Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
lijstje van vandaag:

O: Volle yoghurt met muesli/cruesli

T: Appel

L: 2 volkorenboterhammen, 1x appelstroop, 1x slankie, kopje kippensoep (zonder kip) en kaassouflé

D: Zoete aardappel, aubergine, paprika, peentjes en feta uit de oven

T: Vanilleyoghurt
@Viva-amber, wat is bcaa? en waarom vast je 's morgens?
Alle reacties Link kopieren
Bcaa zijn aminozuren. Ik gebruik deze wanneer ik in gevaste staat sport om spierafbraak te voorkomen. Ik vast van 20.00 in de avond tot 12.oo - 14.oo uur de volgende dag omdat je op die manier o.a. je insuline gehalte laag kunt houden waardoor je meer groeihormoon kunt aanmaken. Ook helpt het met vet verliezen. Het heet intermittent vasten en lijkt mbt op effect op 5:2, alleen vast ik bijna welke dag 14 tot 16 uur. Ik eet ook bijna geen kleine maaltijden en alleen 2 (soms 3) redelijk grote maaltijden, indien ik kleine maaltijden eet dan heb ik de hele dag trek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt en muesli

T - appel

L - volkorenpuntje met kalkoenfilet, tosti met kaas

T - 6 chocolaatjes

D - miniloempia's, roerbakgroente
Alle reacties Link kopieren
O - Bcaa's met water

T - niets (Crossfit)

L - twee sneeën brood met ei/bacon en een koekje

T - twee sneeën brood met kaas en rauwkost

D - wortelen geroosterd in de oven, vleesvervanger en wat chilisaus.

T - 4 blokjes pure chocolade.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De weegschaal stond vandaag op 61,5, dus het gaat de goede kant op!



Ik merk het ook echt aan mijn broeken. Zaterdag was ik gaan zwemmen met een vriendin en die vond mijn benen er ook steviger uit zien, met minder putten en niet meer zo slap.



Alle reacties Link kopieren
@alejandra: Goed zo!!



Ik ben gelijk gebleven deze week.



Dit heb ik vandaag gegeten

O - bosvruchten, muesli, yoghurt

T - banaan

L - stuk stokbrood met boterhamworst en rosbief, 1 snee brood met kalkoenfilet

T - mandarijn

D - pasta, kip, courgette, rucola, creme fraiche en pesto

T - chocolade
Dit heb ik gegeten:



O: havermoutpap met honing

T: 2 koppen groene thee

L: aardappelsalade, gekookte wortel en broccoli, gehaktbal met spekjes en kaas, als toetje een soort bavarois van aardbei

T: schaaltje papaya

D: weet ik nog niet, iets simpels: omeletje of zo
Goed zeg Alejandra!



Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli/cruesli

T: boterham met pindakaas, appel

L: salade met gerookte zalm, desemboterham

D: witlofsalade met kaas, ham, appel en peer + paar gebakken aardappeltjes

T: krakeling



Had me gisteren trouwens ook gewogen, ben zoals gehoopt nog steeds stabiel. Ben echt heel blij dat dit me zo goed af gaat.
In het weekend had ik het moeilijk. Op zaterdag had ik een high tea met vriendinnen en er waren echt te veel lekkere dingen, ik heb te veel gegeten, want ik kon me echt niet beheersen.

Gisteren ging het overdag goed, maar ´s avonds heb ik een heel zakje marsepeine bolletjes weggewerkt. Ik moet ze niet in huis hebben, want ik vind het gewoon onweerstaanbaar lekker.



Vandaag maar even rustig aandoen
Hoe gaat het met jullie allemaal?



Lukt het nog om gezonder te eten en meer te bewegen?



Carebear, goed dat je stabiel blijft.
Alle reacties Link kopieren
Gezond eten gaat hier op en af. Vandaag overdag wel goed en gezond gegeten, maar heb nu weer een klein zakje pepernoten (50 gram) op schoot.

Mijn gewicht blijft wel aardig stabiel, tussen de 72 en 73.
Alle reacties Link kopieren
Gezond eten gaat hier ook behoorlijk op en af. Ik heb de laatste tijd heel vaak last van eetbuien en ik moet die zooi ook gewoon niet in huis hebben.. Ik baal enorm, maar ik ben echt de flow, de motivatie even kwijt.. Ik hoop dat die snel weer terug komt. Ik wil dan nog meer afvallen en niet aankomen, maar ik voel me ook gewoon slecht en vies als ik zo ongezond (of heel slecht) eet. Ik heb gister wel enorm veel gesport. Ik heb in de ochtend 70 minuten hard gelopen. En daarna kreeg ik een enorme eetbui dus ik heb toen nog een workout van een halfuur gedaan en in de avond nog een uur zumba. Ik heb nu behoorlijk spierpijn :p.



@Jeetje Een klein zakje pepernoten is nog netjes hoor. Ik vind dat je het echt goed doet .
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hoe is het met jullie?



@flower: thnx! Het helpt wel om kleine zakjes pepernoten te kopen. Dan kan ik er makkelijker eentje nemen en dan stoppen. Als een grote zak pepernoten open is, moet die op de een of andere manier op... Dan maar zo dus :-).

Ik hoop voor jou dat het binnenkort wat makkelijker gaat met afvallen en het eten. Neem je wel genoeg tussendoortjes? Als je zoveel sport is dat wel nodig he...



Ik ben al een aantal weken stabiel op gewicht: 72.6.

Iets eraf zou leuk zijn, maar zo vind ik het ook wel goed als ik in de spiegel kijken.
Ik zit er weer een halve kilo bij, toch dat weekend teveel gegeten.....



Het blijft gaan met ups en downs. Ik probeer mezelf erop te focussen dat ik vooral gezonder wil gaan eten, dat de kilo´s niet eens zo belangrijk zijn, want ik heb best een prima lijf. Wat kilo´s eraf zou best mogen, en zou ik ook wel leuk vinden, maar gewoon heel gezond eten is denken op de lange termijn.
@Jeetje; wat fijn dat je momenteel blij bent als je in de spiegel kijkt! Stabiel blijven is ook heel prettig heb ik zelf gemerkt. Heb je steeds meer het gevoel dat je dit een leven lang vol kan houden...

@Alejandra; klinkt als een heel goed uitgangspunt. De kilo's zijn minder belangrijk dan een gezond lichaam!



Ik ben hier ook nog steeds stabiel, vanmorgen weer 62,7, en ben hier erg tevreden mee!

Gisteren had ik cursus en daar is het eten erg goed, heb dan ook een te grote lunch genomen en veel gesnoept tussendoor... heb 's avonds gecompenseerd. Had weinig trek dus alleen gegrilde aubergine met beetje parmezaanse kaas gegeten.

Vandaag het volgende lijstje:

O: witte pistolet ham en kaas

T: x

L: wrap met gerookte zalm en roomkaas

T: x

D: Gegrilde paprika's met verse pasta, pesto en beetje parmezaanse kaas

S: 12 km hardlopen met loopgroepje

T: Appel en 2 blokjes pure chocolade met noten.
Alle reacties Link kopieren
@carebear: Stabiel zijn is inderdaad fijn. Ik merk ook dat mijn kleren gewoon lekker zitten :-).

Je avondeten van vandaag klinkt lekker!



Mijn lijstje van vandaag

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - banaan

T - 3 boterhammen, 1x salami, 1x kipfilet, 1x kaas

T - mandarijn, klein zakje chips

D - kip en roerbakgroente

T - zakje pepernoten en lemon cheesecake toetjes

Eigenlijk iets te veel gesnoept. Ach ja, morgen weer een nieuwe dag ;)
Alle reacties Link kopieren
een maand (denk ik) niet op het forum geweest. Ik schaamde me voor wat ik at. En ben 3 kilo aangekomen. Niks helpt beter dan toch maar weer posten wat ik eet. nouja opbiechten eigenlijk. Want dan kan ik me er beter aan houden.



Iemand tips hoe je van die vreetbuien af komt? Hoe pak je dat aan? Ik wil weer terug naar 3 maaltijden met 2 tussendoortjes in plaats van 6 gelijke maaltijden. Want ik heb het idee dat ik meer eet in 6 kleinere maaltijden. Dus daar gaan we mee stoppen.



Ontbijt wil ik een tijdje elke dag hetzelfde nemen, kwark met zelf gemaakte mix van havermout, zaden en pitten met krentjes.



tussendoor 1 stuk fruit.



Ik lunch altijd op mijn werk. Ik probeer tegen mezelf van te voren te zeggen wat ik mag nemen, maar pak toch altijd meer. Ik denk dat ik een week mijn lunch pak, en dan ergens anders ga eten in plaats van tussen al het eten gaan zitten. Misschien kom ik dan weer in een ritme.



Tussendoor nootjes met fruit of een energiebal/reep



Diner elke dag anders. Maar ik wil weer proberen om dit voor te bereiden op zondag, en in de koelkast of vriezer te doen zodat ik elke dag eten heb en niet een ongezonde snelle optie kies.



Nog tips verder?



Vandaag:

o: kwark met zelfgemaakte 'muesli' mix

T: hand pistache nootjes

L: 3 boterhammen met avocado, komkommer en humus. erbovenop 1x kipfilet, 1x kaas, 1x sambal

T: Quinoa koude salade met oa zoete aardappel en pastinaak (hier had het bij moeten blijven maar toen ging het mis) 1 boterham met worst, 3 muisjes (van kikkers en muizen) 6 pepernoten, 4 marsepeinen aardappeltjes, en hand pistache nootjes.

D: Karbonade, worteltjes, boontjes, friet (met mayo en curry)

T: Klein schaaltje B&J



En dan valt vandaag nog mee in vergelijking met eerdere dagen deze week... zucht.
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje Als ik bijv. een grote zak pepernoten heb, moet hij inderdaad leeg. Dat heb ik ook met chips en snoep. Wel knap dat je het dan alsnog bij dat kleine zakje pepernoten hebt kunnen houden. Ik heb soms namelijk alsnog de neiging om dan heel veel van die zakjes te eten haha. Lijkt me trouwens echt een ontzettend fijn gevoel als je in de spiegel kijkt en je bent tevreden! Ik denk dat dat namelijk wel het belangrijkste is. Je hoeft niet perse super strak of dun te zijn, als je maar tevreden bent met jezelf.



@Alejandro Gezond eten is ook heel belangrijk en misschien inderdaad nog wel beter en belangrijker dan afvallen. Door gezond te eten ben je al veel gezonder en ga je je ook beter voelen (althans ik wel). Ik geloof niet zo dat die halve kilo die er na een weekend bij is gekomen, echt vet is. Het zal nog wel in je darmen zitten of vocht zijn.



@Knutselclub Ik begrijp je wel. Ik post hier nu ook iets minder dan eerst, omdat het qua eten gewoon niet z goed gaat. Ik vind je lijstje niet heel erg slecht hoor. Het had misschien beter gekund, maar zo heel erg is het niet hoor. Maarja die vreetbuien.. Ik heb er de laatste tijd ook steeds meer last van weer dus ik zou niet zo snel tips weten helaas.





Hier gaat het nog steeds ook met ups and downs. Ik merk wel dat ik me steeds beter kan beheersen. Vrijdagavond naar de bios geweest en daar kon je zelf kleuren M&M's mixen en dus ook zelf bepalen hoeveel je wilde. Ik heb het toen heel bescheiden gehouden en had toen de film was afgelopen nog M&M's over. Dus daar was ik heel trots op wel. Ik vind wel dat ik van mezelf M&M's mag als ik naar de bios ga, maar meestal neem ik dan een klein zakje maar dat hadden ze bij deze bios niet, maar hier kon je dus zelf kiezen hoeveel je wilt. Dat vind ik heel fijn. Verder heb ik enorm veel zin om te sporten. Ik heb het nu iets rustiger met school dus ik hoop dat ik weer lekker veel kan gaan sporten, heb daar echt zin in .
What you do today, can improve all your tomorrows.
hmmm ik heb jammer genoeg geen tips tegen eetbuien. Heb ze ook wel eens maar heb nog niks gevonden dat hier echt tegen werkt voor mij...

Vanmorgen op de weegschaal woog ik opeens 61,9 (-0,5 kilo). Ik had besloten weer een beetje te willen afvallen dus ben er erg blij mee. Ben alleen bang dat het een tijdelijke daling is... Wel zullen wel zien.



Door verminderde motivatie merk ik wel dat ik mijn eten minder goed in de gaten houd. Ook ben ik daardoor wat minder vaak op het forum te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nu 72,2. Al een paar weken ben ik stabiel en ik ben wel blij met wat ik nu in de spiegel zie.



Eetlijstje voor vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - banaan

L - 4 ronde crackers met tonijnsalade

D - friet met mayo

T - 2 peren
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie allemaal?



Met mij gaat het redelijk. Af en toe eet ik wel wat ongezonder, maar het gaat opzich wel redelijk. Ik heb me wel een aantal weken niet gewogen, omdat ik dat niet zo goed durf haha. Ik denk dat ik mezelf maandag weer ga wegen. Misschien ben ik iets aan gekomen, maar dan is het ook wel goed om dat te weten. Ik heb gister weer eens teveel gesport, want ik heb vandaag ontzettend veel spierpijn. Ik wilde vandaag eigenlijk ongeveer 1 uur hardlopen, maar denk dat het beter is als ik dat naar morgen schuif.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
@flower: Ik vind het knap dat je met deze kou toch gaat hardlopen, respect!



Met mij gaat het goed. Ik eet meestal gezond en snoep af en toe. Voor m'n gevoel kan ik hier steeds beter een balans in aanbrengen. Alleen boodschappen doen terwijl je honger hebt blijft gewoon niet handig. Vandaag daardoor 2 chocoladeletters gekocht, eentje gegeten.

Morgen ga ik niet snoepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven