Paniekaanvallen en verplicht aanwezig bij groepsbijeenkomst

15-09-2014 13:39 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
P
Alle reacties Link kopieren
Mara



Dank je.

Ik las je ook al in het andere topic.

Ik ga het wel redden!



Maar dat wil TO allemaal niet hè.

Want medicatie...

Blabla



Aluhoedje...
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Een combi van pillen en praten, ja ook pillen (ad) wat een opluchting. Ik had mijn leven weer terug.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Maar mara, even nog een reactie op jou: als je je hartstikke klote voelt (en dat maak ik uit TO's post op) en je dreigt gekort te worden op je uitkering dan ga je toch niet niets doen?

Dan moet er toch een knop bij je omgaan en ga je toch denken: al heb ik 3 paniekaanvallen, al word ik 2 keer afgewezen, ik zorg dat ik nu die hulp geregeld krijg etc.



Even voor de duidelijkheid: ik heb zelf ook psychische problemen en ik heb door de jaren heen echt meerdere hobbels moeten overwinnen, in het hulp zoeken, maar ook in het vinden van werk. Dus ik snap wel dat het niet zonder slag of stoot gaat...

(Ik heb overigens mijn leven nu redelijk op orde vind ik zelf )



En Bella inderdaad: petje af!
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 18 september 2014 @ 22:35:

To maar heb je nu wat geleerd tijdens de vorige bijeenkomst?



Dat je gewoon de bijeenkomst hebt uitgezeten. Dat is dan toch al een overwinning? Of voel je dat niet helemaal zo ?



Klopt, op dat moment voelt het ook als overwinning. maar waar ik mee kamp zijn die ontzettend-vastzittende schouders en nekspieren. Bij zenuwen en spanningen gaan die spieren verstijven, en verzuren.



En het vervelende is, dat je je in zo'n grote groep dan niet goed kunt ontspannen.





En Bella's reacties vind ik nu zolangzamerhand wel wat sarcastisch worden.

'' Want dat wil TO allemaal niet hé...want medicatie ''





En dat klopt, omdat dit niet de manier is, en omdat ik weet dat ik niet ''ziek'' ben.



Ik probeer me nu ook te ontspannen door lange stukken te lopen, en ben nu bezig met mediteren, beetje aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt.

Merk dus ook aan mezelf, dat wanneer ik lang en veel bewogen heb, ik mezelf stukken beter voel, zowel geestelijk als lichamelijk.



Ik ben niet ziek Bella, het zijn negatieve gedachten die komen en gaan. Maar laat jij je maar wijsmaken dat je een ziekte hebt, en daar medicatie voor nodig bent.



Ieder zijn eigen mening toch.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Een angststoornis is zeker goed te behandelen. Daar ben ik immers zelf het bewijs van.

Van niet eens op de stoep van mij eigen huis durven te staan, naar nu weer alles doen wat ik wil. Toegegeven, het is soms nog best even lastig, maar ik kan er nu veel beter mee opgaan en heb weer veel plezier in de dingen die ik doe.

Maar..je moet er natuurlijk wel mee aan de slag gaan, je bent verantwoordelijk voor je eigen herstel. Als de huisarts je niet verder wil helpen, zoek je ergens anders hulp. Maar met achterover leunen en met niets doen kom je er niet. Het is namelijk wel hard werken.

Bij mij heeft een combinatie van medicatie en cognitieve gedragstherapie mij in de goede richting geholpen. Zonder 1 van beiden had ik het niet gered. En inmiddels ben ik al weer een hele tijd van de medicatie af.

Maar jij hebt echt een schop onder je kont nodig. Je bent wel degelijk ziek, dat was ik ook, allen ik heb besloten er wat aan te doen!! En daar ben ik nog steeds heel blij mee, want ik wil nooit meer terug naar die hel waar ik toen in zat!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 21 september 2014 @ 17:59:





En dat klopt, omdat dit niet de manier is, en omdat ik weet dat ik niet ''ziek'' ben.

Ieder zijn eigen mening toch.



Oh, maar als je niet ziek bent dan hoef je dus ook niet naar de huisarts.

En dan kun je dus ook best naar die groepsbijeenkomsten.

En wat houdt je dan tegen om te gaan werken.





Tja...





(begrijp goed dat dit sarcastisch is bedoeld)
Alle reacties Link kopieren
Is niet meer nodig, krijg vrijstelling
Alle reacties Link kopieren
Gewoon te lui om te werken dus.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard heel fijn dat jij die vrijstelling krijgt, maar ga je nu ook iets aan je problemen doen?

Hoe zie je je toekomst voor je - qua werk, gezondheid etc?
Alle reacties Link kopieren
Werken doe ik al, dus hou dat oordeel maar voor je dubbeltje4.



En ja ann, heb de eerste afspraak staan, wil graag dat mijn lichamelijke klachten nu eens goed onderzocht worden.
Alle reacties Link kopieren
Uhm...mij ben je kwijt. Je had toch paniekaanvallen - je hebt het nu over lichamelijke klachten die gaan worden uitgezocht. Zijn je paniekaanvallen verdwenen?



Je hebt toch een uitkering - werk je nu met behoud van je uitkering?
Ok je hebt vrijstelling, dat is fijn. Staat daar ook iets tegenover? Dat je hulp krijgt voor je psychische klachten bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 23 september 2014 @ 17:17:

Werken doe ik al, dus hou dat oordeel maar voor je dubbeltje4.



En ja ann, heb de eerste afspraak staan, wil graag dat mijn lichamelijke klachten nu eens goed onderzocht worden.

Huh??





Vanwaar die bijstandsuitkering dan?



En die vrijstelling waardoor je niet hoeft te solliciteren??
Alle reacties Link kopieren
...........
Alle reacties Link kopieren
.............
Alle reacties Link kopieren
Daar komt dus geen antwoord op.



Je bent gewoon een profiteur die lekker zijn eigen gang wil gaan, geen verantwoording af wil leggen en bovendien gesponsord wordt door de Nederlandse belastingbetaler.
quote:dubbeltje4 schreef op 23 september 2014 @ 17:36:

[...]



Huh??





Vanwaar die bijstandsuitkering dan?



En die vrijstelling waardoor je niet hoeft te solliciteren??TO bedoelde vrijwilligerswerk dubbeltje.
Alle reacties Link kopieren
....................
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 23 september 2014 @ 17:33:

Ok je hebt vrijstelling, dat is fijn. Staat daar ook iets tegenover? Dat je hulp krijgt voor je psychische klachten bijvoorbeeld.





Tsjonge, moet er ook nog iets "tegenover" staan?



Voor wat dan, TO doet toch niks.

Gewoon elke maand gratis geld vangen.





Zonder enige verplichting.
Alle reacties Link kopieren
...................
Alle reacties Link kopieren
Ik word knijs van die laptop.



Ik ga naar boven: een babietje maken met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 21 september 2014 @ 21:24:

Is niet meer nodig, krijg vrijstelling





Mooi zo.



Al die felheid op de instellingen en hun je bent meer een nummerbeleid is dus niet echt van toepassing soms.

Er wordt dus wel specifiek gekeken naar de mens achter het dossier/nummer.



Dus weer het spreekwoord de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgedient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven