Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
@okkie1976



Dus je was niet duizelig op je werk of andere momenten ofzo?

Ik wil het eigenlijk zo doen:



8:00 1/2 shake

10:00 1/2 shake

12:00 soepie

15:00 1/2 shake

18:00 1/2 shake



Weet nog niet hoe ik me bij dit schema voel .. En ik hoop dat ik het hier ook lang genoeg op uithoud. Ik drink maar gewoon super veel water. Heb ik eigenlijk nooit moeite mee. Wat zou jij aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schema is

tussen 11-12 mijn ontbijtshake

tussen 16-17 uur soepje

tussen 20-21 uur reep



Dat bevalt mij het beste. Het nadeel is alleen dat het heel erg aansluit bij mijn oude levensstijl. Ik begon pas rond 16.00 uur te eten en hield om 22.00 uur op. Echt vol continu grazen. Daarom had ik het in het begin 's avonds ook erg zwaar. Overdag ging prima. Weet nu dat ik straks met af en opbouwen en daarna, eerder moet beginnen met eten en beter verdeeld over de dag.

Wat dat aangaat laat dit dieet feilloos je foute momenten zien. Nu er nog naar luisteren,



Hoest nog steeds de longen uit mijn lijf. Mijn buikspieren doen er zeer van. Afvallen gaat met onsjes. Ik woog net 72,0 kg. Geen klagen. Meiden zet hem op. Succes deze mooie dag.
Alle reacties Link kopieren
Miyoung, dat was idd ook mijn schema zo'n beetje de eerste weken... Alleen nam ik de soep dan in Eem volle plens 's avonds, de hele nacht door op een half product lijkt mij wat weinig.

Ik was ook nooit zo van de zoet, dus eindigen met hartig vond ik heerlijk!

Later deed ik om en om met de crunch repen (rest vond ik vies)

Na een week of 4 hoefde ik de producten niet meer te delen. Toen was ik gewend.

Ik klok nog steeds flesjes van een halve liter weg bij ontbijt, lunch en avondmaal. En twee ertussen.

Nee ik ben nooit duizelig geweest op het werk.



Anke, wat eet jij laat idd! Het is toch wel heel belangrijk om te ontbijten. Dat brengt je stofwisseling op gang. En jij wil graag dat die jouw vet verbrandt. Daarom is het ook zo belangrijk om na cb500 tussendoortjes te eten. Misschien is de late start wel het probleem ban het minder afvallen. Tenzij je ook laat uit bed komt natuurlijk. Let wel, het is geen commentaar, hoor! Het is goedbedoeld meedenken.



Ego. Vanmorgen lichter dan ooit!! 73,1! (Man 73,5) wat heerlijk. Deze week zal ik in de 72 komen! Ik ben blij!!

Meiden, zet hem op vandaag!!!
Alle reacties Link kopieren
Zie het niet als kritiek hoor. Heb het met mijn consulent besproken. Hij hield zelf ook dat schema aan. Volgens hem maakte het voor de duur van het dieet niet uit. Wel zorgen dat er overdag niet meer dan 5 uur tussen de momenten zaten. Na deze fase van het dieet moet het inderdaad anders. Maar dat gaat vast lukken. Heb ten slotte ook leren drinken tijdens het dieet. Dat hield vroeger met 3 mokken koffie ook wel op.

Het mindere afvallen (vind het wel meevallen 36 kg in 24 weken) kan ook komen omdat je met SA 100 calo per dag meer binnenkrijgt als met CB. Gemiddelde voor SA600 zeggen ze is 1,5 kg per week en daar voldoe ik nog steeds aan. Weet niet hoe dat zit met CB500?
Ik heb altijd gewoon 3 shakes genomen; ontbijt, lunch, avondeten. Geen soepen of repen, brrr die vond ik allemaal zoooo vies.

Ook heb ik de shakes nooit gedeeld, dat had ik niet nodig. Nergens last van gehad, behalve het haaruitval later.



Dat is overigens nu een stuk minder geworden! Ook merkte de kapper laatst op dat je echt stoppels kan voelen als je dicht over mijn hoofdhuid gaat dus mijn volle bos gaat weer terug komen! Ook is mijn haar weer zachter nu ik het met z.witsalshampoo was. Weet niet of jullie dat ook hadden/hebben dat het weinige haar dat je nog wel hebt zo hard en droog was.



Vandaag even een offday. Gister ongesteld geworden, dus ik houd vocht vast. Vanmorgen woog ik hetzelfde als gister. Prima, want ik heb gister best gezondigd.



Smarttje heeft gister overdag niet (!) geslapen dus ik had de hoop dat ze vannacht wel zou slapen, maar helaas. Ik ben kapot. Zooo moe dat de tranen me vanmorgen in mijn ogen sprongen. Eigenlijk had ik vandaag weer een vastdagje willen doen, maar ik voelde me vanmorgen misselijk dus heb ik maar wel gewoon ontbeten. Vandaag maar even lief zijn voor mezelf, want ik loop nu echt op mijn tandvlees.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden..



Ik wil mezelf ook graag aanmelden in dit topic .

Ik heb gisteravond intake gesprek gehad en zojuist de eerste shake achter de kiezen .



Zit stiekem al een poosje met jullie mee te lezen , nu zelf toch ook éindelijk de stap gezet , mede dankzij jullie aanstekelijke enthousiasme haha.



Zijn er hier trouwens ook meiden die supplementen slikken tegen haaruitval?

Dat hoor je zoveel! Ben erg zuinig op mijn haar, dus daar zit ik niet op te wachten.



Hebben jullie verder misschien nog tips & tricks ?



Iig schijnt het zonnetje lekker vandaag! Ik ga maar eens mooi met de paarden aan het werk. Dan is er geen tijd om aan eten te denken

Jullie ook allemaal weer succes vandaag !!
Alle reacties Link kopieren
Welkom zoetewitteblondie, hoe beviel de eerste shake? Goed dat je de stap hebt gezet.



Haarverlies. Ja wat zal ik ervan zeggen. Ik heb het en niet te zuinig ook. Gelukkig, heb ik een dikke bos met krullen dus valt het niet gelijk op. Van mijn consulent heb ik begrepen dat je er niets tegen kunt doen. Iedereen die langere tijd bezig is, kan haar verliezen. Heeft echter niks te maken met vitamines. Er zijn al diverse mensen wezen bloedprikken en er is nooit uitgekomen dat ze een tekort aan mineralen of vitamines hebben. Hij adviseerde mij (toen het begon) om minder mijn haar te wassen, droog te deppen ipv droog rossen en niet te veel kammen. Het begint meestal met 3 maanden en na weer 3 maanden is het zo goed als over. Ik verbeeld me inderdaad dat ik het ergste heb gehad. Hoop alleen niet dat ik er stijl haar voor terug krijg. Ben gek op mijn krullen.
Alle reacties Link kopieren
Zoetewitteblondie, welkom!



Idd, de haaruitval stopte na ongeveer 3 mnd.

En idd Anke, je valt meer dan genoeg af, daar heb je gelijk in.



Ik zit nu op -33,5kg!



Smart, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames. Vandaag eerste dag. Heb de shakes toch maar in 2en verdeeld. Wacht nu rustig tot half 4 tot mijn laatste. Om half 6 eet ik een soepje. Had vanmorgen geen hongergevoel, nu wel echt.. Mijn maag rammelt hard! De 3 liter water is geen probleem.. die heb ik nu al op. Heb wel hoofdpijn.. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nooit hoofdpijn gehad. Maar er zijn meerderen die erover klagen. Rammelende maag is de eerste paar dagen maar dan zou het moeten stoppen. Ik zou wel het water wat meer verdelen over de dag. Nu krijg je teveel in 1 keer en verliest het zijn nut. Wellicht dat dan de hoofdpijn ook wat minder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer!

Maandag op de weegschaal gestaan bij de consulente en er was 2.6 kg af!!! Ik werd er echt blij van! Nu lekker mijn eetweek!



@miyoung jaa hoofdpijn heeeeeeel herkenbaar !!

En mijn nenstruatie lijdt ook ze eigen leventje
Alle reacties Link kopieren
Oef! Ik heb ooit drie weken Cambridge 500 gedaan. Toen mijn haren massaal begonnen uit te vallen, was ik er wel klaar mee. Toen geswitcht naar 800. Ging natuurlijk een stuk langzamer, maar was beter vol te houden. Nu ben ik alweer 3,5 wk met 800 bezig en ongeveer 4 kilo kwijt.
Ik ben 't nog steeds :-)
Alle reacties Link kopieren
Na drie weken al haaruitval? Dan heeft je lichaam toch echt gedacht dat de crisis uitgebroken was.



Consulent kon wel eens gelijk hebben gehad. Mijn lichaam doet het beter met voedsel. Sinds maandag 0,5 kg kwijt. Woog vanochtend 71,9 kg. Maar ik ga rustig zo door. Val nog steeds af dus niets te klagen. Nog 2 kilo en de 6 is thuis in beeld. Toen ik begon had ik hoop dat ik zover zou komen maar eigenlijk nooit serieus verwacht dat ik zo laag zou komen te zitten. Elke keer als ik een glimp van mezelf in de spiegel zie dan word ik zo blij. En dan loop ik nu nog in eigenlijk te grote broeken. Maar het shoppen zal nog even moeten wachten.



Doorgaan en onszelf een slank lichaam gunnen dan komen we er vanzelf. Vandaag is een mooie dag om trouw te zijn aan ons zelf.



Nog even een kleine toevoeging. Zie net dat ik weer eens ongesteld ben. Dat zou het minder gewichtsverlies toch ook weer kunnen verklaren. Ik zet het experiment nog even door. (Alsof ik ooit van plan was om te stoppen)
anke39kg wijzigde dit bericht op 18-09-2014 06:38
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suzanne, goed, hoor!!! En nu lekker de eetweek!



Wren, welkom!



Anke, het zit je ook niet mee! Weer een rede om vocht vast te houden... Gewoon verder experimenteren idd



Vanmorgen 72,9!! Zo blij! Ik had nooit gedacht zover te komen!

De complimenten stromen nog steeds binnen! Wordt er af en toe een beetje verlegen van. Zelf mensen op school die nooit tegen mij spraken (type Gooise vrouwen) beginnen nu spontaan complimenten te geven en willen mijn "geheim" weten!

Dan antwoord ik in eerste instantie: "gewoon, niets eten"

Uiteraard vertel ik daarna dat ik cb heb gedaan, dat ik daar begin juli mee gestopt ben en nu op eigen kracht met de laatste kilo's bezig ben.



Ik sluit mij bij Anke aan, het is een mooie dag om trouw te zijn aan jezelf, dus zet 'm op meiden!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Anke. Bijna de 6 in beeld, oh wat droom ik van dat moment! Geweldig dat je daar bijna bent.



En Okkie, ook heerlijk zeg die welverdiende complimenten!



Ik was gisteren (na 8 dagen) bij de consulente, was er maar liefst 5,2kg af, niet normaal! Vanaf nu zal het wel de normale 1,5kg per week zijn, daar ga ik maar van uit.



Wordt wel een beetje moe van mensen die roepen dat je alles wat je met dit dieet afvalt, net zo snel weer aankomt. En meestal blijkt dan dat ze zelf nog nooit wat geprobeerd hebben (ja, minder snoepen ). Wat moet je dan, maar gewoon zo blijven? Want met gezonder eten en meer sporten ga ik deze berg kilo's niet kwijtraken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Goh, Azile! Wat goed!!!



Idd, laat mensen maar commentaar hebben, bewijs maar gewoon dat dit in jouw geval niet zo is!

Maar wees gewaarschuwd, als je na dit dieet gaat vreten, dan kom je idd zo weer aan. Maar dat is bekend, toch?

Dit gaan wij niet doen, wij willen slank worden en bovenal blijven en daar zijn wij heel bewust mee bezig!
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen!



De eerste shakes gister waren lekker! Niet verwacht.

Ik heb gister de butterscotch , Chocolade mint en de vanille gehad.

En zit nu heerlijk aan de chocoladeshake.



Tot nu toe valt het me nog niets tegen. Alleen het water drinken is lastig (dronk vrijwel nooit water) .

Het scheelt dat vriendlief veel meer lust dan mij , dus ik kook nu gewoon alles wat ik zelf niet te eten vind haha.



Ik snap je helemaal anke wat betreft je haar. Ik heb ook een dikke bos lang haar. Erg zuinig ben ik ermee , zit dus niet te wachten op kale plekken.



Ik hoop dat ik ook snel zo trots kan posten wat ik afgevallen ben net als de rest hier! Wil toch wel zo'n 25 tot 30 kilo kwijt , ga er dus vanuit dat ik nog wel een maandje of 4 bezig ben.



Ook in mijn omgeving zijn er veel mensen die inderdaad zeggen dat je alles dubbelop weer aankomt na dit dieet.

Snappen niet waarom je dit doet , en ach.. "je kunt ook gewoon gaan sporten en gezond gaan eten? " .



Best lastig! Maar Ik denk dat we allemaal moeten onthouden dat we dit voor onszelf doen. En voor Niemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben nieuw hier!

Sinds afgelopen maandag heb ik veel op internet gezocht over het cambridge dieet en na het lezen van dit forum heb ik direct een afspraak gemaakt bij een consulente in de buurt.



Morgen ochtend om 11 uur moet ik er zijn voor het intake gesprek.

Ben wel een beetje zenuwachtig omdat ik morgen op die weegschaal moet staan.. pfff deze loop ik thuis met harde passen voorbij.



Maar goed.. kop uit het zand en gaan met die banaan!

Als ik jullie positieve en opbeurende verhalen lees dan gaat me het zeker lukken! Al zal het me de eerste dagen wel tegen vallen denk ik..

Ik zal me eerdaags weer melden om te vertellen hoe het me af gaat ;)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je op de site kijkt van Cambridge, dan zie je afslanken en gewichtsbehouder van het jaar 2014.

Dat zijn inspirerende filmpjes, maar bovenal, degene die de cb500 prijs heeft gewonnen is begeleid door mijn consulente.

Toch leuk!

Ik vond vooral die van gewichtsbehouder heel herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Zet 'm op Katjeanne! Wat maakt je gewicht nu nog uit? Je gaat er aan werken! Dat is het belangrijkste!
Wat een heerlijke berichtjes hier weer! Allemaal lage getallen en nieuwe mensen die vol goede moed zijn begonnen! Fijn om te lezen.



Hier vanmorgen 0,3 eraf. Ik ben ook ongesteld dus ik verwacht de komende dagen nog wel wat vocht verlies.



Vandaag en morgen een verjaardag, ga natuurlijk niet aan de taart maar lekker gewoon gezellig kletsen.



Smarttje heeft vannacht voor het eerst een hele nacht geslapen! Poehee, wat voelde ik me anders toen ik vanmorgen opstond! Echt zoooo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Katjeanne. Succes met de eerste loodjes.



Azile, wat een prachtresultaat.



Smart en Okkie, ook nog steeds goed bezig.



Die negatieve reacties ken ik ook. Heb nu een standaard antwoord terug. "Oh, je hebt het ook gedaan. Dat verklaart het!" En dan vervolgens je mond houden maar wel betekenisvol kijken naar het dikste gedeelte van je gesprekspartner. Hilarisch. Iedere vrouw is onzeker, succes gegarandeerd. Het is me wel opgevallen dat met name vrouwen negatieve opmerkingen maken. Het is gewoon moeilijk om op gewicht te blijven. Welk dieet/methode je ook volgt. We doen ons best en meer kunnen we niet.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!!



Na enkele weken te hebben meegelezen heb ik zojuist besloten om me ook maar 'aan te melden' bij dit leuke en gezellige forum. Erg leuk om alle verhalen van iedereen te lezen. Zorgt ook zeker voor de motivatie!



Mijn story:

Een 2 tal jaren geleden ben ik d.m.v. de Slankclub zo'n 12 kilo kwijt geraakt. Toen ik net zoveel was afgevallen kwam mijn oma op sterven te liggen en heb ik bijna een maand dag en nacht bij haar gezeten tot het moment waarop ze stierf. Tijdens die periode en de periode erna kon ik niet de kracht opbrengen om door te gaan met het dieet. Stom stom stom natuurlijk want had alleen mijzelf er mee. Inmiddels is die twaalf kilo er dus weer terug bij + nog eens tien kilo. (over een periode van 1,5 jaar)



Ik wist natuurlijk dat ik zo niet langer door kon gaan en dus moest er weer iets gebeuren. Over die twaalf kilo heb ik destijds een half jaar gedaan en dat vond ik toch best moeilijk, relatief lang en maar zo weinig kilo's. Daarom heb ik me verdiept in het cwp dieet en uiteindelijk de knoop doorgehakt om te beginnen op maandag 15 september.



Dat was dus afgelopen maandag en ik moet zeggen dat ik me nu op dag 4 super voel! Tuurlijk zo af en toe nog last van mijn een 'honger' gevoel en in het begin ook veel last gehad van hoofdpijn. (ontwenningsverschijnselen?). Wat ik vooral nu nog het moeilijkste vind is dat ik (in het verleden!) alles associeer(de) met eten. Filmpje kijken? Uiteraard! Maar wel met een zak chips.. Op zondag middag bij kletsen met vrienden? Gezellig! Maar wel met heel veel lekkers! Zaterdag shoppen? Leuk! Maar wel met een heerlijke lunch... En zo kan ik nog wel even door gaan.. Gezelligheid en eten is iets wat bij mij perfect door een deur kan gaan. Het is op het moment voor mij een beetje 'zoeken' hoe ik dit kan aanpakken. Ik zie daarom nu ook wel een klein beetje op tegen het weekend. Door de week op het werk gaat het prima, heb een strak schema en daar houd ik me aan. Maar ja die zaterdag en zondag.... geen idee hoe ik die nu door moet komen... Het zijn bij mij dus vooral de gedachtes zelf waar ik het meest last van heb. Maar goed, lijkt me gewoon een kwestie van wennen en dan komt het vanzelf goed!!



Nog even wat facts and figures:

Lente: 179 cm.

Start gewicht: 104.1 kg.

Huidig gewicht: 102.3 kg.

Streef gewicht: 75 kg.

(Mijn streefgewicht hoop ik gehaald te hebben op 6 januari, dan wordt ik namelijk 30!!)
Enjoy the little things
Alle reacties Link kopieren
Ook voor jou Cathy, succes met je uitdaging, het gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames die allemaal sterker zijn dan ik. Dag 2 en ik moet nu al huilen. Vandaag op werk kregen we een roos en een tompouce.. Tompouce laten staan en dat vond ik heel vervelend. Iedereen aan het smullen en ik zat daar met mijn shake. Ik mis gewoon eten ontzettend. Toen ik thuis kwam had ik zo'n zin om een hapje te eten.. Ik heb geen hongergevoel, maar ik houd niet van zoet en vind de soepen vreselijk. Alleen maar die shakes.. Kan niet wachten tot mijn eerste eetweek, eerste weegmoment en tot ik repen mag.. Ben ik een slappeling en een zeurkont? Ik voel me echt een ontzettende aanstellerige idioot..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven