UITGEREKEND TUSSEN HALF MEI EN EIND MEI 2015

09-09-2014 18:45 917 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangere dames die uitgerekend zijn tussen half mei en eind mei 2015.



Iedereen mag meeschrijven, maar de tabel is vol.



Voor aanpassingen:

Gebruikersnaam: uitgerekendmei2015

Wachtwoord:



NAAMLEEFTIJD# KINDJEVOLGENDE ECHODÉ DATUMstein272enog niet gepland10 mei Nina211e29-910 meiPoziomka29 3e 10 november 6 mei Isabella_251e22 oktober12 meimorgeniserweereendag372enog onbekend12 mei Lila15301e18 nov13 mei Millca261e20 weken echo 02-0114 mei Pillow271e22 sept14 meidreambig251enog niet gepland15 meiRoosjes251e 17 september 15 mei Jessica342e3 oktrond 15 meisproetje84301e1e echo: 8 okt.

2e echo: 6 nov. 16 mei nanase291e?16 meiIngie-Ing301e1 okt, termijn 22 okt, 5 nov nekplooi, 29 dec 20 weken17 mei Poekie90241e1e echo 27-09

2e echo 20-10

Intake 27-1017 Mei Lientje87261e14 okt. intake vk rond 17 meimadelief08261e1e echo: 25-9, 2e echo: 10-10, 10-10 intake vk19 meiLilli26271e08-1123 mei EvaViva321e10 november: 11-weken echo30 meiVGM342e 7 november 12 weken echo 24 mei Leoni362e9 oktober27 mei rpr88261enog niet bekend30 meiSmurfin76381enog niet bekend30 MeiReske322eNog niet bekend31 mei
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:50
Reden: Ww verwijderd
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoo eindelijk een keertje alle tijd!



Allereerst: Hoi moi, lilli en leoni! Gefeliciteerd!



Wij hebben het al aan best een hoop mensen verteld, mijn vriend is zo enthousiast dat hij al zijn vrienden al op de hoogte heeft gesteld. Ik was en ben nog iets voorzichtiger, ben nog steeds bang dat het fout gaat.. je weet het nooit natuurlijk. Voor alle opa's en oma's in spe is het het eerste kleinkind, ze waren allemaal wel een beetje geschrokken, maar moesten vooral wennen aan het idee want ze zijn er allemaal erg blij mee!



Op het werk heb ik het ook al aan wat mensen verteld, juist omdat ik in de zorg werk en ik met agressie te maken heb is het belangrijk dat mijn collega's weten waarom ik wat voorzichtiger ben. Gelukkig reageren ze bij mij allemaal super positief en zijn ze juist extra voorzichtig met mij. Absoluut niet zo als bij jou VGM, heel erg jammer dat collega's zo raar reageren. Ik snap best dat het lastig is als je collega zwanger is en je daarom wat meer op moet vangen maar om nou zo te reageren.. pff.. fijne collega's



Alcohol drinken hoef ik niet te verbergen, dat deed ik ook al bijna nooit, dus niemand die gek op kijkt als ik niet drink. Ze kijken juist gek op als ik wel zou drinken :P



@poekie ik vind het soms ook echt lastig om niet even een hijsje van een sigaret te pakken, maar ik heb het mezelf ook maar makkelijk gemaakt met; als ik echt wil dan zal 1 hijsje niet zoveel kwaad doen, dus dan mag het wel.. En juist daarom gaat het me heel goed af om gewoon helemaal niet te roken, heb ook in de afgelopen 2 weken helemaal geen peuk meer aangeraakt. Als er wordt gerookt en ik heb er echt ineens zin in kan ik er wel even bij gaan staan en gewoon even ruiken, dat helpt ook wel.. Toch ruikt het nog best lekker, maar dat is ook genoeg.

Ik moet ook al een beetje kijken naar kinderwagens en kamertjes enzo, maar ik ga echt nog niks kopen, ik kijk onder het mom van; hoeveel geld gaat alles ongeveer kosten en hoeveel moet ik dus gaan sparen.

9maandenbeurs lijkt me ook erg leuk om heen te gaan, denk alleen dat mijn vriend er niet zo op zit te wachten, dus daar zal ik iemand anders voor moeten strikken



@isabella ik ben ook super moe. Als ik een late dienst heb en dus om half 3 moet beginnen val ik eerst om 12 uur nog een keer in slaap op de bank, tot 10 uur werken is me ook wel erg laat. De vroege diensten gaan me een stuk beter af merk ik.



Ik ben wel een beetje jaloers hoor op de mensen die zo vroeg al een echo krijgen! zou ik ook wel willen, maar ergens wil ik ook wel zeker weten dat ik al zo ver ben dat er sowieso een hartje moet kloppen, dan weet je zeker dat het (in ieder geval voorlopig) goed zit!
Alle reacties Link kopieren
@Millca en Poekie: zag dat jullie ook moesten stoppen met allergie-medicijn. Zelf slikte ik fexofenadine 180 mg voor hooikoorts, huismijt en dierenallergie (voor zover dat hielp). Nu heb ik neusspray en oogdruppels op recept, ben benieuwd.. :| Waar zijn jullie op overgestapt?



Heel fijn om iedereen zijn verhalen te lezen en hoe iedereen er mee omgaat!
Alle reacties Link kopieren
@lilli ik ben nergens op overgestapt, ik gebruik nu niks, al 2 weken niet meer en ik heb eigenlijk vrij weinig last.. Als het wel erger wordt dan ga ik wel vragen om iets anders, maar zolang ik zonder kan heb ik dat eigenlijk liever.

Ik heb heel weinig klachten vooral erg moe, borsten zijn al een stukje groter en zijn erg gevoelig, een beetje een beurs gevoel en ook wel buik krampen soms, maar dat is nu al minder geworden. Ik wordt wel elke nacht wakker omdat ik moet plassen, wat ik eerst nooit had en als ik dat dan ooit had werd ik er behoorlijk chagrijnig van, maar daar heb ik me al bij neergelegd, dat zal namelijk nog wel ff zo blijven...
Alle reacties Link kopieren
@lilli haha wakker worden in de nacht (meerdere keren), vroeg klaar wakker worden en afscheiding zijn ook kwaaltjes die ik heb hihi verder ook niet veel en hoop dat dit zo blijft ^^

Ik moest stoppen met oogdruppels neusspray en pillen omdat er te weinig over bekend was.. Ze kon wel andere uitschrijven maar hooikoorts seizoen is wel een beetje voorbij dus wilde eerst zonder proberen..



@leoni welkom ^^ misschien valt deze zwangerschap wel mee kwa misselijkheid ^^ positief blijven haha



@stein ik kon zelf niet wachten tot de echo van de vk met 10 weken dus heb zelf een afspraak gemaakt bij een pretecho bureau kost 25 euro en dan krijg je 2 foto's erbij .

Ik vind de kinderwagen chicco urban in de kleur beige mooi maar ga idd nog in de winkel kijken voorlopig nog niks kopen maar meer hoeveel we waarschijnlijk uit moeten gaan geven want we hebben nog niks.. Maar dat komt allemaal nog kan niet wachten haha schoonouders hebben wel gelijk gezegd de kinderwagen te willen geven zodat ze echt iets kunnen geven waar we wat aan hebben super lief!!



@millca moet zeggen dat het niet roken verbazingwekkend goed gaat haha scheelt dat er op m'n werk bijna geen mensen roken en manlief buiten dus zolang ik blijf zitten word ik ook niet in de verleiding gebracht ^^

Ik heb nu al met m'n moeder afgesproken om naar de huishoud/9maandenbeurs te gaan hihi krijg manlief ook niet zover hoor



Hier is het kwa kwaaltjes nog rustig wel zijn m'n borsten echt mega haha en heel gevoelig, vaak naar de wc (m'n MvM flessen staan klaar), paar nachten door kunnen slapen en sinds gister weer wakker en af en toe wat steekjes maar meer ook niet



Nog 1 week tot onze vroege echo kan niet wachten! Sochtends de echo en savonds hebben we de verjaardag van m'n neef(je) die 18 word denk wel dat als we een sterk hartje zien dat we het de familie wel vertellen die wonen allemaal in het westen die zien we niet elke dag dus als er wat gebeurd spreek ik niet elke dag een ander dan mag m'n moeder het door geven haha
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 43, zo te zien veruit de oudste hier, en mijn zwangerschap komt nogal onverwacht. 4,5 jaar geleden m'n tweede miskraam gehad, met 7 weken. We hadden ons er al helemaal bij neergelegd dat het niet zou gebeuren. Ik ben dus nog een beetje in shock! Sowieso eerst maar even afwachten of ie deze keer blijft zitten, en dan zou m'n uitgerekende datum 20 mei zijn.
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
@Anoniem en @Balalaika, wat erg voor jullie. Veel sterkte met de verwerking!



@ Alle nieuwe meiden, gefeliciteerd en leuk dat jullie mee schrijven!



Ik ben ook jaloers op alle meiden die zo vroeg een echo hebben. Zelf heb ik pas 7 oktober een intake en tijdens die intake hoor ik pas wanneer ik op echo mag. Ik zit nu op 6 weken en 1 dag en heb weinig kwaaltjes. Wel heb ik veel last van buikkrampen, als die beginnen dan begin ik me zorgen te maken. Gelukkig ga ik het vandaag aan mijn schoonzus vertellen. Zij is dan de eerste die het dan weet en recent zelf zwanger is geweest. Kan ik eindelijk in real life levelen met iemand die ervaring heeft.



Ook ik ben 's morgens ver voordat mijn wekker gaat klaarwakker. Gelukkig hoef ik er 's nachts niet altijd uit om te plassen. Ik word gewoon extreem vroeg wakker en kan daarna niet meer slapen. Niet erg want 's avonds lig ik er op tijd in omdat ik helemaal op ben.

Verder heb ik ontzettend gevoelige borsten, veel last van mijn rug en af en toe vlagen van misselijkheid. Maar dat gaat voorbij als ik even iets eet. Oh, en mijn hoofd laat mij echt in de steek. Ik vergeet dingen, luister niet goed en staar continu voor me uit. Mijn focus is een beetje weg haha.



@Poekie, moet je voor MvM elke plas opvangen? Ik zou heel graag wat doen voor vrouwen en stellen die moeilijk zwanger worden. Maar ik heb echt een druk leven en weet niet of ik het waar kan maken. Ik ken mezelf goed genoeg dat wanneer ik een afspraak maak ik geen nee meer kan zeggen. Maar tegelijk zou ik me heel slecht voelen als ik ja zeg en door de drukte en mijn vergeetachtigheid het niet doe. Dus wat extra info van een ervaringsdeskundige vind ik wel prettig!
Alle reacties Link kopieren
*breekt in*



Leoni wat heerlijk. Gefeliciteerd.





*breekt uit*
Alle reacties Link kopieren
@eucalypta welkom en gefeliciteerd!!



@ingie-ing er komt zowiezo iemand langs van MvM om alles uit teleggen maar eigenlijk is alles wat je 'geeft' prima want zonder onze plas kunnen ze de medicijnen niet maken dus of je nou de hele dag door alles opvangt of maar een paar keer dat maakt echt niet uit.

Ik werk zelf 40 uur dus ben ook veel van huis en doe het alleen thuis vrijdag de flessen gekregen en 1 fles is al redelijk vol dus gaat wel snel. Elke week worden de kratjes opgehaald en de flessen hoeven niet vol geplast te worden en er zit een middeltje in om het allemaal goed te houden en dat ruikt nogal sterk dus er zijn ook vrouwen die periodes niet kunnen omdat ze er te misselijk voor zijn..



Zit er ook geen pretecho bureau in de buurt dat je net als ik daar eerder al een afspraak kan maken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik meld me ook maar eens aan. Ik ben 41 en moeder van twee pubers. De schrik zit er nog steeds in maar vind het erg leuk om te vertellen dat ik 7 weken zwanger ben. Ons gezin was eigenlijk af maar ach zo blijf het leven je verrassen.
Alle reacties Link kopieren
Heey eon! Gefeliciteerd en welkom^^
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Eon, en fijn, ik ben niet meer de enige 40-plusser
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
Zo rustig geweest hier het weekend ^^



Vannacht weer heerlijk door geslapen en uit geslapen ^^ borsten zijn heel erg gevoelig nu, wat menstruatie achtige krampjes en verder eigenlijk weinig jaa spontaan kots misselijk toen ik in de snackbar stond te wachten..



Nog 1 week en dan de eerste echo^^ we zijn er iig uit dat dat als we een hartje zien zaterdag we het de rest van de familie ook vertellen...



Hebben jullie gehoord van die test uit amerika babygender heet het je vanaf 6 weken al voor 90% kan testen of het een jongen of een meisje word.. Kan niet waar zijn toch..??
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!



@Poekie: Spannend hoor! Wanneer heb je je echo precies?

Ik heb trouwens een konijn thuis, dus kon niet helemaal stoppen met medicatie anders overleef ik het hier niet haha! Ze hebben me wel druppels en spray gegeven die veilig is tijdens de zwangerschap, anders zou ik er ook mee gestopt zijn.



@Ingie-ing: ik heb dat vergeetachtige ook al! Dacht dat dat pas veeel later zou komen. M'n vriend zit me soms echt aan te kijken van waar ben jij mee bezig whaha!



Ik ga me ook aanmelden voor Moeders voor Moeders, altijd goed om wat terug te doen!
Alle reacties Link kopieren
@lilli26 Check even op de verpakking of er 400 microgram foliumzuur in zit, dat is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
quote:Eucalypta schreef op 22 september 2014 @ 10:39:

@lilli26 Check even op de verpakking of er 400 microgram foliumzuur in zit, dat is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.Zit er in! Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @nieuwe zwangeren!



Wat verdrietig @balalaika en @anoniem... Sterkte...



@eon, wat bijzonder, weer zwanger met twee pubers! Ik kan me voorstellen dat dit een enorm andere ervaring zal zijn dan je vorige zwangerschappen!



Ik heb gelukkig nog geen last van vergeetachtigheid. Wel moe en af en toe misselijk en heb echt enorm gevoelige borsten. Ik tel de dagen af tot de eerste echo volgende week. Ik denk dat ik het dan pas echt kan geloven. Vandaag 7 weken, het is nog zo pril en spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Zo hèhè ik heb eindelijk tijd om weer eens te reageren. Pff ik heb nu hopelijk wel de drukste dagen achter de rug. Veel feestjes gehad. Een ware uitdaging op het gebied van geen alcohol drinken.



Alle nieuwe dames: Gefeliciteerd!!



Ik las ook een paar dames die een MK hadden, heel veel sterkte!



@Poekie, spannend! Bijna je eerste echo. Mij lijkt niet dat er met 6 weken al bepaald kan worden wat het geslacht gaat zijn. Maar.. ik vraag me ook af of je dat moet willen.. Geduld is een schone zaak toch



@ingie-ing, ik doe al mee met MvM. Ik vang niet elke plas op, moet nu zo vaak dat ik soms gewoon geen tijd heb om die kan te pakken.. Als ik thuis ben probeer ik wel zoveel mogelijk op te vangen. Volgens mij zijn ze blij met alle beetjes die ze krijgen.



@Lilli, ik heb geen ervaring met de davitamon compleet mama plus. Ik slik zelf de multivitamine van gravitamon. Mij lijkt dat je naar je tabletjes die je nu slikt geen extra foliumzuur hoeft te slikken. Het advies is om 400 mcg foliumzuur (vitamine B11) binnen te krijgen per dag. Als het goed is zit dat ook in die tabletten.



Hier gaat het verder prima. Ik ben heel snel moe en slaap dan ook veel. Ik merk dat ik nu vaker moet plassen. Helaas ook 's nachts :(



Daarnaast ruik ik erg scherp en kan ik lang niet alle geuren waarderen. Laatst werd ik onpasselijk van lichaamsgeuren in de supermarkt. Aan koffie en chocolade moet ik op dit moment echt niet denken. Terwijl je me nu wakker kan maken voor kaas.



Ik krijg wel last van vlagen van misselijkheid en duizeligheid. Vooral de duizeligheid vind ik erg vervelend. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier tegen kan doen.



Oh, nog 3 weken wachten, dan mogen we voor de intake naar de vk. Ik ben erg benieuwd. We moesten al een hele vragenlijst invullen..



Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @Eucalypta en @Eon!



@Poekie, tnx! Ik heb me toch maar aangemeld. Ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om niets te doen terwijl vrienden en familie moeite hebben en ik er vrij weinig voor hoef te doen. (zwanger worden en plassen in een potje...)



Misschien wel een idee maar vriendlief vind het niet noodzakelijk. Ik ga er wel voor zorgen dat ik zsm een echo krijg haha.



@Lilli, het wordt steeds erger. Vraag me af hoe dat zal gaan aflopen. Vergeet ook afspraken met vriendinnen. Hopelijk vergeven ze het me als ik uiteindelijk vertel waar het aan ligt...



@Lientje, ik ruik wel scherper maar heb nog geen afkeer van bepaalde geuren. Ook nog geen voorkeuren qua voedsel.



Zelf merk ik wel hoe dichtbij geluk en verdriet kunnen liggen. Mijn schoonzusje heeft een miskraam gehad. We waren vlak na elkaar uitgerekend. Ze gaat vol goede moed weer verder omdat ze gelijktijdig zwanger wil zijn.



Mag ik vragen hoe jullie vriend/ man er onder is? Die van mij wijst mij er namelijk continu op dat hij ook zwnager is...
Alle reacties Link kopieren
@ingie-ing, leuk dat je vriend zichzelf ook zwanger vindt Hier vindt vriendlief het geweldig! Voordat we erachter kwamen dat ik zwanger ben waren we bezig goed af te vallen. Ik heb hem wel laten beloven dat hij daar nu mee door moet gaan. Gisteren zaten we te geinen dat wat van zijn buik af ging er bij mijn buik straks bij zou komen :-).

Balen voor je schoonzusje!



Ik ga mijzelf eens een schop geven om wat te doen. Ik ben zo verschrikkelijk moe!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!



Het is nu bijna een jaar geleden dat ik met trillende handen een positieve test in mijn hand had. Time flies. Mijn dochter van bijna 4 maanden ligt nu lekker te kletsen en haar vingers te bestuderen naast me in de box. Te bedenken dat zodra jullie kindjes geboren worden zij alweer haar eerste verjaardag viert.



Geniet van jullie zwangerschap en veel geluk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Mag ik mij ook hier melden? Gisteren een positieve test in handen, jeeeeej! Wat betekent dat ik nu dus 5.3 weken ben. En dus 22 mei uitgerekend ben. Dit word onze tweede, hebben al een dochtertje van. 1,5 :Imao: heb wel erg last van zeurderige buikpijn, hetzelfde gevoel voordat je menstruatie er aan komt, en nog wat oud bloed. Kan mij eigenlijk niet meer heugen of ik dat bij de eerste ook zo had . Vind het weer onwijs spannend, en toch ook weer dat onzekere of alles goed gaat!
Carpe diem
Ik vergeet ook veel, maar dat komt vlgs mij doordat ik steeds met mn hoofd in de wolken ben.

Momenteel is het omgedraaide wereld. Normaal kijk ik uit naar mijn vrije dagen, nu ga ik liever werken want dan ben ik met andere dingen bezig en de tijd vliegt voorbij
Alle reacties Link kopieren
@lilli heb zaterdag ochtend 11:15 een afspraak ^^ ooh ja een konijn staat die binnen? Dan heb je idd wel wat nodig haha



@Lientje het schijnt dat die test reageert op xx of xy chromosomen ofso vanuit je urine heb hem inmiddels besteld ben gewoon benieuwd of het wat is..het komt uit Amerika en op amerikaanse site's staan wel goede ervaringen (of goede reclame natuurlijk haha)

Ik was vandaag echt vergeetachtig pff werd gek van mezelf haha





@ Ingie-ing wat goed!! Het is idd een kleine moeite maar toch je moet wel steeds gaan lopen hannesen met die bekertjes en flessen haha kan er ook wel inkomen als je al een koter heb lopen je het niet zo snel meer doet.. Dus daarom nu extra veel plassen (maar dat is geen probleem haha)

Mijn man is vooral heel erg trots ^^



@fiat500 dankjewel😘geniet van je kleine meid!!



@nona welkom en gefeliciteerd natuurlijk!





@vgm haha ik ken het de tijd (naar de eerste echo) lijkt sneller te gaan als ik werk^^



Vandaag op het werk de andere leidinggevende verteld dat ik zwanger ben en ze vonden het heel leuk voor me en hadden al aangegeven dat als dingen niet meer gaan ik het direct aan moet geven. Dus is wel heel goed opgevangen😄



Gister kwam mn schoonmoeder ineens met dat die slapeloze nachten ook door het stoppen met roken kunnen komen ontwenningsverschijnselen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gisteren zo'n onwijs last van lage rugpijn en buikpijn. Word dan weer zo onzeker, en elke keer als ik naar het toilet ga, ben ik bang dat ik bloed verlies! ( wat tot nu toe niet gebeurd is gelukkig) Iemand die dit herkent? Want zoals ik al zei ik kan mij niet meer heugen of ik dat de eerste keer ook zo erg had.

Maandag ga ik een afspraak maken bij de verloskundige! :Imao:
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
@nonna volgens mij hoort het er wel een beetje bij je lichaam veranderd toch en dat is niet niks ik kan het gevoel ook hoor maar heb het naast me neergelegd is het pns gegund dan gaat het gord zoniet dan kun je er toch niks aan doen.. Je doet nu toch sl wat he jan doen.. (Niet roken geen alcohol en rauw vlees enzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven