Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier een vreemde dag.

Vriend gaat net de deur uit voor een dagje uit met zijn werk. En ik heb straks een crematie en vanmiddag een baby feestje.

Dochter gaat vandaag van de ene oppas naar de andere. En vriend is vanavond pas weer eens thuis

Hier wordt dus vanavond niet opgeruimd. Gaan we morgen doen, dat hebben we al afgesproken
Alle reacties Link kopieren
Phips je bent goed bezig!! Zoals je zegt, het begin isngemaaktis gemaakt.



Teuntje sterkte vandaag. Inderdaad een vreemde dag, begin en eind ligt dicht bij elkaar.



Hier moet ik beginnen maar kan moeilijk opstarten. Te weinig tijd en teveel wat moet! Grr...

De badkamer moet een flinke beurt hebben dus daar ben ik al 2 uur mee kwijt. Of langer want dat kan ik het ladekastje ook meteen uitzoeken en niet gebruikte rommel weggooien.

Snap niet hoe anderen zo weinig spullen kunnen hebben... ben ik echt zo erg? Ik hou juist van gezelligheid en kan moeilijk cadeautjes of herinneringen weg gooien.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan:

- tent opgeruimd

- onkruid geplukt

- terras geveegd

- wasjes gedraaid en opgehangen

- boodschappen gehaald,

- stofzuigen en afwassen, keuken opgeruimd.



Dat laatste was niet veel werk, tas met leeggoed in de auto gezet, bierflesjes in het krat in de garage, bonnetjes en zegeltjes weggegooid (die we niet gebruiken maar wel gekregen hebben)
Alle reacties Link kopieren
Dat was wel werk van een hele week hè Noopes Jij bent juist lekker bezig!



Sterkte Fanatic, inderdaad raar, zoveel tegenstrijdighedei
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet er nog veel meer gebeuren:

- badkamer grote beurt (gisteren niet meer gelukt)

- beneden schrobben

- voordeur, brievenbus en garagepoort schoonmaken

- meubels oliën

- 1 mand strijkwas en 1 mand vouwwas wegwerken

- slaapkamer stoffen

- alle ramen boven en beneden wassen



En dit alles zijn de schoonmaakdingen, nog niks van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, dames.



Mijn zus kijkt altijd t.v. of een DVD tijdens het strijken.

Film uitgekeken = mand met strijkgoed weggewerkt.
Ga je je lijst vandaag afwerken noopes?



Strijken doe ik niet aan, scheelt veel tijd moet ik zeggen.



Dochters bed zit in de was, kijken of ik verder nog wat ga doen. we zitten nu kinderfilm te kijken. (en ik htels voor vakantie aan het checken)
Alle reacties Link kopieren
ik lees even om inspiratie op te doen!

Wat schoonmaken betreft, heb ik de neiging het nu weer te laten tot het echt nodig is. Dus even motivatie verzamelen, (haha, lekker boeiend om hier m`n to do lijstje te gaan schrijven, maar even een klein doel stellen voor vandaag:

- alle kampeerspullen en toebehoren opruimen

- wasje doen + badkamer

- nog 3 wassen opvouwen.

- grote tafel in woonkamer echt helemaal leegmaken



En verder proberen te genieten van de zondag...
Alle reacties Link kopieren
Poeh nee teuntje dat zal ik niet redden, we moeten ook nog naar schoonouders vandaag en ik moet wat administratie nakijken.

Ik strijk zakdoeken en theedoeken en t-shirts die gekreukt zijn. Theedoeken en zakdoeken strijken vind ik wel zo hygiënisch. En het past makkelijker en mooier in de kast haha!



Qisn dat is een mooi lijstje voor een zondag!
Alle reacties Link kopieren
Het werd nog erger... vriend kreeg een ongeluk en belandde in ziekenhuis met gebroken enkel.

Dus dat kwam er ook niet bij
Ik las het elders al fan, dat wordt de komende tijd veel extra werk voor jou.





Hier heb ik niet veel gedaan, ik heb wel eindelijk de binnenlandse vlucht voor onze vakantie geboekt.

Dus nu kan ik echt Hotels gaan vastleggen, nog Visum regelen en dan kunnen we gaan.

Het boekingsprogramma gooide me er continu uit dus ben blij dat het eindellijk gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje fanatic wat erg!!

Heel veel beterschap met je vriend, hopelijk valt de breuk mee!
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je ook al weer heen teun? weer verre oosten?

Heel veel extra werk voor mij. Loop me het heen en weer. Er zit ook een voordeel aan trouwens.... omdat ik me zoveel zorgen maak over van alles en nog wat begin ik ineens te poetsen ... heb net nog staan stofzuigen... lijk wel gek !!
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook fanatic! Als er iets is begin ik te poetsen en als ik klaar ben is mijn hoofd leeg en de kamer van dat moment brandschoon.



Teuntje naar welk werelddeel ga je? Heb je al een hotel gevonden?



Vanmorgen gedaan:

- onkruid plukken

- terras vegen

- tuinmeubels gepoetst, man ruimt ze straks op

- ramen achter gewassen
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Fanatic!
Alle reacties Link kopieren
Zo, er wordt aardig opgeruimt.



@fan; Wat vervelend een begrafenis en kraamvisite op een dag. En dan ook nog een keer je vriend die zijn enkel breekt. Dan komt al het huishouden, nu op jou terecht. Gaat nog druk worden.



@Teuntje; Waar ga je naar toe. Een vakantie uitzoeken en regelen is altijd heel leuk. Al een beetje vakantie voorpret.



Ik heb in het weekend alle was weg gewerkt. Vanavond alles even weg strijken. En verder ben ik aardig bij. Nu rustig aan de kasten gaan uitpluizen. Want wat verzamel je veel zeg. Ik heb besloten mijn kledingkast even flink aan te pakken. Alles wat ik het afgelopen jaar niet heb aangedaan (m.u.v. de nette jurkjes) gaat gewoon weg. De meeste shirtjes zijn toch gekrompen of zien er niet meer zo mooi uit. Dus dat wordt voor deze week het project.
Fan en abigail



we gaan eerst drie dagen naar Dubai en daarna door naar HK (en China).

Heb nu vlucht van HK naar China geboekt, Hotel in China geregeld dus nu alleen nog Dubai en HK (vooral laatste is een uitdaging omdat alles wat ik leuk vind ik eigenlijk net te duur vindt ).



Heerlijk je kleding kast opruimen ik heb met de verhuizing echt veel weg gedaan, nog niks gemist. en wel Meer plek in mijn kast terwijl mijn kast nu kleiner is.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg! Goed hoor!



Fanatic, sterkte, wat naar! Misschien het voorlopig qua huishouden maar even bij de hoognodige dingen houden?



Ik heb het een beetje rustig aan gedaan en geen grote nieuwe dingen aangepakt, maar het is wel gelukt om alles netjes bij te houden. Ben van plan om morgen het boeken-oerwoud op de zolder in te duiken en daar flink te gaan snoeien.



Succes allemaal. Teuntje veel plezier met de vakantievoorpret, klinkt heel gaaf die reis!
Alle reacties Link kopieren
Nou, het bleek dus meer te zijn..

Het was geen gebroken enkel. Zijn banden zijn afgescheurd waardoor zijn voet 90 graden gedraaid was. Die hebben ze dus teruggeduwd. En verder heeft hij 3 breuken in het onderbeen.

Fantastisch he... not !!



En ik maar opruimen. Gisteren de badkamer lopen poetsen, wassen gedaan en de keuken opgeruimd etc...

ik lijk wel gek
Alle reacties Link kopieren
@Teuntje: Wow, Dat klinkt als een mooie reis! Ik heb ook nog geen zomervakantie gehad, staat voor de deur



@Fanatic: Jee, wat een opeenstapeling van gebeurtenissen! Soms dan maar het huishouden proberen te laten en naast je vriend gaan zitten...



Gisteren van de Modula rechthoekige voorraaddozen gekocht (duur, maar goede aanbieding bij Blokker) en nu eten in de keukenkastjes netjes en geordend, heerlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
O, nu lees ik je laatste post, Fanatic. Pas je ook op jezelf? Ken het wel, vanuit stress nog meer gaan poetsen, soms helpt `t ook als afleiding, maar soms wordt het juist allemaal te veel..
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn best Qian, maar het valt niet mee.

S'ochtends loop ik al tegen de lamp. dochter van 4 treuzelt erg, dus tegen de tijd dat zij helemaal klaar is van alles en aangekleed, gepoetst en wel dan heb ik niet eens meer tijd om te eten. Normaal doe ik dat even snel tussendoor. Maar ja, die tijd heb ik nu nodig om vriend van natje en droogje te voorzien.

Ondertussen werk ik ook nog gewoon 4 dagen in de week. Gelukkig kan en mag ik eerder naar huis. Gisteren om half 3 en vandaag om half 5.

Maar het valt niet mee, als je gewend bent altijd alles samen te doen en je nu alles alleen moet doen
Alle reacties Link kopieren
voor Fanatic. Dat klinkt echt heel erg naar, veel sterkte voor jullie



Ik heb echt al beschamend lang niet geschreven... Met ziek zijn en mijn nieuwe studie en een eerstejaarsweekend werd het hem gewoon elke keer niet. Ik ben vandaag voor het eerst niet helemaal compleet uitgeput, dus ik ga een plan van aanpak maken. Jullie mogen schoppen als ik het niet haal



woonkamer opruimen

kattenbak schoonmaken

was opruimen

doekje over de tafels

stofzuigen

keuken opruimen

afwas doen

stofzuigen

Misschien douche en toilet nog schoonmaken, maar dan mag ik echt HEEL tevreden zijn



Als ik nog durf vanavond misschien nog een beginnetje maken van de slaapkamer, maar ik denk dat dat voor morgen word... Ik ben al blij als dit vandaag klaar komt!



Edit: verdorie, moet ik eerder weg dan gedacht! Maar wel bijna het hele lijstje afgewerkt, inclusief nog een was opgehangen en een nieuwe was weer in de machine gedaan. Dus ik vind dat ik trots mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zo Antiope jij bent flink aan de slag gegaan. Ik vind het knap wat je allemaal gedaan hebt.



Voor mij wordt het vanavond even flink aan de slag;

Bed afhalen/en opmaken

Koelkast uitruimen

Voorraadkast uitruimen

En dan ook nog mijn kledingkast..



Maar dat is wel in een ideale situatie. Moet nog maar zien, waar ik vanavond allemaal zin in heb Vriend is er de komende avonden niet, dus kan het lekker verspreiden over de komende dagen.



@fan; wat fijn dat je eerder weg kan van je werk. Scheelt toch wel weer. Heb je iets meer de tijd voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Fanatic, ja, kan me voorstellen dat het véél is alles opeens alleen te moeten doen!

Succes dames!

en hopelijk pikken jullie ook nog een zonnestraal mee (hier is het wel bijzonder zonnig)



Ik heb een (te) lange to-do lijst van

administratieve dingen voor instanties en mails e.d., waar ik bij moet nadenken... En heb mezelf toegezegd dat tussen nu en 17uur te gaan doen.

Kop thee & go...!

Edit 2 uur later: Hmm, dit kost veel meer tijd dan gedacht, wordt ook nog avondwerk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven