze me nu zou bellen om te vragen om wat te gaan drinken, zou ik ja zeggen. Geef ik haar dan valse hoop? Misschien, maar als ik er een hele uitleg aan toe zou voegen maak ik misschien een fout doordat ik de situatie en haar op dit moment misschien verkeerd inschat.
quote:thomas1992 schreef op 24 augustus 2014 @ 16:11:

[...]

Ik heb voor haar 5 drankjes en de bios betaald. Zij niet voor mijn 5 drankjes of bios. Nu maakt me dat niet uit zoals ik zei, maar ik had wel graag een bedankje gehoord of een aanbod gekregen dat zij het laatste drankje betaald.



5?? ik dacht bij mijn vorige post dat het maar om een of twee drankjes ging



Bij 5 drankjes tijdens een eerste date hoor je ook als vrouw op z'n minst bij één van die drankjes aan te bieden om te betalen en in ieder geval te bedanken. Ik snap nu je twijfels en ik zou het een afknapper vinden.



Elk uur of elk kwartier appen, ik zou het er benauwd van krijgen behalve als ik helemaal hoteldebotel van die persoon ben. Je klinkt nu nog minder enthousiast over haar, moet ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Relax! Ga gewoon in gesprek met haar en wacht het rustig af, wie weet komt er een tweese date, als ik jouw was niet te lang want anders kost het je weer 5drankjes,dit vond je vervelend omdat zij je niet bedankte, wat ik me trouwens heel goed kan voorstellen! Zou er zelf niet aan moeten denken dat ik 5drankjes van je zou aannemen al helemaal niet zonder je te bedanken.





Zou haar zeker geen hele uitleg geven als er een tweede date komt want dan komt het over als een 'verplichting, voor over om met haar op date te gaan.

Daten betekent niet gelijk een verbintenis met elkaar





quote:thomas1992 schreef op 24 augustus 2014 @ 23:46:

[...]



Naar mezelf ben ik eerlijk. Een lichte klik is er maar meer nog niet. Als ze me nu zou bellen om te vragen om wat te gaan drinken, zou ik ja zeggen. Geef ik haar dan valse hoop? Misschien, maar als ik er een hele uitleg aan toe zou voegen maak ik misschien een fout doordat ik de situatie en haar op dit moment misschien verkeerd inschat.
quote:summerdress schreef op 25 augustus 2014 @ 09:07:

Zou er zelf niet aan moeten denken dat ik 5drankjes van je zou aannemen al helemaal niet zonder je te bedanken.





dat heb ik dus ook.



ik heb een keer een date gehad waar ik één drankje dronk en een broodje at (het duurde maar een uurtje of zo) en ik was zo zenuwachtig en in de ban van zijn mooie ogen dat ik helemaal vergeten was om aan te bieden om mee te betalen.



Dat je zonder blikken of blozen maar liefst 5 drankjes en een bioscoopkaartje op een eerste date accepteert van iemand die je voor het eerst ziet en ook niet aanbiedt om mee te betalen en niet eens ervoor bedankt, dat vind ik wel heeeeel raar.
Alle reacties Link kopieren
haha vind het zelf al moeilijk iemand mee op date te vragen ook,als het er dik boven op leg van zijn kant,

Misschein heeft dit meisje ook niet zoveel dat ervaring en heeft ze er niet bij stil gestaan



ALs hij haar echt leuk vind wat maakt het dan uit als hij nu weer moet betalen,begrijp me niet verkeerd, maar misschien zit er wel meer in dan alleen daten.



Alhoewel hij nu zij meer intresse in hem toont hij niet meer weet wat hij er mee aan moet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik haar binnenkort inderdaad ga vragen om wat te gaan drinken. Ze vindt mij namelijk wel echt meer dan leuk en dat gevoel is na lang denken (deels) wederzijds. Ze blijft namelijk wel erg gezellig. Ik ga dan niet over het betalen beginnen, maar ik zal er onbewust denk ik wel op letten



Maar die avond heeft mij dus gewoon bijna 40 euro gekost als ik het ov enzo mee tel. Ze kwam redelijk onervaren (verlegen) over en daardoor snap ik het aan de ene kant wel. Aan de andere kant heb ik zelf ook nog niet veel dates gehad, maar snap ik wel dat een man in principe betaald. Als ik erover nadenk is dit misschien ook wel de reden dat ik haar niet aantrekkelijk begon te vinden, het irriteerde mij tijdens de date ook al een beetje. Ondanks dat het héél gezellig was.



Als het bij een tweede date, waar zij ongetwijfeld mee instemt, hetzelfde afloopt ga ik denk ik maar gewoon verder met mijn leven. Ik ben een jongen, geen geldfabriek. Een relatie zie ik dan simpelweg niet ontstaan. Ik kan als student natuurlijk nooit al onze eventuele toekomstige etentjes, drankjes, uitjes en vakanties betalen, ook niet als ik de initiatiefnemer van het gebeuren ben. Al mag ik hopen dat ze toch niet van iemand verwacht dat een jongen haar vakantie zou betalen.



Bedankt voor jullie reacties, ik waardeer het zeker dus blijf vooral reageren
Alle reacties Link kopieren
Joh, niet zo vreselijk moeilijk doen.

De volgende keer zeg je haar gewoon, dat jullie samsam doen, dus de rekening splitsen.

Klaar!
Alle reacties Link kopieren
Als je na de 2e date haar wel heel erg leuk vindt ondanks dat ze weer niet meebetaalde, zou ik daar gewoon eens over praten. Met haar!



Niet meteen aannemen dat ze je alleen als geldfabriek ziet. Misschien heeft ze wel heel slecht datingadvies gekregen van haar vriendinnen over dat onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 25 augustus 2014 @ 23:51:

Als je na de 2e date haar wel heel erg leuk vindt ondanks dat ze weer niet meebetaalde, zou ik daar gewoon eens over praten. Met haar!Ik zou van te voren even kortsluiten, dat de rekening gedeeld gaat worden. Niet achteraf. Anders kost het die arme Thomas misschien wel weer 40 euro!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is de dame in kwestie? Aan jouw naam te zien ben jij 22?

Dan staat dat meisje misschien daar wel helemaal niet bij stil om ook mee te betalen? Misschien heeft zij ook wel niet of nauwelijks ervaring op date gebied.





Ik zou het op dit niet stuk laten lopen,

maar bespreken met haar als er nog een 3e date afspraak komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven