Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
@ Phon, wat KUT



@ Oempa, wat gaaf!



Damn zelfs hier op het forum een emotionele achtbaan. Van het ene uiterste naar het anders uiterste.



@Selectia, mijn man spuit de hormonen. Dat is voor mij ok en vind het dan ook niet erg. Ik heb het idee dat ik er geen bijwerkingen van heb, behalve bij deze laatste ronde moeheid (als dat een bijwerking is?)



Hier net de inseminatie gehad en natuurlijk meteen weer in de stress. Mijn man had meer dan genoeg zwemmers, maar toen ik na een kwartier opstond zag ik een dikke druppel vocht op het papier. Whaaa. De inseminatie ging al niet makkelijk en er moesten meerdere tangen bij te pas komen. Volgens man lief zijn er zat zwemmers overgebleven als het al zwemmers waren, maar ik ben natuurlijk alweer bang dat het helemaal mislukt is. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik was wat aan het surfen en bedenk me nu dat het water heeft kunnen zijn van de eendenbek. Die heeft hij onder de kraan gehouden om hem warm te maken. Pffff wat kan je jezelf toch heerlijk gek maken.....
Alle reacties Link kopieren
Oempa joepie een embryo aan boord! Wat een goed nieuws! Succes met broeden, ik duim voor je!



Phon wat een verschrikkelijk naar bericht, dikke voor jou en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kamille haha ik had bij de terugplaatsing hetzelfde! Moest met een volle blaas dus moest heel nodig plassen. Ik zei ook oh sorry volgens mij kan ik het niet ophouden. Maar dat waren de druppels water van de spreider die ik voelde lopen. Welkom op het wachtbankje!



Jemida succes morgenvroeg met de echo! Ik duim voor een flink aantal gegroeide follikels!



Rest ik reageer morgen verder. Onwijs moe dus lekker slapen!
Alle reacties Link kopieren
@liefdevol, fijn dat je weer terug bent. Wat fijn dat je met je gyn gesproken hebt en rust maand mag overslaan. Succes met spuiten en hoop dat je eitjes morgen mooi gegroeid zijn

@oempa whauw wat fijn nieuws meis. Gelukkig viel terugplaatsing mee. Nu heerlijk broeden! Duim voor jullie meis.

@phon, meis toch.. wat een verdrietig nieuws. Weet dat je altijd welkom bent, als je iets van je af wilt schrijven!

@ jemida. Succes vanochtend. Erg benieuwd hoe het er voor staat! Hopelijk heb je mooie follikels!

@selectia heb je inmiddels al gebeld met gyn?

@kamille jeej fijn zeg. Dat word ook broeden voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Eetstokje: jaa ik hoop dat ik hetzelfde geluk heb als jou!



Hopen en Minni: dank voor de lieve berichtjes!



Selectia: wat naar dat je er zo slecht van slaapt. Ik hoop dat de hsg snel wordt ingepland dan ben je daar ook weer vanaf! Wat blijft het toch rottig allemaal he Ik heb nu nog geen last van het wachten maar dat zal volgende week wel anders worden. Ik wil proberen om pas te testen wanneer het officieel mag maar geen idee of ik dat red.



Hier gaat alles wel ok. Begin last te krijgen van de utrogestan bollen. Vannacht werd ik wakker met natte haren van het zweet, hele dagen hoofdpijn en godsgruwelijk moe. Ben nu op het werk maar kan niet wachten tot ik vanavond in bed lig en tot het weekend is. Ach alles voor het goede doel he. Heb embryotje gisteravond in bed nog wel even 'liefdevol' toegesproken dat ie maar flink moet groeien en innestelen de komende dagen.



Ohja en mijn nod is 30 september
He oempa-loempa je heb een tp super. Ik had er de eerste keer ook maar een en die is ook mooi blijven zitten. Ik ga erg hard voor jullie duimen. Het kan echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen de fm gehad. Heb nu 18 follikels.

Ziet er dus super uit! Zaterdag weer terug voor een echo. De gonal moet ik wat minder gaan spuiten. Hij was bang voor overstimulatie, dus mag nu niet meer werken(scheelt dat ik geen werk heb) niet meer paardrijden, niet zwaar tillen en vooral heel erg rustig aan doen. Veel water drinken, goed plassen en elke ochtend wegen.

Als de follikels nu gewoon doorgroeien denkt hij dat de punctie ma/di/wo zal zijn, maar even afwachten hoe ze nu verder groeien. Ik hoop zelf dat vrijdag pas de punctie is, dan doet mijn favo arts het namelijk!
Alle reacties Link kopieren
Leoni: ja gaaf he! Dank voor het duimen! Zijn bij jou de wachtweken al bijna om? En weet je al iets?



Jemida: wat goed! Dat is een mooie flink aantal! Rustig aan doen en focussen op de groei dus. Wanneer moet je weer? Spannend allemaal!!
Oempa loempa ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb positief getest vanmorgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!! Gefeliciteerd!! Heerlijk nieuws toch!
Alle reacties Link kopieren
@ Oempa, wat super goed dat je een embryo aan boord hebt!!! Hoe gaat het met je, je laatste werkdag nu een beetje vol te houden?



@ Phon, wat een verdriet dat jullie dit nu weer moeten mee maken! Daar zijn geen woorden voor… Je bent van harte welkom hier om je verhaal te doen natuurlijk, kijk maar wat goed voor je voelt. Ik denk aan je!



@ Piena, wat goed dat je wat bent afgevallen! Alle beetjes helpen! Heb je je eisprong al gevonden?



@ Liefdevol, welkom terug! Hoe ging je echo vanmorgen? Hopelijk is 3x scheepsrecht! Hoeveel zou je er in principe kunnen/mogen doen?



@ Jemida, wat heb je veel follikels zeg! Spannend en succes met rustig aan doen. Hoe voel je je verder?



@ Selectia, weet je al wanneer je de HSG hebt? Sterkte!



@ Kamille, fijn dat je de iui weer achter de rug hebt! Ik denk dat het inderdaad water was van de eendenbek, heb ik ook wel eens gehad.



@ Ava, hoe is jouw afspraak gegaan? Die heb je inmiddels gehad toch?



@ Leoni, gefeliciteerd! Wat fijn dat jou eersten steeds blijven plakken!



Hier heb ik gister de eerste FM inmiddels gehad en morgen weer terug. Hopelijk begin volgende week de iui!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Vorig jaar even een topic gevolgd hier op het forum, maar weer afgehaakt. Ik weet niet of ik me hier thuis ga voelen, heb het idee dat jullie al wat verder zijn dan ik, maar ik heb zo'n avond dat ik even behoefte heb aan 'medestanders'. Ik ben in 2011 gestopt met de pil en in 2012 twee miskramen gehad, daarna 1,5 jaar niet gelukt om zwanger te worden. Van angst voor een derde miskraam ging het naar angst om niet meer zwanger te worden. Contact gezocht met fertiliteitskliniek, sperma echtgenoot is prima en een week voor mijn geplande HSG, bleek ik zwanger te zijn, april dit jaar. Wat een geluk. Helaas ook deze keer weer slecht nieuws bij de 8 weken echo.



Ik vind mijn eigen gevoelens lastig. Ik ben nuchter, maar tegelijkertijd wanhopig. Ik leef verder en geniet van het leven, maar ben ook gefrustreerd. Ik ben er vaak zelf van overtuigd dat ik er psychisch geen last van heb en ik heb ook gewoon vertrouwen in de toekomst, maar op momenten dat ik mezelf betrap op afgunstige gedachtes als het ergens uren over baby's gaat, besef ik me dat ik er dus meer mee zit dan ik zelf denk.



Ik weet rationeel dat de kans nog best groot is dat ik op welke manier dan ook nog succesvol zwanger kan raken, maar ik ben eigenlijk best bang dat het ingaan van de molen een bevestiging op gaat leveren dat het toch niet lukt. Liever probeer ik het nog een tijdje zelf, maar ik ben inmiddels 32. Niet dat dat oud is, maar gezien de mogelijkheid op meerjarige trajecten moet ik daar wel rekening mee houden.



Het enige dat ik eigenlijk hoef te doen is weer de arts bellen om het traject in te gaan. Ik begrijp mezelf niet zo goed, ik wil dolgraag een kindje, maar toch voel ik een drempel om weer te bellen. Pfff was het allemaal maar makkelijker haha.



Ik weet niet of ik het nu langer hier ga volhouden dan de vorige keer, en wellicht weten jullie zelfs een topic waar ik 'beter in thuis hoor', dan hoor ik het graag . Ik heb merk ik vooral behoefte aan mensen die niet zeggen als ik aangeef dat ik even een beetje verdrietig ben: ja dat begrijp ik, ga anders maar even lekker shoppen!..... Gewoon praten over frustraties, onzekerheden, en natuurlijk ook opbeurende positieve dingen die hierbij komen kijken lijkt me heerlijk.



Uil
Alle reacties Link kopieren
Breekt even in voor Oempa, Phon en Lavendel:



Phon: o nee, wat een ontzettend kl*te kl*te kl*te bericht. Ik voel zo met je mee.



Oempa: dat is goed nieuws! Het heeft zo moeten zijn lijkt het wel. Ik doe 6000 aan het embryo. Zeg namens mij maar dat ie lekker moet blijven zitten omdat hij of zij één van de meest stoere, gave en lieve moeders van de wereld krijgt!



@Lavendel: succes met de IUI, ik duim voor je!!!!!!



Breekt weer uit



Millen
Alle reacties Link kopieren
Net weer een fm gehad. Er was nu weinig gebeurd, dus de gonal nu ophogen naar 137,5.

Dinsdag weer terug en ws de punctie op vrijdag.



Hoe voel jij je oempa?
Ik breek even in om phon een hele dikke knuffel te geven. Helaas is je gevoel erg herkenbaar. Het klinkt cliché maar het komt goed! Echt!



En oempa mijn duimen draaien flink voor je!!!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, na zoveel lieve reacties wilde ik toch even reageren. Het steunt me namelijk echt dat jullie aan me denken en zo lief reageren.

Kissyfur door jouw reactie ben ik terug gaan lezen. Moet nu toch rustig aan doen. Jij hebt inderdaad ook heel wat voor je kiezen gehad. Ik hoop zo dat ik jouw 3x is scheepsrecht opvolg.



Ik ben alweer iets rustiger merk ik. De miskraam is met pillen in gang gezet. Wat cru dat ik dat zelf moest doen. Zo tegenstrijdig. Ik zal de details besparen, maar ik vond het pittig. Het geeft me wel weer een klein beetje gevoel van vooruit kunnen kijken. Al besluipt me ook nog steeds het gevoel van dat het zo niet had moeten zijn.



Nogmaals dankjulliewel. Wat een steun een stel vreemde, lieve, sterke dames kunnen zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel, hoe was jouw fm? Heb je al snel de iui nu?



Welkom uil, ik denk dat je hier prima past hoor. Schrijf lekker mee!



Oempa, voel je al iets??
Alle reacties Link kopieren
Phon, fijn dat je wat aan onze steun hebt. Hoe gaat het nu met je? Wat is jullie volgende stap? (Qua behandeling bedoel ik)
Alle reacties Link kopieren
Jemida, qua behandeling gebeurt er voorlopig niks. Er is niks uit de onderzoeken gekomen en ik ben nu twee keer natuurlijk zwanger geworden dit jaar. Dus dat verhoogt ook het percentage dat het nog eens zou lukken. Nu heel hard duimen, hopen en als alles straks achter de rug is, ons best doen. Al vind ik het ergens nog enger nu.



Zo rustig als ik gisteren was, zo hard overvalt het verdriet en de kramp mij weer vandaag. Best confronterend.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Lijkt me vreselijk moeilijk en de angst dat het misgaat is alleen maar groter geworden nu natuurlijk..

Hopelijk is 3 maal scheepsrecht bij jullie!

Dikke knuffel..
@Phon: wat ontzettend balen! Emotioneel heel moeilijk lijkt me.

De enige troost na mijn miskraam was de gedachte dat er waarschijnlijk echt iets mis was.

@Piena01: Ovulatietesten, ik vond het zo'n drama, zo lastig af te lezen, Huisarts en gynecoloog bevestigden dat ook allebei, dus voorlopig doe ik ze niet meer.

@Leoni: gefeliciteerd!

@Oempa: hoe gaat het? Voel je je al zwanger?

@Uil 82: het is inderdaad een hele stap naar het ziekenhuis en de medische molen in. Ik vond het wel een grote stap, maar wilde die stap wel graag zetten.



@Selectia: ik herken dat gevoel dan die verloren cyclus. Balen he. Ik ben ook 33, en de tijd tikt maar door... Maar ooit gaat het lukken.



@Kamillethee en lavendel: en gebeurd er al iets?



Hier heb heb ik me neergelegd bij geen poging doen deze maand vanwege twee eitjes. Ze zouden dit weekend springen. Omdat het pas mijn tweede ronde is, mag ik nu niet verder. Een tweeling zwangerschap gaat te vaak gepaard met complicaties volgens mijn gynecoloog. Volgende ronde lagere doses.
Alle reacties Link kopieren
Nordic, wat apart dat ze het met 2 eitjes niet door laten gaan? Bij ons is dat pas bij meer dan 2 dat het niet doorgaat. Of is er bij jou een medische reden dat ze het niet aandurven?
@Jemida, nee geen medische reden. Alleen wat ik zeg, pas tweede ronde hormonen en hogere kans op complicaties, ik vond het ook erg moeilijk me erbij neer te leggen, maar volgende ronde duurt dankzij medicatie gelukkig ook niet meer zo lang als vroeger.
Phon fijn dat de reacties je steun geven! Het is ook niet niks; ik heb een miskraam voorheen altijd erg onderschat. En best veel mensen doen dat nog steeds merkte ik. Pas op dat je jezelf niet voorbij loopt. Dat deed ik na de tweede keer wel en toen stortte ik op een gegeven moment behoorlijk in (gelukkig maar voor even). Neem de tijd voor je verdriet het is echt niet niks en het moet een plekje krijgen. Gewoon even lekker aan jezelf denken en doen waar jij je goed bij voelt in deze omstandigheden.



Ik ga heel hard voor je duimen dat het bij jou ook 3x scheepsrecht is! En nog al zo'n cliché; als het dan uiteindelijk allemaal goed komt verschuift het verdriet helemaal naar de achterzijde.



Ook voor alle andere dames hier een hele dikke knuffel! Ik hoop nog steeds dat jullie allemaal snel mogen doorstromen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven