Welke kamer/huis kiezen? (Student)

13-09-2014 11:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zit een beetje met een dilemma en wellicht hebben wat mensen zin om mee te denken. Ik denk er nu al een hele dag overna, en kom er niet echt uit. Ik heb een voor en nadelen lijstje gemaakt. Wat vinden jullie?



House 1; 1 huisgenoot met 3 jarig kindje, 1 andere huisgenoot



Pro's

Grotere mooiere tweepersoons kamer, wat het makkelijker en leuker maakt mij in mn eigen kamer terug te trekken - meer privacy.

Grotere keuken, makkelijk in te koken.

Mooie locatie, vlakbij de zee.

Fiets

Grotere badkamer (maar wel delen met jongen)



Con's

Er komt een drie jarige bij, hoeveel zal die overlast veroorzaken?

Het huis is vrij gehorig, ik weet niet of die andere kamer (sluit aan op beide kamers) veel geluid door laat.

Misschien is dit toch te eenzaam?

Ik maak verder weinig gebruik van de keuken en woonkamer (niet gezellig/staat niks)

Ik kan er pas over drie weken in.



House 2, delen met stelletje, nog 1 meisje, en hond



Pro's

Met mensen van mijn studie/leeftijd, meer aanspraak

Gezelliger maar ook kleiner huis, ik zal vaker beneden zitten een kop thee te drinken en meer gebruik maken van de keuken/zitkamer (allemaal in 1 kamer).

Ik kan er al over een week in!



Con's

Er is een hond die erg nerveus is en moet wennen, maar als je eenmaal in huis bent is het oke.

Kleinere tweepersoons kamer, en iets lelijker (haha, van alles valt iets te maken)

30 euro meer per maand

Kleine badkamer (maar delen met meisje)



Samengevat:

Zou ik denken dat ik in huis 1 het wat meer voor mezelf doe, ik zou meer in mn kamer leven maar weet nog niet hoeveel een drie jarige in huis invloed heeft op mn dag.



In huis 2 zou ik meer voor de gezelligheid zijn en meer gebruik maken van het hele huis, maar word ik dus ook meer geconfronteerd met mn mede bewoners en hond, meer een sociale aangelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor optie 1 gaan. Liever met kind en grotere ruimte voor mezelf dan met stelletje waar alles sociaal moet. Met name dat laatste pas ik voor qua woonruimte.

Maar ik ben dan ook nooit een typische student geweest.



Maar het is net wat beter bij jou past. Uit je OP kom je op mij enthousiaster over bij optie 2.



Hoeveel haast is er met t vinden van nieuwe woning? Als je tijd hebt, dan zou ik wachten op een aanbod waar je je overtuigder bij voelt.
If we don't get lost, we'll never find a new route

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven