UITGEREKEND TUSSEN HALF MEI EN EIND MEI 2015

09-09-2014 18:45 917 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangere dames die uitgerekend zijn tussen half mei en eind mei 2015.



Iedereen mag meeschrijven, maar de tabel is vol.



Voor aanpassingen:

Gebruikersnaam: uitgerekendmei2015

Wachtwoord:



NAAMLEEFTIJD# KINDJEVOLGENDE ECHODÉ DATUMstein272enog niet gepland10 mei Nina211e29-910 meiPoziomka29 3e 10 november 6 mei Isabella_251e22 oktober12 meimorgeniserweereendag372enog onbekend12 mei Lila15301e18 nov13 mei Millca261e20 weken echo 02-0114 mei Pillow271e22 sept14 meidreambig251enog niet gepland15 meiRoosjes251e 17 september 15 mei Jessica342e3 oktrond 15 meisproetje84301e1e echo: 8 okt.

2e echo: 6 nov. 16 mei nanase291e?16 meiIngie-Ing301e1 okt, termijn 22 okt, 5 nov nekplooi, 29 dec 20 weken17 mei Poekie90241e1e echo 27-09

2e echo 20-10

Intake 27-1017 Mei Lientje87261e14 okt. intake vk rond 17 meimadelief08261e1e echo: 25-9, 2e echo: 10-10, 10-10 intake vk19 meiLilli26271e08-1123 mei EvaViva321e10 november: 11-weken echo30 meiVGM342e 7 november 12 weken echo 24 mei Leoni362e9 oktober27 mei rpr88261enog niet bekend30 meiSmurfin76381enog niet bekend30 MeiReske322eNog niet bekend31 mei
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:50
Reden: Ww verwijderd
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van, behalve gevoelige borsten. Volgende week donderdagavond eerste echo, vrijdags eerste gesprek vk, spannend!
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
@poekie90 Dat is ook zeker zo, ik zal proberen wat minder onzeker te worden haha, hou me maar voor zolang er geen sprake van helder bloedverlies is dan gaat het goed! En roken en drinken deed ik al niet, alleen mn broodje rosbief en filet american ga ik missen haha
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
@eucalypta lekker he moet zeggen dat ik gister en vandaag wel misselijk ben en die buikpijn voel (als ik in bed lig) maar verder ook weinig ^^



@nonn het was ook maar een voorbeeld hihi je doet er iig war voor (je broodjes laten liggen)





Ff een vraagje ik had al rond zitten kijken voor spulletjes en de kinderwagen eigenlijk al gekozen (hihi fout ik weet het) maar kreeg nu een mailtje van prenatal dat die wagen normaal 560 nu 389 euro is met de mazzelmamadagen.. Nu twijfel ik dus want scheelt wel weer ongeveer 150 euro.. Wat zouden jullie doen? Wat ook kan is nu echt alleen de wagen met zitjes kopen (autostoel enz) dan ben ik 299 kwijt en later het color pack erbij haal (via internet ofso)
Alle reacties Link kopieren
@ Poekie Persoonlijk zou ik wachten tot de 20 weken echo. Het is nu nog zo pril....Ik zou bang zijn als het misgaat dat je (bij een evt. nieuwe zwangerschap) altijd met een negatief gevoel naar die spullen zal kijken...Je hebt ruim tijd om na de echo nog te kijken naar goede aanbiedingen...
Alle reacties Link kopieren
@Nonna, gefeliciteerd! Maar die onzekerheid heb ik ook. Ik droom zelfs dat ik bloed ben verloren. Dat was eergisteren. Vannacht droomde ik dat ik al was bevallen. Overdag ben ik er niet zo mee bezig maar 's nachts weer wel. Ik ben dus minder nuchter dan ik in eerste instantie dacht. Denk dat ik pas rust vind als ik bij de vk ben geweest. Het is ook best wel vreemd wat er allemaal gebeurt in je je lichaam en je hoort zo vaak dat het fout gaat.



@Poekie je hebt zaterdag toch een echo? Misschien kun je dan daarna gaan voor de wagen en autostoel? Dat geeft je iig meer zekerheid. Ik zag namelijk dat de mama mazzeldagen tot en met de 28e is. Dat is haalbaar, vooral met al die koopzondagen tegenwoordig.



Ik zag een filmpje op facebook voorbij komen. Ik heb het jankend in bed gekeken. Ik vind het mooi en bijzonder en gek dat dit mij mag gebeuren. Dus als jullie net als ik nu braaf aan het werk bent, zou ik het pas vanavond even kijken als je alleen bent haha.



https://www.facebook.com/video.php?v=10152708061354528
Poekie er zullen nog aanbiedingen genoeg komen de komende 7 maanden. Ik zou echt niet nu al gaan kopen.





Nou bij mij is de moeheid ook ingeslagen! Lag gisteravond al om 20.00 in bed tot vanmorgen half 8 en ik zou gewoon alweer kunnen slapen.
Ingie ik ken het filmpje. Ze staan ook op YouTube. Op viva mag je het woord 'wonder' niet gebruiken maar ik vind het toch echt een wonder!
Alle reacties Link kopieren
@vgm waarom mag je wonder niet gebruiken??
Alle reacties Link kopieren
@morgeniserweereendag daar heb je idd wel gelijk in maar verkopen kan ook altijd nog^^



@ingie-ing jaa heb zaterdag een echo (kan niet wachten haha) maja is dan nog wel maar +- 7 weken..

Ja die filmpjes zijn echt tranentrekkers!!



@vgm daar heb je ook een punt ze blijven (zeker in deze tijd) stunten met de prijzen zou wel balen zij als die over een aantal maanden uit de collectie gaat en nog verder afgeprijsd word hahah



Denk dat ik toch maar ff wacht haha
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Nonna!



@poekie, als de slapeloosheid afkickverschijnselen zijn dan heb ik die niet. . Ik slaap juist heel veel. Ben wel benieuwd of die test werkt.



Wat betreft de mama mazzel dagen, wij hebben er ook naar zitten kijken maar voor de wagen die we op het oog hebben zullen vast nog wel meer aanbiedingen komen. Wij vonden dit geen enorme aanbieding en gaan ons dus nog goed verdiepen in de aankoop van een kinderwagen.



Toch gaan we naar de winkel vanmiddag. De trip trap stoel van stokke is in de aanbieding en dat is die stoel niet vaak. Daarnaast wil ik een meegroeibh hebben. Want mij eigen zitten voor geen meter meer.



Mooi filmpje hè ingie-ing! Ik had hem ook gezien op facebook.



Misschien een stomme vraag maar ik twijfel even. Ik ben vandaag 6 weken en 3 dagen zwanger. Zit ik dan in de 6e week of in de 7e week? Ik denk zelf de 7e want dat had ik gelezen. Maar ben er toch niet helemaal zeker van.
Alle reacties Link kopieren
@Lientje ik zit in mijn 7e week want ik was zaterdag precies 6 weken zwanger. Ik zit vandaaag ook op 6,3



@VGM ik gebruik het woord wonder ook niet. Nooit. Gewoon uit principe. Ik heb te veel ellende om me heen gezien bij anderen. De mens is het enige zoogdier ter wereld waarbij conceptie niet vanzelfsprekend is. Bovendien gaat het zo vaak mis. Ik zelf heb een allergie tegen het woord wonder. Ik vind dat je pas van een wonder kan spreken als het gezond ter wereld komt. Maarja, dat is mijn mening. Na het zien van het filmpje vond ik het toch wel bijzonder dat hele proces.



@poekie, verstandig dat je even wacht!
daarom is het toch JUIST een wonder als er een gezond kindje geboren is? Want zo vanzelfsprekend is het allemaal niet, zoals sommige mensen denken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, daarom spreek ik nooit van een wonder tot het geboren is. Zodra ik een aankondiging op bijvoorbeeld facebook zie dat een stel een wondertje verwacht gaan mijn nekharen overeind staan. Kan daar slecht tegen. Mijn eigen zwangerschap verandert daar ook niets aan.



Maar ieder zijn ding, ieder zijn mening natuurlijk...

Ik hoop niet dat iemand met mijn uitlating heb gekwetst, sorry als dat wel het geval is. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling
Alle reacties Link kopieren
@ vergeetmenietje en ingie-ing: het is me opgevallen dat ik het woord wonder nog nooit zo vaak heb gelezen en gehoord als de laatste 4 weken en dat allemaal in het kader van zwangerschap

Ik denk dat we het woord gebruiken omdat er geen andere woorden zijn die aangeven hoe ontzettend bijzonder we het vinden dat zoiets ons kan overkomen, juist omdat het niet zomaar vanzelfsprekend is. Voor sommige mensen is het zwanger worden zelf al een wonder, voor anderen het daadwerkelijk in je armen hebben van een kindje.



Wat een prachtig filmpje trouwens! Ik word er steeds weer emotioneel van!



@ poekie: op de site van babysuperstore staan volgens mij iedere week of iedere twee weken goede aanbiedingen van kinderwagens en andere dingen e.d. Ze hebben vaak merken waar je bij andere winkels de hoofdprijs voor betaald met een enorme korting. Maar je moet het net treffen, want de aanbieding wisselt nogal snel. Zelf heb ik er ook al op zitten kijken en vorige week bijna een gekocht Tot ik me bedacht dat er vast nog heel veel aanbiedingen komen met misschien nog leukere dingen.



Gisteren is MvM bij mij langs geweest. Ik had verwacht dat het misschien een beetje gedoe zou zijn met urine opvangen enzo, maar het valt me echt alles mee; gewoon alleen thuis opvangen en alleen als het uitkomt omdat zelfs kleine beetjes helpen.



Afgelopen dagen trouwens thuis geweest en niet gewerkt: ik hang de hele tijd kokhalzend en kotsend boven de wc; met die innesteling zit het dus wel goed..
Alle reacties Link kopieren
op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar o mezelf in de tabel toe te voegen, kan iemand dat misschien voor mij doen?



ik ben morgen 5 weken zwanger, uitgerekend op 27 mei 2015. ik voelde het 5 dagen na 'de daad' , een gekke kriebel in mijn buik samen met bloedverlies die niet strookte met mijn periode. ik heb 2 menstruaties gehad na het stoppen met de pil en tussen de 2 mesntruaties zaten 3 weken in. op 10 sept mocht ik testen aldus mijn ovulatiekalender en ik had direct een vage 2e streep, maar een streep is een streep! sindsdien 7 testen gedaan, allen een 2e streep en uiteindelijk een clearblue digital gedaan die alles bevestigd.



het bloedverlies is nu een week gestopt, het was enkel bruin bloed en nam niet toe. ik denk dat het wel goed zit.



ik heb op 10 okt een echo en een intake voor medische begeleiding in het wkz. dit wordt mijn 2e zwangerschap, mijn dochter is 7 jaar oud en haar zwangerschap was verre van hoe het had moeten zijn. ze is geboren met 28 weken en 600 gram ik lag toen 8 weken in het ziekenhuis met een nierinfectie en pre eclampsie. een heel spannende tijd omdat we maar 5% kans kregen op een gezond en levend kindje.



ik heb een nierziekte en schildklierkanker overwonnen, jarenlang gewikt en gewogen maar die wens he!!! ik ben overigens 38 jaar.



ik wil graag meeschrijven, omdat ik het nog niet van de daken kan afschreeuwen en zo met jullie er over kletsen.
Alle reacties Link kopieren
@Lientje hoe gaat het niet roken bij jou?? Verder geen afkickverschijnselen?



@isabella thnx voor de tip! Ga die site ook in de gaten houden (over een tijdje dan haha)



@nilufet welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb je toegevoegd hoop dat ik het zogoed gedaan heb?

Zo dat is wel schrikken dan met 28 weken gaat nu alles gewoon goed met haar??



Heb mn babygender test binnengekregen dus die ga ik morgenochtend proberen ben benieuwd!! Vanmiddag ineens enorme buikpijn dan word je toch weer onzeker maar was met een paar minuten ook weer weg dus zal niks zijn..
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel spannende tijd geweest en met 5 en een half heeft ze de laatste ontwikkelings onderzoeken gehad incl psychologische testen. Ze heeft niks aan haar vroeggeboorte overgehouden behalve heel gevoelige buik, buik was haar probleemgebied na haar geboorte en die speelt af en toe weer Op.



Dank je wel voor het toevoegen!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
als je 5 weken bent dan klopt 2-3 weken wel hoor. want je telt er 2 bij op. 4-5 weken. En je bent ruim 5 weken dus dat klopt.

En kan altijd zijn dat je een paar dagen korter zwanger bent dan je denkt. Maar als je je ongerust maakt kan je altijd bellen, al zou ik zelf nog even afwachten. Zolang er geen bloed is, geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
@nilufer gelukkig gaat het goed met haar! met de problemen aan haar buik valt goed te leven??

Geen probleem😚



@lilli net wat Vgm zegt je 'krijgt' altijd 2 weken (van menstruatie tot ovulatie) erbij en dat doet die test niet automatisch😉



Net die babygender test gedaan en hij knalde gelijk naar de kleur voor een meisje haha nu nog een aantal weken wachten en dan weten we of dat ding ook echt werkt ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@Poekie: Ben benieuwd! Ergens anders op het forum was er ook al een topic over die test en of het zou werken. Volgens mij 90% accuraat toch?
Alle reacties Link kopieren
@lilli gewoon even afwachten denk ik.. En idd geen bloed is goed..



Jaa idd 90% maar vond het gewoon leuk om te proberen omdat het nog niet zo bekend is in nederland
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij graag aansluiten bij jullie... Heb mijzelf net al in de tabel gezet. Ik heb vanmorgen positief getest en volgens allerlei websites is mijn uitgerekende datum 31 mei. Nog net een meikindje dus.



Na een missed abortion en een gezonde zoon kijk ik uit naar weer een mooie zwangerschap. Ik moet wel zeggen dat de spanning van de eerste weken alweer voelbaar is.



Wat betreft klachten heb ik (nog) geen klagen, vorige week had ik ineens heel veel puistjes. Gelukkig zijn deze weer verdwenen en sinds zondag heb ik zware, pijnlijke borsten. In mijn vorige zwangerschap had ik binnen vier weken bijna twee cupmaten meer, dus ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.
Alle reacties Link kopieren
babygendertest? vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven