Dreamgirls the Sequel

24-08-2013 14:40 2728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirl!



Kijk jij ook al rond op de zwangerpijler? Ben je nog niet zwanger? Twijfel je nog of is het juist je partner die twijfelt? Zijn er andere redenen waarom je nog niet begonnen bent: een studie, trouwen, die grote reis, een verbouwing, door ziekte of onzekerheid over je baan?



Wij zijn de 'Dreamgirls', een groep meiden die dromen over/van een kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Hoewel een aantal van ons inmiddels zwanger is, zijn nieuwe dames altijd welkom. Dus droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Let op: Wij zijn geen maand topic, de bedoeling is dat dit topic oneindig door kan blijven gaan en steeds doorgegeven gaat worden aan meiden die nog moeten wachten! Ook mag je blijven meepraten als je als zwanger bent geworden om de nog wachtende dames van goed advies te voorzien en voor de nodige 'moral support' die we elkaar hier graag geven.



Hier nog onze 'mores':

Ego-posts bestaan niet. We zijn er hier voor elkaar om elkaar te steunen. De vrijheid om hier te kunnen praten over wat je dwarszit moet er dus gewoon zijn.Echo-posts bestaan, vooraf superspannend en achteraf leuk om te lezen!het is hier dpo (days past ovulation) of MBD(maybe baby/bloody day) niet nod, want hoe zeker weet je dat je niet ongesteld wordt? Bovendien pijnlijker qua terminologie als je dus idd ongesteld bent geworden.Een inwijdingsrite willen we de dreamgirl newbies wel mee geven. Schrijf een monsterpost, je weet wel zo'n heeeeeeeeeele lange post. Pas als je die hebt geschreven, ga je op voor de volgende stap op weg naar een volwaardig dreamgirlslidmaatschap U zult slechts klussen aan uw huis. Oké oké aan de auto mag ook. In bed doen wij andere dingen.

Hier zijn we begonnen met dromen

Ons vorige topic





Deze dames zijn al gericht aan het dromen



NaamStart BijzonderhedenMissBalou 💗 👶🏼 MissMystique 💗 👶🏼 Celine 💗 uitgerekend begin sept!Ariadne83 💙 uitgerekend eind sept!Endomiel 💗 uitgerekend eind sept! Butterfly uitgerekend half dec! Syllie_87 uitgerekend dec/jan! Druifjegestartonregelmatige cyclus/pcos?Star30gestartpcos?Floepertgestartonregelmatige cyclusJannaKruidentheetjeLauraKStrikje gestopt met de pil in april '15 getrouwd! 👰🏼 .... .....



Deze dames gingen ons al voor : NYC, Liene, Kim2013, Zonnebloem87, Lorelay, Bloem1988, Nearly, Klaprooss, Isabella, Tink, Whoosy, Leonita, Cheery, Soshanna, Sjalalaan, Loveisdancing, xTulp
Ach meid, wat verdrietig (en misschien toch nog schrikken) voor jullie.. Je voelde het idd al zelf aan. Hoe gaat het met jullie? Dat de gyn nog een extra echo zal doen zal misschien nog wat dingen kunnen verklaren (zoals je hcg waardes). Bah vind het heel naar en verdrietig voor jullie :( Heel veel sterkte.
He kruidentheetje wat een vervelend nieuws balen ook dat je nog geen volledige duidelijkheid hebt en nog langs de gyn moet. Hopelijk heeft die alleen maar goede te vertellen. Sterkte samen en hopelijk voel je je snel weer wat beter!
Alle reacties Link kopieren
Kruidentheetje, wat een week heb je toch achter de rug Veel sterkte samen.

Ik heb al eerder gehoord dat de hormonen nog een tijdje in je bloed zitten ook al is het vruchtje er niet meer. Je lichaam moet altijd eventjes ontzwangeren.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk even schrikken, ookal had ik een vermoeden, maar vriend en ik zijn allang blij dat we samen kunnen smelten zeg maar;-) en dat het niet verder is gaan groeien met alle gevolgen van dien. Ik vertrouw er nu maar op dat mijn lichaam in staat is deze 'fout' zelf op te ruimen.

Ik heb er natuurlijk het eea over gelezen en ik geloof dat er 3 opties zijn: afwachten tot het zichzelf oplost, behandeling met chemo (ja, echt..) of een operatie. Ik ga natuurlijk voor dat eerste en heb met vriend afgesproken dat we hierna alleen maar bij de verloskundige/gynaecoloog komen om een hartje te bewonderen;-)



Hopelijk is dit wel snel voorbij, de kinderwens is bij ons nog nooit zo groot geweest als nu.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Een klein voordeel; mocht ik opnieuw zwanger raken zal ik wel een vroege echo krijgen, met een week of 6 (verloskundige doet het hier trouwens al met 8), maar dan zou ik niet lang in onzekerheid hoeven zitten of het goed zit.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Phoe! Wanneer kun je nu bij de gynaecoloog terecht?

Fijn dat je veel steun aan je vriend hebt en jullie wel op 1 lijn zitten met jullie kinderwens nu.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Heftig kruidenthee!

Hopelijk lost je lichaam dit zelf goed op:)



Jullie hebben nu in ieder geval duidelijkheid en kunnen jullie het samen afsluiten..
Alle reacties Link kopieren
@Janna, ik weet het nog niet. De verloskundige gaat vandaag een afspraak voor me maken, ze belt me tussen 11 en half 12 ongeveer.
Uhm... stuff... and things
Wat heftig zeg Theetje! Hopelijk kun je gauw terecht en lost het inderdaad op op de manier die jij graag wil. Sterkte



Het is idd wel fijn dat je weet dat jij en lief samen iets moois kunnen maken! Ik gun je dat het gauw opnieuw mag gebeuren en dat het dan uitgroeit tot een mooi baby'tje. Ook heel fijn dat je dan iig een vroege echo krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik kan morgen om kwart voor 11 al terecht. Fijn, hoe sneller hoe beter. Nu even nadenken hoe ik dit op mijn werk ga uitleggen, ik wil namelijk niet vertellen wat er aan de hand is.
Uhm... stuff... and things
Waarom wil je dat niet Theetje? Je werkgever krijgt de kosten voor jouw (zwangerschapsgerelateerde) ziekte vergoed. Als je dat niet meldt, krijgt die het niet vergoed.



Aan de andere kant het is je goed recht om het niet te vertellen hoor. Je kunt je ziek melden zonder opgaaf van reden, zeg evt dat het privé is en dat je het wel met de bedrijfsarts wil bespreken indien gewenst, en naar de gyn gaan morgen.

De bedrijfsarts mag niet aan je baas doorgeven wat de reden is dat je je ziek meldt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me hier niet voor ziek melden eigenlijk, maar ik wil ook eigenlijk niet dat ze weten dat ik naar het ziekenhuis moet. Het gaat ze gewoon ff niets aan. Scheelt misschien wel dat ik geen intensief contact heb met collega's/baas, ik zit hier alleen op kantoor Maar het is al opgelost, ik heb morgen een vrije dag. Het werk kan me nu echt ff gestolen worden en ik heb geen idee wat er allemaal gaat gebeuren en hoe lang het duurt.. Heb daarna denk ik ook geen zin om te gaan werken, ik kruip liever met een pot Ben en Jerry's op de bank om mezelf even héél erg zielig te vinden.



De verloskundige is trouwens ook een lief mens zeg, ze vroeg me of ik haar morgen nog even wilde bellen om te vertellen hoe het gegaan is. Dan de huisarts ook nog maar even bellen, die zal ook wel schrikken. Zij dacht namelijk echt dat ik zwanger was.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
He kruidentheetje, wat verdrietig. Ondanks dat je dit vermoeden al had, is het gewoon rot om het bevestigd te krijgen.

Hopelijk kan je lichaam het inderdaad zelf 'verwerken', want de andere twee opties klinken niet prettig.

Morgen gelukkig al terecht bij de gyn, fijn dat je niet lang hoeft te wachten. En voor vanavond zou ik die bak Ben en Jerry's gewoon doen ;).

Veel succes morgenochtend.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het Thee?!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, dat was een heel rare dag gisteren. Om kwart voor 11 in het ziekenhuis, het was ontzettend druk dus ik heb een uur moeten wachten. Ik kreeg weer een echo en de gynaecoloog zag ook niets in de baarmoeder, noch in de eileiders. Wel zag ze vocht in mijn buik, dus ik moest met spoed bloed prikken om mijn HCGwaarde te bepalen. Voor de zekerheid mocht ik het ziekenhuis niet verlaten en ik mocht ook niet meer eten en drinken voor het geval een kijkoperatie nodig zou zijn. Ik had goede hoop, ik had immers al een paar dagen geen bloedverlies meer en al ruim een week geen buikpijn. Stiekem toch het ziekenhuis verlaten om even van het zonnetje te genieten.

Om kwart voor 2 kon ik weer naar de gynaecoloog. Ze legde uit dat de grens van de HCGwaarde 1500 moest zijn voor afwachtend beleid, helaas zat ik daar ver boven en ik werd gelijk opgenomen! Ik schrok me rot, dit had ik echt niet aan zien komen... Om 3 uur werd ik naar de OK gereden en om half 6 werd ik weer wakker op.de uitslaapkamer. Een heel rare gewaarwording...



De gynaecoloog kwam een uurtje later nog even verslag doen. Het was bijzonder dat ik zo weinig klachten had, het vocht wat ze op de echo had gezien was bloed. Er zat een vrij grote vrucht in mijn rechter eileider en de eileider was al kapot, vandaar het bloed. Ze hebben de eileider dus moeten verwijderen;-( Gelukkig zagen de eierstokken, linker eileider en baarmoeder er tiptop uit, dus ze verwachten weinig problemen bij het opnieuw zwanger worden. De linker eileider kan zelfs eitjes opvangen uit mijn rechter eierstok. Toen mocht ik kiezen; nachtje blijven of naar huis? Blijven zag ik echt niet zitten, dus om 8 uur vonden ze me fit genoeg om weg te mogen.



Nu ben ik beurs en kan nog amper geloven wat er gebeurd is, het ging allemaal zo snel... Ik voel me prima, op de zere buik na, maar ik mag dus helemaal niets. Ik mag naar de wc en verder moet ik plat. Vind het nu al saai;-(



Over 5 weken moet nog even op controle. Ik moet 1 menstruatie afwachten en zou daarna weer zwanger mogen worden. Of we dat doen weet ik nog niet. Eerst maar even herstellen. Ze hebben me trouwens gewaarschuwd voor emo-buien de komende dagen, mijn HCG was hoog en gaat nu rap dalen en daar kan ik best last van krijgen.



Bizar hè? Moet mij weer gebeuren, pfffff, bij mij kan er ook nooit iets normaal gaan....
Uhm... stuff... and things
Jeetej kruidentheetje, wat een verhaal! Wel een mooi lichtpuntje dat het voor je verdere vruchtbaarheid niets uit hoeft te maken, maar zeker begrijpelijk dat je het voorlopig even af wacht! Hoe lang moet je plat liggen? Is het een open ingreep of een scopische ingreep geworden? Fijn dat je gisteren nog naar huis mocht, dat lijkt me ook fijner dan daar blijven. Is alles nu ook goed geregeld op je werk? Neem lekker rust he, zo lang als je nodig hebt! Sterkte samen, ik hoop dat je snel weer opknapt!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een paar dagen plat, sowieso aankomend weekend nog. Dan rustig aan weer wat gaan doen, maar nog niet tillen, stofzuigen, dat soort zaken..het is gelukkig geen open operatie geworden, dus ik heb nu maar 3 kleine sneetjes waarvan 1 in mijn navel.

Op mijn werk ben ik nu wel eerlijk geweest, 2 mensen weten er nu van, de rest mag denken dat ik griep heb ofzo. Ik krijg gewoon de tijd om te herstellen en mag zelf aangeven wanneer ik denk dat ik weer kan gaan werken. Heb aangegeven dat ze er op moeten rekenen dat ik er volgende week nog niet ben en dat was geen probleem. Ze snappen heel goed dat ik niet alleen lichamelijk moet herstellen, maar ook emotioneel.



De eerste tranen zijn ook al geweest, maar ik kon er al snel weer om lachen, ik weet waardoor het komt.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, kruidentheetje, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je je helemaal rot geschrokken bent. In die zin fijn dat ze er toch tijdig bij zijn geweest, maar toch niet niks zo'n wending en operatie.

Fijn dat ze op je werk (degenen die het weten dan;snap ook dat je het niet aan iedereen vertelt) begripvol reageren en je de tijd krijgt lichamelijk en emotioneel wat te herstellen.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg!

Dat verwacht je niet he...

Rustig aan doen dus!



Een collega van mij had het ook en heeft het idd ook met een paar mensen gedeeld, maar niet met iedereen. Lijkt me een goede keus, dan voelt het denk ik ook niet als liegen omdat er wel iemand op de hoogte is.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Jeejtje kruidentheetje . Wat schrikken zeg. nu hopen dat je jezelf snel weer wat fitter voelt!
Zo dat is schrikken Theetje!! Hoe voel je je nu?



Knap dat je het toch op je werk hebt verteld. Ik snap dat dat best lastig kan zijn.

Ik hoop dat je voorspoedig herstelt!

Je verhaal klinkt trouwens heel vergelijkbaar met dat van een vriendin van mij. Zij dacht eerder ook al een miskraam te hebben gehad. Uiteindelijk bleek het ook (pas ruim een maand later) een bbz te zijn. Om je gerust te stellen, zij heeft vervolgens vrij snel achter elkaar twee kindjes gekregen. Ik gun jou dat ook!!!

Veel sterkte en beterschap voor nu en geluk voor straks
Oh en gisteren ben ik weer op controle geweest. Alles zag er keurig uit, de vk gaf me een compliment over mijn mooie buik, superlief! Bloeddruk ok, vruchtwater check, indaling check, alles verder check, maar ze dacht ook (net als ik) dat het nog wel even kan duren voordat de kleine zich aandient. We zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden! Het gaat inmiddels erg goed met me, ik heb weinig ongemakken. Het is wel lastig hoor, het is en blijft een operatie, dus ik moet nog even rustig doen. Vrijdag was de rotste dag, ik had enorme spierpijn in mijn nek, schouders en armen (bijwerking van het koolzuurgas wat ze in mijn buik hadden gespoten) en de ontlasting kwam weer op gang. Twee dagen niet kunnen poepen, dus dat was erg onprettig toen het eenmaal kwam.



Het is wel heel raar om nu met jan en alleman (familie en vrienden) te praten over iets wat eerst ons geheimpje was. Niemand wist dat we er mee bezig waren en iedereen is zich natuurlijk rot geschrokken. Maar toch is het ook wel weer fijn, het voelt prettig om zo'n heftige ervaring te kunnen delen. Dit is toch iets wat je liever niet opkropt. Iedereen is zo lief voor me, dat doet me echt goed.



Emotioneel gaat het een beetje up en down, het ene moment ben ik heel nuchter en ben ik blij dat we er op tijd bij waren, maar het volgende moment kan ik er echt wel even verdrietig om worden. Het besef dat ik nu een week of 10/11 zwanger had kunnen zijn en het besef dat onbezorgd zwanger worden er gewoon niet meer inzit. Dit zal toch altijd in mijn achterhoofd mee blijven spelen.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Spannend Cheer! Ik ben heel benieuwd wanneer de kleine zich aan gaat dienen!
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik kruidentheetje!Je hebt een hoop te verduren gekregen deze week! Hopelijk herstel je snel weer. En ik kan me voorstellen dat het wel vervelend is dat een aantal mensen in de omgeving nu weten van jullie plannen. Neem je tijd om te herstellen!



Fijn dat alles goed is Cheery! Ga je nog foto's maken om je mooie buik vast te leggen?



Deze week ben ik nog uit eten geweest met een vriendin. Zij heeft nu ene meisje van een half jaar. Super leuk om even bij te kletsen en te horen hoe het gaat. Ik zat ook wel even na te denken over opvang, haar dochter gaat 1 dag naar de opvang, ons kind in de toekomst zal 3 dagen naar de opvang gaan, geen idee wat het kost, maar volgens mij is het echt heel duur. Ik denk dat we dat tzt maar even moeten doorrekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven