Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Natuurlijk moet je mensen gaan vragen je te helpen.

Als je mijn vriendin was en je me niet zou vragen zou ik ongevraagd komen. Of gewoon niet weg gaan en een nacht blijven slapen, als je man vertrokken is. En dan de dagen verdelen met anderen. Hoe zit het met bonuszoon? Kan hij niet een vaste ochtend je ontlasten? Mini entertainen? Afwas doen, íéts zodat je kunt werken aan herstel?

Je bent eens méns, woman, geen superwezen. En jouw mensenlijf is ff af. Klaar.

*ik heb hier geen verstand van maar hoe zit t met thuiszorg? Nazorg van de kraamzorg? Je bent zo ongeveer uitgeschakeld, en ook even op, kun je niet extra uurtjes krijgen als man weg is?*

Let op jezelf hè. Jij en je lichaam zijn de spil van een systeem, je huishouden en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Estrellas, je hebt bericht terug! Misschien even je instellingen checken (want het kan zijn dat je alleen pb-tjes kan ontvangen als je een +-je hebt staan).

Voor hier sluit ik me aan bij de rest: vraag hulp!!!



Alle reacties Link kopieren
Ach lieve schat....die roze wolk gaat voor veel kraamvrouwen niet op. En jij hebt gewoon te veel voor je kiezen gehad.



Jij bent niet echt een doorsnee kraamvrouw.

De meeste vrouwen hebben last van een flinke dip na de bevalling, laat staan hoe dit voor jou moet zijn.

De hormonen gieren door je lichaam, je bent uitgeput door de bevalling en maakt slechte nachten.

Je hebt in 1 jaar twee traumatische bevallingen achter de rug.

Zowel de zwangerschap van de meisjes als die van Nano zijn niet echt gegaan volgens het boekje.



Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad en je koppie ook. Reken maar dat al die tijd dat jij zorgen had om de meisjes en later het verdriet om de meisjes bergen energie hebben gekost. Toen de zwangerschap van Nano, ook daar had je de nodige zorgen.

Ik vind het nog een wonder hoe jij je daar doorheen hebt geslagen. Heel vaak moest je het ook nog allemaal alleen verwerken omdat Maxi ver weg aan het werk was.

En zomaar even een dag in bed blijven was er niet bij. Mini moest natuurlijk ook verzorgd worden en aandacht krijgen.

Respect vrouw.....echt respect.....en een diepe buiging.



Ik vind het wel heel mooi dat Nano op zijn zusjes lijkt.

En juist op dat moment die muziek.....wat dat is, ik weet het niet, maar vind het wel heel bijzonder.
Lieverd,



Mensen staan met liefde nog vroeger voor je aan de deur om je te helpen. Jij mag je nu door anderen laten verzorgen. Jij mag anderen vragen om iets van je bordje over te nemen.



Al is het maar 2x per week dat je even wordt geholpen in de ochtendspits! En mensen kunnen ook eten voor je maken, dat je dan alleen maar even hoeft op te warmen. Scheelt je gewoon zó véél werk, energie en tijd!



Je hoeft het niet alleen te doen. Vroeger was dit ook niet zo! Het is pas van de laatste jaren dat moeders stoppen met hulp accepteren en dat is omdat de maatschappij is veranderd. Normaal hielpen (schoon)moeders mee in het huishouden, oudere kinderen moesten al veel eerder veel meer zelf doen. Woonde je bij elkaar om de hoek, dus was het letterlijk een schreeuw uit het raam en dan had je al hulp. Het is juist gek om géén hulp te accepteren!
Alle reacties Link kopieren
@ lionlilly, ik heb 12 september sowieso een gesprek staan met de maatschappelijk werker waar ik al meer geaorekken mee gehad heb. Verder moet ik mezelf denk ik gewoon goed in de gaten houden hoe het gaat in mn koppie. Een moeder die down is of slecht in haar vel daar hebben de jongens ook niets aan. Alleen voor hun al wil ik mezelf in goede conditie houden, geestelijk en lichamelijk.



@ miffy, ik hou me ook voor ogen dat het echt beter gaat worden. Ik moet inderdaad de lat niet te hoog willen leggen. Erg moeilijk, dat wel..



@ linmjh, bonuszoon gaat in September weer een opleiding starten (hopen dat hij het vol gaat houden, hij is afgelopen maand al bij 2 werkgevers ontslagen). Thuiszorg komt 2 uurtjes in de week, en diegene die hier komt zou als zij het nodig acht, aan haar werkgever kunnen vragen of er meer uren bij kunnen komen.

Ik zou het kunnen vragen denk ik.



@ lienepien, binnenkort komt een vriendin van mij die fanatiek draagster is. Ik kijk eerst of zij nog tips heeft, en anders ga ik inderdaad op zoek naar een consulente in de buurt.



@ janneke, je somt het mooi op allemaal. Ik word er een beetje verlegen van. Dank je!



@ doreia, ik heb vandaag aan mijn vader aangegeven dat ze me al erg kunnen helpen door te koken.

Deze week heb ik ook een gesprek met de buurvrouw om te kijken hoe en waar ze mij kan helpen.

Momenteel vind ik mensen om me heen nog erg vermoeiend. Vreet toch een beetje energie om gezellige gesprekken aan te gaan.

Ik zal dat ook duidelijk moeten maken aan degene die langs komen. Dat uren bakjes koffie doen, er even niet in zit.

Verder voel ik me bij voorbaat gewoon al bezwaard en zit ik al te denken hoe ik diegene kan bedanken.

Karakter trekje van mij denk ik.

Ik heb gelukkig nog wel 2 uur thuiszorg in de week in September.



Vandaag wel weer een betere dag, ik heb het in iedergeval droog kunnen houden

Het cb was langs geweest voor de intake. Was wel even pittig om over de bevalling en de meisjes te praten.

Maar mijn kleine dikkert is goed gegroeid! Nu 4295 gr. Ruim boven zijn geboortegewicht dus!

Ook de fysio is geweest, ze heeft me ingetaped en we hebben afgesproken dat ik vrijdag ga proberen om naar de praktijk te gaan.

Dat gaat dan mijn 1e uitje worden, ik denk wel dat ik Nano mee neem.

De nacht was weer beroerd, Nano slaapt alleen maar als hij tegen mij aan ligt. Ik leg me daar maar bij neer en ga het straks maar niet eens proberen om hem in de co te leggen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Goed zo dat je hulp vraagt. En als mensen langs komen, dan weten ze dat ze niet komen om boventallig te zijn, maar omdat ze erg nodig en gewenst zijn. Dus gezellige gesprekken kun je meteen aankaarten als: wat fijn dat je er bent, zou je voor mij de was op kunnen vouwen / de keuken fatsoeneren / met Mini naar de speeltuin kunnen? Dan kan ik bijslapen / nano voeden / onder de douche / naar de fysio.



En een bedankje doe je straks in de vorm van een grote bos bloemen voor de buuf met kaartjes voor een concert, theater of bioscoop erbij. Je vader vind het alleen maar mooi, zijn dochter helpen en zijn kleinzoons zien. Niet te druk over maken, dat bedankje komt zodra je geen hulp meer nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Haha, het lijkt erop dat je verstandig gaat worden, je vraagt om hulp heel goed.

Je doet de mensen om je heen hier ook een plezier mee. Zij zullen het graag voor je doen en zouden het veel erger vinden als jij hen niet zou vragen.



Een bedankje in de vorm van een bloemetje, of een doos bonbons is altijd goed. Het gaat om het gebaar en maakt eigenlijk niet uit wat het is.

Voor je vader zou je een leuke foto van de jongens in een lijstje kunnen geven, of een foto op canvas. En die geef je dan als je weer in je goede doen bent tijdens een gezellig etentje thuis of buiten de deur.



Voor straks slaap lekker en misschien kan je Nano foppen door iets met jouw geur in zijn bedje te leggen.

Alle reacties Link kopieren
Wat ben je toch een bijzondere vrouw.. ik snap best dat je mooie mannen daar het liefste de hele dag en nacht bij in de buurt willen zijn.



Ik vind het knap dat je om hulp gevraagd hebt. Hopelijk lukt het je steeds makkelijker om wat hulp in te schakelen. Voel je niet bezwaard, koken, was opvouwen, speelgoed opruimen zijn geen gigantische klussen om even mee te helpen. Je vraagt geen gekke dingen hoor!

Je komt er wel lieverd. Met hulp van buitenaf en die ongelofelijke kracht die je van binnen bezit.
Life is far too important a thing ever to talk seriously about
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen Estrellas! Hopelijk gaat het al een beetje de netere kant op...
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen.

Gisteren voor het eerst naar buiten geweest, geluncht met mijn augustus mannen op een terras. Auto bij het terras gezet zodat ik maar 3 meter hoefde te lopen

Was best fijn maar ook raar en ook erg vermoeiend.



Kleine dikkert ligt s nachts nog steeds het liefst tegen mij aan. Ik zie scheel van vermoeidheid!



Qua emoties is het gelukkig wat.rustiger nu. Zou haast zeggen dat het vlak is.



Volgende week komt hier iemand een newborn shoot doen. Dezelfde fotografe die de meiden ook heeft gefotografeerd. Heel bijzonder!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Estrellas, hulp aanvaarden is ook niet makkelijk. Bedenk wel dat de mensen die je willen helpen dat willen doen omdat ze om je geven. Voor hen (ik weet dat je dat belangrijker vindt dan jezelf ) is het juist heel fijn als jij duidelijk bent en dus aangeeft wat je nodig hebt en wat je juist niet goed kan hebben. Het is nu even een tijd van ontvangen voor jou, niet iets waar je van nature heel sterk in bent, maar dat is dan mooi iets wat je nu kan oefenen. Geven heeft het voordeel dat je nooit bij een ander in de schuld staat dus is in die zin comfortabeler. Nu moet jij dus uit je comfort zone komen.



Vergeet ook niet dat veel andere mensen net als jij ook liever geven dan ontvangen. Zo bezien bewijs jij ze een gunst
Ga in therapie!
Maxi de mannen geven en gaan slapen! Scheel zien van vermoeidheid is niet best vrouw!
Alle reacties Link kopieren
@ dubiootje, ik moet inderdaad uit mijn comfort zone. Zal jouw woorden in mijn hoofd houden bij hulp vraag; ik bewijs andere mensen een gunst



Gisteren werd ik helemaal onpasselijk van de jeuk en branderig gevoel down under. Vandaag toch maar even de vk gebeld na een nacht waar ik ook steeds wakker werd van het nare gevoel. De vk dacht aan een schimmel. Heb ook meer helder bloed verlies nu.

Ik dacht even goed te spoelen en biotex badje te nemen maar ik ging er bijna van onderuit.



Nano heeft vannacht doorgeslapen, weliswaar tegen mij aan.

Best vermoeiend hoor zo'n plakbaby. Vandaag ook bijna de hele dag tegen mij aan.

Dat gaat nog leuk worden zondag, als ik ook de volle aandacht voor Mini moet hebben.



Vandaag ben ik wel alleen met de auto naar de fysio geweest. Het voelde heel raar om mijn mannen thuis te laten maar alles was uiteraard goed gegaan.



Ik ben ook begonnen met kolven voor een voorraad in de vriezer. Heel misschien nemen we morgen een glas Cava, als afscheid en omdat Maxi morgen jarig is.

Die cava dronken we ook op Tenerife, daar waar Nano verwekt is



Ik heb een onbestemd rotgevoel, de zondag is nu wel heel dichtbij. We kruipen zo maar lekker tegen elkaar aan op de bank, waarschijnlijk met plakbaby en kijken TVOH.

Maxi noemt nano en mij trouwens magneten
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Estrellas,



Vervelend hoor zo'n jeukend en brandend onderkantje. Inderdaad grote kans dat het een schimmel is. Je weerstand zal op dit moment ook niet optimaal zijn en dan steekt een schimmeltje net wat sneller de kop op. Gelukkig is dat redelijk snel op te lossen.



Goed idee, dat kolven. Altijd handig om wat achter de hand te hebben.



Fijne dag morgen en doen hoor.....die Cava.....maak het maar extra gezellig en denk terug aan hoe het was op Tenerife.
Alle reacties Link kopieren
Heftige kraamtijd dus, maar dat is niet zo gek na alles. Mijn man was ook al snel veel en lang weg, dat is zwaar. En dan had ik maar een en een zeer snel herstel. Ook veel te weinig hulp gevraagd en het mezelf dus onnodig moeilijk gemaakt. Dus luister naar de tantes hier! Neem het dag voor dag.

Fijne dag saampjes vandaag!



Qua dragen, voor mij was binnenhuis (en ook vaak buiten) een ringsling de oplossing. Dan kan je Nano ook een beetje naar de zijkant dragen. Ik kruimelde namelijk erg op kind met eten... Je kan kind er ook snel in en uit doen. Een doek gebruik ik nu meestal voor langere wandelingen. Maar ik ben zeker geen draagdoekexpert hoor.

Wat voor wagen heb je uiteindelijk gevonden?
Alle reacties Link kopieren


Daar gaan we dan.... 5 weken



@ yelley, ringsling zit ik ook aan te denken. Lijkt me in huis wel makkelijker.

Ik heb een gewone kinderwagen. Functioneert nu vooral in huis.



@ janneke, onderkantje is echt Oorlogsgebied, spotte ook nog een aambei

Cava was Lekker! Half glas, en nano gunde het me want hij sliep ruim 3 uur.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: je kan het! Zeker met hulp, dus hup vraag om hulp. Anders moeten wij je met z'n allen op gaan sporen 😉



Ten tweede: de ringsling is een goede oplossing.

Het is wel even het aanspannen onder de knie krijgen, maar qua in en uit sneller dan een doek. Je kan een ringsling ook huren om te proberen. Of anders ergens lenen?



Succes meis!

Denk aan jezelf en doe wat het beste is voor jou en je kereltjes!
Alle reacties Link kopieren


Je kan dit Estrallas, met de hulp van iedereen die van je houdt..
Life is far too important a thing ever to talk seriously about
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Estrellas! Fijn dat de cava goed smaakte en Nano lekker sliep. Hoe is het met zijn schouder?
Alle reacties Link kopieren
Vijf weken is natuurlijk ook best lang.



Probeer te vertrouwen op je lichaam, maar vergeet niet om af en toe op de rem te trappen als je lichaam dat aangeeft.



Sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen Estrellas, wil alleen even laten weten dat ik aan je denk.

Alle reacties Link kopieren
Anderhalve dag zit er op... (nog maar even niet denken aan hoeveel dagen nog te gaan....)

Gisteren zaten de tranen me enorm hoog, gelukkig had ik wel hulp. Een vriendin was er s ochtends, en s avonds had ik mijn buurvrouw even gevraagd om op slapende Nano te passen zodat ik even op het gemak met Mini kon douchen. Even dat vieze hormonenzweet afspoelen.

Gisteravond merkte ik behoorlijk aan mijn rug dat.ik.mini al een tijd niet getild had en dat ik toch wat te veel gedaan had.



Ohw shoot... Mini wakker en Nano ligt tegen mij aan in bed (net even klein tukkie gedaan)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat je hulp hebt.

Natuurlijk moet je nog heel veel dagen alleen voor de jongens zorgen, maar als het goed is ga jij er lichamelijk alleen maar op vooruit. En dit is nou eenmaal het werk dat hij doet, je staat er keer op keer alleen voor. Het is je voorheen gelukt en ik weet zeker dat als mini wat meer aan zijn broertje gewend is, (qua het delen van de aandacht van zijn moeder) jij het allemaal weer prima op de rit zal hebben.

Het was al eerder door iemand gevraagd, maar ik ben ook benieuwd hoe het met de schouder van nano gaat. Ook naar jouw lichamelijke herstel, maar kan mij voorstellen dat je daar niet zoveel over wil schrijven.
Natuurlijk zitten de tranen hoog. Lekker laten stromen hoor! Maakt je schoon van binnen, emotioneel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag Estrellas. Ik hoop dat het allemaal een beetje lukt.



Het is vandaag heerlijk weer en het wordt nog beter.

Misschien kun je samen met een vriendin, die je natuurlijk als chauffeur en kindermeisjes gebruikt, een terrasje pikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven