Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hoop dat het wat positiefs op gaat leveren de gesprekken, kan mij voorstellen dat je je niet vrolijk voelt. Je zit zo in dat kleine wereldje dat er weinig anders leuks is. Hoop op een goede nacht voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd voor Maxi. Of er een klik is, of hij zich er fijn bij voelt, wat het plan gaat worden. Maar ook ben ik erg benieuwd hoe hij uit de gesprekken gaat komen. Hoe hij thuis komt. Kans is groot natuurlijk dat hij juist meer stof tot nadenken krijgt.

Nano was alweer wakker, ligt nu bij mij te drinken. Hoop dat hij er even goed op kan teren dat we allemaal even wat uren kunnen maken.

Maxi is al begonnen, ligt me te snurken joh!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben benieuwd hoe Maxi het gesprek heeft ervaren. Het is inderdaad te hopen dat er een klik is zodat hij zich op zijn gemak voelt en zijn hart kan luchten.
Alle reacties Link kopieren
Het gesprek was goed gegaan. Het was een intake dus niet diep op dingen ingegaan nog. Het was een aardige vrouw zei hij. Wel zei ze dat ze het niet met 8 sessies gingen redden.

Voor nu heeft hij wekelijks een afspraak staan.

Ook vroeg ze of wij wel goed konden praten. Zijn antwoord was van niet, omdat hij het zijn probleem vind.



Morgen ga ik met Nano naar de osteopaat.

Mijn dagje was iets productiever vandaag alleen nog niet van harte. Merk echt dat Maxi wat energie weg neemt bij mij. Ik hoop donderdag met mijn psycholoog ook daarover te kunnen praten.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Met een beetje pijn in mijn hart, sluit ik dit topic. Ik ben immers niet meer zwanger en heb dus eigenlijk ook niets meer op dit pijler te zoeken.

Ik ben zeker nog niet klaar met schrijven en hoop dat jullie ook niet klaar zij met mij te lezen.

Ik heb een nieuw topic op psyche geopend, ik hoop dat ik jullie daar weer tegen kom.

Ik waardeer ieders inbreng heel erg, heb heel veel steun aan alle berichten en het helpt mij om dingen helder voor mezelf te krijgen.

Nogmaals, hoop ik dat jullie mee gaan naar de psyche pijler, het leek mij nu het beste om daar een nieuw topic te openen.



Link naar nieuw topic plaatsen lukt helaas niet maar de titel is simpel: "Hier schrijf ik graag verder van mij af"
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Link naar nieuw topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven