Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
@Piena01: Kop op! Bij jullie gaat het ook lukken! Wel leuk dat je al tante bent, dat ben ik ook, is toch bijzonder, zo'n kleintje met allerlei familietrekjes.
@Jemida: ik duim voor je! Hopelijk net zo succesvol als oempaloempa!

@Selectia01: Het gaat me natuurlijk niets aan, maar ik vroeg me af: heb je slaapproblemen vanwege het niet-zwanger worden, of speelt er meer? Als ik niet kan slapen schrijf ik vaak even op welke dwanmatige gedachten me wakker houden. Meestal kan ik het daarna wel loslaten en lekker gaan slapen.

Ik hoop dat je snel terecht kunt voor professionele begeleiding.

@Phon: jij ook sterkte gewenst!

@Lavendel: lekker even genieten van de wachttijd.. En daarna begint weer een goede behandeling.



Hier weer op het wachtbankje. Ik ben er niet zo mee bezig dat het jaar eindigt, vind dat niet zo belangrijk. Hecht meer waarde aan mijn verjaardag, waarvoor er hopelijk iets gebeurd is.



Ik heb nog een andere vriendin verteld over mijn vruchtbaarheidsproblemen en zij blijkt er ook last van te hebben. Alleen bij hen gaat het om de tweede, dat is toch anders denk ik, hoewel dat ook verdrietig is. Het was ook heel fijn om eens te bespreken. Ik merk wel dat ik iedere keer nog weer verdrietig wordt als ik het over m'n miskraam heb. Denk het wel goed verwerkt te hebben verder.
Alle reacties Link kopieren
Zucht, ik word gek van mijzelf.

vanmorgen (14 dagen na IUI) test gedaan. De test werd niet positief dus gelijk weggeflikkerd zonder af te wachten. Paar uur later word ik toch nieuwsgierig, dus uit de prullenbak gevist. Er zit een heeeeeeel licht streepje op. Kan dus een indroogstreepje zijn of kan een heeeel licht positieve test zijn. Ik heb zo geen zin mijzelf weer gek te maken! Straks maar even een nieuwe test kopen en goed volgens de gebruiksaanwijzing uitvoeren.



Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jemig Selectia dat maakt het wel spannend. Wat voor merk test was het. Zoiets is mij ook overkomen, alleen zat er geen paar uur tussen. Wanneer ga je de nieuwe test doen?



Ik ben weer wat rustiger de laatste dagen. Al moest ik vanmorgen weer erg denken aan mijn laatste zwangerschap en die stomme pillen en hoe het nu had kunnen zijn. Nu voel ik me weer ok. Mijn retail therapy van vanmorgen heeft ook geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Hup selectia, naar de winkel nieuwe test halen. Hou ons, maar vooral jezelf niet in spanning!!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Selectia! Hopelijk is het echt een streepje. Ik ga voor je duimen!!
Alle reacties Link kopieren
@ Selectia, wat spannend!! Heb je alweer getest??



@ Phon, goed dat je hulp hebt gezocht, ik hoop dat het je een beetje verlichting gaat geven! Ik zet je in de tabel!



@ Nordic, knap dat je het weer met iemand gedeeld hebt! Ik hoop dat jullie steun bij elkaar kunnen vinden.



@ Jemida, hoe is het met jou? Heb je een goed gevoel van deze poging?



@ Piena, succes weer met je vruchtbare dagen!



@ Kamille, Hoe is het?



Ik ben er even klaar mee en ben enorm chagrijnig. Ben inmiddels weer met de pil begonnen en misschien komt het wel door die schommelingen in de hormonen waar ik nu toch alweer zo’n 9 maanden mee bezig ben. Op zich is het fijn dat ik begonnen ben, maar het betekent natuurlijk ook dat ik echt met ivf bezig ben. En dat is goed, maar toch ook jammer, ik kan niet meer terug en mijn lijf heeft aangetoond dat dit perse nodig is omdat er anders geen zwangerschap tot stand komt en dat vind ik verdrietig. Deze maand blijf ik de pil slikken en over een paar weken begin ik met spuiten. Af en toe vind ik het zo spannend allemaal, het komt zo dichtbij nu! Hopelijk trekken deze buien snel weer weg en kan ik nog even ‘genieten’ van het nog niet naar het ziekenhuis te hoeven gaan.



Hopelijk hebben jullie een betere dag! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken alles wat je schrijft hoor! Dit soort dagen heb ik ook heel regelmatig. Het feit dag het echt ivf wordt gaat je niet in de koude kleren zitten! Heb er zelf geregeld last van dat ik denk; waarom ik? Wat heb ik misdaan dat ik dit moet meemaken??



Ik voel helemaal niks nog van deze terugplaatsing. Had van de week wel steekjes maar die heb ik elke maand dat we proberen wel gehad volgens mij. Ook die dag had ik zere borsten, maar pffff ik slik hormonen en breng progesteron bollen in, daar zijn het vast bijwerkingen van! Hoort er allemaal bij.

Gek genoeg heb ik eigenlijk geen verwachtingen van deze poging.

Wij hebben maandag een intake gesprek in Dusseldorf.... Ben heel benieuwd of zijn iets ontdekken waarom het niet lukt. Stiekem hoop ik daar op, zodat ze dat kunnen oplossen! Nu is er geen oorzaak dus blijft het gissen waarom het niet lukt. De arts mailde mij dat onverklaarbare onvruchtbaarheid bijna niet voorkomt....

We zullen zien!



Selectia, heb je al getest? Ben zo benieuwd!!



Knuffel voor iedereen!!
@Jemida: tsja de oorzaak: wellicht nooit te achterhalen, of stomme pech. Volgens mij zeggen ze dat het in 30% van de gevallen niet duidelijk wordt. Dus wellicht loslaten? En je hebt al een kind, dus je lijf kan het wel.



@phon: ik herken wat je zegt: heb ook miskraam gehad in augustus, het had zo anders kunnen zijn nu. Maar helaas.



@Selectia: ze zeggen binnen 3 minuten aflezen. Maar wat zei de 2e test? Hou ons niet langer in spanning.



@Lavendel: ik kan me jouw gevoelens wel voorstellen. Het is allemaal ook zo oneerlijk wat we moeten doorstaan en heeft ook zo'n impact op je leven. En dan al die hormonen nog.



Ook weer ongesteld geworden, dinsdag al, eerder dan ik had gedacht. Voelde ook al niet goed. Viel me op dat ik sinds de medicatie ook heftige menstruatiekramp heb, had ik vroeger nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, ik ben nog niet veel wijzer. Vanavond voor de 2e keer getest. Weer een heeeeel vaag streepje. Ik denk toch dat ik het mij verbeeld. Het kan ook nog zijn dat er heel weinig HCG in mijn lichaam zit nog van de Ovitrelle.

Toevallig iemand in de zaal die daar de halfwaardetijd van weet???

Vanavond en morgen avond maar even geen gel inbrengen en dan zaterdag ochtend (mits op dat moment geen menstruatie) nog maar eens testen.



Ik reageer laten nog even uitgebreider, nu mobiel.



EDIT: na Google raad: toch maar niet stoppen met de gel. Menstruatie zal vanzelf komen en anders za ochtend testen met ochtendurine
Alle reacties Link kopieren
Meis, meis, meis.. Wat een onzekerheid.

Misschien een andere test kopen, die aangeeft hoeveel weken je bent?



Maar ik denk toch echt een streep is een streep!
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Het aantal berichten in dit topic is inmiddels gestegen tot ruim boven de 3000 berichten . Helaas is de ervaring dat topics met meer dan 3000 berichten een negatieve invloed hebben op de snelheid van het forum. Zouden jullie in verband hiermee een nieuw deel willen openen? Als er een nieuw deel is, willen jullie dat dan even aangeven op het cm zodat wij dit deel kunnen sluiten?



Alvast hartelijk dank!



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik heb een deel 2 aangemaakt en hier de tabel verwijderd. Zullen we in het andere topic verder kletsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven