Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Heel handig zo'n vriendin! Schrok wel van alle metingen, ik weet wel dat ik veel vet heb, maar dat ik 34% heb en dat dit bij het tabelletje 'overfat' hoort, had ik nooit gedacht... ><

Dit wordt heel hard werken voor mij. De afgelopen 6 weken heb ik hard getraind maar dat mocht niet baten, mn vetpercentage was niet minder en ook geen kg af. Dan doe ik toch echt iets fout met eten. Doordeweeks gaat dit vaak goed maar de weekenden joh dan gaat er echt veel shit in zeg. Ik heb besloten dat nu de gehele maand september ook te laten en kijken wat er gebeurt met mijn lichaam.



Eetmeter geeft bij mij 1500 calorieën aan...



Fijne dag allen!
Maak van een mug een vlinder.
Ik vul soms een weekje de eetmeter in, heb het gevoel dat het me wel allert houdt. Zeker omdat ik vaak last heb van een ijzertekort vind ik het handig dat dat soort waarden ook worden meegenomen.



Gisteren netjes gegeten, behalve dat ik nog een klein zakje snoep heb weggewerkt onderweg naar huis. Eetmeter gaf nog steeds ongeveer 1500 kcal aan, dus lijkt me geen echt probleem.



@Lauwtje, dat is geen leuk nieuws om te krijgen, je weet iig wel waar je nu staat en kan alleen maar beter worden toch?!?

@Alejandra, Wat goed dat je je hebt kunnen inhouden in Buenes Aires!



Mijn beoogde lijstje van vandaag:

O: Bakje magere kwark met aardbeienjam en speltboterham met kalkoenfilet

T: Appel

L: Kopje uiensoep met beetje kaas, 2 volkorenboterhammen, 1 x gekookt ei 1 x honing of jam

T: x

A: Garnalen met kouseband beetje aardappel en rotiplaat

T: Nog te halen toetje
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel een goed idee om een keer calorieen te tellen, maar dan zou ik eerst eens goed uit moeten zoeken wat mijn dagelijkse behoefte is denk ik.

Iemand enig idee hoe je dat bepaald?



@blobs: mooi lijstje, ik denk dat ik vanavond ook zo'n omelet ga maken, lekker!



@ helgaV pre courgette salade, kook je dan eerst die groente, of roerbakken ofzo? ben benieuwd naar het recept



@Menn, hoe gaat het nu met de constante honger?



@ alejandra, wat knap! ik hoop het op vakantie straks ook zo te kunnen doen.



@Lauwtje: ik ken dit, het weekend ga ik echt los.

Denk dat dat mijn resultaten van de week echt teniet doen. Zit dan ook totaal niet lekker in mijn vel...



Gister dus ook heel slecht gegeten. Vannacht eens goed over gepraat met een vriend van mij, die zei: doen wat je altijd doet, goed je eten voorbereiden, plannen, goede boodschappen en gewoon na het vallen weer opstaan! Dus dat ga ik nou doen. Wil heel graag met een lekker gevoel op vakantie en dat heb ik zelf in de hand!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die eetmeter ook eens proberen. Heb zo'n vermoeden dat ik echt wel boven de 1500 calorieën uitkom dagelijks haha.



@sweetmadness Leuk (gehad) in Brussel?



@blobs Ik weeg ook vaak mijn eten!



@hannief Er zijn bepaalde sites waarbij je kunt berekenen welke calorie-inname voor jou het beste is. Deze bijvoorbeeld:

http://miekekosters.nl/aan-de-slag/ideale-kcal-inname/



Hopelijk kun je inderdaad met een goed gevoel op vakantie. Is ook mijn doel. Nu ik de 77 voor de komma zie, voel ik me al een stukje beter/lekkerder in mijn vel! Hopelijk val ik op mijn (actieve) reis nog een beetje meer af.
Alle reacties Link kopieren
@Lauwtje: Tegenvaller inderdaad, maar wel een goede stok achter de deur om er weer goed tegen te gaan!



@Alejandra: Echt knap dat je het zo goed hebt gedaan qua eten op je reis. En als je actief bezig bent scheelt dat natuurlijk ook een hoop!!



@HelgaV: Ik ben ook wel benieuwd naar het recept van de salade.



Mijn eetlijstje van vandaag maar weer:

O: Yoghurt+honing en 2 rijstwafels met pindakaas

T: cappuccino uit de automaat en veel dropjes (Keelpijn )

L: 2 boterhammen met roomkaas en komkommer

T: automaatcappuccino, appel, dropjes

D: gehakt-groente prutje met creme fraiche en gekookte aardappels

T: thee met wat pure chocola
Alle reacties Link kopieren
Rare dag vandaag... erg druk op werk, waardoor ik geen tijd had om te lunchen, om 16.00 1x boterham op ivm naar huis fietsen..

Om 17.45 thuis, 18.00 richting sportschool..

In avondeten 1x glibberig stukje groente, bah! Toen rest weggegooid..

Maar door werken,fietsen,sporten (&aankomende maandelijkse periode)..

2x volkoren boterham gegeten met nutella & 30gr lovechock.



Nu wel voldaan & voor vandaag klaar met eten!

1654 kcal, dus uiteindelijk prima!



Ik moet zeggen dat het deze week wel goed gaat, ik eet wat meer dan normaal.. Maar ook hard aan het werk & sporten, dus zal daardoor komen. Eet nu gewoon (meestal) om de 2/3 uur

Of wanneer ik wat flauw word!



Lijstje:

Citroenwater



Thee

40grHavermout,1/2appel,1/2banaan, chiazaad,rozijnen,kaneel,water



Groene smoothie:

40gr veldsla,1/2banaan,1/2appel, 1/2 avocado,water



1x Volkorenboterham;

1x sandwichspread/Cherrytomaatjes

Flesje water



notenmixreep

Flesje water



400gr gegrilde groenten,100gr kabeljauwfilet, 175 tomaten frito, 50ml witte wijn.

(Helft weggegooid)

Flesje water



2x Volkorenboterham met boter/nutella

Thee

30gr lovechock
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen,



Even een kort berichtje van mij. Ben erg druk met werk maar kom toch even hier m'n gewicht en lijstje posten.



Ik weeg nu 73,5.

Deze week is er 0,2 afgegaan. Dat is niet zo veel, maar ik denk dat het ook te maken heeft met m'n menstruatie.

En daarbij had ik gisteren een verjaardagsfeestje. Bossche bol gegeten, snoepjes en wat chipjes. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.

En door m'n werk ben ik 's avonds vaak moe, waardoor de motivatie om te bewegen er soms bij inschiet. Vandaag maar weer vol aan de bak!



Eetlijstje:

O - yoghurt met muesli (bosvruchten waren op in de winkel :( )

T - kleine eierkoek

L - salade van rode bietjes, veldsla, geitenkaas en augurk

T - kiwi gold en peer

D - weet nog niet



Succes allemaal weer dames!
en toen was het weer weegdag....

Ik weeg vandaag 64,0 kilo,

deze week afgevallen 0,9 kilo

totaal afgevallen 1,6 kilo



Ik ben er heel erg blij mee! komende week verwacht ik niet veel, zaterdag vier ik mijn verjaardag, zondag ook en dinsdag ben ik jarig en eten we lekker pannenkoeken.



eetlijstje vandaag:

O: boterham met duo penotti, magere kwark met jam

T: Nectarine

L: 2 boterhammen met gekookt ei, tomaat. 1 boterham met pate.

T: fruit

D: Couscous met groente/gehakt saus.



@Menn, pfff ik zou allang omgevallen zijn als ik niet lunch...

@Jeetje, als ik ongesteld ben dan weeg ik bijna een halve kilo meer, kan het dus zeker mee te maken hebben!



@iedereen, fijne dag vandaag! en ik hoop dat iedereen mooie resultaten heeft bij het wegen!
Alle reacties Link kopieren
@hannief hierdoor zit ik ook zeker niet lekker in mn vel. Maar we kunnen het en ik heb zin om gezond te zijn. We zijn iig de goede richting uit.



@jeetje snap heel goed wat je bedoelt. Maar sporten is nu de laatste tijd een uitlaatklep geworden en het zijn echt hele leuke lessen. Lig wel elke dag rond half 10 a 10 uur al te snurken... ;)



@menn dat is zeker een gekke dag. Zulke moet je niet iedere dag hebben.. vandaag weer een gewone?



Ik op de weegschaal stond verbaasd te kijken.. weeg nu gewoon 66.7 !!!! 1.1 kg af :O jeeeuj... was ook ongesteld geweest dus zal daarom vorige week niets af gegaan zijn.



Fijne dag iedereen!
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Mooie resultaten iedereen!

Ik ga zo wegen... Verwacht er niet veel van!

Gisteren toch nog een snaaibui gehad met 6/7 crackers/kwark/cruesli, gesport & moet ongesteld worden.. Dus ben benieuwd!



Ik hoop vandaag op 'n wat betere dag..

Ik kon het gisteren wel volhouden omdat er gewoon echt ff geen tijd was & ik goed had ontbeten/tussendoortje gegeten..

Er is een bewoner overleden gistermiddag, gisteren was ie erg achteruit aan 't gaan, vandaar de drukke dag... En eten lukt me op zo'n moment ook niet echt.



Vandaag avonddienst.. Dus ik ga in elk geval weer m'n best doen, want het ging al een aantal dagen heel fijn..
Recept van de prei/courgette-salade: voor 3 personen: 2 dikke prei, 2 courgettes, wat blokjes feta, zwarte olijven, peper, zout en olie.



Prei in stukjes snijden en kort koken (minuutje of 2-3). Courgette in dunne plakken snijden. Ik maak met een dunschiller lange repen. Prei, courgette en olijven in de oven onder de grill. Olie erover, zout en peper erover en dan zo'n 10min in de oven.

Gegrilde groente verdelen over 3 borden, nog wat feta erover brokkelen en eet smakelijk maar
82,9, dus -1,1kg
Alle reacties Link kopieren
Gewicht 56.4 (aangekomen)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Hier 70,7.. Dus (als ik er vanuit ga dat ik op 71 begon..) -0,3..

Zag veel eetlijstjes voorbij komen, zal hier die van mij van gister doen:



O: Groene smoothie -> appel, peer, spinazie, water en munt

T: 2 plakjes banenenwalnoten cake (suikervrij en zelf gebakken! jammie!)

L: 2 keltisch meergranen (haha van de bio-winkel) met kipfilet en komkommer

T: druiven, handje nootjes, appel

D: pasta met saus en sla



Woensdag altijd lastige dag! Maar we gaan ervoorrrr!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zou ik misschien mee mogen doen?

Na een heerlijke zomervakantie met veel terrasavonden en etentjes moet ik mezelf nu weer wat harder aanpakken.

Ik weeg 73 kg bij een lengte van 1.77 cm en ik wil er graag 5 kg af.



Het lijkt me heel fijn om hier mee te kunnen schrijven Denk dat dat meer doorzettingsvermogen geeft.
Hier 63,0 dus weer op startgewicht na vakantie, maar vrolijk door!
Welkom Floor, succes de komende tijd!



Ik ben vandaag aan het thuiswerken en ben de hele tijd naar de keuken aan het lopen om te kijken wat we te eten in huis hebben. Heb dus ook al veel te veel extra's in mijn mond gestopt (stroopwafel, breaker light, paar plakjes kaas). hopelijk lukt het me om het verder te beperken! Vanavond komt een vriendin eten, dat maakt het al makkelijker voor me om niet te veel te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn verhaal hier kwijt. Heb net echt een eetbui gehad. Ik heb een halve zak chips, een banaan en een groot stuk chocola op. En vanochtend ook nog een grote stroopwafel van de markt. Ik voel me zo vies nu. Ik baal echt van mezelf! De rest van de week echt maar even minimaal eten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel carebear!

Oooh herkenbaar Blobs, toevallig met je hormoonhuishouding te maken? Dan heb ik dat namelijk ook wel eens.

Ik ga dan altijd s avonds eens even een flinke ronde lopen of hardlopen. Dan voel ik me stukken beter.

En de rest van de week weer proberen te matigen met lekkere dingen!



Mijn lijstje van vandaag:

O: Beschuit kaas, 2 crackers kaas + vlokken

T: 2 pruimen

L: 2 volkoren boterhammen met filet americain, 1 volkoren boterham met vlokken

T: 1 milkyway (kleintje, oeps)

D: Gebakken krieltjes, kip en veel sla

T: 2 kiwi's



Heb vanochtend anderhalf uur in de sportschool krachttraining gedaan, vandaar uitgebreide lunch.



Hoop verder geen tussendoortjes vanavond, moet werken maar heb daarna altijd trek... zo lastig! Ben echt een chips snaaierd in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Sorry even weinig tijd geef alleen even mijn gewicht door: zelfde gebleven. En bij deze meld ik me af voor de komende drie weken ivm vakantie!
Alle reacties Link kopieren
@EvaViva: fijne vakantie!



@Floor: welkom



@blobs: balen he! Maar ik herken het wel hoor, zo'n "eetbui". Komende dagen maar weer wat strenger dan inderdaad.



@Helga: goed zeg dat er weer wat af is.



@menn: 0,3 kg meer in een week valt er meer vind ik hoor.



@Lauwtje: netjes! Ook ik lig echt om 10 uur gestrekt .



@carebear: Goed bezig!
@ Eva, fijne vakantie!



@ Floor: Oh, een Floor Faberfan. Leuk! Ik vind haar ook zo leuk Welkom!



@ Blobs en Carebear, kop op, schouders eronder.
Alle reacties Link kopieren
0.3 kg vind ik ook niet veel hoor, maar weet ook dat ik schommel met m'n gewicht. Maar voel me lekker (ondanks pijn in rug/buik van menstruatie)





Nu Onderweg naar huis aan't fietsen.. Lekker weer vandaag zeg!!

Mijn lijst:

Citroenwater



Thee

200gr Magere kwark, 40gr Zonnatura Crunchy Spelt Chocolade Puur, eetlepel chiazaad



2x rijstwafel met hoemoes



2xThee

Pink lady smoothie

Chicken & nuts salade met honing/mosterd dressing

(Beide gehaald bij Eazie)



1x cup à soup kip



3x volkorenboterham;

2x hoemoes/komkommer

1x chocolade vlokken/boter



Appel zonder schil

Notenmixreep



Lekker gegeten vandaag!!

Maandag op vakantie, ben van plan om niet helemaal los te gaan...

Maar ik ga niet tellen/schrijven die 3 weken

Eenmaal thuis pak ik het zeker weer op, want voel me fijn, en wil kijken of ik ook kan genieten/maat houden lllals ik de controle een beetje loslaat, want dat vind ik ook belangrijk.
Hallo allemaal,



Als het kan wil ik graag meeschrijven.



Ik heb helaas nog geen tijd gehad om alles te lezen maar dit ga ik snel doen.



Mijn gegevens Startgewicht 96,9 huidig gewicht84,2 streefgewicht79.



Alvast bedankt!

Heel veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom floor en lola! Ik zie dat je al goed op weg bent lola!?



@helga dat klinkt heel lekker. Ga ik zeker eens maken.



@blobs ook herkenbaar maar voel me er niet meer schuldig om. Denk gewoon dat er ergere dingen zijn. En je gaat nu weer netjes verder, er zullen altijd wel van die dagen zijn..



@evaviva fijne vakantie!!!!



@menn mooi lijstje weer!



Slaap lekker allen!
Maak van een mug een vlinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven