Actueel
alle pijlers
Jouw eerste ervaringen met de rookvrije horeca
vrijdag 18 juli 2008 om 19:44
Jíj wordt persoonlijk door te beweren dat je als niet-roker met longkanker maar gewoon had moeten roken om sterkere longetjes te kweken.
Dat is 1) totále onzin (roken verhoogt de kans op longkanker, meeroken verhoogt de kans op longkanker helaas ook, en waardoor komt dat? Door de róók ja, niet door het níet roken.) en 2) gewoon echt een ontzettend lullige opmerking naar mensen met kanker toe.
Maar ik vind dat je in de hele roken discussie de meest onzinnige argumenten aanhaalt, terwijl je ook nog eens totaal niet reageert op elke beargumenteerde post waarin wordt uitgelegd dat je echt de meest grote onzin uitkraamt.
Dat is totaal niet persoonlijk van mijn kant, want ik vind nog steeds bijzonder weinig van jou als persoon (ik ken je niet en het enige wat ik via dit forum bedenk is dat ik je ook niet per sé hóef te leren kennen, maar dat heb ik bij zovelen hier) maar ik vind je in deze discussie gewoon met de meest grote onzin komen en ik vind niet dat je je van je beste kant laat zien.
Normale argumenten hebben bij jou in deze discussie toch geen zin (die negeer je al tijden categorisch), maar deze post van jou ging me gewoon écht véél te ver. Dat mag je persoonlijk vinden hoor, be my guest.
vrijdag 18 juli 2008 om 19:58
Je hebt het gezegd, ik heb het gequote, dan kun je je eigen stuk nog eens nalezen. Daarna kun je 1000x uitleggen wat 'onderliggende gedachtes zijn geweest', je hebt het wel zo geschreven en de manier waarop je het schrijft komt ontzettend raar, onnodig, onaardig, totaal onwetenschappelijk, onjuist en gemeen over. Een normaal mens zegt dan 'sorry, zo heb ik het niet bedoeld.'
vrijdag 18 juli 2008 om 20:04
Wat me niet tegenvalt is dat het horeca rookverbod relatief geruisloos is ingevoerd en zo te zien goed wordt nageleefd.
En dat de bezoekersaantallen eerder zijn toe- dan afgenomen voorzover ik het kan waarnemen.
En waarom ook niet ? Ik merk dat ik het nu veel leuker vind om uit eten te gaan, of even naar de kroeg. En ik zal vast wel niet de enige zijn. En zouden er nou echt veel rokers wegblijven omdat ze niet meer binnen mogen roken ? Je kan toch wel pakweg 2 uur zonder ? En anders ga je even naar buiten, brengt je nicotinegehalte op peil en doet weer gezellig mee. Kost je pakweg 5 minuten.
En ik zal als niet-roker niet zeuren dat je door die rokers bij de ingang door een rookgordijn moet als je naar binnen of naar buiten wilt. Ik hou gewoon mijn adem in als ik er langs loop.
En dat de bezoekersaantallen eerder zijn toe- dan afgenomen voorzover ik het kan waarnemen.
En waarom ook niet ? Ik merk dat ik het nu veel leuker vind om uit eten te gaan, of even naar de kroeg. En ik zal vast wel niet de enige zijn. En zouden er nou echt veel rokers wegblijven omdat ze niet meer binnen mogen roken ? Je kan toch wel pakweg 2 uur zonder ? En anders ga je even naar buiten, brengt je nicotinegehalte op peil en doet weer gezellig mee. Kost je pakweg 5 minuten.
En ik zal als niet-roker niet zeuren dat je door die rokers bij de ingang door een rookgordijn moet als je naar binnen of naar buiten wilt. Ik hou gewoon mijn adem in als ik er langs loop.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 18 juli 2008 om 20:11
Word je boos?
Er worden hier allerlei argumenten aangehaald met wetenschappelijke onderbouwing over hoe slecht roken is. Nu haal ik enkel een feit aan dat eveneens wetenschappelijk onderbouwd is. Dat dat niet in het straatje van enkelen past is nog geen reden om het opzij te schuiven en als gemeen te bestempelen. We hebben het hier over feiten. Dat zijn gewoon feiten, niet gemeen.
Laten we eerlijk wezen, we zijn er nog lang niet zolang men voor het plezier een beetje rond mag gaan rijden. Over slecht voor de gezondheid gesproken.
Er worden hier allerlei argumenten aangehaald met wetenschappelijke onderbouwing over hoe slecht roken is. Nu haal ik enkel een feit aan dat eveneens wetenschappelijk onderbouwd is. Dat dat niet in het straatje van enkelen past is nog geen reden om het opzij te schuiven en als gemeen te bestempelen. We hebben het hier over feiten. Dat zijn gewoon feiten, niet gemeen.
Laten we eerlijk wezen, we zijn er nog lang niet zolang men voor het plezier een beetje rond mag gaan rijden. Over slecht voor de gezondheid gesproken.
vrijdag 18 juli 2008 om 20:39
Ik reageer lekker blanco, heb alle reacties niet gelezen (sorry....) Gisteren sinds het rookverbod voor de vierde keer een horeca-gelegenheid bezocht. Ik moet zeggen de één heeft het "netter" voor elkaar dan de andere.
Wellicht wel handig om te weten, ik ben een roker en echt verslaafd.
Wat me opvalt is dat sommige gelegenheden nu keurig netjes een asbak buiten hebben staan, anderen niet en daar is het dus al een aardige puinhoop voor de deur van uitgetrapte peuken. Volgens mij hebben de meeste gelegenheden gewoon geen andere maatregelen genomen dan alleen de asbakken niet meer op tafel zetten.
Mijn ervaring, ik loop gewoon naar buiten als ik echt een sigaretje wil roken, wel ongezellig voor de tafelgenoten als je zit te eten. Verder staan er nu heel veel mensen buiten en lijkt het soms wel of het café zich naar buiten heeft verplaatst :-)
Nee, ik heb er geen moeite mee, ik vind het jammer, maar heb wel begrip, alleen vind ik het heel erg "big boss is watching you" dat ook dit weer vanuit de regering is geregeld en vraag me af wat het volgende wordt wat verboden wordt.......
Wellicht wel handig om te weten, ik ben een roker en echt verslaafd.
Wat me opvalt is dat sommige gelegenheden nu keurig netjes een asbak buiten hebben staan, anderen niet en daar is het dus al een aardige puinhoop voor de deur van uitgetrapte peuken. Volgens mij hebben de meeste gelegenheden gewoon geen andere maatregelen genomen dan alleen de asbakken niet meer op tafel zetten.
Mijn ervaring, ik loop gewoon naar buiten als ik echt een sigaretje wil roken, wel ongezellig voor de tafelgenoten als je zit te eten. Verder staan er nu heel veel mensen buiten en lijkt het soms wel of het café zich naar buiten heeft verplaatst :-)
Nee, ik heb er geen moeite mee, ik vind het jammer, maar heb wel begrip, alleen vind ik het heel erg "big boss is watching you" dat ook dit weer vanuit de regering is geregeld en vraag me af wat het volgende wordt wat verboden wordt.......
vrijdag 18 juli 2008 om 20:42
Het volgende wat verboden wordt? Ach, dat is toch heel simpel:
binnenkort mogen rokers helemaak geen cafe's meer bezoeken, mogen ze niet meer naar bioscopen, geen winkels meer binnen, niet meer naar openbare parken, moeten ze al hun kleren markeren met een grote 'R', enz. enz..
Waarmee ik dus wil zeggen dat ik die heisa rondom het rookverbod fors overdreven vind.
Oeps, meng ik me toch weer in deze discussie. Kon het even niet laten
binnenkort mogen rokers helemaak geen cafe's meer bezoeken, mogen ze niet meer naar bioscopen, geen winkels meer binnen, niet meer naar openbare parken, moeten ze al hun kleren markeren met een grote 'R', enz. enz..
Waarmee ik dus wil zeggen dat ik die heisa rondom het rookverbod fors overdreven vind.
Oeps, meng ik me toch weer in deze discussie. Kon het even niet laten
vrijdag 18 juli 2008 om 20:50
Ja daar moet je tegenwoordig ook wel voor naar de kroeg want daarbuiten is de lucht niet zo fris..
http://www.milieucentraal...onderwerp=Luchtvervuiling
vrijdag 18 juli 2008 om 20:51
Weet je wàt pas slecht is voor het miljeu ? Kinderen krijgen ! Enne .. ademhalen !! Zelfs leven is haske slecht voor het miljeu.
Zo, dit gezegd hebbend ga ik lekker nog een eindje rijden op mijn motor. Gewoon, voor de lol. En omdat het kan. Als het verboden wordt merk ik het wel.
zaterdag 19 juli 2008 om 02:09
En dan bij dwarrelwind gewoon lekker blijven wisselen van kant?
Vanavond dan toch voor het eerst naar een concert geweest. Als verstokte roker had ik keurig mijn Supersmoker (ja...lach maar) mee. Fijne avond gehad. Iedereen tevreden. Maar...eerlijk is eerlijk..de andere (minder prettige) luchtjes voerden nu toch wel echt de boventoon hoor...
zaterdag 19 juli 2008 om 11:24
Nee, ik heb gelijk. Pathetisch zou zijn om te denken dat je een vrijbrief hebt om anderen de grond in te trappen en je verheven te voelen omdat ze toevallig een niet zo gezonde gewoonte hebben die nu veel in de media komt.
En dat triomfantelijke gedrag omtrent het rookverbod is bijzonder afstotelijk, van vrijwel alle niet-rokers hier. Je zou er spontaan een roker van worden....
zaterdag 19 juli 2008 om 12:33
Ach, op beargumenteerde stukken waarom dit inderdaad een non-argument is volgt toch geen reactie.
Ik ben er klaar mee, en ga mbt minny in de negeermodus.
Zo, gister in de kroeg geweest. Ze hadden geloof ik de gelegenheid aangegrepen om de vloer eens goed in de was te zetten, want het rook er heerlijk fris met een hele vage waslucht - en de vloer was glimmend . We waren er vroeg, toen waren er ook andere mensen, daarna was er een tijdje zowat niemand en daarna werd het weer wat drukker. Het leek niet door het rookverbod te komen daar de dames achter de bar zelf ook verbaasd waren dat het zo rustig was gisteravond. Was eerdere avonden niet zo. Waarschijnlijk toeval dus.
Ga vanavond weer de stad in.
zaterdag 19 juli 2008 om 12:51
zaterdag 19 juli 2008 om 14:39
Mijn ervaring met de rookvrije horeca... dat er allerlei niet-rokers een alcoholverslaving aan het ontwikkelen zijn omdat ze nu ineeeeens wel naar de stad gaan. Not
De rookkroegen zijn trouwens wel drukker. Maar aangezien dat niet mijn vaste kroegen zijn zit ik daar toch nooit. En in mijn woonplaats was het de afgelopen week uberhaupt druk dus ik moet het nog ff zien de komende weken
De rookkroegen zijn trouwens wel drukker. Maar aangezien dat niet mijn vaste kroegen zijn zit ik daar toch nooit. En in mijn woonplaats was het de afgelopen week uberhaupt druk dus ik moet het nog ff zien de komende weken
zondag 20 juli 2008 om 02:08
Zou me nix verbazen. Net als ze nu weliswaar buiten gaan staan maar dan wel pal voor de ingang zodat je als niet-roker eerst door hun rookgordijn heen moet om binnen te komen.
Dat je ook een paar meter verderop zou kunnen gaan staan komt niet eens in ze op. Soms vraag ik me af of roken wellicht je hersens aantast.