Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een echte hangdag, was zo moe, kon mijn bed niet uitkomen. Viel steeds weer in slaap.

Dus ik heb gisteren weinig tot niks gedaan.

Ook wel eens lekker



Vandaag gaat iets beter, maar moet mezelf wel even aan het werk schoppen. Want er zit nog niet veel actie in me helaas.

Najaarsmoeheid?

Pijn gaat vrij aardig de laatste tijd(dankzij de medicijnen, voel het nog wel maar is goed te verdragen, Enkele keer neem ik overdag nog wat extra paracetamol als het te erg wordt) ,slapen gaat nog steeds niet echt lekker. Word veel wakker 's nachts, geen idee waarvan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
hoop dat iedereen toch weer min of meer haar ding aan het doen is..sterkte Suzy met je restje migraine voor de klas. Lijkt me niks..

Ik ben al bij de stort geweest met grote kartonnen verpakkingen (Ikea kasten, dan weet je het wel). Boodschappen gedaan. Probeer nu bij stukjes en beetjes de kamer te stofzuigen, maar er ligt een heleboel zaagsel. Alle kasten die we bij de Ikea hebben weggesleept zijn verzaagd tot precies op de gewenste maat-kastjes. Geeft een hoop zooi, de tuin is geel van het zaagsel en zo zag mijn taupe vloerbedekking er ook uit.



Lien, ik ga naar de orthomanueel arts morgen. Fysio heb ik met succes verbannen uit mijn leven. Rare mensen.

Lig je te piekeren meid, in de nacht? Je motto werkt niet altijd, en zeker niet in het donker.

(mailen is ok he, dat weet je..)

Ik ga maar weer een stukkie zuigen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een minion gehaakt, Lientje. Uit de film 'Verschrikkelijke ikke" alleen vanwege de minions al een aanrader



mijn product







Minions







Later is nu
@Dreamer: Die is leuk ( doet me denken aan Minion Mayhem in Universal Hollywood )

De doktersassistente zei dat je dan naar de klachtencommissie moet gaan om in contact te komen met de arts. Moet deze week nog een keer naar het zh ( MDL dit keer) dus loop dan langs het patientenbureau.



Morgen kunnen we weer naar de huisarts. Vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald. Morgen terug omdat ik mijn 2e teen echt niet meer kan bewegen en dik is.

Waarschijnlijk gebroken ( hoe dat is me een raadsel).

Vanochtend om 8.45 opgestaan wat voor mij vroeg is.

Morgen dus eerst de ha bellen en dan naar de sportschool ( als ik daarna nog mag lopen ;).
Alle reacties Link kopieren
maiskip, jij hebt echt van top tot teen pech he..
Alle reacties Link kopieren
Vannacht gelukkig wel redelijk geslapen. Maar nu wel pijn. Zie dat t ook weer eens mistig is. En dat is t nu bijna elke nacht/ochtend. Iets wat mij altijd slechte nachten bezorgde. Maar nu wordt de pijn onderdrukt door de medicijnen die ik nu heb. Mijn onderbewustzijn voelt de pijn nog wel. Ik voel t namelijk als ik wakker ben ook nog, zij het dan wat meer in de verte. Dus waarschijnlijk wordt ik daar dan wakker van. Een pijnscheut als ik me bijv omdraai.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je je teen niet gebroken hebt maiskip. En dat je snel herstelt.

Ik ga zo maar weer even werken. Ben alvast de dag begonnen met een pijnstiller.

Wie helpt me duimen dat t snel zes uur is?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nouja, wat vervelend van je teen nou weer, Maiskip!

Sterkte weer



Gisterenmiddag had ik zo'n pijn in mijn knie, vooral als ik trapliep of iets dergelijks, dat ik ervoor koos geen koffie of thee meer te halen. Daarvoor moet ik namelijk 1 trap op. Niet alleen deed omhoog gaan pijn, naar beneden lopend had ik het gevoel door m'n knie heen te kunnen gaan. En dat is eng, met je handen vol. Mocht ik vanmorgen dat gevoel weer krijgen, neem ik wel een thermoskan mee naar beneden. Wel ongezellig, want ik zit dan de hele dag alleen. Maar goed, daarvoor kom ik af en toe langs op het forum, uiteraard



Ik heb al huiswerk voor zaterdag, gelijk wat schrijven en ik vind het éng! Het moet ook in 12-voud meegenomen worden naar de eerste cursusdag. Vannacht droomde ik (jaja, onderbewuste is druk bezig) dat ik zaterdag nog een andere cursus had ook, die ik 'ohja' vergeten was.



Gisteren begonnen aan 'n nieuwe minion, want ik had m'n dochter ook één beloofd. Hij wordt groter, want dikker. Leuk!

Daarna ga ik waarschijnlijk vierkantjes haken, voor een kleed, ooit. Of nog meer minions..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje, jij hebt bij de zwangere 41 jarige een post gequote. Die post is al weggehaald, misschien kun jij dat ook nog doen met de quote?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gedaan. Zit op werk. Dus kan alleen nu even op t forum tijdens mijn pauze. Maar is weggehaald nu
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Werk ze Lientje. Gaat het een beetje met de pijn?

Het viel mij mee dat er hier geen mist was, woon bij een grote rivier. Helemaal zonnig is het ook niet maar een heerlijke temperatuur en het belangrijkste: het is droog



Tjee Maïskip, het zit je echt niet mee. Vervelend voor je. Sterkte



Jij bent flink druk geweest Dreamer

Is er niemand op je werk die samen met jou beneden koffie drinkt als jij niet naar boven kunt? Alleen is ook zo alleen he alhoewel ik denk dat het vandaag beter gaat want je bent niet op het forum

Hopelijk gaat het ook echt beter.



Hier pijn, nog steeds, en ondanks de pijnstillers word ik 's nachts wakker van de pijn. Ik heb dan al nieuwe klaar liggen maar wakker is wakker helaas.

Komt goed, wanneer is de vraag maar beter wordt het.
Alle reacties Link kopieren
Nee, er is niemand die beneden bij mij koffie of thee komt drinken, denk ik. Ze weten ook niet echt dat ik beneden blijf vanwege de pijn, ik kom sowieso vaak te laat voor de pauze, dus waarschijnlijk gaan ze ervan uit dat ik het vergeet ofzo.

Ik ben wel boven gaan lunchen, maar dat thermoskannetje houd ik er voorlopig even in. Als de pijn nog erger wordt, ga ik collega's vragen voor mij water en koffie van boven te halen. Dan weten ze het vanzelf



Balen, wakker worden door de pijn.
Later is nu
Wakker worden van de pijn is kl*te. In slaap komen is een crime dan.



De ha denkt dat het of jicht is, een ontsteking of gewoon overbelast. Hij wilde me aan de prednison zetten maar dat weiger ik.

Nu dus omhoog zitten, koelen en afwachten. Morgen naar het werk om een bakkie en dan donderdag naar het ziekenhuis ( bespreek ik mn teen wel opnieuw

Het wordt nu rood en nog pijnlijker dus neem nog een pcm.
Alle reacties Link kopieren
Maiskip mag je NSAID;s? Dat wordt meestal als eerste gedaan bij jicht. Ook bij een ontsteking kan dat prettig zijn, werkt mss beter dan p'mol. Maar dan moet je dat wel mogen met evt. andere medicatie.

Zit je in het ziekenhuis wel op de goede plek voor die teen? Als dat een controle is voor je drain dan zijn ze daar toch niet in tenen geïnteresseerd? Alhoewel, het rijmt wel...drain en teen.



Mijn nekkie is weer als nieuw volgens de arts. Was ff doorpakken maar hopelijk is deze ene behandeling genoeg. Nu veel napijn maar daar helpt een naprosyne mooi tegen.

hopelijk morgen weer gewoon naar het werk.
Ga nu voor de MDL heen. Drainwerk wordt pas in Oktober ergens nagekeken. Aangezien de CU ook reumatische bijwerkingen kan geven vraag ik het daar ook even. Ze hebben daar een speciale gewrichtenpoli voor mensen met IBD.

Mag helaas geen NSAID's omdat deze maag / darmperforaties kunnen veroorzaken (1x is scheepsrecht). Neem vanavond lekker een extra Tramadolletje en hopelijk slaap ik nu wel door.



Morgen naar het werk ( kijk ik echt naar uit) en dan weer lekker rustig aan doen. Vandaag 8 afleveringen van American Horror Story gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, stil hier. Iedereen van het mooie weer aan het genieten?

Ik moest vandaag met dochter naar het ziekenhuis, ik dreef zowat de auto uit zo warm.



Verder vele sociale verplichtingen, werken en boodschappen doen, ouderavond. Kortom, even druk.

Laatste loodjes van de collecteafhandeling, en dan nog even goed nadenken of ik het nog een jaar doe. Ik heb gekeken, dit jaar was het veertiende jaar, volgend jaar dus 15 jaar. Maar ik neig erg naar ermee stoppen, de opbrengst van het hele dorp was nou niet bepaald echt denderend. Als je de tijd die iedereen erin steekt daartegen afzet, is stoppen een beter idee denk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Maïskip: Goed geslapen en lekker gewerkt?



Aso: Leuke avatar!



Dreamer: Leuk die poppetjes, maar lijkt me best lastig om te maken.



Ambra: gaat het weer een beetje met je nek?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja, druk druk ;) dinsdag werk, naar huis, gauw naar de winkel kinderen halen, koken, eten, naar vergadering van volley, daarna trainen, naar huis en slapen.

Woensdag werken + ouderavond, daarna auto naar huis, op de fiets naar mijn vaders huis om de auto daar te halen, weer naar huis, spullen bij elkaar zoeken slapen.

Donderdag, opstaan, scheren, naar school (om 7u) excursie naar Kröller-Müller en ben nu net thuis en wacht op de Chinees ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat jammer Lien dat de opbrengst van de collecte zo tegen valt. Je hoeft nu nog niet te beslissen of je stopt of wel?

Mijn avatar is best wel truttige he

Het positieve is dat het een tuttige zon is. De zon is altijd warm, vriendelijk en licht dus dat compenseert wel



Suzy, ik word al moe als ik dat allemaal lees. Doe je een beetje rustig aan. Hoe vond je het Kröller-Müller museum?



Hier een mantelzorgdag. Veel rijden, zorgen en terug.

De pijn in heup blijft aan en de Diclofenac helpt daar niet tegen. Gelukkig helpt de Meloxicam stukken beter maar ben er niet gerust op. Het is een ontstekingspijn (denk ik maar wel 1 met uitstraling naar tenen) dus het zou toch een keer moeten ophouden of denk ik daar te licht over.



Voor iedereen een en een goede nacht.
Alle reacties Link kopieren
Suzy, hoe ga jij naar het Kröller-Müller, dat je nodig voor die tijd moet scheren? Of heb je zo'n sterke baardgroei?



Ik heb wat de balen van pijn en vervelend, van dochter die weer meer hulp behoefde, wat inbreuk maakte op mijn vrije dag en meer van dat soort. Nog 1 week en een weekend en ik ben een weekje weg. Heb de kinderen gisteren gewaarschuwd dat er dan dus niemand is, die én kookt én weer opruimt én de hond uitlaat én de was doet én ophangt, enzovoorts.

"Jahaaa" was het antwoord, 2 jaar terug was je toch ook een week weg, toen ging het toch ook goed. Maarja.. toen kon dochter gewoon zo'n beetje alles.. en had ik de hond mee. Dus.. ze redden zich maar, ik doe momenteel toch teveel.



Vervelend dat je heup pijn blijft doen, AsoTut. Ik moest even wennen aan je ava. Ben ik slecht in, nieuwe ava's



Lientje, poppetje is de eenvoud zelve.. ik doe gewoon maar wat, was ook heel trots op gelukt voetje

Ik zou stoppen met collecte, als ik jou was, zeker als het zo weinig oplevert ook nog. Dan doe je het ook zo'n beetje voor neits he. Ik denk dat het PBS geen bekendheid en zieligheid genoeg heeft?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
hallo kom even zwaaien. Ben nog niet okee, misselijkheid blijft nu vooral in de ochtend/middag, avond gaat beter. Ben erg geplaagd op het werk of ik niet zwanger ben..je zou er onzeker van worden.

Maar goed, een arts op het werk legde uit dat het misselijkheidscentrum onderin je hersenen zit, op de plek waar bij mij druk uitgeoefend is. Het is daar nog een beetje gezwollen door de manipulatie. Hopelijk trekt de misselijkheid weg als de zwelling weg is.

Suzy, kun je het weekend een beetje rustig aan doen?

Lien, wat lastig, die afweging he.. ik hoor zo die twee kanten doorklinken.

Aso, moet je ver rijden om te kunnen mantelzorgen?

Dreamer, lastig toch dat dochter die terugval lijkt te hebben, is al vanaf de vakantie he? Moeten jullie nog terug voor evaluatie naar revacentrum? Het is allemaal nog maar zo kort geleden..



hier is dochter bekaf maar supervoldaan teruggekomen uit Londen. Ben blij dat ze het zo leuk heeft gehad maar veilig hier in bed is ook wel prettig..
Fijn dat dochter veilig terug is Ambra. Het liefste heb je ze toch bij je.

Minder fijn is dat je nog zo misselijk bent. Gelukkig weet je dat er een reden voor is alhoewel een zwangerschapstest misschien geen kwaad kan, je kunt nooit weten. Op 't Viva forum gebeurd immers ven alles



Woensdagavond nog in jouw woonplaats gegeten, sushi. Was weer lekker. Belachelijk trouwens dat we tot 23 uur parkeergeld moesten betalen. Voor 3.5 uur waren we ruim 11 euro kwijt.



Nog even en dan is het

Alle reacties Link kopieren
nou dreamer, het zou 25 graden worden en aangezien het toch een schoolreis is mocht ik van mijzelf wel een hemdje aan met brede schouderbanden (sporthemd) voor als het echt te warm zou zijn (beeldentuin enz) maar ja, dan moeten mijn oksels niet eruit zien of er pakken sjag onder hangen he en dan meteen de rest maar meegenomen. Zit er nog steeds aan te denken om mijn bikinilijn en oksels permanent te ontharen ;)



Ik vond het KM erg mooi. Gewoon alleen al de hele opzet met het Museonder, de witte fietsen, beeldentuin enz. Een van de aardappeleters gezien, paar andere mooie van goghs en de mooiste uitspraak van een leerling staand voor een mondriaan: goh, ik vind het maar saai en ze lijken zo op die schilderijen van mondriaan. hahaha! Heb niet alles kunnen zien helaas. Maar wel trots op mijn leerlingen.



rust, hmmm eh....

Vandaag moest ik echt opruimen in huis. Kon echt niet meer... Maar heb alles dat los lag in een tas gemikt en dat kan ik dan een andere keer uitzoeken. Maar toen ik met de kids in de tuin zat hoorde ik hulpgeroep. eerst maakte er niet veel van: kinderen die aan het spelen waren. Maar het bleef maar doorgaan dus ik op onderzoek uit. Bleek een buurmeisje verderop op zolder haar been geluxeerd te hebben, maar ja, hele huis dicht, geen ramen open... ondertussen belde een andere buurjongen 112, geen bereik... gelukkig werd ie teruggebeld. gezegd dat het om een luxatie ging en dat we er niet in konden. Ondertussen was ik proberen toch huis binnen te komen. uiteindelijk lukte dat. geschaafde handen maar goed. Op zolder zat het buurmeisje (19) er rustig bij en inderdaad een geluxeerde knieschijf. Ze zat zelf eigenlijk al hoe het voor haar het prettigst was, nog wel even kussens in haar rug gedaan en bij haar gaan zitten.

Even later kwam de politie, die had van de meldkamer de melding gekregen dat een tweejarige peuter zichzelf had binnengesloten.... right...

Maar ik ben toen weggegaan, ik zou daar toch maar in de weg zitten en kende het meisje verder alleen van gezicht. Haar moeder was er ook al snel. Maar ja... uiteindelijk moest de brandweer erbij komen om haar van de zolder af te tillen. Zonet stond haar moeder voor de deur om me te bedanken. Lief hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Suzy, klinkt als een hypermobiel meisje..

fijn dat je haar hebt kunnen helpen maar die melding, hoe kan zoiets nou he..

je hebt wel je goede daad weer gedaan voor vandaag!



Aso.. ik zal het melden bij de gemeente, dat je het te duur vond. (vinnik ook hoor, maar ja ik sta gratis )

enne..ik heb vandaag boodschappen gedaan bij het Kruidvat. Was toch iets te veel opgehitst gisteren door die meiden van mijn werk. Morgen maar eens kijken. Valt dan toch wel onder de wereldwonderen op mijn leeftijd. Ik weet dat ik in een risicogroep val omdat ik op het Viva forum zit



ik hou jullie op de hoogte, jullie mogen allemaal peetmoeder worden! ( mag ik dan ook hi hi gaan zeggen?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven